Näärännäppy

Color89

Minulla on ollut näärännäppy yläluomen yläpuolella jo ainakin 9 vuotta. Internetistä olen lukenut että näärän näppy katoaa itsestään pienellä aikavälillä.Minulla se on pysynyt ja nähtävästi pysyykin siinä missä ennenkin.
Onko mitään tehokasta kotikonstia jolla se saadaan pois? Minä hölmö menin leikkaamaan sitä joskus saksilla niin siitä tuli pelkkää verta ja näppy punoitti viikon.Apua! :O.

23

65857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oili

      Minä aikoinaan sain oman näärännäppyni pois sisäreidestä hirttämällä sen. Laitoin lankaa ympärille ja solmin sen tiukasti. Sitten annoin olla hetken ja näppy putosi. Muutaman päivän näpyn kohta punoitti ja taisi vuotaa vertakin alussa, mutta sitten se parani. En suosittele tätä tosin kokeilemaan, jos on kyse silmäluomesta. Mene mieluummin lääkäriin.

      • saka

        mulle tulee silmää sisäluomee näärän näppyi kestää pari päivää ja tilalle tulee uusi...muilla tällasii?kutittaa ihan ku olis roska silmässä.onko mitää kikka konstii että sais ne pois??ooon kuullu et pitää hauduttaa jne..eikä saa koskee likaisilla sormilla pälä pälä ..


      • Lääkäri tietää parhaiten

        Mulla oli silmässä nääräännäppy luulin sitä pahaksi roskaksi ja menin päivystävään lääkäriin.
        Hän totesi sen näärännäpyksi. Lääkäri puhkaisi sen desifinoidulla "jollain" ja oire hävisi heti.
        Sain n. 5 päivän antibiottitipat ja nyt on kiva kun ärsytyskutina hävisi samantien. ELI SUOSITTELEN LÄÄKÄRILLE VAIN - heitä riittää ja ovat sitä varten - älä ala omin konstein mitään räpeltää, jollet ole erämaassa, eikä apua ole muuten.
        Kirkkain silmiin tähän viikkoon - turha kärsiä mars lekurille vaan! Avun saanut


      • jesuliina

        ei näärännäppy voi olla 9ää vuotta! se on kuitenkin ihossa oleva tulehdus! kyllä sulla nyt on jotain muuta! ja mitä olikaan, niin älä nyt hyvä ihminen ala sitä saksilla leikkelemään!!!

        ja oili-kulta: näärännäppy ei voi tulla reiteen eikä sitä voi hiuksella hirttää. hiuksella voi hirttää varsi-luomia mutta harvoin niitäkään reiteen tulee!

        menkää ihmiset lääkäriin älkääkä luottako tämmösiin keskustelupalstoihin missä tulee myös väärää tietoa!

        nimim. kosmetologi


      • terveisiä silmäyksiköstä
        jesuliina kirjoitti:

        ei näärännäppy voi olla 9ää vuotta! se on kuitenkin ihossa oleva tulehdus! kyllä sulla nyt on jotain muuta! ja mitä olikaan, niin älä nyt hyvä ihminen ala sitä saksilla leikkelemään!!!

        ja oili-kulta: näärännäppy ei voi tulla reiteen eikä sitä voi hiuksella hirttää. hiuksella voi hirttää varsi-luomia mutta harvoin niitäkään reiteen tulee!

        menkää ihmiset lääkäriin älkääkä luottako tämmösiin keskustelupalstoihin missä tulee myös väärää tietoa!

        nimim. kosmetologi

        Se voi koteloitua ja periaatteessa haitta on sen jälkeen vain kosmeettinen.


      • Älä tee kuten minä
        Lääkäri tietää parhaiten kirjoitti:

        Mulla oli silmässä nääräännäppy luulin sitä pahaksi roskaksi ja menin päivystävään lääkäriin.
        Hän totesi sen näärännäpyksi. Lääkäri puhkaisi sen desifinoidulla "jollain" ja oire hävisi heti.
        Sain n. 5 päivän antibiottitipat ja nyt on kiva kun ärsytyskutina hävisi samantien. ELI SUOSITTELEN LÄÄKÄRILLE VAIN - heitä riittää ja ovat sitä varten - älä ala omin konstein mitään räpeltää, jollet ole erämaassa, eikä apua ole muuten.
        Kirkkain silmiin tähän viikkoon - turha kärsiä mars lekurille vaan! Avun saanut

        Mulla oli nuorempana aina joskus silmäluomessa, mutta parani aina muutamassa päivässä. Tuntui siltä, että olisi ollut roska silmässä, eli tosi kurjalta. Onneksi ei nyt ole varmaan kymmeneen vuoteen ollut :)
        Olen muutamia kertoja itse puhkaissut sen itseltäni, mutta siinä on kyllä aina sekin riski, että sörkkäis silmän rikki... Joten lääkärille kannattaa ennemmin mennä tai sitten vaan odottaa, että paranee itsestään...


    • jjk

      on kastaa sormea suussa heti aamulla herättyäsi, ennen hampaiden pesua jne, ja sillä kastella sitä näppyä. Häipyy takuulla muutamassa päivässä

      • liselotti

        Älä nyt ihmeessä noin tee kuin tuo edellinen neuvoi. Höntti!

        Mulle lääkäri sanoi että voipi keitetyssä vedessä kastella puhdasta pyyhettä ja hautoa sillä kuumalla vedellä silmää pari kertaa päivässä. Kunhan katsoo ettei nyt ihan kieuhuva vettä käytä, mutta hyvin lämmintä kuintekin


    • avuton.

      minulla on ollut näärännäppy vasemmassa luomen reunassa jo melkein vuoden. ollaan käyty lääkärissä jo kolme kertaa. yhden kerran sain kotikonstit, ja toisella kerralla silmätipat. nyt on puolenvuoden jono leikkauttamaan se. ei ole kivaa kun kaikki huomauttelevat siitä. itse asiassa se on varmaan pikemminkin luomirakkula, eli käytännössä sama kuin näärännäppy. inhottavaa, eikö ?

      • näärä

        Pyydä resepti


      • ÄrSyTtÄä
        näärä kirjoitti:

        Pyydä resepti

        mulle tuli näärännäppy noin kuukausi sitten. Mentiin lääkäriin ja sain 10pvä antibioottikuuriin ja silmätipat. Eipä tapahtunu muutosta. Menin uudestaan ja sain antibioottirasvan ja kuukaus pitäis käyttää. Lisäks lääkäri neuvo et about 2-3 krt viikos pitäis hautoo silmää 10min sitte painella näppyä sormella ja pyyhkiä silmää keitettyyn veteen kastetulla vanupuikolla.


      • Näärästä eroon
        ÄrSyTtÄä kirjoitti:

        mulle tuli näärännäppy noin kuukausi sitten. Mentiin lääkäriin ja sain 10pvä antibioottikuuriin ja silmätipat. Eipä tapahtunu muutosta. Menin uudestaan ja sain antibioottirasvan ja kuukaus pitäis käyttää. Lisäks lääkäri neuvo et about 2-3 krt viikos pitäis hautoo silmää 10min sitte painella näppyä sormella ja pyyhkiä silmää keitettyyn veteen kastetulla vanupuikolla.

        Lävin äsken päivystävällä; ja lääkäri teki minuutin toimenpiteen ja "sillä sipuli"! Eli hän "puhkaisi" sen steriilillä jollain?... sain antibioottitippoja 3-5 päiväksi.
        Yhden päivän ja yön kärsin, kun silmään sattui.
        Joten ei kotikonsteja vaan suoraan lääkärille.
        Sama kuin mätäpaise - se pitää puhkaista ja hoitaa ja sen jälkeen antibioottitipoilla jälkihoito. Älä tee kotihoitoa itse - käy lääkärillä.
        Avun saanut heti....


      • DIY-näppyekspertti

        Mulla on ollut kahdenlaisia näppyjä. Niitä pieniä kovia valkoisia, joita on silmäluomissa ja silmien ympärillä. Ne eivät oikeasti ole näärännäppyjä, vaan luufinnejä. Googlatkaa vaikka. Varsinainen näärännäppy mulla on ollut kolme kertaa. Se on punainen patti, joka on jokseenkin kipeä ja sijoittuu jonnekin silmän alueelle. Mulla se oli silmänauhassa. Nämä molemmat em. näppytyypit olen puhkaissut steriloidulla injektioneulalla ja sen jälkeen puristanut niistä mömmöt ulos. Tämän jälkeen olen desinfioinut näpyt hyvin. The näärännäppy oli ällö, se kellertävä moska levisi silmään ja oli sitkeää ja venyvää. Luufinni oli iisi poistaa, varsinainen näärännäppy vaikeampi ja kipeämpi. Mutta tämä operaatio onnistuu joka tapauksessa kotivessassa, kunhan ei tumpeloi ja abortoi näkökykyään operoidessaan näppyjään. Minä olen onnistunut poistamaan näppini loistavasti kotona, still alive nigga.


    • ismo11

      juu suola vettä kun juo n. 5 kertaa päiväsä niin minulle on tepsiny jo 6 kertaa ja aina se on ollut ylä puolella samassa kohdassa

    • turposilmä

      mulla on ollut jo melkein 4 kk näärännäppy oikeassa alaluomessa. Se on todella ärsyttävä, siihen kutittaa joskus ja se punoittaa vieläkin.
      Otettiin silmätipat silloin kun se oli "pahimmillaan" ja ne tehosivat vähän, ja turvotus laski. siinä on vielä vähän turvoitusta ja sen huomaa "tietyissä valoissa". Silloin jos en käytä meikkiä, niin sitä ei juurikaan huomaa.. Se häiritsee mua aivan helvetisti. Kaverit eivät sitä ole kuulemma huomanneet, eivät edes tiedä että mulla on sellanen..Toisinaan näen sen itse... /:
      Oiskohan joku konsti vielä? Meinasin mennä ottamaan uudet tipat...mutta siihen se homma jäi. Kait tuo paranee itestään ajan kanssa..

      toivottavasti jonain päivänä se olisi normaali =)

    • näärä tulessa

      älä nyt helvetti tuijota sinne huusin vessaan. Perkele!!

    • ihmenenä

      Minulla on ehkä näärännäppy nenässä, tai niin ainakin äitini sanoo. Mutta jos laitan siihen Bacibactia niin auttaako? :D

      • Alalala

        Minullakin on ollut muutamia kertoja, viime kerralla puhkaisin sen itse neulalla ja oireet katosivat.
        Sehän on siis periaatteessa pieni finni, ja sisällä oleva moska on sellainen kiinteä juusto.
        Puhkokoon ken uskaltaa, ei kannata varmaan yrittää jos kädet tärisee..


      • Alalalala
        Alalala kirjoitti:

        Minullakin on ollut muutamia kertoja, viime kerralla puhkaisin sen itse neulalla ja oireet katosivat.
        Sehän on siis periaatteessa pieni finni, ja sisällä oleva moska on sellainen kiinteä juusto.
        Puhkokoon ken uskaltaa, ei kannata varmaan yrittää jos kädet tärisee..

        Niin ja vielä lisäyksenä, oli kyseessä siis todella pieni näärän näppy, eli ei mikään pupillin kokoinen vaan about kuulakärkikynän kuulan kokoluokkaa.. Silmäluomen sisäpinnalla tämä.


      • näärännäppy
        Alalalala kirjoitti:

        Niin ja vielä lisäyksenä, oli kyseessä siis todella pieni näärän näppy, eli ei mikään pupillin kokoinen vaan about kuulakärkikynän kuulan kokoluokkaa.. Silmäluomen sisäpinnalla tämä.

        ottaako lääkärit vastaanotolleen pelkän näärännäpun takia? Minulla on pikkurillin pään kokoinen ja olen kyllä miettinyt lekurilla käyntiä.


      • s
        näärännäppy kirjoitti:

        ottaako lääkärit vastaanotolleen pelkän näärännäpun takia? Minulla on pikkurillin pään kokoinen ja olen kyllä miettinyt lekurilla käyntiä.

        itellä nää näärännäpyt on tos silmäkulmajutus tai tos, ja ne on yhe päivän ja yöllä häipyy sit, mut ai että ku on kipeetä :c


    • toimi ainakin mulla

      Nääränäppy hoitu ainaki mulla näin : kuumensin neulan, pistin sillä näärännäppyyn, puristin valkoisen nesteen näpystä & huuhtelin silmän runsaalla vedellä. On siinä riskinsäkkin, esim. jos pistää suoraan silmään neulalla tai silmä saattaa tulehtua, mutta mulla tää ainakin toimi! Omalla vastuulla voi kokeilla :)

    • Näppylnaama

      Mulla on näärännäppy ja on ihan sairaan kipeä, silmä on ihan liian turvoksissa että sattuu kun räpäytän. äitilläkin on ollu monta kertaa ja ei ole koskaan nähnyt kuulemma näin isoa turvotusta mitä teen! Se häiritsee koko ajan en ees jaksa mennä kouluun ku särkee koko ajan, buranaa koko ajan vaa suuhun ja vehtä päälle nii eikös mennö poijjes kipu siis. Turvotuksen saan laskemmaan hetkeksi kylmällä veellä tai pakasteella ja kivun lämpiällä veellä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe