ASPEKTIEN ABC

Nike

Leena aloitti alempana keskustelun aspekteista. Nostan sen tänne esiin.

Lyhyt aspektien ABC
1. Yhtymä on kun kaksi tai useampi planeetta ovat aivan vieritysten (väliä saa olla 0-10 astetta)
2. Oppositio on kun kaksi planeettaa ovat toistensa vastapäätä ( aspekti on siis 180 astetta)
3. Neliö on kun kaksi planeettaa ovat suorassakulmassa eli 90:n asteen päässä toisistaan
4. Sekstiili eli kuutio on kun kaksi planeettaa ovat 60:n asteen päässä toisistaan
5. Kolmio on kun kaksi planeettaa on 120:n asteen päässä toisistaan (eli esimerkiksi samaan elementtiin kuuluvat ovat luonnostaan 120:n asteen päässä toisistaan)

Sitten merkitykset
Yhtymä = keskittynyt energia
Oppositio = näitä teemoja tarkastelet ihmissuhteissa toisten kanssa, tarvitset peilin
Neliö = kehitysaspekti, jos esim. aurinko ja Saturnus ovat neliössä keskenään, tärkeintä on minuutesi (aurinko) hionta (Saturnus)
Kolmio = sujuvuus mutta myös löysyys -aspekti
Sekstiili = toiminta-aspekti

Sitten on vielä joukko pikkuaspekteja, mutta näistä pääaspekteista on hyvä aloittaa

17

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riinu

Henkilökohtaisesti olen hyvin tiukkapipoinen astemäärien kanssa. Mielestäni kaksi astetta on sopivin ero, kun esim. tarkastelen kahden planeetan yhtymää. Tähän olen päätynyt omaa karttaani vuositolkulla tarkkailemalla ja analysoimalla. Mitä löysempi esim. yhtymä kahden planeetan välillä on, sitä vähemmän se vaikuttaa ja mitä "terävämpi", sitä pistävämpi vaikutus on.
      Kertokaa omia mielipiteitänne ja kokemuksianne asiasta, jään mielenkiinnolla odottamaan!

• Kulkija

En ole hirveästi ehtinyt tutkailla aspekteja toisten ihmisten kartoilla, joten sellaista kokemusta noista aste-erojen vaikutuksista ei minullakaan ole. Omaa karttaani ajatellessa tuli kyllä mieleen tuo Niken oppositiosta mainitsema peili-asia: minulla on Venuksen oppositio Plutoon 7. huoneessa, tosin 10 asteen orbilla. Viimeiset vajaa kymmenen vuotta on tullut suhteiltua Skorpionimiesten kanssa, joten olisiko jotain pientä peili-vaikutusta? :-) Seiskahuoneessani vaikuttaa muuten myös Uranus, minkä vuoksi ehkä suhteet ovat olleet (ainakin läheisille) joskus vähän yllättäviä ja radikaalejakin. (Huonejärjestelmänä siis Placidus)

Toinen löysempi aspekti on auringon ja Jupiterin yhtymä 9 asteen orbilla. Tuon Jupiterin vaikutusta saattaisi olla mieltymykseni myönteisen ajattelun tekniikoihin ja niiden puolestapuhumiseen, eräänlaista matkasaarnausta olen varmasti harrastanut täällä netissäkin. ;-) Ja koen, että onnea elämässäni on ollut, sitäkin kun sanotaan Jupiterin tuovan - ei mitään lottovoittoja kuitenkaan, vaan ihan tasaista vain.

Tiedä sitten, miten nuo em. aspektit näkyisivät, jos olisivat tarkempia. Täytyisi ehkä vertailla jonkun kanssa, jolla ne olisivat terävämpiä. Vaikea on myös ehkä erottaa juuri noiden tiettyjen aspektien vaikutusta kaikesta siitä, mitä muu kartta näyttää. Nämä tulivat vain kuitenkin ensimmäisinä mieleen noista eroista puhuttaessa.

• Riinu
        Kulkija kirjoitti:

En ole hirveästi ehtinyt tutkailla aspekteja toisten ihmisten kartoilla, joten sellaista kokemusta noista aste-erojen vaikutuksista ei minullakaan ole. Omaa karttaani ajatellessa tuli kyllä mieleen tuo Niken oppositiosta mainitsema peili-asia: minulla on Venuksen oppositio Plutoon 7. huoneessa, tosin 10 asteen orbilla. Viimeiset vajaa kymmenen vuotta on tullut suhteiltua Skorpionimiesten kanssa, joten olisiko jotain pientä peili-vaikutusta? :-) Seiskahuoneessani vaikuttaa muuten myös Uranus, minkä vuoksi ehkä suhteet ovat olleet (ainakin läheisille) joskus vähän yllättäviä ja radikaalejakin. (Huonejärjestelmänä siis Placidus)

Toinen löysempi aspekti on auringon ja Jupiterin yhtymä 9 asteen orbilla. Tuon Jupiterin vaikutusta saattaisi olla mieltymykseni myönteisen ajattelun tekniikoihin ja niiden puolestapuhumiseen, eräänlaista matkasaarnausta olen varmasti harrastanut täällä netissäkin. ;-) Ja koen, että onnea elämässäni on ollut, sitäkin kun sanotaan Jupiterin tuovan - ei mitään lottovoittoja kuitenkaan, vaan ihan tasaista vain.

Tiedä sitten, miten nuo em. aspektit näkyisivät, jos olisivat tarkempia. Täytyisi ehkä vertailla jonkun kanssa, jolla ne olisivat terävämpiä. Vaikea on myös ehkä erottaa juuri noiden tiettyjen aspektien vaikutusta kaikesta siitä, mitä muu kartta näyttää. Nämä tulivat vain kuitenkin ensimmäisinä mieleen noista eroista puhuttaessa.

Itselläni on Jupiter-Venus yhtymä 4 asteen orbilla 8. huoneessa ja äidilläni on 0 asteen orbilla sama yhtymä tarkasti IC:llä (astrologiset kuviot ovat periytyviä, uskokaa tai älkää!) Hänen kohdallaan tämä onnekkaan kuvion vaikutus on silmiinpistävä, joskin minulla se on tuollainen kuten Kulkija äsken sen ilmaisi; eipä mitään lottovoittoja ole tullut, mutta pärjänneeksi olen tullut ja koen olevani onnekas, ja hyvin onnellinen joissain elämäni tasoissa. Aurinko-Pluto oppositio 2 asteen orbilla on myöskin kartallani näkyvin ja voimakkain tekijä, jossa koen "peilaavani" ja tasapainottavani itseäni jatkuvasti. Lisäksi olen huomannut, että ympärilläni pyörii samanlaisen planeettakuvion omaavia ihmisiä. Viime syksy esimerkiksi oli aivan mieletön; törmäsin jatkuvasti voimakkaisiin skorpionityyppisiin ihmisiin, joiden kanssa syntyi syvällisiä keskusteluja asiasta kun asiasta.

• Riinu
        Kulkija kirjoitti:

tuli tuosta Uranus-Pluto yhtymästäsi 7. huoneessa mieleeni lukemani Liz Greenin haastattelu yhdessä tuollaisessa webbiosoitteessa, jonka muuten sain tältä palstalta! Siinä kyseltiin juuri näistä Pluto-Uranus -yhtymä sukupolven ihmisistä (eli lähinnä 60-luvulla syntyneistä) ja heidän tehtävästään tässä kosmisessa kokonaisuudessa. Hänen vastauksensa oli hyvin mielenkiintoinen; me tulemme näyttämään kyntemme vasta, kun olemme vaikuttajaiässä eli lähempänä 50 ikävuottamme! Mielenkiintoista... Itselläni on tuo kyseinen yhtymä 12. huoneessa, joka on niin sekava tarkoitusperiltään, että siitä ei ota Erkkikään selvää! : ) Kulkijalla se on selvästi 7. huoneessa, jonka huoneen asioissa onkin varmasti melkomoista säpinää!

• Kulkija
        Riinu kirjoitti:

tuli tuosta Uranus-Pluto yhtymästäsi 7. huoneessa mieleeni lukemani Liz Greenin haastattelu yhdessä tuollaisessa webbiosoitteessa, jonka muuten sain tältä palstalta! Siinä kyseltiin juuri näistä Pluto-Uranus -yhtymä sukupolven ihmisistä (eli lähinnä 60-luvulla syntyneistä) ja heidän tehtävästään tässä kosmisessa kokonaisuudessa. Hänen vastauksensa oli hyvin mielenkiintoinen; me tulemme näyttämään kyntemme vasta, kun olemme vaikuttajaiässä eli lähempänä 50 ikävuottamme! Mielenkiintoista... Itselläni on tuo kyseinen yhtymä 12. huoneessa, joka on niin sekava tarkoitusperiltään, että siitä ei ota Erkkikään selvää! : ) Kulkijalla se on selvästi 7. huoneessa, jonka huoneen asioissa onkin varmasti melkomoista säpinää!

Juu, siis Uranus ja Pluto möllöttävät molemmat siellä seiskassa, mutteivät kuitenkaan niin lähellä toisiaan että yhtymässä olisivat. Mulla vain Placiduksella tehtynä ykkös- ja seiskahuone ovat niin isot, että niihin mahtuu. :-) Olen siis syntynyt 70-luvun puolella.

Tuosta huonejärjestelmästä piti muuten kysymänikin: käytättekö te muut yleensä tasahuoneita vai Placidusta (vai kenties vielä jotain muuta)? Minulla ei-niin-etelässä syntyneenä juuri nuo em. huoneet saavat Placiduksella aika suuren alan osakseen, mutta toisaalta sen kautta tehty tulkinta kuvaa minusta paremmin minua kuin tasahuoneilla tehty.

• Riinu
        Kulkija kirjoitti:

Juu, siis Uranus ja Pluto möllöttävät molemmat siellä seiskassa, mutteivät kuitenkaan niin lähellä toisiaan että yhtymässä olisivat. Mulla vain Placiduksella tehtynä ykkös- ja seiskahuone ovat niin isot, että niihin mahtuu. :-) Olen siis syntynyt 70-luvun puolella.

Tuosta huonejärjestelmästä piti muuten kysymänikin: käytättekö te muut yleensä tasahuoneita vai Placidusta (vai kenties vielä jotain muuta)? Minulla ei-niin-etelässä syntyneenä juuri nuo em. huoneet saavat Placiduksella aika suuren alan osakseen, mutta toisaalta sen kautta tehty tulkinta kuvaa minusta paremmin minua kuin tasahuoneilla tehty.

Juu, sekoilinkin tässä kahden eri käsitteen välillä taasen (tapahtuu hyvin usein!) Pluto on NEITSYESSÄ 50-luvun lopun ja 70-luvun alun välissä syntyneillä ihmisillä ja Pluto-Uranus yhtymä on taas tarkimmillaan v. - 66 syntyneillä, yes! Elikkä sinulla 70-luvun puolella syntyneenä ei olekaan niin tiivis tuo ko. yhtymä. Käytän Placidusta poikkeuksetta, ilmeisesti senkin takia että ekan karttani tein Placiduksella, enkä sen vuoksi osaa enää itseäni tarkastella tasa-enkä muullakaan huonejärjestelmällä. Kokeillut toki olen (kaavoihini kankistunut) Tuon "huonevääristymän" olen myös huomioinut; mitä pohjoisempana olet syntynyt, sitä hauskemmalta kartta näyttää; AS ja MC esimerkkinä saattavat olla melkein yhtymässä keskenään! Teepä siitä sitten jokin järkeenkäypä selitys.... !

• Nike

Hmm. Mielenkiintoista. Itse pidän yhtymissä ja oppositioissa kyllä sen 10 astetta ihan kevyesti.

• Riinu
        Nike kirjoitti:

Hmm. Mielenkiintoista. Itse pidän yhtymissä ja oppositioissa kyllä sen 10 astetta ihan kevyesti.

... tiukkapipoinen Nousu-Neitsyt (rasittavuuteen asti!); mikään puolivalmis ei mene läpi, täydellisyys ennen kaikkea : ) Karsea yhdistelmä muuten; Aurinko Kalat ja Nousu-Neitsyt!

• Nike
        Riinu kirjoitti:

... tiukkapipoinen Nousu-Neitsyt (rasittavuuteen asti!); mikään puolivalmis ei mene läpi, täydellisyys ennen kaikkea : ) Karsea yhdistelmä muuten; Aurinko Kalat ja Nousu-Neitsyt!

Hyvä yhdistelmä. Juuri tuo analyyttisyys on se väline, jolla parhaimmillasi kykenet tuomaan esiin kaiken sen visionäärisyyden, jota kalasi puolestaan edustaa. Hauska kuulla. Eli seiskahuoneen Kalat? Onko sinulla nyt tiukka Saturnus-Pluto -neliö päällä? Molempiin? (Tämä keskustelu sopisi yhtäältä sellaisiin tunnelmiin)

• Riinu
        Nike kirjoitti:

Hyvä yhdistelmä. Juuri tuo analyyttisyys on se väline, jolla parhaimmillasi kykenet tuomaan esiin kaiken sen visionäärisyyden, jota kalasi puolestaan edustaa. Hauska kuulla. Eli seiskahuoneen Kalat? Onko sinulla nyt tiukka Saturnus-Pluto -neliö päällä? Molempiin? (Tämä keskustelu sopisi yhtäältä sellaisiin tunnelmiin)

Voisi tuota Neitsyt-Kalat yhdistelmää hyvänäkin pitää. Totta on, että Neitsyt-kvaliteettini ryhdistää Kalat-ominaisuuksiani : ) Olen kuutoshuoneen Kalat ja on ollut todella tiukkaa
        tuon Saturnus-Pluto opposition kanssa sen kohdistuessa sekä askendenttiin että Aurinkoon samanaikaisesti. Plutoonisuus on kylläkin osa persoonaani, koska nouseva planeettani on Pluto, joten tämä transiitti on ollut jollain tavalla helpompi kestää. Jossain viestissä kysyit millaisia miehiä tapaa, kun on Mars-Uranus kartalla. Minulla on Marsin yhtymä Aurinkoon oppositiossa Plutoon ja Uranukseen. Onko tällä jotain tekemistä miesasioihini?!?

• Kulkija

Kiitos, tuo oli käyttökelpoinen tiivistelmä. Aikaisemmin oli puhetta noista haasteellisista aspekteista, mihin en sitten ehtinyt pahemmin kommentoida - tässä vielä muutamia ajatuksia.

Yleisesti siis: haasteellisiksihan ajatellaan yleensä nämä "jännitteiset" aspektit eli neliöt ja oppositiot. Itse tutkin juuri karttaani astro.comin kätevän AstroClick Portrait -systeemin avulla ja löysin yhden aspektin joka voisi elämässäni olla niitä haasteellisimpia: Marsin neliö Uranukseen. Ajatellen nimenomaan, että Uranus sijaitsee seiskassa ja Mars ykköshuoneessa, löysin kuvauksista paljon tuttua: tarvitsen suhteissa tietyn emotionaalisen vapauden, en yhtään pidä suhteen toisen osapuolen asettamista paineista ja mielenkiintoinen oli tämäkin lause: "the responsibility associated with emotional satisfaction may deter you from ever marrying". Hmm, toivottavasti ei sentään. ;-) Toisaalta, en kyllä pidäkään näitä muodollisia sitoutumisia mitenkään tärkeänä muutoin, kuin tietysti lakipykälien kannalta.

Uranuksesta seiskahuoneessa noin yleisesti sanottiin, että: "This placement will affect your life most strongly when you are older. In any kind of partnership you will want to maintain considerable freedom, and you will create a form of marriage according to your own unique scheme. You will rebel against the traditional roles and rules of marriage, and if you try to abide by them, your relationship will probably not be very stable. In that case, you will probably be married more than once."

Tästä tuli jotain ihme kautta mieleen eräs ajatelma (voisikohan olla Aila Meriluodon?): "Olipa hyvä, että tapasimme vasta nyt. Jos olisimme tavanneet aikaisemmin, olisimme varmasti jo eronneet". ;-)

• Nike

Itselläni on kova kulma näiden välillä ja orbiakin on, mutta pidän niitä kyllä haasteellisena yhdistelmänä noin yleensä. Siksikin on hauskaa, että täällä on niin paljon Kaloja, kun teema kertautuu omalla kartallani.

Tuo Mars-Uranus on myös mielenkiintoinen. Minkälaisia miehiä tapaat? :-)

Aforismisi sopi naulan kantaan!

• Kulkija
        Nike kirjoitti:

Itselläni on kova kulma näiden välillä ja orbiakin on, mutta pidän niitä kyllä haasteellisena yhdistelmänä noin yleensä. Siksikin on hauskaa, että täällä on niin paljon Kaloja, kun teema kertautuu omalla kartallani.

Tuo Mars-Uranus on myös mielenkiintoinen. Minkälaisia miehiä tapaat? :-)

Aforismisi sopi naulan kantaan!

Minulla myös aurinko ja Neptunus neliössä keskenään, orbia jonkun verran. Oletko itse löytänyt jotain yhteyksiä elämästäsi tuohon liittyen? Mulla ei Kala-teemaa loppujen lopuksi juurikaan kartalta löydy aurinkomerkin lisäksi. Neptunus ysihuoneessa tosin kuulemma takaa tämän kiinnostukseni "toisen maailman" asioihin ja esoteerisiin juttuihin. :-)

Miehistä - olen tähän elämänvaiheeseen mennessä tavannut hyvin erilaisia miehiä, nuorempana lähes poikkeuksetta aurinkomerkiltään maa-elementin tyyppejä, vanhempana puolestaan näitä vedeneläviä. Ehkä kaikki vähän "radikaaleja" siinä mielessä, etten ole koskaan tuijottanut ikään, ammattiin tai ulkonäköönkään, kun ihastuminen on osunut kohdalle. Rajojen rikkominen tavallaan sopii kuvaan melkein jokaisen kanssa - joko muiden ihmisten asettamien rajojen, taikka sitten omieni. Aurinko-Vesimiehiä en ole vakavammassa mielessä kohdannut kuin yhden, joka aiheuttikin heti yhdenlaisen kriisin elämääni. ;-) Niin, ja se Mars sijaitseekin minulla juuri siellä Vesimiehessä.

Noin yleisesti ottaen pidän miehestä, joka osaa ajatella, joka ei ole tylsä (ts. suhtautuu avoimesti uusiin asioihin) ja jonka kanssa saa nauraa. Sellaisen olen onneksi pitkällisen "etsinnän" jälkeen löytänytkin.

Mielestäni aivan ihanan ja kuvaavan sitaatin rakkaudesta on muuten myös Martti Syrjä laittanut lauluunsa Kaikki häipyy, on vain nyt:

"Niin kuin kuuluu asiaan
        kaikki tähdet, kuu ja kaikki muu
        aikakin
        niin myös aikanaan
        sinä lähdet, pois häipyy taikakin
        siksi rakastan sua nyt."

• Riinu
        Kulkija kirjoitti:

Minulla myös aurinko ja Neptunus neliössä keskenään, orbia jonkun verran. Oletko itse löytänyt jotain yhteyksiä elämästäsi tuohon liittyen? Mulla ei Kala-teemaa loppujen lopuksi juurikaan kartalta löydy aurinkomerkin lisäksi. Neptunus ysihuoneessa tosin kuulemma takaa tämän kiinnostukseni "toisen maailman" asioihin ja esoteerisiin juttuihin. :-)

Miehistä - olen tähän elämänvaiheeseen mennessä tavannut hyvin erilaisia miehiä, nuorempana lähes poikkeuksetta aurinkomerkiltään maa-elementin tyyppejä, vanhempana puolestaan näitä vedeneläviä. Ehkä kaikki vähän "radikaaleja" siinä mielessä, etten ole koskaan tuijottanut ikään, ammattiin tai ulkonäköönkään, kun ihastuminen on osunut kohdalle. Rajojen rikkominen tavallaan sopii kuvaan melkein jokaisen kanssa - joko muiden ihmisten asettamien rajojen, taikka sitten omieni. Aurinko-Vesimiehiä en ole vakavammassa mielessä kohdannut kuin yhden, joka aiheuttikin heti yhdenlaisen kriisin elämääni. ;-) Niin, ja se Mars sijaitseekin minulla juuri siellä Vesimiehessä.

Noin yleisesti ottaen pidän miehestä, joka osaa ajatella, joka ei ole tylsä (ts. suhtautuu avoimesti uusiin asioihin) ja jonka kanssa saa nauraa. Sellaisen olen onneksi pitkällisen "etsinnän" jälkeen löytänytkin.

Mielestäni aivan ihanan ja kuvaavan sitaatin rakkaudesta on muuten myös Martti Syrjä laittanut lauluunsa Kaikki häipyy, on vain nyt:

"Niin kuin kuuluu asiaan
        kaikki tähdet, kuu ja kaikki muu
        aikakin
        niin myös aikanaan
        sinä lähdet, pois häipyy taikakin
        siksi rakastan sua nyt."

Näinkö on, että missä merkissä Mars on, sellaisia ominaisuuksia hakee miehistä ja millaisia aspekteja Mars tekee Aurinkoon, sellaisiin miehiin törmää? Ääh... ei kuulosta järkevältä.. Minä olen kuvitellut, että Kuun merkki on tärkeä tunnepuolen kannalta, koska tämän merkin kauttahan me tunteita ilmaisemme ja olemme ehkä aidoimmillamme tässä merkissä? Mitä mieltä olette siitä, että deskendentti merkilläsi varustettu mies olisi sinulle sopivin? Minulla se olisi nousu-merkkini puolesta (Neitsyt) siis Kalat. No joo.. pidän toki Kalamiehistä, (tunnen monia) ja olen tullut lopputulokseen, että Kauris/Saturnus-vaikutteita omaava on kova sana! (siis miehellä on selkärankaa). Puhtaasti Kala-vaikutteinen mies on liian kesy, ei sovi kuviooni!

• Kulkija
        Riinu kirjoitti:

Näinkö on, että missä merkissä Mars on, sellaisia ominaisuuksia hakee miehistä ja millaisia aspekteja Mars tekee Aurinkoon, sellaisiin miehiin törmää? Ääh... ei kuulosta järkevältä.. Minä olen kuvitellut, että Kuun merkki on tärkeä tunnepuolen kannalta, koska tämän merkin kauttahan me tunteita ilmaisemme ja olemme ehkä aidoimmillamme tässä merkissä? Mitä mieltä olette siitä, että deskendentti merkilläsi varustettu mies olisi sinulle sopivin? Minulla se olisi nousu-merkkini puolesta (Neitsyt) siis Kalat. No joo.. pidän toki Kalamiehistä, (tunnen monia) ja olen tullut lopputulokseen, että Kauris/Saturnus-vaikutteita omaava on kova sana! (siis miehellä on selkärankaa). Puhtaasti Kala-vaikutteinen mies on liian kesy, ei sovi kuviooni!

Eikös sitä niin sanota, että naisen kartalla Mars kuvaa "ihanne"miestyyppiä ja miehen kartalla Venus vastaavaa naistyyppiä? Kuu tietysti liittyy tunne-elämään ja suhteisiin sinänsä, mutta myös äitiin - paha tietysti omaan tilanteeseen peilata, kun mulla on se kuukin Vesimiehessä! :-)

Ehkä se Mars on tavallaan jin ja Venus on jang, eli liittyvät maskuliinisiin & feminiinisiin arvoihin ja arvostuksiin sinänsä. Kuumerkin olen kyllä itsekin huomannut olevan aika tärkeä, mutta _kaikissa_ suhteissa, en pelkästään rakkaussuhteissa miehiin. Omasta deskendentistäni taas sen verran, että Rapumiehiin en ole törmännyt kuin pari kertaa "ohimennen" - seurauksena että minä olen yleensä halunnut suhteelta enemmän kuin he, ja homma on levinnyt jo alkumetreille. Mutta symppiksiä tyyppejä ovat silti olleet, ne Ravut. :-)

Nykyisen avokin kanssa natsaavat aurinko- ja kuumerkit hyvin, askendentit vähän huonommin. Hänellä Mars Neitsyessä joka on oma oppositiomerkkini, minulla Mars Vesimiehessä joka on hänen deskendenttinsä. Hänellä Venus puolestaan Jousimiehessä mikä on oma MC:ni, kuun yläsolmu, ja onhan mulla lisäksi se Jupiter/Aurinko -yhtymä. Ei siis löydy sellaisia suoria yhtäläisyyksiä kuten monesti sanotaan pareilla löytyvän, esim. toisen aurinko = toisen askendentti tai toisen aurinko = toisen kuu, mutta toisaalta tapasimmekin netin kautta eikä ns. ulkoisilla tekijöillä ehtinyt olla suhteemme alkuun juurikaan vaikutusta. Tuossa muuten tuli taas se Uranus-vaikutus tietokoneiden kautta esiin. :-)

• leena

tuossa oli asiaa!!täytyy vaan koittaa opiskella noita ahkerasti ehkä sitten ymmärrän.. kartalta niiden katsominen onkin sitten moni mutkaisempi juttu..

• Nike

katsomalla karttaasi ihan vain kuvana. Ja ennenn kaikkea: valitse kartallesi vain perustekijät: aurinko, kuu, merkurius, venus, mars, jupiter, saturnus, uranus, neptunus, pluto, kuunsolmut, vertex, askendentti, mc.

1. Mitkä planeetat tai tekijät ovat lähellä toisiaan, rykelmässä? (yhtymä)
        2. Mitkä kartan tekijät ovat vastakkaisasemissa toisiinsa nähden? (eli oppositio)

3. Neliökin on aika helppo nähdä kartalta. Suorakulma tai sitten katsot merkeittäin seuraavasti:
        Oinas - Rapu tai Kauris
        Härkä - Leijona tai Vesimies
        Kaksonen - Neitsyt tai Kalat
        Rapu - Vaaka tai Oinas
        Leijona - Skorpioni tai Härkä
        Neitsyt - Jousimies tai Kaksonen
        Vaaka - Kauris tai Rapu
        Skorpioni - Vesimies tai Leijona
        Jousimies - Kalat tai Neitsyt
        Kauris - Oinas tai Vaaka
        Vesimies - Härkä tai Skorpioni
        Kalat - Kaksonen tai Jousimies

Eli jos sinulla on planeetta tai aurinko tai kuu esimerkiksi Kauriissa, katso onko joitain tekijöitä Vaa'assa tai OInaassa, ne ovat keskenään neliöaspektissa.

4. Sekstiili on jo vähän vaikeampi nähdä kartalta, mutta kyllä sekin onnistuu. Ei vierekkäisissä, mutta sitä seuraavassa merkissä oleva tekijä on sekstiilissä. Eli jos sinulla on vaikkapa aurinko Kaloissa, (ei Oinaassa), mutta Härässä oleva planeetta tai vastaavasti Kauriissa oleva planeetta on sekstiilissä Kalat-aurinkosi kanssa.
        5. Kolmio on puolestaan juuri se elementtijaon aspekti. Eli kaikki nämä: Oinas, Leijona ja Jousimies TAI Härkä, Neitsyt ja Kauris TAI Kaksonen, Vaaka ja Vesimies TAI Rapu, Skorpioni ja Kalat ovat keskenään kolmioaspektissa.

Sitten vain karttaa tutkimaan. Astrologia on visuaalista eli juuri näkeminen, että osaat lukea karttaa on tärkeintä. Sitä kannattaa harjoitella. ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe