Taitaa olla suuri ruokainen, en kylläkään tunne
tarkemmin hyötysuhdetta. Miten mahtaa käydä tyyppihyväksyntä suomessa,,,,,. Olen ymmärtänyt että amerikassa sille tulisi tyyppihyväksyntä
31.12.2006.
Skycar tulee hitaasti mutta varmasti
9
1277
Vastaukset
- Sohvatiikeri
Mitä tekisit lentolaitteella, joka
* maksaa enemmän paljon kuin perinteinen lentokone
* johon pitää olla lentokoulutus ja lupakirja
* jonka käyttökustannukset ovat korkeammat kuin perinteisen lentokoneen
* jota koskevat samat lentosäännöt kuin muitakin lentokoneita
Ja jonka ainoa hyöty on se, että voit operoida omalta pihalta, jos asut haja-asutusalueella.
Ostaisitko?- vaihtelevat eri maissa
kuka osaa vastata? Eikö luonnonlakien pitäisi
olla yleismaailmallisia?
Esim. Tornionjoki: Toisella puolella tarvitaan
apupoljin (Tsaarinmaa) - kun taas haaparannassa
ei tarvita. Esimerkki koskee autoa ja ajo-opetusta.
Lisäksi vielä se että tulee parempia ideoita ja kone on vanha suhteellisen pian ja seuraavat versiot on halvempia ja parempia ja ne keräävät voitot. Skycar tulee jäämään enempi tai vähempi yritykseksi, vailla kaupallista menestystä.
- Tail Rospd
Kyllähän siellä ameriikassa kaiken maailman vehkeille niitä tyyppihyväksyntöjä on annettu, mutta tuolle nyt ei sentään ihan heti ole moista tulossa. Oot tainnut unissasi nähdä tuon tiedon...?? Kun ei tuo lentoonlähtö tahdo edes noiden videoiden perusteella vielä juuri sujua niin millähän ilveellä sille voisi tyyppihyväksynnän antaa???
Jos viitsit vähän vaikka lukaista Mollerin omia sivuja niin sieltä löytyy pressan syyskuun kirjoituksesta mm. sellainen tieto, että eivät ole vielä löytäneet edes kunnon softaa ohjauselektroniikalle ja uuden tyyppisillä moottoreillakaan ei ole vielä koskaan "lennetty", joten pitkä on vielä tie. Tuskin tulee koskaan saamaan täydellistä tyyppihyväksyntää, korkeintaan tuosta tulee joku rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä.
Helikopterikin keksittiin jo 60 vuotta sitten.....
Juu, voihan sitä aina unelmoida. Maailmassa on ennenkin ollut kehitteillä kaikenmaailman härveleitä joista on nähnyt heti, että tuosta ei koskaan tule mitään. Skycar kuuluu tismalleen samaan kategoriaan.- virtual pilot
Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.
Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...
"Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi. - TRtrOspd
virtual pilot kirjoitti:
Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.
Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...
"Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.
___________________________________
Tuo keksintö nyt ei ilmailua mullista yhtään millään tavalla. Aivan kuten helikopterikin, Skycar on aivan liian monimutkainen rakennelma sellaiseen läpimurtoon jota kuvitellaan tuon myötä tapahtuvan. Camoon, neljä Wankel-moottoria, kuuluisia toimintavarmuudestaanko!!?? Itseasiassa tuo on paljon teknisesti monimutkaisempi kuin kevyt helikopteri ja hintakaan tuskin on yhtään halvempi. Eikä tule olemaan, edes tulevaisuudessa.
Lupakirjan se tuommoinenkin tulee tarvitsemaan sitten, kun noita sadan vuoden päästä ilmestyy markkinoille. Kukaan ei ole vielä päättänyt, että mitä vaaditaan, joten vaatimukset voivat olla hyvinkin samaa luokkaa kuin vaikkapa hekoissa. Huoltovaatimuksetkin asettuvat varmasti hekojen tasolle ja noudattavat yleistä linjaa ilmailussa. Jo neljä moottoria tekee Skycarista raskaan huollettavan, joten kalliiksi todnäk. käy. Ainakin Mollerin filmien perusteella hallittavuus on melko keskinkertainen ja stabiliteetti helikoptereihinkin verrattuna onneton.
Ei kukaan täällä (tässä säikeessä) ole sanonut, että ultrat olisivat jotenkin turvallisia. Mikä ihmeen vertaus tuo nyt on? Ei kangaspuut taivaalle kuulu kuten ei kuulu skaikaarikaan. - rupsu
virtual pilot kirjoitti:
Skycar on toistaiseksi kesken, mutta se ei tarkoita etteikö laitteelle voisi löytyä omat markkinansa. Joka pojan lelua siitä ei tule, mutta silti kone voi muuttaa ilmailua paljonkin jahka se saa tyyppihyväksynnän ja hinnat laskevat järkevälle tasolle.
Helikopteri keksittiin tosiaan 60 vuotta sitten. Vieläkään siitä ei ole tullut laitetta, jonka jokainen voisi ostaa, lähinnä siksi, että kopteri on teknisesti monimutkainen laite ja toiseksi älyttömän epävakaa lentokoneisiin nähden. Robinsonin pikkukopteri R22 on lähellä joka pojan kopteria, mutta se hinta ja lupakirjavaatimukset...
"Rikkaiden friikkien rakennussarja jolla voi tappaa itsensä". Vai niin. Ja Kotitekoisilla ultrakevyilläkö ei sitten ikinä kuolla vai? Minä nousisin paljon turvallisemmalla mielellä Skycarin kuin jonkun puisen ultran kyytiin. Ihme, että puu ja palikka-linjan ultrat ylipäätään mielletään turvallisiksi lentokoneiksi.Markkinoilla tarkoittanet maaseudulla pellolta toiselle koikkelehtimista. Eihän tuollaista hökötystä voi hyvällä tahdollakaan kuvitella kaupungissa käytettäväksi. Vai kuinkakohan onnistuisi skycarilla laskutuminen ja parkkipaikan etsiminen espalta tai vaikka jumbon parkkipaikalta.
Ja kyllähän puu on ollut kelpo rakennusmateriaali ollut esim purjekoneissa takavuosina, turha sitä on mollata.
Ultrakevyet tapaavat tipahtaa taivailta ainoastaan kehnosti koulutettujen pilottien toheloinnin seurauksena. Ei niissä ole itsessään mitään vikaa. Mutta hienoinkaan peli ei ilmassa pysy jos massakeskiö on sallitun alueen ulkopuolella ja vielä ylipainoa koneessa. Monet ovat paljon uudempaa suunnittelua kuin useimmat käytössäolevat pienkoneet, kuten c152.
Ilmailu ei ole, eikä tule olemaan jokaisen pystymetsän pertin harrastus. Moppeliakaan ei opi jokainen ikinä lentämään saati sitten hekoa kiikkerämpää monimoottorista päristintä. Tyyppihyväksyntää ei tule. Eikä moista voisi ihan ab-ajokortilla ajaakaan, eikä ppl-lupakirjalla.
Skycar on täyttä utopiaa.
- Ootellaan
Eipä ole härpäkettä näkynyt?
- Ei jaksa odottaa kau
Laitetaan heti tilaukseen , upeata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä617658Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai463950Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.263935- 1021876
- 1201770
IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.901064NATO kaapelirikon takana, NORD STREAM putkirikon tapaan, yritys häiritä merenkulkua Itämerellä ?
Yhä enemmän on viitteitä siitä että Suomi , Viro ja NATO on viimeisemmän kaapelirikon takana. Estlink 2 kaapeli on nyt2921041Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav711020On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht80932Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti115823