Moih..
Kuplaa pitäisi hieman viritellä.. eli kyseessä on 1300cc moottori, ajattelin ostaa 2100cc sylinterisarjan takomännillä.. ja sit pitäis viel jotain ostaa..
Onko kukaan viritelly kuplaa, tarkoitus olisi saada irti joku 200hv.. ehdotuksia miten virittäisin, ja millä osilla?
Kuplan viritys!
23
27270
Vastaukset
- pasi
täältä tietoa www.hotcars.net kyseinen firma on Vaasassa ja ne kyl tilaa osia ilmajääd. autoihin ulkomailta. katso linkit esim. googleen vw linkit.tai pelkästään googleen hotcars niin löytyy linkit ym. vaasan putiikki on jokseenkin kallis.....
- Jussi_2
Joo, oon käyny kyseisellä sivustolla, ja jopa tilannut sieltä itselleni kuvaston jossa on kaikki osat niin korin kuin virityskin..
Vaihtoehtoisia virityksiä vaan on niin paljon, et olisi kiva kun joku asiantuntija osaisi hieman opastaa mitä osii tuolta kannattas ostaa, et tulis lähem,mäksi 200hv, mut olisi kuiteskin kestävä moottori.
Sivusto on kyllä todella hyvä..
Kiitos vinkistä vaikka jo olen käynytkin siellä..
- Jooo
1300cc moottorin lohko ei ole paras viritystä ajatellen. hommaa jostain isomman moottorinlohko
- 1300cc
Ehkä ei ole paras, mut hotcars luettelossa lukee et 2100cc sylinterisarja takomännillä käy 1300cc-1600cc koneisiin.. hieman joutuu työstämään.
- 2222
1300cc kirjoitti:
Ehkä ei ole paras, mut hotcars luettelossa lukee et 2100cc sylinterisarja takomännillä käy 1300cc-1600cc koneisiin.. hieman joutuu työstämään.
Paljonhan tolla pelkällä sylinterisarjalla, kannella ja tehoputkel ja tuplil sais irti? hevosvoimia tarkoitan.
- runkolaakerointi
1300cc kirjoitti:
Ehkä ei ole paras, mut hotcars luettelossa lukee et 2100cc sylinterisarja takomännillä käy 1300cc-1600cc koneisiin.. hieman joutuu työstämään.
mahtaako kestää?
- Jussi_2
runkolaakerointi kirjoitti:
mahtaako kestää?
Kone on kyllä muistaakseni vuosimallia -84.
Saattaa että vaihdan laakeroinnit..
Tarkoitus olisi tehdä kestävä kone, joten aika paljon pitää ostaa vahvempaa osaa, ettei heti hajoo..
MAHLEN-valmistamat korkealaatuiset täydelliset takomäntä/sylinterisarjat. Sopivat T-1 1300 - 1600 lohkoille. Sarjat 5508 - 5510 sopivat lohkoa työstämättä sekä 1600 sylinterikansiin, 1300 kannet joudutaan työstämään. Sarjoja 5511 - 5517 käytettäessä joudutaan työstämään sekä moottorilohkoa että sylinterinkansia, koska näiden sylinterien ulkohalkaisijat ovat suurempia.
Suurin koko saatavilla osta on 2276CC.(94x82).
Pitäisiköhän toi ostaa.. sit tuplat vaan kiinni.
Katsokaa kaikki sivustoa www.hotcars.net ja katselkaa osia mitä suosittelisitte. Otan varmaan 40 tai 44 kaasarin. - volkkaristi
Jussi_2 kirjoitti:
Kone on kyllä muistaakseni vuosimallia -84.
Saattaa että vaihdan laakeroinnit..
Tarkoitus olisi tehdä kestävä kone, joten aika paljon pitää ostaa vahvempaa osaa, ettei heti hajoo..
MAHLEN-valmistamat korkealaatuiset täydelliset takomäntä/sylinterisarjat. Sopivat T-1 1300 - 1600 lohkoille. Sarjat 5508 - 5510 sopivat lohkoa työstämättä sekä 1600 sylinterikansiin, 1300 kannet joudutaan työstämään. Sarjoja 5511 - 5517 käytettäessä joudutaan työstämään sekä moottorilohkoa että sylinterinkansia, koska näiden sylinterien ulkohalkaisijat ovat suurempia.
Suurin koko saatavilla osta on 2276CC.(94x82).
Pitäisiköhän toi ostaa.. sit tuplat vaan kiinni.
Katsokaa kaikki sivustoa www.hotcars.net ja katselkaa osia mitä suosittelisitte. Otan varmaan 40 tai 44 kaasarin.http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2631
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2533 - Jussi_2
volkkaristi kirjoitti:
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2631
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2533Yksi ehdotus minkä voisin koneekseni kasata olisi.
Ostaisin nyt 2.1Litran sylinterisarjan takomännillä, koneistasin sen lohkooni. Sit siihen jonkun ok kannen. tuplat 44 kai. Käärmeenpesä race 44,5mm T1.
Vetoakselin "dragrace".
Ehkä Street eliminator kannet.
Ja laakerointija parantelisin.
Miltä kuulostas?
Ja pitäis kysyä joltain asiantuntevalta paljon tolla heppoja repis, et tietäs sitä mukaa sijoittaa ehkä viel parempaan.
Onko mielipiteitä?
- p.f
ostaisin ton sylinteriputkisarjan,street eliminator kannet,englen nokan,40-45mm dellortot,kevennytä vauhtipyörä,ja jos on talkoohenkeä ja todella haluaa jonkun 200 hummaa niin turbo!
pakosarja sitten sen mukaan laittaako turboa vai ei,ilman turboa mieluiten 4-1 sarja.... - juttua
200hv ja kestävä kone jutut ei kohtaa. Noilla hevosilla et saa konetta kestämään pitkään. Jos haluat koneen kestävän osta pienempi sylinterisarja.
Sarjoissa on monenlaista sylinterin paksuutta. Ohuet putket uppoaa ajanyötä kansiin. Mitä pienemmällä lohkon koneisuksella pärjäät sen parempi.Lohkosta tulee löysä jos sitä joutuu koneistaan liikaa. Siksi minun mielipide on että 1800 sylinterit paksummalla seinämällä on parhaat (maku asia)
Jos/kun hommaat "kireämmän" nokan, osta myös jäykemmät venttiilin jouset. Vakiot ei ehdi kierroksilla mukaan ja voi tervehtiä mäntiä. Kun on jäykemmät jouset tarvitset paremmat työntötangot. Alkuperäiset menee viimestään jossain moottorijarrutuksessa solmuun. Kun kevennät vauhtipyörän saat koneesta kierrosherkemmän. Laita kampura ja vauhtipyörä tasapanotukseen. Tarvitaan myös jäykempi kytkin.
Ehdottomasti koneeseen öljynsuodatin ja parempi pumppu. Lisää koneen kestoa huomattavasti. Kierroksia jos haet lisää niin pienellä vaivalla punnitset männät ja kiertokanget ja valitset niistä tasaisen setin (saman painoiset). Virran jakaja vaihtoon malliin jossa 3 sylinterin ajoitus on pikkasen myöhällä. Toi pytty kun tuppaa kuumenemaan muita enemmän sytytysjärjestyksestä johtuen. Kahdella kaasuttimella saat herkemmän koneen.
Ja lopuksi: kupla poistuu sadalla hepalla viivalta sellaisella vauhdilla että useimmat jää kattomaan takavaloja. 200hv on itsemurha ja ilo ohi alle 10 000 km. Sillä välillä voisi olla hauskaa. - minä
En tiedä onko toi sun kirjoituksesi pila,vaiko nuoren miehen hurmiollista uhoa mutta,jos se on tuota viimeksi mainittua niin mieti viellä mitä olet aloittamassa.Noiden kuplan koneiden virittelyt päätyy yleensä kyyneliin kun mennään yli 150 hp.Tietenkin jos on rahaa rajattomasti, ja elämäntehtävä purkaa ja koota kuplan konetta niin siitä vaan.
- Wanha Masentaja
kone kun ei kestänyt alkuperäisiäkään tehoja, niin mites 200 HP kuvittelisit sen kestävän?
- ...
Wanha Masentaja kirjoitti:
kone kun ei kestänyt alkuperäisiäkään tehoja, niin mites 200 HP kuvittelisit sen kestävän?
sitä varten siihen hommataankin kestävämpiä osia
- Anonyymi
... kirjoitti:
sitä varten siihen hommataankin kestävämpiä osia
Siis kestävämmät osat kaikki, ihan kaikki? Niissä kun jo vakiona alkaa runkolaakerit pyöriä pesissään. Ja yhden kerran ne pesät voi koneistaa ylikokolaakereille, mutta taas 10 tuhannen km:n päästä on laakerit pyörineet pesissä. Ja tämä jo vakiona, vaikka sievällä ajolla.
Kirjoitti kaverin koslaa uudesta asti vierestä seurannut wanha asentaja.
- Kelloniemi
Aircooled.fi Löytyy samat osat huomattavasti halvemmalla. Toimitukset ovat olleet nopeita. Ilmoitus on tullut jos viivästyy eikä ole tarvinu turhaa odotella.
- ,,,
www.raak-racing.com
- Hullu pohjolaine
Ite ostin kuplaan porchen 120hp koneen ja vaihelootan ja kulkee ny kui raketti 1000€ ja pienellä työstöllä tuli komia vehe
- Anonyymi
Hullu pohjolaine kirjoitti:
Ite ostin kuplaan porchen 120hp koneen ja vaihelootan ja kulkee ny kui raketti 1000€ ja pienellä työstöllä tuli komia vehe
Vaan kuinka kauan kulkee? Ne kun ne Porschet ei ole kestävyydestään kuuluisia nekään...
- TAE-236
Itselläni oli pahnanpuhaltimessa joskus kultaisella 80-luvulla jokkiskone, jossa about 120hp. Takapyöristä tuli dynossa muistaakseni noin 90hp. Kyllä sillä useamman auton liikennevaloissa jätti :)
- Anonyymi
200 hv Ja konen joka kestää edes lyhyen kesän on utopiaa,laita rahasi vaikka käytettyyn 911 jo on pakko boksereiden kanssa leikkiä
- Anonyymi
Olen jakonen ja olen pomppa jyväskylästä. Mulla joskus kupla ohtassa, kun on pisuhätä. Olen naisellinen räähkä ja iloiten lähtisin kuplan kyytiin jos joku vaan vislaaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859