suzuki Love, mikuni 14 automaattiryyppy -ongelma

tino

Suzuki Lovessa on "mikuni vm 14sh" (sama kuin pv:ssä?). Tyyppivikana on näemmä automaattiryyppy ja sen päälle jääminen. Lämmin mopo alkaa röpöttää suurilla kierroksilla eikä ota lisää kierroksia ja bensaa kuluu paljon. Miten tuo vika korjataan? Onko kaasuttimen räjäytyskuvaa saatavilla, koska en oikein osaa katsoa ulkoapäin, missä ryyppyautomatiikka luuraa?

6

7269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jooa Silander

Minulla on sama ongelma. Samalla myös tuo scootteri ei suostu käynnistymään millään ilveellä. kestää ikuisuuden että sen saa käyntiin. Siis käytännössä lämmittää käynnistämällä. Voisiko minun ongelma oikeastaan olla käänteinen, että ryyppy ei mene ollenkaan päälle? Tankista tulee kaksi letkua. toista ei pysty säätelemään millään tavalla. jos letkut laittaa kaasariin väärinpäin valuttaa se kampikammion täyteen bensaa. toisaalta toisesta letkusta (ilmeisesti ryyppy) ei tule mitään koskaan. laittamalla tähän letkuun bensaa scootteri lähtee huomattavasti helpommin käyntiin.

Voisiko ehkä tämän korjata virittämällä jotenkin PV:n kaasuttimen tuonne kiinni ja ottamalla automaattiryypyn pois päältä.

Onko sen kuparisen tapin tarkoitus lämmittää bensaa vai laajeneeko se tai jotain. sitäkin pystyy säätämään..

Toivottavasti tänne eksyisi joku tietotaitoinen niin saataisiin scootterit liikkeelle ;)

Jooa

• tino

Kun foorumeilta ei löydy asiantuntijaa, pitää ryhtyä itse. Eli purkasin kaasuttimen ja tutkin mitä se on syönyt. Luulen, että siinä on seuraavia juttuja:
        -Tankissa on automaattibensahana, joka toimii alipaineella. Hana on tankissa kiinni alapuolella ja siihen menee kaksi letkua. Alempaan letkuun (alipaineletku) syntyy imua moottoritilasta moottorin pyöriessä. Tämä avaa hanan, jolloin ylemmästä letkusta (bensaletku) alkaa tulla bensaa.
        -Mikuni mv14sh -kaasuttimia on ainakin kolmea erilaista (pv:ssä, lovessa ja uudemmassa suzukiskootterissa). Eli tietoa loven kaasarista on hankala löytää.
        -Automaattiryyppy on kummallinen mekaaninen härveli. Sylinterin kyljestä tuleva kuparinen tappi lämmittää kotelon sisällä olevaa toista tappia, joka on luultavasti lämmössä laajeneva kaksoismetallielementti. Vaakasuuntainen laajeneminen tuuppaa neulaventtiiliä alaspäin ja tämä sulkee ryyppykanavan.

Rassasin ryyppymekaniikkaa, puhdistin kaasarin ja säädin luistin neulaa. Luisti tulee ulos kun kiertää auki kaasarin päältä sen korkin, jonne kaasuvaijeri menee. Luistin neula on kiinni luistissa. Neulassa on yläpäässä monta lovea, joista yhdessä on prikka. Minulla prikka oli toiseksi alimmassa lovessa ja siirsin sen yhtä ylemmäs, jotta seoksesta saisi laihempaa. Nyt skootteri liikkuu huomattavasti pirteämmin. Pitänee siirtää prikkaa vielä yksi pykälä ja kokeilla parantaako vai huonontaako se tulosta. Sitten voisi vielä irroitta kaasarin kannen ja lämmittää kolvilla kuparitappia ja katsoa liikuttaako se oikeasti ryyppymekaniikkaa. Joskus voisi myös kokeilla PV:n kaasarilla.

Kuuluukohan lovessa olla mitään imuäänenvaimenninta?

• Pancho

Mikä on ku meikäläisen love EI KÄYNNISTY!! Harmittaa olisi kiva päästä päristelemään skoballa (: akkua yritin ladata ei natsannu. En tiedä noin vanhasta skootterista miten sitä nyt huolletaan..

• yhdenomistaja

Mulla on kaksikin kyseistä vehjettä. Tyypillisintä on, että kuparitapin ja sylinterin välissä ei ole lämmönjohtavaa tahnaa, jota siellä kuuluisi olla. Käynnistymisen voi estää sähköpuolen häikät eli CDI tai vaikka puola. Tai automaattihanan rikkoutuminen.

• 4wt432t

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      218
      2907
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      130
      2896
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1856
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      75
      1482
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1372
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1021
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      919
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      853
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      853
    Aihe