hei!
Eli edelleen pohdin asiaa, kun neuvolassa sanottiin, ettei kihomatolääkettä (pyrvin / vermox) anneta vauvalle.... Eli minulla ollut kihomatoja ja olemme mieheni kanssa lääkinneet itsemme, mutta neuvolan neuvojen mukaan emme 6viikkoista lastamme. Kuitenkin lääkevalmisteissa mainitaan annostus alle 2-vuotiaille. Ihmettelen hieman sitä, että miksei vauvalle voinut antaa kyseistä lääkettä... eikö olisi parempi varmistaa vaikka oireita ei ole? Hirvittää, jos olen pikkuiselle tartunnan aiheuttanut =( Onko kokemuksia pikkulasten lääkitsemisestä?
Kihomatolääke vauvalle?
3
4878
Vastaukset
- kysy apteekista
Minulla oli raskausaikana itselläni ja sain ottaa silloin pyrviniä. Tosiaan lapsille on jotkain ehka mansikanm kuista no kuitnekin. Eli neuvoloissa ei tiedetä mitään. Lapsen terveys tärkeämpi eli kysy apteekista ostohetkellä ja kerro vauvasi ikä ja kysy. Heillä on pharmacia kirjatkin tai mikä lie mistä hän katsoi minulle että saako vai ei...
- Siiri
Vermoxiahan ei voi antaa alle 2-vuotiaalle, mutta pyrviinin ohjeessa ei tähän kieltoa. Lisäksi siinä mainitaan lääkkeen puolituksesta pikkulapsille, jos tilanne niin vaatii. Eli eikös silloin tarkoiteta lapsia alle 10kg???
Itse otin pyrviinin lisäksi vermox-kuurin ja loppuviikosta uudelleen. Ahdistaa vaan tuon vaavin puolesta... Ja eipä ne itselläkään mukavia tuttavuuksia olleen!!! - 3:n äiti
Ihan 6 viikkoiselle en kyllä antaisi yhtään mitään lääkettä ilman lääkärin lupaa. Eli jos havaitsette että vauvanne on saanut kihomatotartunnan, ei muuta kuin lääkäriin. Voin vakuuttaa, että jos vauvasi on saanut tartunnan, alkaa hän kohtapuoliin valvottamaan sinua oikeen tosissaan.
Veljeni vaimo on antanut vähän alle 1 vuotiaalle Vermoxia, koska hänellä oli matoja, ja muu perhe sai aina vaan uuden tartunnan pikkuveljeltä. Kierre loppui siihen, kun kuopuskin saatiin hoidettua.
Mutta olisin sitä mieltä, että ei kannata riskeerata varmuuden vuoksi lääkitsemisellä ihan vielä 6 viikkoista. Se lääke voi noin pienelle aiheuttaa pahojakin kouristuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52715