Tässä on, jälleen kerran, autokuume tarttunut ja onnetar osui Skoda Superbin diesel versioon manuaalivaihtein. KOkemuksia? Kommentteja?
Skodan sivuilla ei mainita perus- eikä lisävarusteissa lisälämmitintä, eikö saa vai eikö tarvitse??
Lämpöiset, suorastaan kuumeiset, kiitokset vastauksista jo etukäteen.
KOkemuksia Superb dieselistä?
12
2677
Vastaukset
- akka ratissa, joskus ukkokin
Niin, mahtaisiko linjoilta löytyä yhtään täysi-ikäistä ihmistä joka tietäisi mitä keskusteleminen tarkoittaa?
Kokemuksia Superbista? - sivuilta
No, voisin kuvitella, että Volkkarin keskustelusivuilta voisi löytyä vertailukohtia, sillä Superb rakentuu vanhemman Passatin pohjalevylle. Eli sen mallin, joka juuri on korvautunut uudella.
Ja häirikkövapaata keskustelua voi hakea UVW:stä, tosin siellä ei ole omaa palstaa Superbille:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/ - dieselisti
Lisälämmittimet, esimekiksi Webasto, eivät periaatteessa ole merkkikohtaisia varusteita vaan niitä valmistetaan moniin automalleihin. Todennäköisesti myös Skoda-kauppias tarjoaa sellaista pyydettäessä.
Lisälämmttimen tarvetta on vaikeaa arvioida: toiset kaipaavat sellaista, toiset eivät, Lapissa se on varmasti välttämätön, mutta pääkaupunkiseudulla ehkä ei. Itse olen tarjennut Helsingissä ilman lisälämmitintä oikein hyvin, mutta kollega asennutti sellaisen ensimmäisen talven jälkeen.
Muuten Sperb on erinomainen valinta varsinkin sellaiselle, joka maksaa autonsa itse. Auto on hyvä ajettava, hiljainen ja "edustusautoluokkaa" (hyväksytty Suomessa mm. ministerien virka-autoksi). Sen tekniikka ei ole aivan uusinta uutta, mikä tarkoittaa käyttövarmuutta ja vapautta uusia malleja vaivaavista lastentaudeista ja lukuisista korjaamokäynneistä ensimmäisen käyttövuoden aikana. - Mie
Superbilla ajanut nyt muutaman kuukauden, autoon ollut kyllä tyytyväinen. Ja viime talven koeajoilla tuntui talven liukkaillakin olevan toimiva peli. On mukava ja takapenkille meni isompikin turvaistuin ;)
Kokemuksia voin kertoa enemmänkin, vaikka dieselistä ei ole kokemusta edes koeajolta...
Tyhjäpäisiä kommentteja täällä tulee joka asiaan ja Superbista saat varmaan kommenttia viime vuosituhannen tekniikasta jne. Samat kaverit kuitenkin kehuvat, miten heidän saksantuodussa 80-luvun audissa on samat varusteet kuin uusissa Skodissa ;) No, eihän se autotekniikka ole perusteiltaan paljon muuttunut... - akka ratissa, ukko vain aka...
Kiitos asiallisista vastauksista.
Olen yhden Passatin dieselin aiemmin omistanut ja ollut erittäin tyytyväinen menopeliini. Kävin tänään koeajamassa Superbin dieselin 1.9 litran koneella (130hv) ja oli aika kotoinen olo.
Tällä hetkellä alla on X-type Jagge dieselinä, ja pidän kovasti ajomukavuudesta, sille ei tunnu mikään vetävän vertoja. Mutta kun nuo kakarat vääjäämättä kasvavat (äidistään jo ohikin) niin alkaa ketuttaa nuo polvet lannerangassa. Ja niin ihana auto kuin Jagge onkin, se on tuhottoman pieni, minun käytössäni sopii tasan tarkkaan naisen ostoskassiksi.
Nyt tässä on sopivasti kuukausi aikaa harkita asiaa ja sittenpä onkin ilmestynyt 2.o l versio Superbista, jonka kone vastaa Jaggeni tehoja ja vääntöä. Sitten palailen asiaan. Tuo 1.9l kone ei tyydyttänyt minun makuani, ikävä kyllä, ja 2.5l kone on jo ihan turha löpösyöppö.- Lienee
Superb 2.0 TDI kone partikkelisuodattimen kera. Saa nähdä milloin tulee Suomeen?
- akka ratissa, edelleen
Lienee kirjoitti:
Superb 2.0 TDI kone partikkelisuodattimen kera. Saa nähdä milloin tulee Suomeen?
Tuotanto tuolla 2.0l diesel koneella alkaa viikolla 42 eli lokakuun puolivälin tienoilla ja Suomeen kuulema odotettavissa ensimmäiset kappaleet tätä mallia marraskuun puolivälissä. Nyt kun tekisi ennakkotilauksen saisi ensimmäisten joukossa uunituoreen auton.
- ismac
Olen ollut, 1.9d, mittarissa 90 000. Hansikaskotelon valon mekanismi (VW) vaihdettu ja kilpivalo. Ei tuolla 96kw:lla ole jalkoihin jäänyt. Vaikka ainhan lisätehoa "voisi olla lisää", kun vanhaan tottuu... Vastikään on muuten tullut Mobililta uusi longlife-öljy nimenomaisesti partikkelisuodattimilla varustettuihin diisseleihin Mobil 1, esp 5w-30.
Otithan väh. Comfort-varustelulla. Nimittäin Classic:iin verrattuna tulee paljon varustetta lisää. Meinaan ajaa tällä autolla pitkään! Tietysti voisi sanoa, ettei uuuteen olisikaan varaa hetkeen aikaan... Vaikka kun kävin koeajamassa 2.0TDI DSG-Octavian, niin kyllä se vain oli miellyttävä "automaatti". - akka ajaa edelleen
Tässä olen yrittänyt löytää Suomen maasta Skoda-edustajaa joka haluaisi myydä minulle reilun 40 000 euron auton, tekisin kaupat vaikka tänään. i tunnu olevan Skodalla tarvetta asiakkille. Muiden merkkien kohdalla en ole koskaan tavannut tällaista työnpakoilua kuin Skoda-myyjissä. Ilmeisesti Octavian yynnillä rikastuneet niin hyvin ettei yhden akan autiomurheet hiukan isotöisempinä jaksa heilauttaa?
Ok, vaihtoautoni ei le ihan helpoin arvioitava ja pienellä paikkakunnalla jopa hiukan murheenkryyni myydä eteenpäin. Lisäksi vaihto menisi aika lailla päittäin, uuden haluamani Skodan ja minun autoni arvot menevät hyvin lähekkäin.
Mutta silti. Auttakee hyvät immeiset, mistä löytyy asiallinen ja kauppojen tekoon halukas automyyjä????? kauppakassini käy pieneksi!- Mie
Myyjä, jolta autoni ostin oli todella asiakaspalveluhenkinen. Ensimmäisellä kerralla neuvoi ensimmäisenä vaimoani, kun itse palloilin muualla liikkeessä ;) Ja todellakin asiantuntevasti, ei vähätellen tms.
Samaa ei voinut sanoa hänen kollegastaan, jonka kanssa jouduin asioimaan oman myyjäni ollessa sairaana...
Valitettavasti tämä myyjä oli kesälomalta palannutkin toisen merkin myyjäksi... Tiedän siis kyllä myyjän, jolta saisit palvelua, tosin et Skodaa ;)
No joo, kyllä näiden muiden asiallisten myyjien kanssa tulee toimeen. Paitsi sen yhden jurottajan ;) - X-type Jaggea
ollaan vaihtamassa Superb:iin. Trolliksi melkein luulin, mutta mene tiedä...
Etpä kirjoita mistäpäin maailmaa autosi haluaisit ostaa mutta miten olis Tampere, jossa molempien merkkien autofirmat sijaitsevat samassa kiinteistössä? - akka ratissa, aina vaan
X-type Jaggea kirjoitti:
ollaan vaihtamassa Superb:iin. Trolliksi melkein luulin, mutta mene tiedä...
Etpä kirjoita mistäpäin maailmaa autosi haluaisit ostaa mutta miten olis Tampere, jossa molempien merkkien autofirmat sijaitsevat samassa kiinteistössä?Ihan sama missä päin Suomea autokauppias olisi, autohan on jo jolla liikkua, ja ajamisesta tykkään.
Ei tämä ole mikään trolli, kyllä minä olen ihan oikea neljääkymppiä lähentelevä akka, kahden mukelon äiti ja on se ukkokin jossain tuolla verannalla, harvemmin auton ratissa. X-type Jagge on ihana auto, todellakin, mutta pieni, käykääpä koeajamassa. Ja jos takaosastoon haluaa lisätilaa, ei mallia vaihtamalla Jagessa tilanne parane, ikävä kyllä, ennen 120 000 egen sijoitusta, johon ei ole varaa ja vaikka olisi, tietäisin niille rahoille parempaakin käyttöä kuin auto.
Skoda Superbin ulkonäkö on minun mieleeni, tilaa autossa kiitettävästi (lapsukaiseni aikovat neuvolatädin mukaan kivuta yli 2m pituuteen ja nyt ollaan 170 pinnassa) tulevaisuuttakin ajatellen. HInta/laatu/varustelu on kohdallaan.
MInun julmetun suurella egollanikaan ei tee tiukkaa ajella Skodalla, voin paljastaa että kyllä pienellä paikkakunnalla Jagenkin omistaminen naisihmisenä vaatii egoa ja luonteen lujuutta. Suomalainen on käsittämättömän kateellinen rotu.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2211351- 741326
- 631186
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521049- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847