Ostin tossa just Transit 92 2.0 bensakoneella (ajettu 170tkm)ja hieman on ilmeisesti huollon tarpeessa. Kaveri epäili että sirinä tulee kytkimen painelaakerista (kun kytkintä painaa hieman niin sirinä loppuu). Oon myös huomannut että moottorin lämmettyä, tyhjäkäynnin jälkeen tulee perästä aina pieni tuprahdus pistävän hajuista savua (polttaako öljyä?). Mistäs tämä saattaa johtua? Olen viemässä pirssiä huoltoon, mut olis kivä tietää vähän etukäteen mistä noi saattaa johtua.
transit sirisee ja hieman savuttaa
5
1004
Vastaukset
- transitisti
Kummalla koneella Transittisi on? Ohc vai doh. Molemmissa mootoreissa noilla kilsoilla venttilin varsien kumit saattavat vuotaa, siitä sininen savu.Doh moottorissa saatta venttilinohjurit pudota alas.Se aiheutta sirisevän äänen.Pitäkö kilometrit paikkansa,Transitin mittarit nollautuvat 100000km kohdalla,vm 94 asti.
- transit
En muista aivan varmasti mikä kone mutta olen 90% varma että OHC. Olen suht varma kilometreistä koska autossa tuli mukana huoltokirja (huollettu Stockman autossa leimojen mukaan ja ellei edellinen omistaja ole ajanut sillä vuoden aikana yli 100tkm...). Ventiileitä yks kaveri kanssa epäili kun kyselin, mutta ku ei päässy näyttää pirssiä. Ite en ole mikään autoexpertti...
- transit
paska meni huoltoon ja joo ne oli ne venttiilin varsien kumit... Ja sirinä tuli huoltomiehen mukaan siitä painelaakerista. Toivottavasti ei hirveesti löydy vikoja. Kiitos avusta kuitenkin :-)
- Laakeri
Painelaakeri ääntelee vain ja ainoastaan silloin,
kun kytkinpoljin on painettu alas lattiaan, silloin se työskentelee.
Niin huona painelaakeria ei ole vielä tullut vastaan, että se ääntelisi
kytkin ylhäällä auton omasta tärinästä.
Kytkinakselin laakeri vaihdelaatikossa ääntelee silloin,
kun kytkinpoljin on yläasennossa. Kun kytkin on ylhäällä ja vaihde vapaalla
pyörii vaihdelaatikon kytkinakseli ja siinä oleva laakeri
pitää ääntä, kun se on kulunut tms. - transit
Laakeri kirjoitti:
Painelaakeri ääntelee vain ja ainoastaan silloin,
kun kytkinpoljin on painettu alas lattiaan, silloin se työskentelee.
Niin huona painelaakeria ei ole vielä tullut vastaan, että se ääntelisi
kytkin ylhäällä auton omasta tärinästä.
Kytkinakselin laakeri vaihdelaatikossa ääntelee silloin,
kun kytkinpoljin on yläasennossa. Kun kytkin on ylhäällä ja vaihde vapaalla
pyörii vaihdelaatikon kytkinakseli ja siinä oleva laakeri
pitää ääntä, kun se on kulunut tms.Joo sanoin edellisessä väärin.
Vitutti vaan tossa edellisen viestin aikoihin sen verran ku pirssistä löyty vaikka mitä vikoja niin meni asiat sekaisin... Täytyypä tässä ruveta enemmän perehtymään tohon autojen tekniikkapuoleen ettei seuraavan kerran tuu ostettua ihan noin "pommia" tai sit ainakin osaan tinkiä hieman enemmän. Onneksi transitin osat ei ole päätähuimaavan kalliita... :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213