Skycar tulee hitaasti mutta varmasti

Futur

Taitaa olla suuri ruokainen, en kylläkään tunne
tarkemmin hyötysuhdetta. Miten mahtaa käydä tyyppihyväksyntä suomessa,,,,,. Olen ymmärtänyt että amerikassa sille tulisi tyyppihyväksyntä
31.12.2006.

9

1264

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      Mitä tekisit lentolaitteella, joka
      * maksaa enemmän paljon kuin perinteinen lentokone
      * johon pitää olla lentokoulutus ja lupakirja
      * jonka käyttökustannukset ovat korkeammat kuin perinteisen lentokoneen
      * jota koskevat samat lentosäännöt kuin muitakin lentokoneita

      Ja jonka ainoa hyöty on se, että voit operoida omalta pihalta, jos asut haja-asutusalueella.

      Ostaisitko?

      • vaihtelevat eri maissa

        kuka osaa vastata? Eikö luonnonlakien pitäisi
        olla yleismaailmallisia?

        Esim. Tornionjoki: Toisella puolella tarvitaan
        apupoljin (Tsaarinmaa) - kun taas haaparannassa
        ei tarvita. Esimerkki koskee autoa ja ajo-opetusta.


    • Lisäksi vielä se että tulee parempia ideoita ja kone on vanha suhteellisen pian ja seuraavat versiot on halvempia ja parempia ja ne keräävät voitot. Skycar tulee jäämään enempi tai vähempi yritykseksi, vailla kaupallista menestystä.

    • Tail Rospd

      Kyllähän siellä ameriikassa kaiken maailman vehkeille niitä tyyppihyväksyntöjä on annettu, mutta tuolle nyt ei sentään ihan heti ole moista tulossa. Oot tainnut unissasi nähdä tuon tiedon...?? Kun ei tuo lentoonlähtö tahdo edes noiden videoiden perusteella vielä juuri sujua niin millähän ilveellä sille voisi tyyppihyväksynnän antaa???

      Jos viitsit vähän vaikka lukaista Mollerin omia sivuja niin sieltä löytyy pressan syyskuun kirjoituksesta mm. sellainen tieto, että eivät ole vielä löytäneet edes kunnon softaa ohjauselektroniikalle ja uuden tyyppisillä moottoreillakaan ei ole vielä koskaan "lennetty", joten pitkä on vielä tie. Tuskin tulee koskaan saamaan täydellistä tyyppihyväksyntää, korkeintaan tuosta tulee joku rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä.

      Helikopterikin keksittiin jo 60 vuotta sitten.....

      Juu, voihan sitä aina unelmoida. Maailmassa on ennenkin ollut kehitteillä kaikenmaailman härveleitä joista on nähnyt heti, että tuosta ei koskaan tule mitään. Skycar kuuluu tismalleen samaan kategoriaan.

      • virtual pilot

        Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...

        "Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.


      • TRtrOspd
        virtual pilot kirjoitti:

        Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...

        "Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.

        Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.
        ___________________________________
        Tuo keksintö nyt ei ilmailua mullista yhtään millään tavalla. Aivan kuten helikopterikin, Skycar on aivan liian monimutkainen rakennelma sellaiseen läpimurtoon jota kuvitellaan tuon myötä tapahtuvan. Camoon, neljä Wankel-moottoria, kuuluisia toimintavarmuudestaanko!!?? Itseasiassa tuo on paljon teknisesti monimutkaisempi kuin kevyt helikopteri ja hintakaan tuskin on yhtään halvempi. Eikä tule olemaan, edes tulevaisuudessa.

        Lupakirjan se tuommoinenkin tulee tarvitsemaan sitten, kun noita sadan vuoden päästä ilmestyy markkinoille. Kukaan ei ole vielä päättänyt, että mitä vaaditaan, joten vaatimukset voivat olla hyvinkin samaa luokkaa kuin vaikkapa hekoissa. Huoltovaatimuksetkin asettuvat varmasti hekojen tasolle ja noudattavat yleistä linjaa ilmailussa. Jo neljä moottoria tekee Skycarista raskaan huollettavan, joten kalliiksi todnäk. käy. Ainakin Mollerin filmien perusteella hallittavuus on melko keskinkertainen ja stabiliteetti helikoptereihinkin verrattuna onneton.

        Ei kukaan täällä (tässä säikeessä) ole sanonut, että ultrat olisivat jotenkin turvallisia. Mikä ihmeen vertaus tuo nyt on? Ei kangaspuut taivaalle kuulu kuten ei kuulu skaikaarikaan.


      • rupsu
        virtual pilot kirjoitti:

        Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...

        "Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.

        Markkinoilla tarkoittanet maaseudulla pellolta toiselle koikkelehtimista. Eihän tuollaista hökötystä voi hyvällä tahdollakaan kuvitella kaupungissa käytettäväksi. Vai kuinkakohan onnistuisi skycarilla laskutuminen ja parkkipaikan etsiminen espalta tai vaikka jumbon parkkipaikalta.

        Ja kyllähän puu on ollut kelpo rakennusmateriaali ollut esim purjekoneissa takavuosina, turha sitä on mollata.

        Ultrakevyet tapaavat tipahtaa taivailta ainoastaan kehnosti koulutettujen pilottien toheloinnin seurauksena. Ei niissä ole itsessään mitään vikaa. Mutta hienoinkaan peli ei ilmassa pysy jos massakeskiö on sallitun alueen ulkopuolella ja vielä ylipainoa koneessa. Monet ovat paljon uudempaa suunnittelua kuin useimmat käytössäolevat pienkoneet, kuten c152.

        Ilmailu ei ole, eikä tule olemaan jokaisen pystymetsän pertin harrastus. Moppeliakaan ei opi jokainen ikinä lentämään saati sitten hekoa kiikkerämpää monimoottorista päristintä. Tyyppihyväksyntää ei tule. Eikä moista voisi ihan ab-ajokortilla ajaakaan, eikä ppl-lupakirjalla.

        Skycar on täyttä utopiaa.


    • Ootellaan

      Eipä ole härpäkettä näkynyt?

      • Ei jaksa odottaa kau

        Laitetaan heti tilaukseen , upeata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe