Olisiko kenelläkään tietoa miten cavalieri trimmataan, vai trimmataanko ollenkaan?
JA
Kuinka kovaa pakkasta cavalieri kestää, että koska laitetaan vaatteita päälle ja millaisia vaatteita? Tossuja?
Cavalierin trimmauksesta ja ulkoilusta
5
418
Vastaukset
- meidän caviksesta
Hei!
Meidän cavista ei ole koskaan trimmattu, harjataan silloin tällöin ja myös leikataan tulleita takkuja pois. Turkki ei mene takkuun kovin helposti (onneksi) Olen myös leikannut ite pitkiä karvoja esim. tassuista pois.
Meidän koiruus ei ole koskaan ollut vaatteissa ulkona, hänellä on kyllä vähän tuota vararavintoakin ettei taida kylmä kovin nopeasti tulla. Eli en osaa sanoa pakkasen kestävyydestä =) mutta ainakin meillä ei ole ongelmia sen suhteen ollut.- Tinskumansku
Cavalierihan ei ole trimmattava rotu. Sitä kuitenkin joutuu silloin tällöin hieman siistimään, esim. tassuja, mutta varsinaisesti ei siis trimmata.
Meidän cavalieripojalla oli viime talvena talvitakki kylmimmillä säillä, kun ei vielä ollut kunnon turkkia. Tänä talvena taitaa pärjätä jo ilmankin. - -C-
Tinskumansku kirjoitti:
Cavalierihan ei ole trimmattava rotu. Sitä kuitenkin joutuu silloin tällöin hieman siistimään, esim. tassuja, mutta varsinaisesti ei siis trimmata.
Meidän cavalieripojalla oli viime talvena talvitakki kylmimmillä säillä, kun ei vielä ollut kunnon turkkia. Tänä talvena taitaa pärjätä jo ilmankin.Pitäisikö siis pentu cavalierilla olla talvipuku?
- Tinskumansku
-C- kirjoitti:
Pitäisikö siis pentu cavalierilla olla talvipuku?
Kyllä mun mielestä voisi pennulla hyvä olla jonkinlainen takki/puku. Pentu paleli varsinkin, jos kastui vaikka räntäsateessa ja sitten tuulessa tuli kylmä.
Ei kannata ostaa mitää kallista pukua kaupasta, vaan tehdä itse joku yksinkertainen, koska se on hetkessä liian pieni. Jouduin itse takemaan kaksi takkia parin kuukauden välein viime talvena, tämän meidän koiran ollessa vielä pentu.
Ihan pikkuisen pennun kanssa nyt ei tietysti ulkoilla muutenkaan kovin pitkään vaikka olisi takkikin, ettei tule mitään pissatulehduksia. - cavalierx2
-C- kirjoitti:
Pitäisikö siis pentu cavalierilla olla talvipuku?
Pentuahan ei viedäkään pitkäksi aikaa ulos saati lenkitetä ainakaan ekaan puoleen vuoteen. Kyllä tiedät ja näet koska pentusi palelee. Tuo on vähän kakspiippunen juttu tuo pukeminen..jos alat pukemaan koiraasi, se ei siedä kylmää ollenkaan vanhempana. Eli siitä tulee kylmänarka. toisaalta ei ole kivaa jos koira palelee. Pääsääntö on, ettei cavaa tarvi pukea, ethän itekään mene tulipalopakkasella lenkille =)pennulle toki juuri tuon karvattomuuden takia on hyvä joku ohut mantteli tms. Itse tein pennulle vanhasta collegehousun lahkeesta puvun *nauraa* etutassujen reiät vaan ja pennulle päälle =)Sitten tiineellä nartullani oli samanmoinen teddykarvainen, jossa oli selässä tarrat, eli sitä mukaa kun masu pyöristyi sitä sai isommaksi. narttuni kyllä sietää kylmää, mutta puku oli suojana isoille tisseille :)
Meillä on kyllä molemmille hihattomat villapaidat, joita käytän esim. todella kylmällä säällä ja jos joudun koirat laittamaan kylmään autoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703