Pingi kumpi on parempi?

Nimimerkki

Verkossa on kaksi konetta, esim A ja B

Jos pingaan A koneesta B konetta, niin pingi on esim 1,5
Mutta B kosta A:ta, niin pingi on 2,5.

Kumpi kuone on nopeampi A vai B ?

5

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minierkki.

      pienempi arvo=nopeampi, siis yhteys - tuo ero kyllä merkityksettömän pieni.

      • Nimimerkki

        Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.

        (Linux) A_____________________B (FreeBSD)

        Koneella A:
        # ping B
        ping = 1.5


        Koneella B:
        # ping A
        ping = 2.5


        Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?

        PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
        Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.


      • Nimimerkki kirjoitti:

        Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.

        (Linux) A_____________________B (FreeBSD)

        Koneella A:
        # ping B
        ping = 1.5


        Koneella B:
        # ping A
        ping = 2.5


        Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?

        PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
        Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.

        man scp, niin selviää miten voit yrittää siirtää tietoa kahden SSH palvelimen välillä.....


      • löytyy
        Nimimerkki kirjoitti:

        Mielenkiintoista onkin, miten toisesta koneesta toiseen yhteys voi olla nopeampi, kuin toisinpäin.

        (Linux) A_____________________B (FreeBSD)

        Koneella A:
        # ping B
        ping = 1.5


        Koneella B:
        # ping A
        ping = 2.5


        Eli, FreeBSD on nopeampi, kun vastaa nopeampi?

        PS: Pitää kokeilla vielä tiedostonsiirtoa.
        Tietääkö, miten komentoriviltä voi siirtää tiedostoja? Kummassakin koneessa on SSHD palvelin pystyssä.

        Yleensä sillä pingillä mitataan kuitenkin verkon nopeutta.

        Mutta huvinsa kullakin...


    • harmaahurtta

      Ping kertoo kiertoajan, round trip timen, joka menee, kun viesti kiertää verkossa elementiltä toiselle ja takaisin. Siihen vaikuttaa paitsi, miten nopeasti kone prosessoi pingin, myös siinä välissä oleva siirtomedia. Sillä ei siis voi oikein tehdä benchmarkkauksia koneista, vaikka prosessointinopeudellakin lienee oma vaikutuksensa.

      Ovatko koneet oikeasti kytketty yhteen, vai meneekö verkko hubin/reitittimen kautta? Kyseinen reititin voisi hyvinkin vaikuttaa asiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe