alkoholi

kaljamahakas..

Pystyykö ylipäätänsä laihduttamaan jos nauttii alkoholipitoisia juomia, sanotaan nyt vaikka kolme kertaa viikossa..? Noudatan niukkaa (terveellistä!) ruokavaliota ja liikun päivittäin n. tunnin rasittavaa liikuntaa mutta kilot ne ei tahdo karista sitten millään. Syy on siis alkoholissa.. Pitääkö siitä luopua kokonaan jos haluaa laihtua??

13

10888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

ja tietysti määrät ratkaisee. Kirkkaat ei lihota niin paljon, paitsi silloin jos käyttää makeita mehuja tai vastaavia mukana. Punaviini ei myöskään lihota läheskään kuin olut.

• ;-)

Eli sulla on kaksi vaihtoehtoa: joko lopetat kokonaan tai siirryt kaljoista vahvempiin ;-)

• Kiril
        ;-) kirjoitti:

Eli sulla on kaksi vaihtoehtoa: joko lopetat kokonaan tai siirryt kaljoista vahvempiin ;-)

olut lihottaa ja siksi käytän vahvempia, mutta ei niitä saa sitten samoja määriä juoda kuin olutta.

• dfghdfg

Aika yksioikoisia väitteitä Kirililtä. Et viitsisi vähän perustella?

• Kohhunen

Alkoholi: kun elimistössä on alkoholia se polttaa sitä ja rasvan palaminen pysähtyy lähes kokonaan niin kauaksi aikaa kuin alkoholia on elimistössä.
        Alkoholi ei varastoidu, mutta palamatta jäänyt rasva varastoituu.
        Juoman muut aineosat: sikäli kun niissä on kaloreita, esim. sokeria, niin se toimii niinkuin sama aines saataisiin mistä tahansa. Elikkä se varastoituu kunnes se käytetään.

• laihduttaa

Lopetin kuukausi sitten juomisen kokonaan ihan turvotuksen yms. pahan olon takia. Sen jälkeen olen syönyt samalla lailla kuin ennenkin mutta paino on tippunut 2kg. Enää ei tee edes mieli juoda ja olokin on parempi kuin aikoihin..! Niin ja olen siis normaalipainoinen, enkä aiemminkiaan mikään holisti ollut. :) Viiniä nautin 2-3 krt viikossa 2-6 annosta.

Raittius laihduttaa!

• Maikki

Mä olin tossa keväällä 2kk raivoraittiina, en juonut pisaraakaan alkoholia, mutta en tietoisesti laihduttanutkaan. Mm. joka päivä söin pikkasen jotain namia tai muuta herkkua. Mä laihduin 3kg kuin itsestään, ja kiinteydyin huomattavasti!

Sit tuli kesä ja olen juonut koko kesän ja syksyn joka viikko, ja nyt paino noussut 5kg ja turvotus ja pöhötys aivan kamalaa. Vatsan ympärys on kasvanut roimasti ja housut puristaa. Joten mä ainakin syytän alkoholia!!

Yritän taas olla hetken aikaa juomatta, niin josko saisi itsensä "pikkujoulukuntoon" ja pikkumustan mekon sinne päälle.... ;)

• minähhh

Te ette vaan osaa.

• sen parempi

olut kuulemma ei lihota kun ei ole makeaa...
      mutta mistä ne kaljamahat sitten ilmestyy..?
      kaikissa alkoholipitoisissa juomissa oli ne sitten olutta, likööriä, kirkaita jne on sokeria josta tulee ylimääräistä energiaa
      ja taas ollaan tilanteessa energiaa saadaan enemmän kuin kulutetaan

• lihottaa

Vertailun vuoksi: isossa keskioluttuopissa n. 240 kcal, kun taas 12cl punaviiniä n. 80 kcal. Sitähän siis voisi kietaista mieluummin vaikkapa puoli ploa punkkua kuin tuopin olutta...

Pakko todeta, että olut on jätettävä, mikäli mielii laihtua! Tietenkin jos sitä nyt yhden kaljan ottaa, niin se on vielä ok, mutta yhtään isommat määrät kerryttävät aivan mielettömät kalorit!

• lähes absolutisti
        lihottaa kirjoitti:

Vertailun vuoksi: isossa keskioluttuopissa n. 240 kcal, kun taas 12cl punaviiniä n. 80 kcal. Sitähän siis voisi kietaista mieluummin vaikkapa puoli ploa punkkua kuin tuopin olutta...

Pakko todeta, että olut on jätettävä, mikäli mielii laihtua! Tietenkin jos sitä nyt yhden kaljan ottaa, niin se on vielä ok, mutta yhtään isommat määrät kerryttävät aivan mielettömät kalorit!

En tiedä, mutta kiinnitin huomiota määrään... Siis keskioluttuopissa on 240 kcal. Paljonko on tavallinen tuoppi? Onko se pienen pullon kokoa vastaava määrä eli 0,33 litraa? Eikös se ole huomattavasti enemmän kuin 12 cl punaviiniä... Punkussa on siis jo siinä 12 cl 80 kcal. Mun mielestä se on paljon.

Katsoin ihan uteliaisuudesta finelin sivuilta alkoholijuomien kalorimääriä, siellä ne on esitetty 100 grammaa kohden.

Punaviini 70 kcal / 100 g (hiilareita 1 %)
        Keskiolut 42 kcal / 100 g (hiilareita 39 %)

En itse käytä juuri lainkaan alkoholia, joten en näistä sen enempää tiedä. Onko lihottava vaikutus johtuva juuri noista hiilihydraateista? Polttaako keho alkoholin energian jotenkin tehokkaammin, jos kerran sama määrä energiapitoisempaa punaviiniä kuin olutta lihottaa vähemmän? Se energia ilmeisesti kuluu siinä, kun elimistö metaboloi alkoholin?

Korjatkaa jos olen väärässä, jäi vain kiinnostamaan tuo kalorimäärä.

• maistuu
        lähes absolutisti kirjoitti:

En tiedä, mutta kiinnitin huomiota määrään... Siis keskioluttuopissa on 240 kcal. Paljonko on tavallinen tuoppi? Onko se pienen pullon kokoa vastaava määrä eli 0,33 litraa? Eikös se ole huomattavasti enemmän kuin 12 cl punaviiniä... Punkussa on siis jo siinä 12 cl 80 kcal. Mun mielestä se on paljon.

Katsoin ihan uteliaisuudesta finelin sivuilta alkoholijuomien kalorimääriä, siellä ne on esitetty 100 grammaa kohden.

Punaviini 70 kcal / 100 g (hiilareita 1 %)
        Keskiolut 42 kcal / 100 g (hiilareita 39 %)

En itse käytä juuri lainkaan alkoholia, joten en näistä sen enempää tiedä. Onko lihottava vaikutus johtuva juuri noista hiilihydraateista? Polttaako keho alkoholin energian jotenkin tehokkaammin, jos kerran sama määrä energiapitoisempaa punaviiniä kuin olutta lihottaa vähemmän? Se energia ilmeisesti kuluu siinä, kun elimistö metaboloi alkoholin?

Korjatkaa jos olen väärässä, jäi vain kiinnostamaan tuo kalorimäärä.

En juo olutta, mutta tuntuu että elämäni ainoa nautinto on ruoka ja sen seurana punaviini. Eräs luontaistuotemyyjä sanoi taannoin, että syö ruoka ja ota jälkiruaksi viini, niin ei lihota. En tiedä auttaako, mutta minä nautin viinin ruan kera, koska se on niin iso nautinto! Nyt olen miettinyt et jotain olis muutettava, kun paino vain nousee...
        Onko kellään kokemuksia moisesta????

• fdsafdsaf
        maistuu kirjoitti:

En juo olutta, mutta tuntuu että elämäni ainoa nautinto on ruoka ja sen seurana punaviini. Eräs luontaistuotemyyjä sanoi taannoin, että syö ruoka ja ota jälkiruaksi viini, niin ei lihota. En tiedä auttaako, mutta minä nautin viinin ruan kera, koska se on niin iso nautinto! Nyt olen miettinyt et jotain olis muutettava, kun paino vain nousee...
        Onko kellään kokemuksia moisesta????

Käsittääkseni Ranskassa ollaan hyvin hoikkia ihmisiä. Käsittääksen euroopan hoikinta kansaa.

Näin huomionarvoista on todeta, että siellä juodaan viiniä aivan älyttömästi. Joka päivä useampi lasi ruokailujen yhteydessä sekä usein vielä iltaisin TV:tä katsellessa.

Tästä saisi helposti sen käsityksen, että olut, jota meillä juodaan melko paljon olisi viiniä pahempi viinas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe