niin, tossa otsikossa se kysymys tuli (typerä sellainen tosin) onko siis eläinlääketieteellisessä ja lääketieteellisessä sama pääsykoe? Lähinnä sitä ajattelin, että jos menen valmennuskurssille, niin ajaako lääkiksen valmennuskurssi saman asian? eiko pääsykoekirja ole ainakin sama? (galeinos) Ja... pystyyko molempiin (elukkaan ja lääkikseen) hakemaan samaan aikaan?!?
elukkaan sama pääsykoe kun lääkikseen?
4
839
Vastaukset
- ...
Tietääkseni kaikkiin on sama koe, meillä ainakin valmennuskurssilla oli eläinlääkikseen pyrkiviä mukana ja samaa kirjaa lukivat. Voithan sen yliopiston sivuilta vielä tarkistaa.
Lääkikseen ei voi hakea moneen paikkaan yhtä aikaa (tai ainakaan ei voi useampaan kokeeseen osallistua) koska ne ovat kaikki samaan aikaan koko maassa. - asiallinen tuntija
Ai että samaan aikaan hakisit sekä lääkikseen että eläinlääkikseen?
Ensimmäinen askel lääkärin tai eläinlääkärin uralla on päättää edesse, että _kummaksi haluaa_! Jos et sitä tiedä et kuulu kumpaankaan.- Okk-W
Olen hiukan eri mieltä. Mitä enemmän opiskelee, sitä paremmin tajuaa, ettei tiedä mitä haluaisi tulevaisuudessa tehdä ihan joka päivä.
Hain itse aikoinani eläinlääkikseen, mutten päässyt. Sitten siirryin helpompaan, hain lääkikseen ja pääsin heti. Lukemista ja tekemistä riittää, mutta koskaan ei ole valmis. Varsinkaan lääketieteellisillä aloilla. Tykkään eläimistä kauheasti, ehkä voisin eläinlääkistä edelleen miettiä harrastustutkintona, mutta taitaa jäädä ajatuksen tasolle; riittää nimittäin molemmissa aloissa opiskelemista.
Alkuperäiselle kysyjälle: lääkiksen valmennuskurssi käy eläinlääkikseen. Koe on pääpiirteissään sama, mutta niissä oli minun aikanani muutama erilainen tehtävä kummankin alan pääsykokeissa. - Sharon^^
Okk-W kirjoitti:
Olen hiukan eri mieltä. Mitä enemmän opiskelee, sitä paremmin tajuaa, ettei tiedä mitä haluaisi tulevaisuudessa tehdä ihan joka päivä.
Hain itse aikoinani eläinlääkikseen, mutten päässyt. Sitten siirryin helpompaan, hain lääkikseen ja pääsin heti. Lukemista ja tekemistä riittää, mutta koskaan ei ole valmis. Varsinkaan lääketieteellisillä aloilla. Tykkään eläimistä kauheasti, ehkä voisin eläinlääkistä edelleen miettiä harrastustutkintona, mutta taitaa jäädä ajatuksen tasolle; riittää nimittäin molemmissa aloissa opiskelemista.
Alkuperäiselle kysyjälle: lääkiksen valmennuskurssi käy eläinlääkikseen. Koe on pääpiirteissään sama, mutta niissä oli minun aikanani muutama erilainen tehtävä kummankin alan pääsykokeissa.Nykyään pääsykoe on täysin sama (Galenokseen ja mahdollisesti kokeessa jaettavaan aineistoon perustuva), pyritpä Suomen rajojen sisällä sitten eläin-, hammas- tai ihmislääkikseen. Vain yhteen koulutusohjelmaan yhdessä yliopistossa voi pyrkiä koko maassa, koska koe on samana päivänä. Eri käytäntö on eri kuin jos pyrkisit vaikkapa kauppikseen, kemiaa lukemaan tai ammattikorkeaan, niissähän voi samalla kokeella pyrkiä useisiin eri paikkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832