Verkossa on kaksi konetta, esim A ja B
Jos pingaan A koneesta B konetta, niin pingi on esim 1,5
Mutta B kosta A:ta, niin pingi on 2,5.
Kumpi kuone on nopeampi A vai B ?
Pingi kumpi on parempi?
5
750
Vastaukset
- minierkki.
pienempi arvo=nopeampi, siis yhteys - tuo ero kyllä merkityksettömän pieni.
- Nimimerkki
Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.
(Linux) A_____________________B (FreeBSD)
Koneella A:
# ping B
ping = 1.5
Koneella B:
# ping A
ping = 2.5
Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?
PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä. Nimimerkki kirjoitti:
Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.
(Linux) A_____________________B (FreeBSD)
Koneella A:
# ping B
ping = 1.5
Koneella B:
# ping A
ping = 2.5
Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?
PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.man scp, niin selviää miten voit yrittää siirtää tietoa kahden SSH palvelimen välillä.....
- löytyy
Nimimerkki kirjoitti:
Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.
(Linux) A_____________________B (FreeBSD)
Koneella A:
# ping B
ping = 1.5
Koneella B:
# ping A
ping = 2.5
Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?
PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.Yleensä sillä pingillä mitataan kuitenkin verkon nopeutta.
Mutta huvinsa kullakin...
- harmaahurtta
Ping kertoo kiertoajan, round trip timen, joka menee, kun viesti kiertää verkossa elementiltä toiselle ja takaisin. Siihen vaikuttaa paitsi, miten nopeasti kone prosessoi pingin, myös siinä välissä oleva siirtomedia. Sillä ei siis voi oikein tehdä benchmarkkauksia koneista, vaikka prosessointinopeudellakin lienee oma vaikutuksensa.
Ovatko koneet oikeasti kytketty yhteen, vai meneekö verkko hubin/reitittimen kautta? Kyseinen reititin voisi hyvinkin vaikuttaa asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402