Vanhojen hirsien hinta?

myyjä

Kuinka paljon kehtaa pyytää okt hirsistä. Hirsitalo on n.11m x 8-9m.
Arvioita?

21

19273

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepuli76543

Jos myyt purettavaksi niin kohtuullinen pyynti luultavasti tossa 2500-5000 tonnin välillä, riippuen tietysti kunnosta. Purettuna karkeesti tuplahinta.
      Saahan noista aina enemmänkin pyytää, mutta noi samat kymppitonnin kehikot näyttää olevan myynnissä kuukaudesta toiseen, joten eivät kaupaksi käy..

• hei älä viitti

Et voi tarkottaa tollasta hintaa.

• voisi maksaa

enintään 2000 euroa, sillä yleensä lahoa löytyy.

• myyjä

Eli ei maksa vaivaa. Taidan kaataa bensaa päälle ja heittää stidin perässä.

• Pehku

Miksi polttaa, jos et siitä myymällä kauheasti nettoaisi?

Ja vaikuttaa paljon hintaan, minkäikäinen kehikko on, onko suora vai perustusten mukana linttaan painunut, onko katto pitänyt, vai onko lahoa paljonkin...?

Jos kehikko vaikka 95% kunnossa, niin laita ilmoitus, että myydään purettavaksi kohtuuhintaan, ja teet sopimuksen jossa hinta riippuu mm. purkamisen laajuudesta, onko vain kehikko pois ja puutavara, ja perustus jää, vai koko hoito pois, aikarajat soppariin ja kaikki, niin ei tule kitinöitä puolin eikä toisin....

Eräs tuttavani osti hirsitalon purettavaksi, ja sitoutui kaivamaan perustukset ym. ylös ja hoitamaan kaatikselle ym. Oli myyjälle helppo homma, kun oli lopulta puhdas piha, ja ostajalle edullinen, koska myyjä olisi joutunut kaivureista ym. maksamaan kuitenkin...

Itse olen ostanut 100 vuotta vanhaa hirttä puretusta rakennuksesta, ja maksanut alle 2 euroa metri. Korjausarkkitehdeiltä olen kuullut, että 3-4 euroa/metri pidetään kohtuullisena hintana, jos pätkiä myyt, etkä kokonaisuutta.

• .nimetön.
      • myyjä

Tuo oli hyvä linkki. En ollut kuullutkaan.

• samat tönöt

myynnissä aina. En tiedä, mikä sitä kautta oikeasti myydyksi tulee. Ehkäpä korvaushirsiksi menevät.

• ijkk

Hei,luin viestisi,että sinulla on hirsiä myytävänä? Tee minulle jokin tarjous niistä jos ovat rakennus kelpoisia niin keskustellaan asiasta.

• n.1850

vieläkö etsit kehikkoa?

minulla olisi kehikko n.8 x 12,5, joka tarkoitus laittaa myyntiin.

• etsitään
        n.1850 kirjoitti:

vieläkö etsit kehikkoa?

minulla olisi kehikko n.8 x 12,5, joka tarkoitus laittaa myyntiin.

Etsitään tervettä hirttä/kehikkoa, löytyykö mistä päin Suomea ja millä hinnalla? Kehikon koko noin 13 m x 8 m tai 100 m2, tai kuivaa hirttä metritavarana.

• bobi
        etsitään kirjoitti:

Etsitään tervettä hirttä/kehikkoa, löytyykö mistä päin Suomea ja millä hinnalla? Kehikon koko noin 13 m x 8 m tai 100 m2, tai kuivaa hirttä metritavarana.

Mäntän lähellä ois kehikkona tai metritavarana.Vanhaa hyvin säilynyttä kuivaa hirttä.Kehikon koko 8x14 m ja muutama välisein,Hirttä on paljon,kun on kolme metriä korkeakin.kuudentuuman hirttä.Tee tarjous.

• kehikko tarjolla
        etsitään kirjoitti:

Morjes!

Minulla olisi hyväkuntoisen 1900-luvun alun puolitoistakerroksen hirsitalon kohtalo avoinna
        pohjanmaalla.

Hirsitalon pohja on n. 75m2, kuvia ym. voi tiedustella:

[email protected]

• bobi kirjoitti:

Mäntän lähellä ois kehikkona tai metritavarana.Vanhaa hyvin säilynyttä kuivaa hirttä.Kehikon koko 8x14 m ja muutama välisein,Hirttä on paljon,kun on kolme metriä korkeakin.kuudentuuman hirttä.Tee tarjous.

Tarvitsisin noin 60 metriä mahdollisimman pitkiä hirsiä.
        Mikäli vielä löytyy niin vastaatko yst sähköpostilla tai puhelimella numeroon 0500-814811.
        Terveisin, Erkki Yrjölä

• Perttik
        [email protected] kirjoitti:

Tarvitsisin noin 60 metriä mahdollisimman pitkiä hirsiä.
        Mikäli vielä löytyy niin vastaatko yst sähköpostilla tai puhelimella numeroon 0500-814811.
        Terveisin, Erkki Yrjölä

Olisi Kovaa hirttä Purettavaksi Torniossa.

Pertti puh 0400-346865

• Metsuri..
        kehikko tarjolla kirjoitti:

Morjes!

Minulla olisi hyväkuntoisen 1900-luvun alun puolitoistakerroksen hirsitalon kohtalo avoinna
        pohjanmaalla.

Hirsitalon pohja on n. 75m2, kuvia ym. voi tiedustella:

[email protected]

Löytyy taapelista 200mm pelkkahirttä piiluttuna 600m. Kolmisen vuotta kuivanutta ja suoria !

• Liiterirakentaja oulusta
        Perttik kirjoitti:

Olisi Kovaa hirttä Purettavaksi Torniossa.

Pertti puh 0400-346865

Paljonko sitä on ja missä kunnossa ja hirren mitat?

• taapelisi
        Metsuri.. kirjoitti:

Löytyy taapelista 200mm pelkkahirttä piiluttuna 600m. Kolmisen vuotta kuivanutta ja suoria !

seisoo?

• kysti

hei minullakin olisi joskus 1800luvulla veistettyä hirttä myynissä jos kiinostaa sitä on noin 50neliöisen talon verran puh 0503272876

• naksu82

Moi! minullakin olisi ehkä myytävänä n.200 vuotta vanha hirsiaitta, ollut ilmeisesti jyväaittana jossain vaiheessa ja myös kesäasuntona. Aitta on mielestäni kohtuu hyvässä kunnossa, se on korkean kankaan huipulla joten ei ole päässyt kovin kauheasti lahoamaan kooltaan aitta on n.7,5 x 4,5m. Aitta on kaksiosainen ja kaksi kerroksinen. Minkähän arvoinen tämä aitta voisi olla? :)

• jakki

hirsiä seinäjoelta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe