Apua huudan! Cherry, Lorimar, kuka vain.. vastaatteko huutooni?

"kurjuus ja epätoivo...

Yhden, pari viestiä olen aikaisemminkin lähettänyt, joten saattaa joku tilanteeni tunnistaa. Nyt kyselen, josko joku oikea, sydämellinen näkijä tulisi hätääni lievittämään. Valtavan suuri kiitos teille, jos jotakin toivoa näette tai edes kurkkaatte tämän viestin.

Kyse on siis (vieläkin) mieheni tinnituksesta. , kuinka itseään syyttävä. Hyvin masentunut, itsemurhastakin puhunut. Olen niin epätoivoinen ja yksin tämän asian kanssa, miksi on niin vähän tutkittu vaiva? Minkälainen vaihtoehto-, miksei ihan lääketieteellinenkin hoito auttaisi?
Psykologia-asioita olemme kyllä tässä järjestämässä, jos se auttaisi masennukseen.

Tämä vie minultakin valtavasti voimia, vaikka tuntuu pahalta sanoa näin.. Tai no. Huoli ja murhe asuu sydämessä.

Joten nyt kysyn, josko kukaan näkisi meille onnen valoa edessäpäin? Milloin, millä konstilla?
Ikäviä asioita en tietenkään haluaisi kuulla, tuntuu siltä, että tässä vaiheessa ei oikein jaksaisikaan.

Eniten pelkään, että menetän hänet.. Jos näkisitte meistä vaikkapa vain välähdyksen vuosien takaa, lievittäisi se pelkojani.

Kaunis kiitos, mukavaa alkusyksyä, älkää masentuko te muut, jookos? :)

9

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lorimar

Mutta mutta...,,,,me ,ku ei olla lekureita....ei oo ees lähihoitajan tutkintoa. Nämä asiat kuuluu niihin paneutuneille ihmisille...
      Oon kyllä joskus kuunnellu ohjelmia moisesta vaivasta, mutta mitään parannuskeinoa en kyl keksi. Ehkä luontoon meneminen ja liikunta ja muu antistressinen toiminta voisi kenties lieventää näitä oireita???
      Positiiivinen elämänasenne ym ym....hakuammuntaa?
      Kokeilkaa sitä kuulua Rose-terapiaa!
      VoimiaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxL^^

• minä

Ei sinun tarvitse itseäsi miehesi tinnituksesta syyttää. Hän on masentunut, mutta se ei ole sinun vikasi. Älä ota taakka , mikä sinulle ei kuulu.
      Kyllä miehesi pärjää. Hän ei ole ainoa, joka vaivasta kärsii. Älä ota sitä taakkaa itsellesi. Anna miehellesi tila selvittää juttunsa.
      Tinnitus ei sitäpaitsi ole mitenkään vähän tutkittu vaiva..siitä kärsii kymmeniätuhansia suomalaisia.
      Ole sinä ja elä. Kyllä miehesi osaa tulla vaivansa kanssa toimeen.
      Muista sinä itse pitää itsestäsi huoli. Kukaan muu ei tällä hetkellä ole sinulle niin tärkeä kuin sinä itse. Rakasta itseäsi.

• aino

Onko miehesi käynyt asian tiimoilta lääkärissä? Minun sukulaismiehellä on sama vaiva ja mielestäni hänellä on siihen lääkitys joka auttaa... tosin tämä ihminen asuu ulkomailla ja en tiedä miten suomessa tätä kiusallista vaivaa hoidetaan. Ottakaa ihmeessä selville!!

• alkuperäinen kirjoittaja

kiitos kaikille, jotka vaivauduitte vastaamaan :)
      aika epätoivon hetkellä oli tuokin viesti kirjoitettu.. yleensä kyllä olen ihan positiivisella mielellä :)

ja vähän pöpejä tuonne kirjoittelin, siis tarkoitin vuosien päästä, en vuosien takaa..

aino, minkälainen lääkitys? Suomen lääkärit ne sanoo, että oikein mitään ei voi tehdä..

• aino

arvasinkin ettei täällä vaivaa lääkitä.. en osaa sanoa mikä lääke on, voin kyllä kysyä kun saan häneen yhteyden (voi mennä vähän aikaa) laitan siitä sitten sinulle viestiä. :)

• Voi, ymmärrän tuskasi, tällä hetkellä sinusta -ja etenkin miehestäsi- tuntuu synkältä ja pimeältä, tuntuu ettei ulospääsyä ole. Tiedän miltä se tuntuu, olen itsekin ollut joskus vastaavanlaisessa tilanteessa, en tosin tämän vaivan takia.

Minä en kuitenkaan näe tilannettanne täysin lohduttomana - toivoa on, valoa näkyy tunnelin päässä. En näe miehesi poistuvan keskuudestamme lähivuosien aikana, en siis näe hänen päättävän itse elämäänsä. Hoito löytyy, ovi aukenee edessänne yllättäin. Minäkään en ole lääkäri, mutta tällaiset vaihtoehdot kuin akupunktio ja homeopatia tulivat mieleeni - oletteko kokeilleet? Vaihtoehtohoitoja on nykyään paljon, varmasti apu löytyy jostain.

Muistakaa myös jaksaa rukoilla, yläkerrassa ollaan valmiita auttamaan kun vain pyydätte. Enkelit ovat aina kanssanne näinä vaikeina koetuksen aikoinakin, vaikkei siltä aina tunnukaan. Valoa elämäänne ja jaksamista teille!

• alkuperäinen kirjoittaja

Kiitos kaikille, jotka jaksoivat vastailla! :)

Kylläpä tuli parempi mieli, cherrykirsikan vastauksesta sain tulevaisuuteenkin toivoa! Ehkä tässä pitäisi vaihtoehtohoitojen laajaa skaalaa selata läpi - tosin juuri se moninaisuus ahdistaa, kun ei tiedä, mikä olisi se oikea vaihtoehto..

ainolle vielä, että toki kaikki tieto otetaan innoissaan vastaan, että jos sitä lääkkeen nimeä joskus kuulet, niin tulehan se tänne kertomaan!

Olen kyllä positiivisena liikkeellä, kun vaan saisi toivoa miehenikin päähän :)

• alkuperäinen (toivottavasti...

Kylläpä tuli parempi mieli, cherrykirsikan vastauksesta sain tulevaisuuteenkin toivoa! Ehkä tässä pitäisi vaihtoehtohoitojen laajaa skaalaa selata läpi - tosin juuri se moninaisuus ahdistaa, kun ei tiedä, mikä olisi se oikea vaihtoehto..

ainolle vielä, että toki kaikki tieto otetaan innoissaan vastaan, että jos sitä lääkkeen nimeä joskus kuulet, niin tulehan se tänne kertomaan!

• aino
        alkuperäinen (toivottavasti... kirjoitti:

Laitan sinulle viestiä kun saan yhteyden mitä hoitoa/lääkitystä hän sai vaivaansa. Kannattaa kyllä harkita jotain vaihtoehtoishoitmuotoa, tarjontaa on ja jokaiselle löytyy sopiva, näin maalaisjärjellä esim. hermoratahieronta ehkä voisi olla hyvä juttu.. mutta kokeilemalla niistä omansa löytää..

Kaikkea mukavaa syksyyn toivottelee aino

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2244
    2. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      211
      1861
    3. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1742
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1421
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      48
      1316
    6. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      54
      1129
    7. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      172
      1121
    8. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      89
      1021
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      928
    10. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      881
    Aihe