kuseksii silmiin ostajia. Kauheilla hinnoilla myy räpellyksiä millei tuu edes kalaa.
Kuka vaan heittää väriä tinapaperin päälle ja melkeen kymppi kolahtaa per uistin.
Tyhmähän se on ketä ostaa, mut jotain rotia.
Muutamat näemmä on huijattu sankareiksi, joiden uisteet on legendoja ja oikeesti kaverit kehuu, miten saatu kaloja.
Olkoon enpä ostaisi halvallakaan. Tekisin mieluummin ite parempia. Tosin ostan mieluummin kaupoista halpoja hyviä kuvia.
Uisteiden valmistajat
13
13672
Vastaukset
- Kuhaukko
Kamalia on joidenkin hinnat, juu. Ymmärrän kyllä käsintehtyjen korkean hinnan, mutta tehdasvalmisteisen pellinpalan hinnaks kymppi on liikaa.
Vaan onhan noita halpojakin. Vitosella saa ns. merkkivieheitä ja kummallisempia kympillä kolme tai neljä. Kalaa tulee niilläkin tai sitten ei tule. On se kalamiehelle tämä "ei tule" kuitenkin tuttu tapaus.
Enempi kiinni ajankohdasta, paikasta ja kalamiehestä kuin kuvasta. Hyvällä syönnillä eväkäs käy vaikka isoäidin alpakkaiseen kummilusikkaan, huonolla ei kalliit ottikuvatkaan toimita einettä.
Vaan ompahan uistimet kauniita katella. Kattelen lusikoita ja vaappuja talvellakin ja tasapainopilkkejä kesällä. Nehän on teollista taidetta. - markkinarako
"Kauheilla hinnoilla myy räpellyksiä millei tuu edes kalaa."
-Mistä tiedät kun et osta halvallakaan?
Tällaista kateellisen mielipidettä olen odottanutkin.
Kun tuolla kalcomissa laskeskelee yhdenkin uistintekijän ilmoituksesta toista sataa myytyä vaappua, hinta vähintäänkin 10 euroa kappale, niin on selvää että kateellisia löytyy.
On se vaan kumma.
Alkakaa tosiaankin tekemään itse kalastavia vaappuja, älkääkä ruikuttako jos joku toinen tekee jo niin. - Sakkeus
Pakko vastata vaikka sivusta yleensä katselen keskusteluja. Eli Keskustelun aloittaja ei ilmeisesti tiedä mistä puhuu/ taikka luulee puhuvansa! Kotimainen vieheiden valmistus on noteerattu maailmalla jo kymmeniä vuosia sitten maailman parhaimmaksi! Suomessa on tällä hetkellä useita satoja uistimien valmistajia. Toiset pienempiä ja toiset suurempia! Yleensä pien valmistajat hinnoittelevat tuotteensa käsityön hinnalla! Tottakai! Kun taas suuremmat massa valmistajat hinnoittelevat tuotteensa massan mukaan eli halvemmalla. Tosin saattaa olla "kotimainen" ulkomailla tehty jne...! Jos kotimaisten pienvalmistajien uistimet tuntuvat kalliilta kannattaa silloin olla ostamatta! Voit ihan vapaasti valita mitä ostat! Kuluttajallahan on sellainen oikeus?! Hinnat ovat Suomessa mitä ovat, mutta suomalaista laatua ainakin saa, kun siitä viitsii hieman maksaa!
Mitä tuohon huijatuksi tulemiseen tulee, niin jos mielestäsi 10 €:n uistin on kallis, niin et ole tainnut koskaan oikeita uistimia ostaakkaan?
Ja mikset sitten tee itse jos kerran olet niin pätevä niitä loihtimaan ja saat ne vielä toimimaankin? Ostan sinulta heti uistimen jos se ui ja on jokseenkin siedettävän näköinen! Epäilen!!!!!
Osta halpaa jos mielesi tekee! Älä viitsi marista asioista mistä et todellakaan näytä tietävän yhtään mitään!
Saku Järvinen - näin...
Kyllä uistimen valmistajan on ajateltava näin, että uistimen on pyydystettävä ensin ostaja ja sitten seuraavalla sijalla on vasta kala.
Kalan ja ostajan näkemykset hyvästä uistimesta voivat poiketa suurestikkin,, ja se kalamiehen vaihteleva tuuri, kelit ja ilmat on myös huomioon otettava seikka arvostellessa jonkin vieheen hyvyyttä.
Jos olemme seuranneet suurimpien viehevalmistajien mainontaa ja markkinointia, niin heidän koukkunsa on useimmiten kuvattu suurimman saaliskalan leuoissa kiinni, eli tämä on mielikuva markkinointia ja kuitenkin usein saamme todetä, kuinka tuttava kalastaa paremmin kuluneella miltei peltisellä halpakaupan uistimella, jolle vannoutuneet friikit kehtaa nauraa.
Huippumerkkien vieheet on usein näyttävästi esillä uistinkaupan vitriinissä, kun taas halpa uistimet myödään marketin poistokoreissa pilkkahintaan.
Huippumerkin kallis uistin ja halpakaupan roska on samanarvoisia pyydystäissään uppotukin, mutta rahalliset menetykset ei.
Kalastus ei ole takakireitten harrastus, eikä saalis pääasia.- EKI
ITSE OLEN VALMISTANUT UISTIMIA 15 VUOTTA, KESKIMÄÄRIN 2500 VUODESSA.
NIISTÄ SAA TUKKUUN TAI SUURLIIKKEILLE MYYDESSÄ NYKYÄÄN NOIN 6-6.5 EUR /KPL.
SITTEN KUSTANNUKSIIN KOUKUT JA RENKAAT PAKETIN OHJE JA SEN PAINATUS ,VÄRIKARTAT ,PAKETTI, LEUKALEVY, MAALIT , LAKAT , MUOVITUS TARVIKKEET , OHENTIMET RUNKOMATERIAALI , SEN VALMISTUS RUNGOKSI,RUNKOLANKA,TYÖKUSTANNUS ,KOEUITTO , PAKKAUS,MYYNTITYÖ , KULJETUS, RAHTI LASKE SIITÄ.
ALOITA TEKEMÄÄN MYYNTIIN JA KATSO KUINKA KANNATTAVAA SE ON ,SINUN LASKUJEN MUKAAN KAIKKI UISTINVALMISTAJAT OLISIVAT MILJONÄÄREJÄ.
JA SUOMESSA ON NOIN 1500 VALMISTAJAA JOISTA VAIN ARVIOLTA 30-50 TEKEE YLI 2000 VUODESSA.
MUKANA ON VALMISTAJIA JOTKA MYYVÄT TUOTTEENSA 2.5 EUR /KPL LIIKKEILLE .
OSA MYY PIMEÄÄN KISAPAIKOILLA JA MESSUILLA TAI TOREILLA MUTTA EIVÄT SAA KYLLÄ 10 EUR KPL
JA SILLÄ SAA JOTA VETÄÄ EI PAKKIUISTIMILLA - selvillä
EKI kirjoitti:
SITTEN KUSTANNUKSIIN KOUKUT JA RENKAAT PAKETIN OHJE JA SEN PAINATUS ,VÄRIKARTAT ,PAKETTI, LEUKALEVY, MAALIT , LAKAT , MUOVITUS TARVIKKEET , OHENTIMET RUNKOMATERIAALI , SEN VALMISTUS RUNGOKSI,RUNKOLANKA,TYÖKUSTANNUS ,KOEUITTO , PAKKAUS,MYYNTITYÖ , KULJETUS, RAHTI LASKE SIITÄ.
ALOITA TEKEMÄÄN MYYNTIIN JA KATSO KUINKA KANNATTAVAA SE ON ,SINUN LASKUJEN MUKAAN KAIKKI UISTINVALMISTAJAT OLISIVAT MILJONÄÄREJÄ.
JA SUOMESSA ON NOIN 1500 VALMISTAJAA JOISTA VAIN ARVIOLTA 30-50 TEKEE YLI 2000 VUODESSA.
OSA MYY PIMEÄÄN KISAPAIKOILLA JA MESSUILLA TAI TOREILLA MUTTA EIVÄT SAA KYLLÄ 10 EUR KPL
JA SILLÄ SAA JOTA VETÄÄ EI PAKKIUISTIMILLA" ARVIOLTA 30-50 TEKEE YLI 2000 VUODESSA."
Oho, itse olisin sanonut max. 15-20 tekijää. - 30-50 on
selvillä kirjoitti:
" ARVIOLTA 30-50 TEKEE YLI 2000 VUODESSA."
Oho, itse olisin sanonut max. 15-20 tekijää.Kaipailetko listaa?
- listaa
30-50 on kirjoitti:
Kaipailetko listaa?
Osa jää alle, mutta noista 30 löytyy kevyesti.
Aave-uistin
Ahane-Uistimet
Anchovy Special-täkyraksit
Emma-Uistin
Feliks-vaaput
Finlandia Uistin Oy
Fish On Oy
HALI-vieheet
Hanko Uistin
HK Varma vaaput
Iitin Uistin
JKF-Vaappu
Joonas - Uistin
Jotekno Ky
Karikko
Karismax Kalastustarvike Ky
Kileeni
Kopsu-uistin
Kosto-uistin
Kuusamon Uistin
LGH-uistin
LJ-vaappu
LohiJurmu Oy
Ma-Leech
MIO Uistimet
Ottiviehe
PE-TI Vaappu
Porkkalan Uistin
ProPike vaaput
PureLure Oy
Puustjärven Viehe Ky
Pyöveli-vaappu
Rapala Country
Ross Swimmertail
Sakai-lusikat
Seniorita vaaput
Seniori-vaaput
Sepen Tuuri vaaput
Tarmo Vaappu
Tiira-vaaput
Tintti Uistin
Tiura-uistimet
Topin Top -vaaput
TP-Uistin Oy
Trombi-uistin
Turdus-vaappu
Velho vaaput
Viehe-Hyvönen
Viikin Raksi
Vuoksi Vieheet
Väkä-vaaput
Väre-pilkki
Wiggley-lures
Zombi-vaaput - EKI
30-50 on kirjoitti:
Kaipailetko listaa?
LISTA ON HYVÄ JA OIKEIN.
VOI TIETYSTI JOILTAIN VALMISTAJILTA OLLA /- JOTAIN.
OLEN KAHDEN MUUN VALMISTAJAN KANSSA LASKENUT MITÄ UISTIN MAKSAA PAKATTUNA PÖYDÄLLÄ ILMAN ALV:TÄ JA SE ON SUUNNILLEEN 2 EUROA.
TOKI LÖYTYY VALMISTAJIA JOTKA TEETTÄVÄT UISTIMIA VIROSSA JA SILLOIN KUSTANNUKSET OVAT PIENEMMÄT, TOSIN LAATUKIN KÄRSII
HYVÄÄ SYKSYN KALAREISSUJA KAIKILLE - tuntuu
EKI kirjoitti:
LISTA ON HYVÄ JA OIKEIN.
VOI TIETYSTI JOILTAIN VALMISTAJILTA OLLA /- JOTAIN.
OLEN KAHDEN MUUN VALMISTAJAN KANSSA LASKENUT MITÄ UISTIN MAKSAA PAKATTUNA PÖYDÄLLÄ ILMAN ALV:TÄ JA SE ON SUUNNILLEEN 2 EUROA.
TOKI LÖYTYY VALMISTAJIA JOTKA TEETTÄVÄT UISTIMIA VIROSSA JA SILLOIN KUSTANNUKSET OVAT PIENEMMÄT, TOSIN LAATUKIN KÄRSII
HYVÄÄ SYKSYN KALAREISSUJA KAIKILLEkalliilta,niin tehkää itse.Minä teen vaaput ja lusikat itse siksi että niillä tulee kalaa.Kyllähän jollain tintti järvärillä esim.tulee hyvinkin lohia,mutta kun tekee itse ja vielä saa kalaa vähintään yhtä hyvin,niin sehän on vaan kaikki kotiinpäin.Eikä maksa kpl.kohti paljon mitään.
- HUUTAA!!
EKI kirjoitti:
JA SILLÄ SAA JOTA VETÄÄ EI PAKKIUISTIMILLAVai etkö osaa käyttää pieniä kirjaimia?
listaa kirjoitti:
Osa jää alle, mutta noista 30 löytyy kevyesti.
Aave-uistin
Ahane-Uistimet
Anchovy Special-täkyraksit
Emma-Uistin
Feliks-vaaput
Finlandia Uistin Oy
Fish On Oy
HALI-vieheet
Hanko Uistin
HK Varma vaaput
Iitin Uistin
JKF-Vaappu
Joonas - Uistin
Jotekno Ky
Karikko
Karismax Kalastustarvike Ky
Kileeni
Kopsu-uistin
Kosto-uistin
Kuusamon Uistin
LGH-uistin
LJ-vaappu
LohiJurmu Oy
Ma-Leech
MIO Uistimet
Ottiviehe
PE-TI Vaappu
Porkkalan Uistin
ProPike vaaput
PureLure Oy
Puustjärven Viehe Ky
Pyöveli-vaappu
Rapala Country
Ross Swimmertail
Sakai-lusikat
Seniorita vaaput
Seniori-vaaput
Sepen Tuuri vaaput
Tarmo Vaappu
Tiira-vaaput
Tintti Uistin
Tiura-uistimet
Topin Top -vaaput
TP-Uistin Oy
Trombi-uistin
Turdus-vaappu
Velho vaaput
Viehe-Hyvönen
Viikin Raksi
Vuoksi Vieheet
Väkä-vaaput
Väre-pilkki
Wiggley-lures
Zombi-vaaputmistä löytyy tarmo vaappuja. Kova tarve niille.
- uistinmuotoilijat
Hei! Opiskelemme teollista muotoilua Lapin yliopistossa. Meneillään on uistimiin liittyvä tuotekehitysprojekti.
Seuraavalla haastattelurungolla haluamme kerätä käyttäjätietoa uistelusta. Tulemme käyttämään haastattelumateriaalia pohjana tulevalle tuotekehitysprosessille, jossa tarkoituksena on jo olemassa olevien uistinmallien parantelu.
Voitte lähettää vastaukset sähköpostiosoitteeseen: [email protected]
Kiitokset jo etukäteen ja niitä kireitä siimoja!
1. HISTORIAA
a) Miksi ja kuinka innostuit kalastuksesta?
b) Minkälaiseksi kalastajaksi luonnehdit itsesi?
c) Miten kauan olet harrastanut kalastusta/uistelua ?
d) Ovatko kalastustottumuksesi muuttuneet vuosien varrella ja jos on niin miten?
d) Miksi valitsit juuri uistelun?
2. KALASTUSTILANTEESTA
a) Millä uistimella kalastat useimmiten ja miksi juuri sillä?
b) Tavallisin kalastuspaikkasi?
c) Missä mieluiten kalastaisit?
d) Milloin mieluiten kalastat?
e) Kalastatko yleensä yksin vai kaverin kanssa?
f) Mitkä tekijät vaikuttavat uistimen valintaasi kalastushetkellä?
3. KALASTUSVÄLINEIDEN HANKINTA
a) Paljonko käytät harrastukseesi rahaa vuodessa?
b) Ostatko vieheesi vai teetkö ne itse?
c) Mitkä tekijät vaikuttavat ostopäätökseesi uistinta valitessasi?
d) Miten suhtaudut uusiin uistinmalleihin ja mistä saat tietoa niistä?
e) Mitä parannusehdotuksia sinulla mahdollisesti on uistimiin?
f) Käyttäisitkö itse uistinta, jossa olisi perusrunko ja jota voisi itse muunnella eri osien avulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740