paska

kaupunki

pääsin opiskelemaan raaheen nyt elokuussa.olin miettinyt muuttoa mutta luojan kiitos en muuttanut!siellä ei ole muita kuin amiksia ja juoppoja!!en kestäin päivääkään asua siellä, parempi kulkea bussilla kotoa vaikka matkaa on yli 70km.on jo kauhea stressi ja masennus opiskella siellä ja toivottavasti saisin mahdollisimman äkkiä siirron omaan kotikaupunkiin!liian pienet kuviot meikäläiselle, en viihdy kyllä yhtään, siis raahessa!ei siellä ole yhtään mitään..

12

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut 79

      riippuu vähän asenteesta.itse asuin raahessa yli vuoden eikä mulla jäänyt mitään hampaankoloon. kyllä se on omasta asenteesta kiinni. Jos on tumpelo sosiaalisesti niin se on sama mikä kaupunki. aina ahistaa!

    • Alik. Kine

      Oulusta lähtöisin oleva armeijakaveri (25 v) sanoi opiskelleensa lukion jälkeen aluksi vuoden Kemissä. Mutta vaihtoi sen jälkeen paikkaa kun ei tykännyt kaupungista ollenkaan. Raahessa oli opiskellut siitä lähtien, kun lähti sitten kesken opiskelujen "iäkkäänä" armeijaan. Eikä pitänyt Raahea nyt mitenkään huonona paikkana, kun otetaan reaaliteetit huomioon (pieni paikka, pienet piirit). Ja juoppojahan näkyy kaupunkikuvassa paljon vähemmän, kuin täällä Oulun Rajakylässä jossa asun. Amiksiahan näkyy kaupungissa kuin kaupungissa, ja entä sitten jos näkyykin? Kyllä sopu sijaa antaa.

    • entinen raahelainen

      Raahessa ei oo yhtään mitään.Ihan kuollu kaupunki.Asunin Raahessa muutaman vuoden. Eikä mua sinne saa enään millään.Muutin tänne etelään, olen kotiutunut tänne hyvin. Täältä katsottuna Raahe on tuppukylä:)

    • raahe on

      hyvä kaupunki...RAAHEN HOVIS hirveen hyvä henkiökunta, ainakin Pekanpäivien aikaan.... Tänne tullaankin toistekki........................

    • en pidä raahesta

      RAAHESSA ei todellakaan ole mitään järkevää elämää! ei mitään! ainoastaan lestuja koko pitäjä täynnä!!! hyi.. mun sisko muutti sinne 97vuonna perheensä kanssa, ja kyllä syvästi otan osaa.. jostain syystä ne ei muuta sieltä millään pois..ilmeisesti ottaa niin luonnonpäälle jos muuttaisivat.. sekun on kerran muuttanut sinne niin ei hevillä pois lähde.. huh,huh.. tosin on se kyl sanonu että jos ei vakityötä heillä ois, niin tuskin siellä asuisivat..
      MUTTA EN PIDÄ RAAHESTA! SE ON KU JOKU 70-LUVUN RÄKÄLÄ! HYI!

    • Anonyymi

      Lumppu kylä täynnä lahkolaisia.

    • Anonyymi

      RAAHE asukkaita noin 25 000. Isompi kuin esim. Ylivieska, Kalajoki, tai Pietarsaari. Mutta visuaaliset näyt kyllä ankeita. Koko Raahen Keskusta olisi pitänyt rakentaa vt. 8 varrelle, niin ei näyttäisi niin tuppukylältä. Ihmiset siis ajattelee niin että paikkakunta on sellainen kuin näyttää. Ihmiset ei sen kummenpia kuin muuallakaan. Löytyy myös kansainvälistä väriä. Olen asunut täällä päin v. 1967 asti ja en ole kaivannut pois. Mutta uusia yrityksiä ja TYÖPAIKKOJA kyllä ehdottomasti kaivataan tänne. Uusia elinkeinon aloja. Siinä haastetta.

    • Anonyymi

      Raahelaiset kulkivat maailman meriä, silloinen eliitti kävi ostamassa tapetit, yms Tukholmasta.
      Rautaruukki rakennettiin,
      Tietokone-oppilaitos tuli . Opiskelijoita ympäri Suomea. Ovat varmaan vieläkin hengissä. Meilläkin useampi opiskelija poika asumassa. Joku asu koko opiskeluajan ja vielä sen päälle. Eivät olleet nirsoja. Kävivät iltariennoissa ja hiippailivat sitten yöllä takaisin. Olimme kuin yhtä perhettä.

      • Anonyymi

        Voi niitä aikoja.


    • Anonyymi

      On se valittamista. Ite syntyjään Raahelainen mutta kävin muutaman vuoden asumassa etelä-suomessa kunnes tulin takaisin kotiin Raaheen. Voin kertoa, että samanlaista taaperrusta se elämä on vaikka asus missä. Joka paikassa on juoppoja yms. niin etelässä kuin pohjoisessa. Pohjoisessa paljon halvemmat vuokrat, raahessa ei tarvi maksaa pysäköinnistä, ei ruuhkia yms. itelle kaikki tarpeellinen täällä. Työ Oulussa mutta se ei ole matka eikä mikään. Moni ajaa Raahe-Oulu väliä. Ihmiset kuvittelee, että etelässä asuminen on erilaista kuin raahessa mutta paskanmarjat. Samanlaista töissä käyntiä ja verojen maksua, syömistä ja paskalla käyntiä. Arki se tulee joka kaupungissa vastaan.

    • Anonyymi

      Missä Raahessa on ns. "huonot kulmat" missä ei iltaisin/viikonloppuisin kannattaisi paljon liikuskella? Onko Lehmiranta rauhallista aluetta?

      • Anonyymi

        Slummatti & Ollinsaari on nilkkien ja kriminaalien valtakuntaa, Lehmiranta on yksi halutuimmista, ellei jopa raahen halutuinta aluetta. Omakoti-alue keskustan vieressä missä ei juurikaan nilkit ja pikkupaskiaiset luuhaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe