Mitä voi tehdä, kun on AINA nälkä.
Enkä syö mitenkään vähän, vaan tässä esimerkiksi tämän päivän listani.
Aamupala: puurolautasellinen, leipä, omena, maitoa
Lounas: makaroonipataa 2 lautasellista, salaattia, näkkäri, maitoa
Välipala: tyrnisoppaa, pehmeä leipä, maitoa
Päivällinen: lihakeittoa 2 lautasellista (keitto siis siihen lautasen reunaan asti), näkkäri, maitoa
Iltapala: 2 ruisleipää, jogurtti, omena, muki teetä
Tuossa välissä minulla on koko ajan nälkä. Tulen täyteen kyllä ruokailussa, joten en viitsisi kolmatta lautasta hakea. Tai sellainen polte tuntuu ylävatsalla tai kurkulla. Ettei olisi vaan jotian närästystä? Voiko se sekoittua "nälän tunteeseen"? Luin jotain tuollaista jostain.
Tai ei se oikein kunnon nälkää kai ole, mutta sellainen tunne, että pakko vain saada syödä jotain.
Olen 10-20 kiloa ylipainoinen kaiken lisäksi.
Ja syön myös tunteiden mukaan.
Ja miten oppia erottamaan oikea nälkä ja "suun nälkä"`?
AINA NÄLKÄ
6
1219
Vastaukset
- myös
Mustakin tuntuu, että oon kokoajan syömässä.... vaikka ei niin nälkä oliskaan. Useimmiten kyllä on. Oon ihmetelly tätä jo jonkun aikaa... enkä ole kyllä ylipainoinen. Enemminkin pienikokoinen. Se tässä onkin uskomatonta.
- Maria3
Kivaa, että löytyy kohtalontovereita, ja ei tunne olevansa ainoa laatuaan tällaisen ongelman kanssa.
- Kiril
hiilihydraatit, joita saat puurosta, leivästä, makaroonista. Tunnettua on, että hiilihydraatit eivät pidä nälkää. Tarkista myös sokerin määrä ja perunan ja riisin. Vähennä niitä ja lisää lihan ja kasvisten osuutta ja huolehdi, että saat terveellisiä eläinrasvoja. Aamun voi myös aloittaa kananmunilla. Munakas juustoraastetäytteellä pitää nälän paremmin loitolla. Käy myös tuolla vähähiilihydraattinen ruokavalio palstalla katsomassa mitä siellä kirjoitetaan.
- nälät
Samat ongelmat. Jos toteutan syömis"tarpeet", lihon. Jos pysähdyn miettimään miksi, en syökään liikaa.
Itseäni syötättäviä/nälättäviä syitä:
1. Sekoitan janon näläksi.
2. Olen syönyt aamusta ylipaljon esim. kylässä, hotelliaamiaisen tai laiva-aamiaisen seisovasta pöydästä. Ahmiminen jatkuu koko päivän.
3. Olen edellisenä päivänä mässäillyt herkuilla jää putki päälle.
4. Syön hampurilaisen/täytetyn patongin tms. lounaaksi ja siitä jää ahmiminen koko loppupäiväksi.
5. Olen väsynyt, korvaan unen ruualla.
6. Olen tulossa sairaaksi, kompensoin tunnetta ruualla.
7. Stressaan jotain, en pysähdy ratkaisemaan asiaa, vaan pakenen ruokiin.
8. Joku ihminen kärttää huomioita/palveluita tms. ja se ilmapiiri jollain käsittämättömällä tavalla muistuttaa nälkää.
9. Olen tyrinyt jotain ja ottaa aivoon tai hävettää, pakenen syömään. - Nälkää
Joo, olen kärsinyt nälästä koko iän, vaikka kuinka paljon söisin.
Mutta nyt ei enää ole niin.
Ongelmana ovat olleet aivan väärät ravintotiedot.
Se, mitä on väitetty terveelliseksi, se onkin sairautta aiheuttavaa.
Vilja väsyttää, ja nälättää. Omena laukaisee hilittömän nälän, jos sen kanssa ei ole proteiinia.
Sinun pitä syödä omenan kanssa vaikka 0,5-1 purkkia rahkaa, mutta älä laita sokeria. Jos laitat sokeria, taas tulee uupumus ja nälkä.
Kokeile, huomaat, että se pitääkin nälän poissa.
Osta soijajauhoja, ja opettele niitä laittamaan sekaan. 1 rkl soijajauhoja antaa valtaisan määrän Sinulle energiaa, mutta niissä ei ole hiilihydraattia. On erittäin hyvä energian lähde.
Makarooni on mitä paras mahdollinen ruokalaji hankkia sekä uupumus, että kova nälkä. Lounaaltasikin puuttuvat proteiinit. Ethän Sinä mitenkään voikkaan jaksaa, ilman muuta tuolla tulee nälkä.
Ja päivällisellä taas keitossa perunoita, jotka ovat oivallisia hankkia näläntunne ja samalla uupumus. Ja näkkäri, nälän aiheuttaja.
Iltapalalla, ruisleipää, ja taas nälän aiheuttajia. Jugurtissa ei saa olla sokeria, ei tippaakaan. Omena vasta nälän tekeekin. Syö purkillinen rahkaa niin jo pysyy nälkä kauemmin pois, tai raejuustoa.
Ja paljonkos juot nesteitä ? Niitä pitäisi mennä raikkaana vetenä vähintään 1,5 litraa. Muut juomiset päälle.- lslskss
Hmm... voisitko valaista mitä sitten syöt tuskin aina rahkaa ja raejuustoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826205
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t293733törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/253075Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3631664- 331368
- 261292
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11916Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi42873Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11860- 42819