Paslode impulssinaulain ja tasolaser

rakentaja

Onko kenelläkään kokemuksia pasloden impulssinaulaimesta? Onko se hankinnan arvoinen? ja minkä hintaisia n. suurinpiirtein ja paljonko kaasupatruunat maksaa?

Lisäksi jos joku tietää vielä hyvän tasolaserin tai monitoimilaserin niin pistäkää mainintaa.
Hinta/laatusuhde hyvä!

16

38682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha retku

      impulssinaulaimia on ainakin paria sorttia erikokoisille nauloille ja hinnaltaan pyörivät muistaakseni kompuranaulainpaketin luokissa hintavaihtelua on jonkin verran eri rautakauppaketjujen välillä mutta se on aika vähäistä 500-800 euron? sijoittunevat. patruunoilla paukuttelee ainakin valmistajan teoriassa yli tuhannen naulaa kipale ja ne maksaa muistaakseni
      10-15 euron tuntumassa??/kpl
      hieman kylmänarka peli on ja kaasun turhaan suhauttelu aiheuttaa laukaisvaikeuksia ja ihan umpitilassa ei kannata laukoa jottei taju lähde.
      kaasupatruunat kantsii pitää lämpiminä ja akku/akut ladattuna jotta laite toimii hyvin.
      Hyvä semmoisissa paikoissa joihin on hankala vedellä ilmaletkua sekä/tai joihin sähkö pitää tehdä agregaatilla.katot,runkohommat yms.
      Näitä lasereita lytyy nykyisin laidasta laitaan Hiltin Leican optiikalla varustetuista kiinalaisiin halpisversioihin.Muistaakseni Sokkia on yksi.
      ja mm.Bauhaus myy saksalaista kohtuullista laatua hinnaltaan laadultaan olevaa merkkiä jonka nimeä en juri nyt muista mutta sieltä se löytyy.Tamo-lasereita myyvät ainakin Rautiat ja K-Raudat kohtuuhinnalla ja niiden todennäköisesti valmistetaan Kiina/korea suunnalla?Hinnat vaihtelevat tietenkin myös laitteen ominaisuuksien mukaan eli mitä tärinä,roiskevesi,itsetasaavampi,tarkempi jne laite on ,sen kalliimpi se on ISO hintahaarukka 400-2000 eur
      Näitä vehkeitä ostellessa kannattaa kysyä tarjousta useasta paikasta koska niitä myydään melkei kaikissa alan liikkeissä kuten edellä mainittujen lisäksi Starkki,Rautanet ja rakennusliikeille myyvät erikoisliikkeet kuten esim Mechelin Co.

    • Jeppe

      mulla on Pasloden runkonaulain. Siihen saa 4 tuumaisia ja 2,5 tuumaisia (olikohan). Ainakin kesällä loistava peli. Olen käyttänyt pienemmillä nauloilla esim. ulkovuorihommissa ja hyvin on toiminut. Jotkut sanovat, että on pikkuisen pakkasarka. Itse en ole talvella tarvinnut, joten en tiedä. Laadukkaan oloinen, patruunoiden hintaa en muista, mutta kyllä yhdellä patruunalla aika kauan mäiskii. Runkonaulaimeksi suhteellisen kevyt käsitellä. Ammattimiehen peli.

      • minimissään

        yhdellä patruunalla.Meiltä saat Pasloden naulaimen,naulat ja kaasut edullisesti.T:Multi-Man.


      • m
        minimissään kirjoitti:

        yhdellä patruunalla.Meiltä saat Pasloden naulaimen,naulat ja kaasut edullisesti.T:Multi-Man.

        Onko teillä Pasloden akku myynnissä? hinta?


    • naulaimella

      olen pärjännyt, senco, ja sillä meni runko- ja verhousnaulat.

      Vesiletkulla ja vaaituskoneella pärjää aika pitkälle, huonolla laaserilla ei tee mitään ja hyvät on kalliita.

    • puuseppä

      Minulla on Pasloden impulssinaulain ja niinkuin vanha retku kirjoitti se kannattaa pitää lämpimänä ja akku täynnä niin hyvin toimii. Ei tarvitse jonkun pikku homman takia vetää letkuja sinne tänne. Laserlaiteeni on Bosch VL 40 ja vastaanotin kun on yksin niin saa hyvin otettua korkeudet ja se on hinta/laatu suhteeltaan hyvä. Ei nykyään enää vaaituslekuilla kannata pelata paitsi tietysti siellä mihin oikea aikamerkki tuodaan postiautolla.

    • naulaimien fiat

      Pasloden impulssi on naulaimien fiat,se on kiva peli niinkauan kun se toimii,ja se toimii ilman häiriöitä hyvin harvoin.
      Sen lisäksi käyttäminen on kallista kaasuineen ja nauloineen.Sitten pitää vielä tietää mitä nauloja ja kaasuja kannattaa ostaa,kaikki ei toimi kunnolla vaikka olisikin ns.originelleja.
      Pakkas herkkyydestä ja kuraherkyydestä jo taisikin olla puhetta ja pitää paikkansa.Laite toimii oikeastaan vaan kivoissa lämpimissä sisätöissä.Vehe toimii paremmin jos sitä huollattaa tietyin määräajoin mutta arvaa onko käsityönä tehtävä huolto tai mikä tahansa työ suomessa halpaa? vastaus on ei.

      Jos teet rakennus hommaa työksesi niin joudut sen ehkä pakosti ostamaan mutta suosittelisin venyttämään hankintaa kunnes tulee parempia vehkeitä markkinoille.Jos taas olet hartiapankki rakentaja tms. niin parempi investointi on kompura ja letkunaulain et tarvi impulssia.

      Samoin laserit ja muut ne on ammattikäytössä käteviä mutta letkulla ja passilla pärjää pitkälle jos työ ja tekeminen ja aikaiseksi saaminen on tärkeämpää kuin työkalut.Jos työkalut on samalla leikkikaluja niin ei kannata miettiä enempää kauppaan vaan.

      • Tieto11

        Vesiletkullako katsot korkeudet vaikkapa 50 metrin päähän? Kyllä kunnon työkalut oikein käytettynä nopuettaa työtä tosi paljon ja ns. virhemarginaali pienenee KUN OSAA KÄYTTÄÄ TYÖKALUJAAN.


    • jii

      ostin tuon panelointihommiin ja oon paukutellut sillä muutaman tuhat naulaa. nollan pinnassa talvella ainakin toimi ok, pakkasesta en tiedä. kaasupatruunat kestää kauan, ja ongelma onkin että niillä on 'best before' aika äkkiä edessä, eli jos käyttö on satunnaista, niin niitä joutuu heittelemään ehkä roskiin puolitäysinä? tai ainakin penope (maahantuoja) koitti väittää että vanhat patruunat voi aiheuttaa äkkiä ongelmia. 'nokka' on liian suuri ja joskus on vähän hankala nähdä mihin naula on oikeastaan menossa jos yrittää naulata pontin uraan.. kääntelin kaverin sencoa käsissäni ja siinä oli huomattavasti helpompi nähdä mihin oli ampumassa.. vai onko se vaan mun omaa kädettömyyttä?

      • kaasuissa

        ei ole parasta ennen päiväystä eli se säilyy ties kuinka kauan.Kantsii hankkii niit jos tarvii naulainta vaan silloin tällöin.


    • ammati-timpuri

      Olen ollut kirvesmiehenä useita vuosia rakennusliikkeessä ja olen käyttänyt pasloden naulainta paljon. Naulain on erittäin hyvä, kun tietää sen niksit. Kylmällä ilmalla kaasupatruunaa kannattaa pitää povarissa. Kaasu saattaa mennä vanhaksi. Käytin impulssinaulainta n. -19 asteen pakkasella, kun paineilma vehkeet ei toiminut, täytyy vain muistaa painaa varmistin puuta vasten 2-3 kertaa ennen laukaisua. On totta että paineilma vehkeet on halvempia käyttää mutta pakkasella ne on huonompia, ellei ole voimavirtakompuraa, ja silloinkin naulain ei välttämättä toimi (esim. uusi naulain)

      • timbermanni

        Siinä se ongelma onkin, jos pitää räiskiä esim kattoruoteita: 2-3kertaa pitää runkuttaa ennen ku tulee YKSI naula, kyllä hyvillä runkonaulaimilla pakkasessa pärjää hyvin jos pitää kompuran lämpösessä. Ja samalla ku paslodella on vetänyt yhden naulan niin runkonaulaimella 2-3. Mutta kyllä se impulssinaulain on helpompi, kun ei tarvi letkuja ja vain satunnaisissa ammunnoissa. Itse harkitsen vielä kannattaako moista Paslodea ostaa(vaikka tulikin uusi malli joka toimii pakkasessa, joka taas tuhlaa kaiken kaasun että pakkasessa toimii) koska tasapaino mielestäni paslodeissa on huono ja näkyvyys naulattavaan kohtaa. Uskon silti että kauan saa odottaa jos meinaa odottaa impulssinaulaimien kehittyvän. Hinnasta vielä sen verran että tuo impulssi naulain on samanhintainen kun ammattimallien ammattimalli DuoFastin runkonaulain. Vielä sencoa puolet kalliimpi.


      • Tieto11
        timbermanni kirjoitti:

        Siinä se ongelma onkin, jos pitää räiskiä esim kattoruoteita: 2-3kertaa pitää runkuttaa ennen ku tulee YKSI naula, kyllä hyvillä runkonaulaimilla pakkasessa pärjää hyvin jos pitää kompuran lämpösessä. Ja samalla ku paslodella on vetänyt yhden naulan niin runkonaulaimella 2-3. Mutta kyllä se impulssinaulain on helpompi, kun ei tarvi letkuja ja vain satunnaisissa ammunnoissa. Itse harkitsen vielä kannattaako moista Paslodea ostaa(vaikka tulikin uusi malli joka toimii pakkasessa, joka taas tuhlaa kaiken kaasun että pakkasessa toimii) koska tasapaino mielestäni paslodeissa on huono ja näkyvyys naulattavaan kohtaa. Uskon silti että kauan saa odottaa jos meinaa odottaa impulssinaulaimien kehittyvän. Hinnasta vielä sen verran että tuo impulssi naulain on samanhintainen kun ammattimallien ammattimalli DuoFastin runkonaulain. Vielä sencoa puolet kalliimpi.

        Senco kopio Paslode IM350/90CT naulaimesta eli voisin sanoa, että n. 10-15 vuotta vanhaa tekniikkaa eli Senco saa maksaakkin puolet vähemmän.


    • Timpuri Jorkka

      Itse en hankkisi mistään hinnasta vanhaa Pasloden im350/90 runkonaulainta, koska siinä on ilmenee ongelmia kylmässä työskenneltäessä, eli kylmässä kaasupullon paine laskee eikä se enää ammu nauloja, naulain toimisi muuten kyllä (laki ei kuulemma salli aerosolipullon muutosta). Nyt on markkinoille tullut uusi Pasloden runkonaulain i90, jossa kaasu syötetään sähköllä ja naulaimelle luvataan -15 - 49 asteen työskentelylämpötila. Itse ostin i90 pakkasnaulaimen Lahden työkalupisteestä, koska Rautian hyllyille naulain tulee vasta vuonna 2009 suuren kysynnän vuoksi. i90 en voi vielä antaa arvosanoja, kun vasta muutama käyttötunti takana...
      Viimestelynaulaimena käytän F-18 mallia ja täytyy sanoa, että on ihan EHDOTON ja hintansa arvoinen peli viimeistelytöissä.
      - i90 /90mm kuumasinkityt täyskantanaulat (2500kpl) 2 kaasupulloa maksaa n.100€
      - F-18 /50mm dykkertit (4000kpl) kaasun kanssa n.25€

    • Kirvestyö_Roivas

      OLen kokenut kirvesmies ja käyttänyt pääasiassa Paslode 350 ja nykyjään omistan kaksi Sencon impulssinaulainta. Molemmissa on sanomista.

      Paslode:
      - Ampuu huteja eli tekee jos on maksimiasento hakkurin jäljen esim paneeliin
      - Ampuu vähänkäytettynäkin joskus kaksi naulaa ja mahoton panelointiin.
      - Naulapidike on muovia ja tuntuu siltä että se osa jossa naula syötetään pesään ei toimi satavarmasti koska muovi kuluu tai antaa periksi tms.
      - Pakkasella toimii vaihtelevasti, edelläkin mainittuna saa renkuttaa kaksi kolme kertaa kaasua että ampuu yhden.
      - Muovinen runko huokuu harrastelijamaista rakennetta.

      Senco:
      - Ensimmäinen sadekeli montussa ja toisesta pyssystä hajos piirikortti
      - Sateella muutenkin sencot vaikeuksissa, pyssyn takaosan ilmafiltteri kun menee märäksi niin piirikorttiongelmat alkaa.
      - Mutaisella kelillä senco menee jumiin herkästi. Johtuen erittäin ammattimaisesta rakenteestaan eli sama rakenne kuin paineilmavehkeissä alumiininen naulapidike ja kestävää tekoa olevaa naulainosa, mutta kun menee likavettä tms kuraa, moottorisahan nöyhtää tms naulainhakkuriin niin hakkuri jää helposti, siis todella helposti, minun mielestäni, jumiin jolloin se pitää vapauttaa vasaran ja naulan tms kanssa.

      Erot:
      - Senco rakenteeltaan laadukkaampi metalliosineen
      - Paslode ampuu rakeenteensa vuoksi joskus kaksi naulaa

      Samankaltaisuudet:
      - Jos kesä keli suurempia ongelmia ei ole.
      - Jos sade ovat veden seassa olevien likojen yms kosteus ongelmien vuoksi ongelmissa
      - Jos talvi kaasu aiheuttaa ongelmia ammunnassa.
      - Molemmat ampuvat hutilyöntejä tosin useesti johtuu liasta tms naulapidikkeessä ja vaatii naulanauhan veivaamista edestakas.

      Perusarvioni näistä on että jos on silta/monttu/katto/runkotyömaa periferiassa missä sähköä ei ole saatavilla nämä ajavat asiansa ja ovat esimerkiksi työturvallisempia kun ei ole kaapeleita jne kokoajan tiellä esim anturatyömaa. Kuitenkin omakotiasujalla tälläinen työvaihe ei kestä kauaa ja kompura sekä paineilmanaulain kannattaa viimeistään ostaa kun perustukset tehty ja seinävaihealkaa jolloin sähkötkin on varmasti jo työmaalla. Paineilmapyssyt tuntuvat toimivan luotettavammin ja tasasella pohjalla ilmaletkukaan ei niinpaljon haittaa.

      OK-rakentaja ja Harrastelija: Kompuranaulaimet
      Ammattikirvesmies: Sekä-että

      • Rakennus.mies

        Tosi vanhaan ketjuun vastasit.

        Väittäisin, että jos sun Paslode ampuu joskus 2 naulaa käytät jonkun muun nauloja kuin Pasloden. Ja syy tuplanaulaan on se, että Pasloden omassa naulakammassa naulojen välissä on pieni rako jos katsot kampaa valoa vasten, kun taas esim. Sencon kammassa naulat ovat kosketuksissa toisiinsa koko matkalta.

        Pasloden omat naulat ja kaasu ovat ehdottomia mikäli haluat, että toimintahäiriöitä on mahdollisimman vähän.

        Itsellä on Pasloden ensimmäinen malli ollut käytössä vuodesta 2004 ja en huolisi mistään hinnasta paineilmarunkonaulainta takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe