Serotoniini tasoa ylemmäs

Äippä

Hei tietääkö kukaan millä muulla kuin ssri lääkkeellä saisi serotoniinitasoa paremmaksi olo on niin ikävä!

18

40217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tryptofaania
    • äippä

      Onko sulla henk.koht. kokemusta tuon aineen käytöstä? Tosi paljon kiitoksia!!!!

      • trypto

        Itse olen käyttänyt tuota ennen nukkumaan menoa. Suuri annos väsyttää, pieni annos voi kohentaa mielialaa.

        5-hydroksitryptofaani (5-HTP) on tehokkaampaa ja sitä voi ottaa myös aterian yhteydessä. Sen saatavuus Suomessa on hieman nihkeää, mutta netistä voi sitä tilata.

        Masennukseen ym. huonoon oloon on monta syytä, eikä serotoniinitaso selitä niitä kaikkia. Eihän SSRI-lääkkeetkään auta kaikilla.


      • äippä
        trypto kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt tuota ennen nukkumaan menoa. Suuri annos väsyttää, pieni annos voi kohentaa mielialaa.

        5-hydroksitryptofaani (5-HTP) on tehokkaampaa ja sitä voi ottaa myös aterian yhteydessä. Sen saatavuus Suomessa on hieman nihkeää, mutta netistä voi sitä tilata.

        Masennukseen ym. huonoon oloon on monta syytä, eikä serotoniinitaso selitä niitä kaikkia. Eihän SSRI-lääkkeetkään auta kaikilla.

        käytin cipralexia 8kk tuloksetta! Löytyykö tuota 5-htp helposti netistä jotta voisi tilata? onko käyttökokemusta? Mulla on sepram resepti mutta kun cipralex ei auttanut niin epäilen sepramia... Jääkö tuohon 5-htp koukkuun?


      • lilja
        äippä kirjoitti:

        käytin cipralexia 8kk tuloksetta! Löytyykö tuota 5-htp helposti netistä jotta voisi tilata? onko käyttökokemusta? Mulla on sepram resepti mutta kun cipralex ei auttanut niin epäilen sepramia... Jääkö tuohon 5-htp koukkuun?

        Kokeilkaa mäkikuismaa. Minulle se auttaa vuodenaikamasennukseen. Esim. sellainen tuote kuin Esbericum toimii. On niitä toki muitakin.


      • trypto
        äippä kirjoitti:

        käytin cipralexia 8kk tuloksetta! Löytyykö tuota 5-htp helposti netistä jotta voisi tilata? onko käyttökokemusta? Mulla on sepram resepti mutta kun cipralex ei auttanut niin epäilen sepramia... Jääkö tuohon 5-htp koukkuun?

        http://www.biovea.net/product_list.asp?CID=68

        Tarvitset luottokortin. Osta EU-alueelta kasviuute 5-HTP:tä. Synteettinen 5-HTP luokitellaan lääkkeeksi, joten tulli voi sen pysäyttää. 5-HTP:hen tuskin jää koukkuun. Runsaasti käytettynä siihen kehittyy toleranssi eli vaikutus heikkenee.

        Luontaistuotekaupan StressGard sisältää 5-HTP:tä griffonia-uutteena.


      • Eki
        trypto kirjoitti:

        http://www.biovea.net/product_list.asp?CID=68

        Tarvitset luottokortin. Osta EU-alueelta kasviuute 5-HTP:tä. Synteettinen 5-HTP luokitellaan lääkkeeksi, joten tulli voi sen pysäyttää. 5-HTP:hen tuskin jää koukkuun. Runsaasti käytettynä siihen kehittyy toleranssi eli vaikutus heikkenee.

        Luontaistuotekaupan StressGard sisältää 5-HTP:tä griffonia-uutteena.

        Itse suhtautuisin varovaisesti 5-HTP:hen. Tryptofaani muuttuu aivoissa ensin 5-HTP:ksi, ja sen kautta serotoniiniksi. Reaktioon tarvitaan ainakin B6-vitamiinia, C-vitamiinia ja sinkkiä. Tämä muuntuminen tapahtuu aivoissa sekunnin murto-osassa.

        5-HTP puolestaan voi joidenkin tietojen mukaan olla aivojen ulkopuolella elimistössä (missä sitä ei normaalisti esiinny) haitallista sydämelle. Erityisesti jos käyttää suuria annoksia B6-vitamiinia.

        5-HTP:n suosio tulee luultavasti siitä että tryptofaani kiellettiin aikoinaan Yhdysvalloissa noin kymmeneksi vuodeksi erään pilaantuneen geeniteknisesti valmistetun japanilaisen tryptofaanierän aiheutettua kuolemantapauksia. Sattumoisin(?) tämä sattui samoihin aikoihin kun SSRI-lääke Prozac lanseerattiin markkinoille.

        Eli itse käyttäisin mieluummin tryptofaania kuin 5-HTP:tä, koska elimistö osaa käsitellä sen luonnostaan myös aivojen ulkopuolella.


      • trypto
        Eki kirjoitti:

        Itse suhtautuisin varovaisesti 5-HTP:hen. Tryptofaani muuttuu aivoissa ensin 5-HTP:ksi, ja sen kautta serotoniiniksi. Reaktioon tarvitaan ainakin B6-vitamiinia, C-vitamiinia ja sinkkiä. Tämä muuntuminen tapahtuu aivoissa sekunnin murto-osassa.

        5-HTP puolestaan voi joidenkin tietojen mukaan olla aivojen ulkopuolella elimistössä (missä sitä ei normaalisti esiinny) haitallista sydämelle. Erityisesti jos käyttää suuria annoksia B6-vitamiinia.

        5-HTP:n suosio tulee luultavasti siitä että tryptofaani kiellettiin aikoinaan Yhdysvalloissa noin kymmeneksi vuodeksi erään pilaantuneen geeniteknisesti valmistetun japanilaisen tryptofaanierän aiheutettua kuolemantapauksia. Sattumoisin(?) tämä sattui samoihin aikoihin kun SSRI-lääke Prozac lanseerattiin markkinoille.

        Eli itse käyttäisin mieluummin tryptofaania kuin 5-HTP:tä, koska elimistö osaa käsitellä sen luonnostaan myös aivojen ulkopuolella.

        5-HTP tosiaan muuttuu serotoniiniksi kaikkialla elimistössä ja aivojen ulkopuolella oleva serotoniini on haitaksi sydämelle. Tryptofaani taas muodostaa serotoniinia vain aivoissa (ja keskushermostossa).

        5-HTP imeytyy helposti ja sen kyllä huomaa. Tryptofaanin imeytyminen on astetta heikompaa.


      • fghjk
        lilja kirjoitti:

        Kokeilkaa mäkikuismaa. Minulle se auttaa vuodenaikamasennukseen. Esim. sellainen tuote kuin Esbericum toimii. On niitä toki muitakin.

        Muistakaa että mäkikuismalla on monia hankalia yhteisvaikutuksia monien lääkeaineiden kanssa! Eli älä aloita ominpäin, jos sinulla on jokin muu lääkitys!


    • paras tuote

      Aivan mahtava serotoniini nostaja on noni. Mieliala pysyy tosi korkealla, kun käyttää vähän isompia annoksia.

      • I love noni

        Täysin samaa mieltä kanssasi.


      • Jasso Piss

        "Pics or it doen't exist!"

        On vähän vaikea lähteä hakemaan infoa jollain noin geneerisellä kirjainyhdistelmällä kuin "noni". Voi tulla aika paljon hakutuloksia erinäisiin sepustuksiin missä esiintyy fraaseja tyyliin "no niin", "no joo".. "Nonnii" jne. Yleisin käyttö noni sanalle lieneekin lyhennys sanoista "no niin". Yritä nyt siinä sitten googlata jotain (ilmeisesti) luontaistuotetta...

        Ja typerää nimeämistä anyway. Sama kuin olis luontaistuote nimeltä jassoo, tai evvk.

        Eli kantsis laittaa niitä linkkejä jos oikeasti haluaa että kukaan tutustuu asiaan mitä olet kauppaamassa.


      • 3+3
        Jasso Piss kirjoitti:

        "Pics or it doen't exist!"

        On vähän vaikea lähteä hakemaan infoa jollain noin geneerisellä kirjainyhdistelmällä kuin "noni". Voi tulla aika paljon hakutuloksia erinäisiin sepustuksiin missä esiintyy fraaseja tyyliin "no niin", "no joo".. "Nonnii" jne. Yleisin käyttö noni sanalle lieneekin lyhennys sanoista "no niin". Yritä nyt siinä sitten googlata jotain (ilmeisesti) luontaistuotetta...

        Ja typerää nimeämistä anyway. Sama kuin olis luontaistuote nimeltä jassoo, tai evvk.

        Eli kantsis laittaa niitä linkkejä jos oikeasti haluaa että kukaan tutustuu asiaan mitä olet kauppaamassa.

        Nonimehusta ei olekkaan vuosiin ollut mitään juttua missään.

        Kansa on varmaankin hiffannut, että se ravinto ja listä ovat avain myös hyvään mielenterveyteen.


    • yks vaan

      Ottakaa huomioon että se ikävä olo ei aina välttämättä johdu siitä serotoniinista. Eri välittäjäaineita on monta ja se voi johtua yhdestä tai monen välittäjäaineen vajauksesta, tai sairaudesta esim: kilpirauhasen vajaatoiminta, en muista tällä hetkellä muita sairauksia. Netistä löytyy tietoa runsaasti

    • läkkeetön.
    • Outoja Tatteja

      Suippomadonlakki sienet tekee onnelisen olon ja sai aikanaan luolamiehet piirteleen seiniin..

      se on suomessa kiletty sieni, mutta täällä kasvaa sitä luontaisesti.

      Pieninä annoksina sitä sanottu joillakin nettisivuilla toimiva onnelisuuspillien tapaan jatkuvassa käytössä.

      • myrtti62

        Joopa joo! Eipä terveellistä mennä popsii kaikenkarvasii sienii metsään saadakseen hyvänolon tunteita.Sanoisin että kerjäät verta nenästäs,sekä tyhmää haluta sekopäiseks sienil.Voi huonolla onnella niellä valkoista kärpässientä ja pääset todellakin AUTUAAMMILLE SIENIMAJOILLE!!!


    • SubTex

      Nonista lisää käyttäjien kokemuksia kaipaisin. Itse sitä aloitin kokeilemaan masennukseen koska lääkäriltä saamani venlafaxinit laittoivat jo ensimmäisen parin päivän aikana sen verran nupin sekaisin. Tiedä sitten mutta loppujen lopuksi jos pari kuukautta tota kokeilen niin en siinä paljoa häviä.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2377
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2275
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1759
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1299
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe