Bayliner Trophy 2159

Samuel28

Olen harkinnut seuraavaksi veneeksi Baylinerin 2159 Trophya vm.1989 OMC:n 3,0l koneella. Laittaa mietityttämään varsinkin tuo OMC:n moottori kun niitä on niin kovasti mm. eri palstoilla parjattu ja huonoiksi haukuttu. Jos ja kun menen kyseistä venettä katsomaan niin mitä kannattaa mm. moottorista/vetolaitteesta tarkistaa?Kun ei ole noista sisäperämoottoreista minkäänlaisia kokemuksia.Näkeekö/kuuleeko moottorista missä kunnossa se on? Entä itse vene mitä tulisi käydä läpi/tarkistaa/kysyä?Beikkujakin on toiset kovasti haukkuneet mutta tuo kyseinen malli vaan niin kovasti houkuttelisi sen hyvin niin retki kuin uistelukäyttöön soveltuvuuden vuoksi. Eikä toisaalta ole mahkuja sijoittaakkaan veneeseen kymmeniä tuhansia euroja.Laittakaa vinkkejä!KIIRE!!!

17

16374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beikku

      Ei Baylinerissa ole mitään vikaa veneenä, se on käyttäjien korvien välissä se vika. Mutta se pikkuinen OMC tuntuu liian heikolta tuohon veneeseen. Huippuvauhtia löytyy korkeintaan 30s kevyellä kuormalla, mutta matkanopeuksilla joutuu käyttämään epäedullisia kierroslukuja. Tuo vene vaatisi mielestäni pikkulohko V8:n. Etenkin jos lähdet kalaan isommalla porukalla on syytä varautua ei niin hyvään suorituskykyyn.

    • biilineri

      hiukka alimittainen ao. paatille.
      Tarkistele veneestä mm.:
      onko näkyvissä olevia vesivuotoj akabiiniin ( mm. ikkunoista ) VArmasti on...
      konetilan molemmin puolin; onko lasikuidussa houshalkeamia ? sen alla uretaanilla täytetyt onkalot. Jos vesi päässyt sisään ,niin ao. kellukkeet läpivettyneet.
      Peräpeili. onko lahoa vedentyhj. tulpan ympärillä ?
      Yleinen siisteys; onko vielä alkup. verhous & missä kunnossa ? Pressut & niiden kunto ? Uudet maksavat noin 1KEUR.
      Pohja ? varmaan maalattu ? Mitähän löytyy maalin alta ? kiville ajettu pohja ,joka paklattu turaamalla...? Pelkää pahinta...niin et sitten pety !

      • Samuel28

        Mites sitten tuon koneen laita,mitä kannattaa tsekata/kysyä?Saako tuohon miten enää varaosia? Eikö OMC moottoreiden valmistus loppunut joskus 90-luvulla firman mentyä nurin?


      • AmmattilainenTT
        Samuel28 kirjoitti:

        Mites sitten tuon koneen laita,mitä kannattaa tsekata/kysyä?Saako tuohon miten enää varaosia? Eikö OMC moottoreiden valmistus loppunut joskus 90-luvulla firman mentyä nurin?

        Baylineristä paistaa aurinko kyljestä läpi,kuten vanhan kansan kasku kuuluupi.Osta Sea Ray tai Wellcraft tai Chris-Craft tai Formula. Ne on laatuveneitä,maksaa tietty vähän enemmän,mutta se sijoitus kannattaa.


      • bayliner-2455
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        Baylineristä paistaa aurinko kyljestä läpi,kuten vanhan kansan kasku kuuluupi.Osta Sea Ray tai Wellcraft tai Chris-Craft tai Formula. Ne on laatuveneitä,maksaa tietty vähän enemmän,mutta se sijoitus kannattaa.

        valo korvista läpi, kun lampulla valaistaan. Suora ontto putki paksun pääluusi läpi.


      • AmmattilainenTT
        bayliner-2455 kirjoitti:

        valo korvista läpi, kun lampulla valaistaan. Suora ontto putki paksun pääluusi läpi.

        Se kalikka älähtää johon koira kalahtaa ;)

        Fakta on että Beikut myytiin aikanaan vähän halvemmalla hinnalla kuin samankokoiset ns.Premium-jenkit,mutta varmasti hyvä vene silti,ei siinä mitään.Ja saat Beikun valitsemalla samaan hintaan pari jalkaa enemmän käytetyissä.ELi ei välttämättä vaan huono asia siis


      • Onnellinen Bayliner 2052 om...
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        Baylineristä paistaa aurinko kyljestä läpi,kuten vanhan kansan kasku kuuluupi.Osta Sea Ray tai Wellcraft tai Chris-Craft tai Formula. Ne on laatuveneitä,maksaa tietty vähän enemmän,mutta se sijoitus kannattaa.

        on ne niin pirun hyviä noi kaikki muut veneet paitsi Baylinerit eivät osu kiville eikä ole mitään tekniikka ongelmia niissä kun on niin paljon fiksumpia noi kipparitkin jotka niitä ajelevat. vaikka samat tekniikat kun baylinerissa niin silti paljon parempia ovat!Ei vety uretaanit rungossa eikä tule lasikuituun hiushalkeamia!=PASKA PUHETTA näköjään kaikkien kateellisten ei baylinerin omistajien mielestä ainoa huono jenkkivene on Bayliner olen omistanut jenkkiveneitä laidasta laitaan ja Bayliner ei häpeä yhtään jollekkin Wellcraftille tai sea-raylle tai cris-craftille se vaan on totuus.


      • AmmattilainenTT
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        Baylineristä paistaa aurinko kyljestä läpi,kuten vanhan kansan kasku kuuluupi.Osta Sea Ray tai Wellcraft tai Chris-Craft tai Formula. Ne on laatuveneitä,maksaa tietty vähän enemmän,mutta se sijoitus kannattaa.

        myös pitää jälleenmyyntiarvonsa paremmin kuin Baylinerit.Katsoppa vaikka jonku 20 jalkasen Sea Rayn pyyntejä vs.20 jalkasten beikkujen=on ainakin kolmasosa eroa.Laatu maksaa.Konetekniikkahan noissa on pääosin kyllä samaa (No,Beikku käytti OMC:tä ja laatuvalmistajat lähinnä Mercruiseria),mutta karkeesti ottaen kuitenkin.


      • bayliner
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        myös pitää jälleenmyyntiarvonsa paremmin kuin Baylinerit.Katsoppa vaikka jonku 20 jalkasen Sea Rayn pyyntejä vs.20 jalkasten beikkujen=on ainakin kolmasosa eroa.Laatu maksaa.Konetekniikkahan noissa on pääosin kyllä samaa (No,Beikku käytti OMC:tä ja laatuvalmistajat lähinnä Mercruiseria),mutta karkeesti ottaen kuitenkin.

        tarkoitat ? näitä punareuna Searay-veneitä, vai mitä lie Criscraft:eja ovatkaan ? Niin kivasti punainen raita haalistunut ja tekee yleisilmeestä kuluneen oloisen.. Samat ( vettyvät/jo vettyneet ) uretaanit rungossa ja ongelmat yhteisiä kaikille näille jenkkipaateille.
        OMC-tekniikka, tiedetään, ettei enää tehty uusia OMC-koneita&vetolaitteita n. about 10 vuoteen. Kaikkia osia saa, jos ei Suomesta , niin netistä tilaamalla jenkeistä. Katsos, jopa vanhempiin autoihinkin 50-60-lukuisiin saa tekniikan osia suoraan hyllystä. Puhun n. 20 vuoden kokemuksesta jenkkiautojen parissa olleena.
        V8:t joko Ford tai Chevy-lohkoja, vetolaitteen vaihdevaijerin säädöt kun kunnossa ja laadukkaat öljyt vetarissa, niin ei ongelmia. Eikä konetta & vetaria hajoitettu käyttämällä liian jyrkkää potkuria painavassa veneessä. Lähinnä nämä isot beikut 2450 jne...
        Vai, onko jotain tarkempaa tietoa, kun itseäsi mainostat "ammattilaisena", niitäkin on joka lähtöön.. Minkä alan ammattilainen olet, jokin nyrkkipajaverstaan toimitusjohtajako ? :-D


      • AmmattilainenTT
        bayliner kirjoitti:

        tarkoitat ? näitä punareuna Searay-veneitä, vai mitä lie Criscraft:eja ovatkaan ? Niin kivasti punainen raita haalistunut ja tekee yleisilmeestä kuluneen oloisen.. Samat ( vettyvät/jo vettyneet ) uretaanit rungossa ja ongelmat yhteisiä kaikille näille jenkkipaateille.
        OMC-tekniikka, tiedetään, ettei enää tehty uusia OMC-koneita&vetolaitteita n. about 10 vuoteen. Kaikkia osia saa, jos ei Suomesta , niin netistä tilaamalla jenkeistä. Katsos, jopa vanhempiin autoihinkin 50-60-lukuisiin saa tekniikan osia suoraan hyllystä. Puhun n. 20 vuoden kokemuksesta jenkkiautojen parissa olleena.
        V8:t joko Ford tai Chevy-lohkoja, vetolaitteen vaihdevaijerin säädöt kun kunnossa ja laadukkaat öljyt vetarissa, niin ei ongelmia. Eikä konetta & vetaria hajoitettu käyttämällä liian jyrkkää potkuria painavassa veneessä. Lähinnä nämä isot beikut 2450 jne...
        Vai, onko jotain tarkempaa tietoa, kun itseäsi mainostat "ammattilaisena", niitäkin on joka lähtöön.. Minkä alan ammattilainen olet, jokin nyrkkipajaverstaan toimitusjohtajako ? :-D

        hermostua.

        Jenkkiautoista ja niiden osien tilaamisesta kokemusta täälläkin,ei siis siitä ole kyse ollenkaan.Ja tuskinpa veneen merkki paljon vaikuttaa siihen että haalistuuko auringossa 20 vuodessa joku kylkiteippiviiru vai ei..Sekään ei ollut nyt pointti.
        Pointti on se,että noissa veneissä todella on eroja valmistajasta riippuen.Sea Rayn mainittu 20 jalkainen ei ole sattumalta monta sataa kiloa painavampi kuin Beikun vastaava saman ikäinen=Sea Ray "tiiviimpi",hieman paksumpaa lasikuitua,astetta jykevämpi sieltä sun täältä.Sitten on esteettiset jutut erikseen,kuten vakioteakpätkät ja astetta vähemmän muovinen fiilis kuin beikussa.Nämäkin detaljit pieniä,kuten että Beikussa liimasivat kylkiikkunamuovit suoraan kylkeen ulkopuolelta,Sea Ray taas asetti akkunat rungon sisään ja suojasi ulkopuolelta lopuksi metallilistoin,mutta kokonaisuushan muodostuu juuri pikkujutuista..Siksi Sea Rayt maksoi aikanaan enemmän kuin samankokoiset Beikut,ja maksavat edelleen (katso vaikka nettiveneestä niin huomaat,pari jalkaa on lyhyempi se samanikäinen Sea Ray jonka saat Beikun hinnalla).Pidetään yleisesti hieman tukevampina ja laadukkaampina veneinä,ja siten myös hinnoiteltu.En ota huomioon nyt moottoripuolta(eli että OMC on lopetettu,Mercuiser senkuin jyskyttää maailman suurimpana sisäperävalmistajana),koska tähän aikaan kun ko.Beikku tehtiin tilanne oli toinen.

        No,makukysymyksiähän nämä ovat,ja omaa venettä tietenkin tekee mieli varmasti puolustaa,mutta kunhan ilmaisin oman mielipiteeni asiasta.Varmasti hyvä vene tuo Beikku varsinkin hintaansa nähden,en minä sitä sano,mutta en myöskään laittaisi jotain Formulaa tai SeaRaytä samalle viivalle Baylinerin kanssa.


      • Samuel28
        AmmattilainenTT kirjoitti:

        hermostua.

        Jenkkiautoista ja niiden osien tilaamisesta kokemusta täälläkin,ei siis siitä ole kyse ollenkaan.Ja tuskinpa veneen merkki paljon vaikuttaa siihen että haalistuuko auringossa 20 vuodessa joku kylkiteippiviiru vai ei..Sekään ei ollut nyt pointti.
        Pointti on se,että noissa veneissä todella on eroja valmistajasta riippuen.Sea Rayn mainittu 20 jalkainen ei ole sattumalta monta sataa kiloa painavampi kuin Beikun vastaava saman ikäinen=Sea Ray "tiiviimpi",hieman paksumpaa lasikuitua,astetta jykevämpi sieltä sun täältä.Sitten on esteettiset jutut erikseen,kuten vakioteakpätkät ja astetta vähemmän muovinen fiilis kuin beikussa.Nämäkin detaljit pieniä,kuten että Beikussa liimasivat kylkiikkunamuovit suoraan kylkeen ulkopuolelta,Sea Ray taas asetti akkunat rungon sisään ja suojasi ulkopuolelta lopuksi metallilistoin,mutta kokonaisuushan muodostuu juuri pikkujutuista..Siksi Sea Rayt maksoi aikanaan enemmän kuin samankokoiset Beikut,ja maksavat edelleen (katso vaikka nettiveneestä niin huomaat,pari jalkaa on lyhyempi se samanikäinen Sea Ray jonka saat Beikun hinnalla).Pidetään yleisesti hieman tukevampina ja laadukkaampina veneinä,ja siten myös hinnoiteltu.En ota huomioon nyt moottoripuolta(eli että OMC on lopetettu,Mercuiser senkuin jyskyttää maailman suurimpana sisäperävalmistajana),koska tähän aikaan kun ko.Beikku tehtiin tilanne oli toinen.

        No,makukysymyksiähän nämä ovat,ja omaa venettä tietenkin tekee mieli varmasti puolustaa,mutta kunhan ilmaisin oman mielipiteeni asiasta.Varmasti hyvä vene tuo Beikku varsinkin hintaansa nähden,en minä sitä sano,mutta en myöskään laittaisi jotain Formulaa tai SeaRaytä samalle viivalle Baylinerin kanssa.

        AIHEESTA!!!

        Eli kyselin mitä kannattaa koneesta katsoa/kysyä. En kaipaillut tätä teidän juupas eipäs kinastelua mikä on parempi kuin Beikku! Tuo kyseinen malli vaan sattuu näyttämään sopivimmalta minun tarkoituksiini.Kriteerit ovat uistelu/retkivene jossa on kovakatto,4 makuupaikkaa,riittävän tilava avoin takaosa, liukuvarunkoinen. Eipä taida noilla muilla jenkeillä vastaavia malleja löytyä jos nyt muillakaan merkeillä on. Jos joku tietää muita vastaavalla tilaratkaisuilla olevia veneitä niin laittakaa vastaten!


      • EpoksiT
        Samuel28 kirjoitti:

        AIHEESTA!!!

        Eli kyselin mitä kannattaa koneesta katsoa/kysyä. En kaipaillut tätä teidän juupas eipäs kinastelua mikä on parempi kuin Beikku! Tuo kyseinen malli vaan sattuu näyttämään sopivimmalta minun tarkoituksiini.Kriteerit ovat uistelu/retkivene jossa on kovakatto,4 makuupaikkaa,riittävän tilava avoin takaosa, liukuvarunkoinen. Eipä taida noilla muilla jenkeillä vastaavia malleja löytyä jos nyt muillakaan merkeillä on. Jos joku tietää muita vastaavalla tilaratkaisuilla olevia veneitä niin laittakaa vastaten!

        Samu hiljaa,tässä maassa vallitsee sananvapaus! Tiedoksi sinullekin systeemin sokaisema byrokratian orja.

        Noilla kriteereillä saat vaikkapa Sea Ray 200 cc:n,on vaan kalliimpi kuin toi Bayliner,eli se taitaa olla syy miksi siitä beikusta unelmoit ;) No,ei se mitään mutta myöntäisit vaan suoraan.Rehellisyys maan perii.


      • 2159 Pentalla
        Samuel28 kirjoitti:

        AIHEESTA!!!

        Eli kyselin mitä kannattaa koneesta katsoa/kysyä. En kaipaillut tätä teidän juupas eipäs kinastelua mikä on parempi kuin Beikku! Tuo kyseinen malli vaan sattuu näyttämään sopivimmalta minun tarkoituksiini.Kriteerit ovat uistelu/retkivene jossa on kovakatto,4 makuupaikkaa,riittävän tilava avoin takaosa, liukuvarunkoinen. Eipä taida noilla muilla jenkeillä vastaavia malleja löytyä jos nyt muillakaan merkeillä on. Jos joku tietää muita vastaavalla tilaratkaisuilla olevia veneitä niin laittakaa vastaten!

        Terve, minulta löytyy Nettivene.com:istä VolvoPenta AQ131, 275 vetolaitteella varustettu Bayliner Trophy 2159, käy katsomassa ja ota yhteyttä jos kiinnostaa.


      • Samuel28
        2159 Pentalla kirjoitti:

        Terve, minulta löytyy Nettivene.com:istä VolvoPenta AQ131, 275 vetolaitteella varustettu Bayliner Trophy 2159, käy katsomassa ja ota yhteyttä jos kiinnostaa.

        Kiinnostaa kyllä kovastikin. Pulmana vain on se että pitäisi saada vanha vene myytyä ekaksi alta pois.
        Paljonko koneella on ajotunteja? Oletko tehnyt koneelle huoltoja miten? Ilmoituksessasi oli että 3 erillistä makuusijaa, laskeutuuko ajokabiinin pöytä yhdeksi makuusijaksi vai miten sijoittuvat? Jossain mallissa on kuulemma pistopunkka keulakabiinissa ilmeisesti kuskin alla? Onko veneessä mitään mahdollisuuksia mahduttaa 2 aikuista ja 2 lasta nukkumaan? Onko jääkaappia? Onko avotilassa kala-altaat? Onko mahdollisuuksia saada kuvia keulakabiinista ja taka-avotilasta?


      • 2159 Pentalla
        Samuel28 kirjoitti:

        Kiinnostaa kyllä kovastikin. Pulmana vain on se että pitäisi saada vanha vene myytyä ekaksi alta pois.
        Paljonko koneella on ajotunteja? Oletko tehnyt koneelle huoltoja miten? Ilmoituksessasi oli että 3 erillistä makuusijaa, laskeutuuko ajokabiinin pöytä yhdeksi makuusijaksi vai miten sijoittuvat? Jossain mallissa on kuulemma pistopunkka keulakabiinissa ilmeisesti kuskin alla? Onko veneessä mitään mahdollisuuksia mahduttaa 2 aikuista ja 2 lasta nukkumaan? Onko jääkaappia? Onko avotilassa kala-altaat? Onko mahdollisuuksia saada kuvia keulakabiinista ja taka-avotilasta?

        Laittaisitko sähköposti osoitteesi Nettiveneestä löytyvään osoitteseeni niin kerron tarkemmin veneestä ja voin laittaa myös lisää kuvia.


      • R K-S
        Samuel28 kirjoitti:

        Mites sitten tuon koneen laita,mitä kannattaa tsekata/kysyä?Saako tuohon miten enää varaosia? Eikö OMC moottoreiden valmistus loppunut joskus 90-luvulla firman mentyä nurin?

        Kyllä se OMC moottori ja vetolaite on riski. Voit lähteä siitä, että kone todennäköisesti pitää uusia 1-3 vuoden sisällä. Varaosia toki saa. Tarvikeosia löytyy sekä koneeseen, että vetolaitteeseen. SE vetolaitteella on jopa dapteri, jolla saadaan 116 tyyppi eli Mercruiser Alpha-One kopio sovitettua OMC kilpeen.


    • juffi

      trophy 2052 -00 4,3L mercruiser On ollut tosi hyvä vene minulla uudesta. Ei mitään ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe