Halpa Opel huolto/korjaamo pääkaupunki seudulla?

Mimmi

Mistähän löytyisi edullinen opel huoltamo/korjaamo josta saisi Opel leiman, muttei kuitenkaan merkki korjaamo??

27

33111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakas

Pohjois-Helsingin Auto Herttoniemessä.

• Haistava

Tää tuntuu taas Pohj.Helsingin auton omalta mainokselta??

• oikea asiakas

Kehottaisin aikamoiseen varovaisuuten kyseisen "korjaamon" kanssa ja lukemaan Varautuneen viestistä löytyvän linkin kautta hieman kokemuksia firmasta.

Omalla tahollani homma sujui suurinpiirtein yhtä luistavasti kuin opel-klubin viestissäkin. Eli en näyttänyt olevan erityistapaus..

Itse ramppasin kyseisellä pajalla viikkoja tai oikeastaan kuukausia milloin osia sattui saapumaan (=sopivasta purkuautosta irtosi) ja niitä sitten asenneltiin miten sattuu. Autooni murtautumisen yhteydessä hajotettu bensatankin korkki esim. tilattiin vasta kuukauden päästä ensimmäisestä käynnistä! Siis tilattiin. Sain sen toki jo niinkin pian kuin kolmen viikon päästä kun soittelin useaan otteeseen! Ja hajonnut kattolampun peitemuovi (="lasi") korjattiin kätevästi jollain kusen keltaisella haljenneella vanhalla osalla.. ala-arvoista toimintaa kaikinpuolin. Että tätä rataa.. Nyt etsin huoltoliikettä tekemään isompaa remppaa ja en tosiaankaan tohon lafkaan autoani vie enää ikinä!! Oliko tämä kaikki tosiaan sen arvoista kyseiselle pajallekaan??

• 6+7

Urbaanilegendaa tämän liikkeen toiminto on, ellei sitten ole parantanut laatuaan merkittävästi.

Omasta Insigniasta (vm-10) petti jakoketju toukokuussa 46 000km kohdalla. Korjaus kesti puolitoista viikkoa. Rempasta itse ei tarvinut maksaa mitään, koska takuu oli voimassa.

Hyvin on pelannut sen jälkeen.

• opelisti

Olen jonkun kerran viimeisten 10 vuoden sisään Opeliani ja joitakin muitakin autoja huollattanut ja korjauttanut Pohjois Helsingin Auton Konalan pajalla eikä ole ollut mitään valittamista.

• Ongelmitta

Kyllä uskoisin että Opel merkkihuollossa on pitemmän päälle halvempaa ja ogelmattomampaa ajoa.Siellä tehdään juuri niin kuin on tehdas suositellut ja oikeilla välineillä. Kerran olen säästääkseni vienyt auton "villille" korjaamolle. Tässä piti tehdä 90.000 huolto ja jakopää (tosin toinen merkki) huolto meni muuten yes mutta,huoltoon ylimääräisinä olleet ilmanpuhdistin ja polttoaineenpuhdistin vaihdettiin kun huoltokirjassa niin luki? Kyllä mutta tehdas oli tehnyt muutoksen että ne vaihdetaan 60.000 välein ja ne oli vaihdettu jo merkkiliikkessä kyseisessä huollossa! Hammashihnan vaihdossa ei ilmeisesti ollut asianmukaisia työkaluja joten moniurahihnan kiristinpyörä oli väännetty soikeaksi hihnaa irroittaessa tai asentaessa. Ja näiden asioiden oikaisu noin kahdenkuukauden kuluttua kun hihna irtosi paikaltaan on vieläkin kesken aikaa kulunut noin neljä vuotta!!
      Toisessa tapauksessa ostin käytetyn Opelini jonka huollot oli tehty aina ei merkki huollossa. Moottorin ohjainlaite simahti ja vein autoni paikkakuntani Merkkikorjaamolle jossa vika diaknosoitiin ja kerrottiin että jos autoani olisi käytetty Oplelon huolloissa niin kyseinen osa olisi vaihdettu jo aikapäiviä sitten takuun puitteissa uudempaan versioon mutta minun autooni se on jäänyt korjaamatta kun on käytetty "halvassa"huollossa nyt joudin pulittamaan 700 EUROA siitä että joku säästöi vähän. Että näiden tapausten valossa suosittelen Merkkihuoltoa.

• gib

Moi,

Just tänään aamulla vein Zafirasn merkkikorjaamoon, kun ABS-valo paloi. Just soittivat ja kertoivat että homma kunnossa. Renkaan napa on vaihdettu. Ja laskukin jäi ALLE 500 E!!! Mikä on muiden käsitys hintatasosta?
        Minähän en mitään mistään ymmärrä, mutta 500 Eukkaa tuntuu pirun paljolta.

• mk

Voi jeesus. Malliesimekki TYHMÄSTÄ ihmisestä, joka luulee että tuo "merkkikorjaamo" on se autuaaksi tekevä :) vissiin sulla on rahaa ku rantarosvolla, ku autos aina merkkikorjaamoon kiikutat??? Senkin huollon tasi on just niin hyvä, kuin siellä on se asentaja/työnjohto poppoo...

• OPELmec
        gib kirjoitti:

Moi,

Just tänään aamulla vein Zafirasn merkkikorjaamoon, kun ABS-valo paloi. Just soittivat ja kertoivat että homma kunnossa. Renkaan napa on vaihdettu. Ja laskukin jäi ALLE 500 E!!! Mikä on muiden käsitys hintatasosta?
        Minähän en mitään mistään ymmärrä, mutta 500 Eukkaa tuntuu pirun paljolta.

Oletko sitä mieltä ettei asentajalle tarvi maksaa palkkaa?? Eiköhän ole parempi kun itte korjaat zafirasi viat niin tulee halvemmaksi niin tekee merkki asentajatkin omille ooppeleilleen.

• Opeli Rules

http://www.oplia.com/

Kannattaa ajaa vähän kauempaakin. Itse olen ajanut Espoon Kivenlahdesta jo useamman vuoden ajan.

• Tsc

Auto Avirol Muuntotie 1 Vantaa Tammisto. Jakohihnan olen tuolla vaihdattanut ja vesipumppu laukesi ennen seuraavaa hihnan vaihtoa. Hihnan vaihdosta oli jo 1,5v mutta mitään ongelmia ei tullut asian hoidon kanssa. Vaihtoivat uuden pumpun takuuna ja hoitivat auton kuntoon jo saman päivän aikana kun soitin viasta. On töineen n.100e edullisempi kuin merkkiliike. Koneena on Z18xe.

• Valdo

TYö laadusta en osaa sanoa , pikku ensi huolto Astraan , mutta asenne ja asiakaspalvelusta ei ole hajuakaan. En jatka kyseisen yrityksen kanssa.

• tie58

POHJOIS-HELSINGIN AUTO: TÄYSIN AMMATTITAIDOTON VAI PETTURI ?

Varokaa viemästä Opelianne Pohjois-Helsingin Autoon. Kun vein vaimon Corsan moottorin sivuäänen takia korjaamolle firma asiaa tutkittuaan päätteli äänen aiheuttajaksi vaihtokunnossa olevia nokka-akseleita. Remontin hinnaksi esittivät n. 2000 euroa. Homma tuntui sen verran kummalta, etten teettänyt työtä heillä vaan vein auton toiseen korjaamoon. Tämä tutki sekä nokka-akselit ja selvitti äänen syytä. Tuloksena autoon vaihdettiin vesipumppu (kustannukset n. 250 euroa) ja moottorin ääni palasi normaaliksi. Nokka-akselit olivat mitoissaan ja mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa ei havaittu. Eli kyseessä on selkeä PETOSYRITYS Pohjois-Helsingin Autolta tai sitten he eivät todellakaan osaa ammattiaan. Tein tietysti heille reklamaation, mutta firma ei ole reagoinut siihen mitenkään. Että tällä tavoin toimii virallinen Opel merkkikorjaamo !!!!

• joskus jakopää

Mitenkään puollustamalla kyseistä autokorjaamoa ihmettelin et halvaksi tuli korjaus jos vielä tarkistivat nokka-akseleitten mitat ja totesivat niitten olevan mitoissaan.
      Ainakin moni asentaja tietää et ne on mitattava ja se vaatii pienen mittaus operaation.
      Vaesipumpun vaihto varmaan maksaa ton mutta jättivät sitten nokahihnan ja kiristimet vaihtamatta joten ei muutakun muutaman kuun päästä taas sama homma.
      Huomautan etten itse ole kyseisen yrityksen kanssa missään tekemisessä ollut koska autoni on työnantajani ja huolletaan ihan eri liikkeessä.

• Viimeinen kerta

Minä olin Pohjois helsingin auton (herttoniemen) asiakkaana noin 5 vuotta. Viimeinen kerta kun kävin huollattamassa autoa sovin huollon hinnaksi n.170e ja huoltoneuvoja kertoi, mitä kaikkea tähän hintaan kuuluu. Hän kertoi tähän hintaan kuuluvan myös jarrunesteiden vaihdon ja sovimme että nekin sitten vaihdetaan. Kun huolto oli valmis tämä huoltoneuvoja soitti ja kertoi tehneensä virheen hinta-arviossa ja että hän haluaisi laskuttaa tuon 170e jarrunesteiden vaihdon. Muistaakseni n.100e jarrunesteistä. Menin sitten paikan päälle ja ilmoitin että en aio maksaa kun en olisi niitä jarrunesteitä halunnut vaihtaakkaan ja että annoin luvan vaihdattaa nimenomaan sen takia että ne sisältyvät tuohon 170e. Huoltoneuvoja pahoitteli asiaa ja kertoi olevansa uusi työntekijä. Siinä vaiheessa tämän huoltoneuvojan kollega alkoi huutaa naama punaisena ensin hänelle että olet idiootti ja sen jälkeen minulle että olen pelle yms. En olisi ikinä uskonut että joku alkaisi minua tästä syyttämään. Tämä jäi viimeiseksi kerraksi kun asioin kyseisessä liikkeessä ja suosittelen että muutkin karttaisivat paikkaa. Ainiin en maksanut muuta kuin sen 170e huollosta.

• dzgdsthh

Joo-o,me käytettiin kanssa kyseisessä huoltamossa auto huollossa ja yllättäen siellä niiden hoteissa oli autosta hajonnut eräs osa. Korjasivat sen sitten ja laskuttivat siitä meitä,vaikka em. osa oli täysin ehjä kun auto heille vietiin. Lisäksi huollossa "löydettiin" kaikenlaista ylimääräistä rukattavaa ja lasku meni reilusti yli sovitun hinnan. Marssin sitten itse paikan päälle ja sanoin maksavani vain sen sovitun hinnan, johon punakka ja pönäkkä blondi äijä konttorissa vain sanoi,että "korjaaja saa maksaa tämän omasta pussistaan!" (?)

p.s. paikalla oli ennen meitä myös eräs toinen mies "tappelemassa" ylihinnoittelusta.=(

• ei oo totta

Konalassa hukkui muutama vuosi sitten keskikonsolilta pysäköintihallin avainkortti - ihme kun mekaanikko myönsi nähneensä sen siinä, senpä takia joutuivat korvaamaan. Jarruista ei löytynyt vikaa, jonka olisivat osanneet nimetä, mutta tuntitolkulla tehtiin kuitenkin töitä. Ajattelin että en mene ikinä - kuitenkin taas erehdyin, ja vain todetakseni, että taas tulin tulin huijatuksi. Joten etsi jokin pikkukorjaamo johon voit luottaa, nämä kollektiiviset paikat ovat vain rahankeräystä varten. Ja palvelu - kollit ei osaa puhutella asiakasta kuin omalla mölö-kielellään.

• tyytyväinen autoilij

Kokeilkaa Autoasi Motomer korjaamoa joka on Espoossa.
      Ei halvin paikka mutta homma on toiminut sovitusti.

• kylästynyt.

Minäkin käytin astraa useita vuosia Pohjois-Helsingin autossa,en käytä enää hinnat on noussut rajusti esim.öljyn vaihto kaksinkertaistunut vuodessa. Autoa käsitellään surutta jos asiakas ei nää. Huono palvelu kaiken kaikkiaan.

• jkorte

Onko kokemuksia Opelin huollosta Metroauto Viikissä? Hinta/laatusuhde?
      Anopilla huonoja kokemuksia Pohjois-Hesan autosta (Herttoniemi) ja olen sitä mieltä että kusetettiin/oli ylihintaa ja korjaus vielä epäonnistui...

• opel vm -98

Vertailin jarruremonttihintoja eri korjaamojen välillä, P-Helsingin autolla oli 150-200 eukkaa kalliimpi kuin RS- Konalassa. Tosin Pitskussa oli yks paikka samoin 200 eukkaa kalliimpi samaa luokkaa melkein oli Muuralassa olevassa Opelin huollossa... kannattaa vertailla hintoja

• ylihintainen huijari
        opel vm -98 kirjoitti:

Vertailin jarruremonttihintoja eri korjaamojen välillä, P-Helsingin autolla oli 150-200 eukkaa kalliimpi kuin RS- Konalassa. Tosin Pitskussa oli yks paikka samoin 200 eukkaa kalliimpi samaa luokkaa melkein oli Muuralassa olevassa Opelin huollossa... kannattaa vertailla hintoja

Pohjois-Helsingin Autossa sanotaan perjantainaa ip, että osa on tilattava Ruotsista - miten ihmeessä se jo maanantaina puolilta päivin onkin jo paikallaan. . . jne. jne. Tuli varmaan lentäen, ja se näkyi laskussa. Varotan tästä korjaamosta kaikkia, tämä oli 2. ja viimenen kerta siinä paikassa!

• diyman

Terve,
      Jos maksaa 200EUR jarrurempasta, niin mitä siihen kuuluu?
      palat eteen n. 30EUR
      liinat/palat taakse n. 30EUR
      asennussarjat eteen & taakse 20...30EUR
      jarrunesteiden vaihto? 2l n. 20EUR
      kuparitahnat 1EUR
      yht. 111EUR,

Jää työpalkka ( kiinteistövuokrat, laitekuoletukset jne) 1...2h työstä n. 45EUR/h. Tai vajaa 100EUR siitä, ettei itse pasko käsiään...

Eihän noilla hintavertailuilla ole mitään rotia, jos ei kerrota mitä rahalla saa. Jarruremppaankin saa diyman uppoamaan jopa astran kokoiseen autoon muutaman satkun, kun vaihtaa putkia, sylintereitä, vaijereita, laikkoja jne. Vanhassa autossa ja suomalaisessa tiesuolaliemessä lionneena nämä on usein valmiiksi jo niin mätiä, että vanhat osat leviää sitämukaa käsiin, kun remontti etenee ref. Astra 1.6 8v -98 431kkm.

• merkkiliike'?

Joskus myös merkkiliike on vanhemmissa ooppeleissa edullinen. 2.0 Vectraan jakohihna vesipumppuineen ja muine tilpehööreineen öljynvaihto suodattimen kanssa. 340 €. Ei se nyrkkipajalla ainakaan paljoa halvempaa enään ole.

• jokunen

Mites ne tarkasti siellä mittasi ne nokkien kunnot? jokaisen nokan nosto heittokellolla ja ainakaan mie en tiedä mikä on opelin nokan nosto, eikä äikkiseltään löydy monesta kirjastakaan. Hyvä että selvisit alle 2000 e kustannusten.

Mutta jakopäitä nuihin opelin ketjukoneisiin tehtiin aikoinaan takuuna jongin verran.

• Tyytyväinen asiakas

Auto-Opliaa suosittelisin. Useita kertoja käytin Ooppelia siellä ja aina olin tyytyväinen. Määräaikaishuolloista saa hyvät vikalistat ja auto tarkistetaan oikeasti läpi valohuollon sijaan. Lisäksi joskus selvisi hinta-arviota halvemmalla, kun vika olikin halvemmassa osassa. Vika siis etsittiin eikä vaihdettu osia summassa. Mielestäni myös edullinen paikka muihin verrattuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2661
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1115
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      929
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      845
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      835
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe