Olen nettiriippuvainen

ja tunnustan sen

Kyllä - olen nettiriippuvainen.

Ajattelen hyvin harvoin nettiin pääsemistä kun en ole koneella, mutta heti kun istun pöydän ääreen ja avaan tämän kirotun toosan liimaudun sen eteen tunneiksi ajatellen, että pitäisi lopettaa mutten vain pysty.

Sain muuten 54 pistettä nettiriippuvuustestistä täältä http://www.paihdelinkki.fi/testit/index.html

No huhhuh... tulipahan sekin nyt sanottua.

9

1148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

64 pistettä.

• ............

79p

• Bella

51p. Täytyisi yrittää rajoittaa käyttöä...

• nettiriippuvainen

kamala. todellakin tajuan nyt kuinka riippuvainen olen. ja se on aika pelottavaa kun tästä ei pääse irti. tänään jätin lukematta kokeisiin netin takia niin edelliselläkin viikolla. tänä aamuna jäin kotiin nukkumaan kun en jaksanut nousta kouluun kun olin valvonut koneella. nyt tein tuon testin ja sain 88 pistettä. miettii vaan et mikä tähän voi auttaa mikään muu kuin oma tahto?

• käyttäjä

sain tasan yhden pisteen. Aika paha!

• Hihhuli

Tuostakin kysymyssarjasta olisi voitu muutta sanan internet tilalle sana TV ?
        Tällöin ei puhuttaisi nettiriippuvuudesta vaan mormaalista telkkarin katselusta ?

omituista.

• auttakaa1

Sain 57 :(

• aikapaha

Huh mitä kauhistelua, nettiriippuvuus on ongelma vasta sitten kun juuttuu sinne 24/7 ja jättää muut asiat hoitamatta, tarkoittaa sitä, että et edes huomaa unohtaneesi hoitaa laskuja ja yhteys sekä sähkö katkaistaan ja pomo kysyy seuraavana päivänä "Mitä sinä täällä teet, sait potkut jo 3 kuukautta sitten".

Netti koukuttaa kyllä, mutta niin kauan kun käyt töissä, maksat laskut ajallaan, käyt ruokaostoksilla, hoidat hygieniastasi, syöt hyvin, nukut hyvin ja pystyt aina jättämään koneesi kun kaverit kutsuu kylään tms. ei sovi hätäillä.

Nykyään edes poliisi ei pysty tekemään työtään ilman nettiä kunnolla, joten netin käyttö itsessään ei ole pahasta niin kauan kun se ei määrää mitä sinä teet. (ja siis niitä netti sivuja jossa tiettyyn aikaan tulee ilmoitus "tee ruokaa, käy suihkussa, mene nukkumaan" jne. on olemassa)

• orja mikä orja

Sain 39 pistettä.
      Mitä ihmettä minä tälläkään sivustolla tein, kun pitäisi kirjoittaa opintoihin liittyvää tekstiä?
      Iso ongelma, vaikka pisteet eivät vielä hälyttävät olleetkaan. Ehkä juuri se, että opintoja ja työtä tämä haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe