Einhell tuotteista ja pienkoneista

kysymys palstalaisille

Mitä mieltä olette Einhell tuotteista ja takuuasioiden hoidosta.

52

52983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rihkamaa

      Tehty halvalla kerrostaloharrastelijoille.
      Takuu pelaa hyvin.

    • kertakäyttöä

      Honkkari myy sen nimistä moottori sahaa n.80 euroo.Miten lie,jos vaikka myöhemmin hajoo joku pikkuosa, saaneeko siihen sitä.Elikkä kertakäyttö vehkeitä lienevät.

      • vehkeitä, jos ei enempää käyttöä, niin
        sama kai se mihin ne rahansa TUHLAA.
        Itse jätän kyllä väliin niiden ostamisen.


      • Anonyymi
        kawasaki250 kirjoitti:

        vehkeitä, jos ei enempää käyttöä, niin
        sama kai se mihin ne rahansa TUHLAA.
        Itse jätän kyllä väliin niiden ostamisen.

        Eiköhän oletuksena ole noissa vinkutuotteissa mitään varaosia tai huoltoa niille ei ole kuin purkaa osia jostakin toisesta vastaavasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän oletuksena ole noissa vinkutuotteissa mitään varaosia tai huoltoa niille ei ole kuin purkaa osia jostakin toisesta vastaavasta

        Loistavaa että tuli tämäkin oletus oikaistua. Johan tässä jo kuustoista vuotta elettiin epätietoisuudessa.


      • Anonyymi

        On Einhellillä kuitenkin ihan oikea pääkonttori Saksassa ja meillä täällä oikea maahantuoja Harju Oy Tampereella, jonka kautta varaosat varmasti järjestyvät. Oma kokemukseni ko. koneista on, että käyttökelpoisia, halpahallikoneiden ja ammattityöhön tarkoitettujen välimaastoon sijoittuvia, harrastajille suunnattuja laitteita.


    • Tällaista

      Merkki on saksalainen. Hans Einhell AG -niminen firma toimii Landaussa, Isarin varrella eli Baijerissa (Saksan toinen Landau on Rheinpfalzissa).

      Itse tuotteista vain muutamia valmistetaan "omassa talossa"; suurin osa on teetetty kolmannessa maailmassa, jossain Vinku-Intiassa (tärkein valmistusmaa lienee Kiina).

      Ehkäpä ne harrastelijalle ovat halvan hintansa väärtejä. Ammattilaiset ylenkatsovat Einhelliä niin kuin muitakin saman hintaluokan vehkeitä.

      • Sampo vaan

        Einhellin tuotteissa on sekä hyviä että huonoja.
        Einhellin moottorisahaa ei varmaan kannata ostaa, oli Koneviestin huonoimpia testattuja. Toimiva laite oli kyllä, mutta monet osat niin heikkoja etteivät oikein tahtoneet kestää. Toisaalta toiset tykkää rassaamisesta, ja toiset itse tekemisestä.

        Einhellin ruuvinväännin taas voitti TM Rakennusmaailman testissä monta kertaa kalliimmat merkkivääntimet, ja sijoittui testin parhaaksi.

        Eli pitää tietää mitä ostaa miltäkin merkiltä, hyvällä merkillä ratsastaa moni keskitason alapuolella oleva kone. Ja käyttäjät ovat tyytyväisiä kun eivät tiedä paremmasta.

        Einhelliltä löytyy muitakin hyviä laitteita kuin tuo väännin.


      • Talkkari
        Sampo vaan kirjoitti:

        Einhellin tuotteissa on sekä hyviä että huonoja.
        Einhellin moottorisahaa ei varmaan kannata ostaa, oli Koneviestin huonoimpia testattuja. Toimiva laite oli kyllä, mutta monet osat niin heikkoja etteivät oikein tahtoneet kestää. Toisaalta toiset tykkää rassaamisesta, ja toiset itse tekemisestä.

        Einhellin ruuvinväännin taas voitti TM Rakennusmaailman testissä monta kertaa kalliimmat merkkivääntimet, ja sijoittui testin parhaaksi.

        Eli pitää tietää mitä ostaa miltäkin merkiltä, hyvällä merkillä ratsastaa moni keskitason alapuolella oleva kone. Ja käyttäjät ovat tyytyväisiä kun eivät tiedä paremmasta.

        Einhelliltä löytyy muitakin hyviä laitteita kuin tuo väännin.

        Kyllä Einhellillä on todella päteviäkin pelejä, kuten jo edellinen viesti kertoo.
        Itselläni on rak.sirkkeli ollut jo puolisen vuotta ja käyttötunteja on varmasti 150. Kesällä parhaimmillaan sillä sahattiin jopa kuusi tuntia yhteen menoon - no taisi siinä olla yksi kahvitauko välissä.
        Tarkoituskin taisi olla hajottaa kone takuuaikana.
        Tukevampi jalustahan siihen piti tehdä heti, mutta muuten ei mitään ongelmia.
        Samoin porakone on kestänyt jo yli vuoden.
        Pistosaha "räjähti" noin kolmen minuutin käytön jälkeen.
        Aion ostaa jatkossakin Eihellejä.


      • Anonyymi
        Talkkari kirjoitti:

        Kyllä Einhellillä on todella päteviäkin pelejä, kuten jo edellinen viesti kertoo.
        Itselläni on rak.sirkkeli ollut jo puolisen vuotta ja käyttötunteja on varmasti 150. Kesällä parhaimmillaan sillä sahattiin jopa kuusi tuntia yhteen menoon - no taisi siinä olla yksi kahvitauko välissä.
        Tarkoituskin taisi olla hajottaa kone takuuaikana.
        Tukevampi jalustahan siihen piti tehdä heti, mutta muuten ei mitään ongelmia.
        Samoin porakone on kestänyt jo yli vuoden.
        Pistosaha "räjähti" noin kolmen minuutin käytön jälkeen.
        Aion ostaa jatkossakin Eihellejä.

        Akkukäyttöinen puukkosaha hajos ekalla käyttö kerralla oli yli vuoden käyttämättä avasin sen hiilipidike sulanut


    • Jorte

      Onko tietoa löytyykö Einhel Royal RT 551 siimakelaa jossa olisi vahvempi siima kuin 1,2 mm,eipä tunnu kestävän tuon vahvuinen siima juuri yhtään luulisin että 2mm siima jo kestäsi minulla on polttomootori trimmerissä 2mm vahvuinen siima ja tuntuu kestävän melko hyvin.Toinen konsti olisi jos onnistuisi laittamaan kelalle irtosiimaa onkohan kukaan kokeillu onnistuuko?

    • Reeärrä

      Itselläni oli kymmenisen vuotta Einhellin akkuporakone. Ja sitä tuli käytettyä paljon. Akku siitä lopuksi hyytyi ja tuli halvemmaksi ostaa uusi kone kuin uusi akku. Saman merkkisen ostin hyvän kokemuksen perusteella.

    • On se niin

      Kyllä Eihell tuotteilla on hyvä hintalaatusuhde.
      Joka tuotteessa vielä 2-vuoden takuu. Takuut onnistuu vielä helposti jos vikaa ilmenee.

      Täällä näytti ainakin olevan halvalla niitä.
      www.varastomyynti.eu

    • auki

      niin mut kattokaa kun ein on auki ja hell on helvetti eli auki helvettiin:D

    • jyrkiK1

      Ostin polttomoottoritrimmerin, toimi 3-4 kertaa ja hajosi, en löytänyt takuukuittia, ostin uuden samanlaisen, kesti 4-5 kertaa ja hajosi. Olin tällä kertaa naulannut takuukuitin autotallin seinään joten lähetin sen maahantuojalle. 6 viikon jälkeen soitin että million saan sn takaisin, eivät löytäneet sitä, mutta olin lähettänyt sen postilla niin että vastaanottokuittaus näkyi, toimittivat uuden tilalle. Nytten takuukone hajosi, käytin sitä 3 kertaa syksyllä ja kaksi kertaa keväällä. Ei kai tarvitse kertoa minkä merkkinen seuraava laite ainakaan ei ole.

      • Utelias....

        jyrkiK1 Mitä sulta hajos noista trimmereistä? Kuulosta niin uskomattomalle tarinalle.


    • foo, bar

      Minulla lähes kaikki sähkötyökalut ovat Einhellejä, enkä voi sanoa mitään pahaa. Akkuporakoneeseen tarvitsisin toisen akun, mutta sitä en ole vielä onnistunut hankkimaan.

      Ko yhtiön koneita minulla on epäkesko, jiirisaha, sähkömoottorisaha, akkuporakone, piikkauskone ja pieni ruuviväännin. Suosin punaista sarjaa. Osa on jo vuosia vanhoja, eikä yksikään ole vielä hajonnut. Erityisesti jiirisaha, piikkauskone ja akkuporakone ovat osoittautuneet hyviksi.

      Varmasti vaikkapa Dewalt olisi parempi, mutta huomattavasti kalliimpi. Luonnehtisin laitteita pääsääntöisesti Boschin tasoisiksi. Aivan alkaen malleja en koskaan osta.

    • TiedäSit

      Taitaa laatu vaihdella noissa vehkeissä. Mulla Einhel kevyt raivuri kolmatta vuotta ja hyvin on pelannut bensaa kuluu niin vähän että tankillista ei meinaa saada tyhjäks millään. Itse käytän 2T pienkone bensaa vähän kalliimpaa, mut ei käryä ja öljyä sopivasti. Kuulemma suurin vikaantumis syy on itse sekoitettu bensa jossa öljyä liika ja tukkii paikat tai öljyä liian vähän ja leikkaa kinni samoin nyky bensan suuri alkoholin määrä pilaa kaasuttimen kumiosat nopeasti.

    • Ein & Hell

      Löytyy vanha Einhel akkuporakone.
      ( Einhel Bavaria Bas 18W )

      Laite 2,della akulla.Nyt on toinen akku menossa pimeeksi,kun ei tahdo pitää
      enään latausta,jos on pari-kolme päivää käyttämättä,niin on tyhjä.

      Toinen akku pelaa vielä hyvin ja pitää varauksen hyvin.
      Ostin tämän aikoinaan Honkkarista.

      Kone on ollut kyllä ahkerassa käytössä,että kyllä on hintansa tienannut.

      Kyllähän näiden laitteiden valmistuksetkin ovat pääsääntöisesti tuolla aasian maissa,ovatpa merkiltään mitä tahansa.

      PS.Kokoelmista löytyy vielä antiikkinen porakone Saksalainen Wolf.
      Joka myös toimii.

      Uutta akkua ei kannata ostaa,kun akun hinnalla saa uuden koneen.
      Ainaskin Prismassa on myynnissä tätä merkkiä muutamaa mallia,
      hinnat 40 € 80€ välissä. laitteesta riippuen.

    • pulttikoneeeee
      • kusetusta

        oulusta saa puuilosta normaalisti tohon hintaan saman kapistuksen.


    • kyllälähteep
      • eihelvetissä

        räväkkää muotoilua ainaskin. vielä kun toimisi mikä ois einhelliltä aina eteenpäin.


    • toimiiii
    • tyytyväinen_einhell

      Olen pikkuhiljaa ostanut tarjouksista puoleen hintaan einhell x-power sarjan koneita ja akkuja. Kaikki toimineet loistavasti ja yksi talo niiden avulla tullut tehtyä. On porakonetta, käsisirkkeliä, hiomakonetta, iskuväännintä, lehtipuhallinta jne jne.... Löytyy markkinoilta parempiakin koneita mutta hinnat sitten myös karkaavat todella korkeiksi. Omien kokemusten perusteella voin lämpimästi suositella harrastelija käyttöön

      • turhaaaa

        einhell kauppias iski jälleen.

        oikeasti noilla paskoilla ei tee yhtään mitään.


      • Anonyymi
        turhaaaa kirjoitti:

        einhell kauppias iski jälleen.

        oikeasti noilla paskoilla ei tee yhtään mitään.

        Sanoohan tuo nimikin jo paljon, einhell = yksi helvetti . Itsellä ollut kaksi jiirisirkkeliä einhell merkkisiä eka ei toiminut ollenkaan , sain takuuseen toisen millä katkaisin noin 10 kpl
        5" lankkuja niin moottori puhalsi savut ja hajosi. Ei noilla mene kuin hermot kun pitäisi töitä tehdä kun hajoavat . En osta ikinä enää tuon nimisiä koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoohan tuo nimikin jo paljon, einhell = yksi helvetti . Itsellä ollut kaksi jiirisirkkeliä einhell merkkisiä eka ei toiminut ollenkaan , sain takuuseen toisen millä katkaisin noin 10 kpl
        5" lankkuja niin moottori puhalsi savut ja hajosi. Ei noilla mene kuin hermot kun pitäisi töitä tehdä kun hajoavat . En osta ikinä enää tuon nimisiä koneita.

        Einhell = "yksimielisesti". Ein hell ="kirkas".... en minä kyllä noista sanoista mitään helvettiä saa....


    • Kapuzio

      Minulla on einhellin pöytäsirkkeli ollut käytössä noin 12 vuotta valovirralla toimii hyvä lautojen halkaisuun.Jiirisirkkeli paloi kun sahasin märkiä lankkuja kesti toki n,7 vuotta hyvin. akkulaturi on myöskin toiminut hyvin.Nyt ostin Einhellin ilmakompressorin 50litran säiliöllä saa nähä miten kestää.Olen ollut Einhellin sähkötyökaluhin tyytyväinen tähän mennessä.

    • Peseta

      Löytyy x-change sarjan käsisirkkeli, puukkosaha, väännin, hiomahiiri ja rälläkkä. Puukkosahasta pitää sanoa sen verran että vehje syö puuta hitaahkosti ja tärisee kuin auton ratti tasapainottamattomilla renkailla. Muuten olen ollut vehkeisiin tyytyväinen. Tosin kovalle rasitukselle eivät ole minun käytössä vielä joutuneet ja kieltämättä hieman jännittää hirttääkö kiinni ns. tositoimissa. Tämän hetken "olosuhteiden valossa" ei voi muuta kun kehua.

    • LolitaParkkonen

      Hyvin toimii tuo pikkuakkurällkkä.
      En valita.

    • Anonyymi

      Einhellin kompura on pelannut n. viisi vuotta epäsäännöllisesti käytettynä. Ei vikoja. Kiinalainen? Varmaan, mutta mitä väliä, jos pelittää.

    • Anonyymi

      einhell 4025 leikkasi hyvin pihan 3 kertaa mutta kun siima katkesi niin yritin uudelleen vetää sen esiin , se onnistui mutta leikatessa putosi koko siimapää
      mötikka maahan eikä pysy enää kiinni , siinä meni 69 e ihan hukkaan , näköjään
      kannattaa ostaa 2 tai useampia trimmereitä kerralla , se tulee halvemmaksi
      kuin tilata puutarhan hoitaja siihen työhln, ruohoa kun joutuu leikkaamaan
      monta kertaa kesän aikana , puutarhuri varmaan veloittaa 50e kerralta ,
      kerro se 6: lla niin tulee vähintään 300e laskua , kunto pysyy hyvänä kun
      ite leikkaa

    • Anonyymi

      Takuu toimii hyvin.Entinen romu isoon keräyslaatikkoon ja hyllystä uutta tilalle......

      • Anonyymi

        Akkurälläkkä ja puukkosaha ollut käytössä 2 vuotta. 2*2ah ja 1*3 ah akut. Hyvin ovat toimineet, rälläkällä hioin veneenpohjan ja tehnyt pikku metallitöitä.
        Puukkosaha ollut veneessä puiden tekoon. Boshin terillä katkee jopa 20cm tukki. Teen puukkosahalla polttopuut nuotioon ja telttakaminaan.
        Kolmella akulla tekee valtavan määrän puita.


      • Anonyymi

        Eipä noita tuon hintaisia kannata suomen kustannustasolla paljoa korjailla. Jos esim.akkupora brakaa, tulee sen hinta nopeasti huollossa moninkertaiseksi. Halvempaa ja nopeampaa kaikille antaa asiakkaalle uusi kone: takuu on toiminut, palkkakustannuksissa säästetty, merkin maine säilynyt ja tyytyväisellä asiakkaalla uusi kone..... ja kiinanpoika kasaa niitä riisipussipalkalla lisää..... näin toimii kestävän kehityksen nykymaailma.....


      • Anonyymi

        Luuletko, että mitään merkkiä aletaan missään korjaamaan meikäläisellä tuntihinnoittelulla? Pari tuntia töitä + mahdolliset varaosat ja a' vot= samalla hinnalla olisi saanut minkä tahansa verrokkikoneen plus että asiakas säästyy odottelulta.


    • Anonyymi

      Minulla on on einhellin akkuporakone 18v joki kit mallinen. On vähän pienempi ja sopii minun käteeni. Hyvä kone on . Kaksi akkua mukana 1,5ah ja saa isompiakin, jos haluaa.
      Ei maksanut paljon 89 e tarjjouksessa. Pelannut kovassa käytössä nyt puoli vuotta.
      Vääntöä on ja kaksi vaihdetta ja puolen tunnin laturi.

      Suosittelen todella.

    • Anonyymi

      Tohtori Daegg klinikalla käytetään einhellin akku työkaluja. Kovimmalla käytöllä on erillaiset hiomakoneet sekä timantti hiomalaikat. Rankimmat kohteet ovat olleet pakaravälin kovettuneet kakka kikkareet, joissa akut ovat hyytyneet kesken operaation.

      • Anonyymi

        Laita 5,2AH akku.
        Ei hyydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita 5,2AH akku.
        Ei hyydy.

        Ei hyydy vanhat aloituksetkaat.


    • Anonyymi

      Mulla yhdenhelvetin nauhahiomakoneella (50 x686) nauhalla mutta kukaan ei myy niitä hiomanauhoja. Se yks kun loppuu niin kone roskiin ja uutta ostamaan.

      • Anonyymi

        Miten niin i myy -onhan noita nyt monessakin paikkaa saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin i myy -onhan noita nyt monessakin paikkaa saatavilla.

        No ei tuo kaveri mitään niillä hiomanauhoilla tee, kun ei sillä ole sitä hiomakonettakaan.... ja mitenköhän hän saa saksalaisesta nimestä "Einhell" suomennettua jonkun yhdenhelvetin? Sana kun tarkoittaa yhdyssanana lauseen keskellä "yksimielistä" ja erillisenä "kirkasta".....


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläistä vessapaperia.

        😂yhdyn avaajaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂yhdyn avaajaan

        "😂yhdyn avaajaan"

        Varmaan aina johonkin purkinavaajaan, kun vesikin noin valuu silmistä 😁

        Mutta asiaan. Itse ostin muutama vuosi sitten Einhellin akkukäyttöisen ketjusahapaketin, jossa tuli 18V akut ( 2kpl x 3A ) mukana, sekä laturi.
        Suhtauduin tuohon ennakkoon aika skeptisesti, eli yleensäkin akkulaitteisiin, sekä erikseen tuohon merkkiin. Ennestään on vain bensakäyttöisiä moottori- ja raivaussahoja.
        Nyt kun olen parina kesänä tuolla Einhellillä sahaillut, olen yllättynyt positiivisesti. Kyllä se senverran reippaasti pyörittää, että saa vahvankin rungon poikki ja karsiminen käy näppärästi sekin. Ja akut kestävät niin pitkään, kun vanha ukko jaksaa kerrallaan metsässä huhkia. Että ei täällä ainakaan valittamista siitä ole ja hinta oli tarjouksessa niin halpa, että ei siinä mitään sanomista.


    • Anonyymi

      Täyttä paskaa akut ei toimi pakkasessa

    • Anonyymi

      Täyttä paskaa akut ei toimi pakkasessa.

      • Anonyymi

        Einhella paskaa? Olipa uutinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Einhella paskaa? Olipa uutinen

        Eiköhän se ole "nimensä" mukainen...,?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe