Skycar tulee hitaasti mutta varmasti

Futur

Taitaa olla suuri ruokainen, en kylläkään tunne
tarkemmin hyötysuhdetta. Miten mahtaa käydä tyyppihyväksyntä suomessa,,,,,. Olen ymmärtänyt että amerikassa sille tulisi tyyppihyväksyntä
31.12.2006.

9

1299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      Mitä tekisit lentolaitteella, joka
      * maksaa enemmän paljon kuin perinteinen lentokone
      * johon pitää olla lentokoulutus ja lupakirja
      * jonka käyttökustannukset ovat korkeammat kuin perinteisen lentokoneen
      * jota koskevat samat lentosäännöt kuin muitakin lentokoneita

      Ja jonka ainoa hyöty on se, että voit operoida omalta pihalta, jos asut haja-asutusalueella.

      Ostaisitko?

      • vaihtelevat eri maissa

        kuka osaa vastata? Eikö luonnonlakien pitäisi
        olla yleismaailmallisia?

        Esim. Tornionjoki: Toisella puolella tarvitaan
        apupoljin (Tsaarinmaa) - kun taas haaparannassa
        ei tarvita. Esimerkki koskee autoa ja ajo-opetusta.


    • Lisäksi vielä se että tulee parempia ideoita ja kone on vanha suhteellisen pian ja seuraavat versiot on halvempia ja parempia ja ne keräävät voitot. Skycar tulee jäämään enempi tai vähempi yritykseksi, vailla kaupallista menestystä.

    • Tail Rospd

      Kyllähän siellä ameriikassa kaiken maailman vehkeille niitä tyyppihyväksyntöjä on annettu, mutta tuolle nyt ei sentään ihan heti ole moista tulossa. Oot tainnut unissasi nähdä tuon tiedon...?? Kun ei tuo lentoonlähtö tahdo edes noiden videoiden perusteella vielä juuri sujua niin millähän ilveellä sille voisi tyyppihyväksynnän antaa???

      Jos viitsit vähän vaikka lukaista Mollerin omia sivuja niin sieltä löytyy pressan syyskuun kirjoituksesta mm. sellainen tieto, että eivät ole vielä löytäneet edes kunnon softaa ohjauselektroniikalle ja uuden tyyppisillä moottoreillakaan ei ole vielä koskaan "lennetty", joten pitkä on vielä tie. Tuskin tulee koskaan saamaan täydellistä tyyppihyväksyntää, korkeintaan tuosta tulee joku rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä.

      Helikopterikin keksittiin jo 60 vuotta sitten.....

      Juu, voihan sitä aina unelmoida. Maailmassa on ennenkin ollut kehitteillä kaikenmaailman härveleitä joista on nähnyt heti, että tuosta ei koskaan tule mitään. Skycar kuuluu tismalleen samaan kategoriaan.

      • virtual pilot

        Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...

        "Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.


      • TRtrOspd
        virtual pilot kirjoitti:

        Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...

        "Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.

        Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.
        ___________________________________
        Tuo keksintö nyt ei ilmailua mullista yhtään millään tavalla. Aivan kuten helikopterikin, Skycar on aivan liian monimutkainen rakennelma sellaiseen läpimurtoon jota kuvitellaan tuon myötä tapahtuvan. Camoon, neljä Wankel-moottoria, kuuluisia toimintavarmuudestaanko!!?? Itseasiassa tuo on paljon teknisesti monimutkaisempi kuin kevyt helikopteri ja hintakaan tuskin on yhtään halvempi. Eikä tule olemaan, edes tulevaisuudessa.

        Lupakirjan se tuommoinenkin tulee tarvitsemaan sitten, kun noita sadan vuoden päästä ilmestyy markkinoille. Kukaan ei ole vielä päättänyt, että mitä vaaditaan, joten vaatimukset voivat olla hyvinkin samaa luokkaa kuin vaikkapa hekoissa. Huoltovaatimuksetkin asettuvat varmasti hekojen tasolle ja noudattavat yleistä linjaa ilmailussa. Jo neljä moottoria tekee Skycarista raskaan huollettavan, joten kalliiksi todnäk. käy. Ainakin Mollerin filmien perusteella hallittavuus on melko keskinkertainen ja stabiliteetti helikoptereihinkin verrattuna onneton.

        Ei kukaan täällä (tässä säikeessä) ole sanonut, että ultrat olisivat jotenkin turvallisia. Mikä ihmeen vertaus tuo nyt on? Ei kangaspuut taivaalle kuulu kuten ei kuulu skaikaarikaan.


      • rupsu
        virtual pilot kirjoitti:

        Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...

        "Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.

        Markkinoilla tarkoittanet maaseudulla pellolta toiselle koikkelehtimista. Eihän tuollaista hökötystä voi hyvällä tahdollakaan kuvitella kaupungissa käytettäväksi. Vai kuinkakohan onnistuisi skycarilla laskutuminen ja parkkipaikan etsiminen espalta tai vaikka jumbon parkkipaikalta.

        Ja kyllähän puu on ollut kelpo rakennusmateriaali ollut esim purjekoneissa takavuosina, turha sitä on mollata.

        Ultrakevyet tapaavat tipahtaa taivailta ainoastaan kehnosti koulutettujen pilottien toheloinnin seurauksena. Ei niissä ole itsessään mitään vikaa. Mutta hienoinkaan peli ei ilmassa pysy jos massakeskiö on sallitun alueen ulkopuolella ja vielä ylipainoa koneessa. Monet ovat paljon uudempaa suunnittelua kuin useimmat käytössäolevat pienkoneet, kuten c152.

        Ilmailu ei ole, eikä tule olemaan jokaisen pystymetsän pertin harrastus. Moppeliakaan ei opi jokainen ikinä lentämään saati sitten hekoa kiikkerämpää monimoottorista päristintä. Tyyppihyväksyntää ei tule. Eikä moista voisi ihan ab-ajokortilla ajaakaan, eikä ppl-lupakirjalla.

        Skycar on täyttä utopiaa.


    • Ootellaan

      Eipä ole härpäkettä näkynyt?

      • Ei jaksa odottaa kau

        Laitetaan heti tilaukseen , upeata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4335
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3184
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      43
      2388
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1206
    6. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      217
      986
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

      Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe