Hei!
Mikäköhän mun masua vaivaa?En voinut olla tänään enkä eilenkään koulussa, kun on niin pahat vatsavaivat (ilmavaivoja ja maha sekaisin). Aamulla en syönyt mitään laktoosia sisältävää, mutta maitotuotteita, kuten juustoa ja jogurttia kylläkin. Yhden purkan jauhoin, mutta tuskin se siitä johtuu..
Huomasin myös,että vaivat alkoivat vasta tunnilla, joten voiko johtua jännityksestä? En omasta mielestä jännitä (paitsi ehkä sitä että pääseepi puksu)..
Jossain sanottiin, että tupakkakin löysentäisi vatsaa..Poltan kyllä.
Kävin juuri ostamassa maitohappobakteereita ja toivottavasti ne auttavat. Siitä koulussa istumisesta ei muuten tule mitään, kun joutuu kieriskelemään tuolillaan tuskan hiki otsassa. Mahaani ei siis koske mitenkään, mutta on nuo muut ongelmat vähän haittaamassa sosiaalisia tilanteita..
Joku vuosi sitten kävin allergiavasta-ainetesteissä, eikä siellä ollut mitään selvää viitettä mihinkään allergiaan (ei edes maito sellaiseen). Kannattaako jättää maito kokonaan pois ja millaisia ruokia ei kannata syödä, esim. hernekeitto yms..?
Laktoosi-intoleranssin oireita...
4
4274
Vastaukset
- tuotteita
Itselleni ilmaantui aina 20min.ruokailun jälkeen kamalat vatsavaivat.Arvauskeskus väitti,että johtuu stressistä jne...kunnes taas menin ja sijainen oli paikalla.Hän laittoi heti testiin ja tuloksena oli paha Laktoosi-inteloranssi.Onneksi voin Hyla-tuotteita käyttää.Jätä jogurtit ja kaikki maitotuotteet pois viikoksi kahdeksi voit itse kokeilla voiko vatsasi paremmin ilman maitotuotteita.Jos ilma kiertää vatsassasi lisää liikuntaa myös purkat aiheuttaa ilmavaivoja jauhathan lisää ilmaa vatsaasi.Myös herneet,kaalit ym..pois ruokavaliostasi.Voit myös lääkäriltäsi pyytää testiin joka tehdään terv.as:lla.Tosin kaikki eivät edes Hyla-tuotteita pysty käyttämään.Toiv.saat vatsasi kuntoon.
- +++
Purkassa oleva xylitol ja mahdolliset muut makeutusaineet voivat aiheuttaa ilmavaivoja.
Sanoit, että et syönyt mitään laktoosia sisältävää, mutta söit kuitenkin jogurtin. Oliko kyseessä siis laktoositon jogurtti? (Jogurteissahan yleensä on laktoosia, jos asiasta ei purkin kyljessä toisin mainita. Ja Hyla-tuotteissa on laktoosia vähän.)- plaaah
Niin siis syön maitotuotteita, mutta aina laktoosittomia, en edes hylatuotteita. Tosin eihän kaikelta voi välttyä, kun esim. koulussa ei tiiä mitä on..
- xxxnnn
plaaah kirjoitti:
Niin siis syön maitotuotteita, mutta aina laktoosittomia, en edes hylatuotteita. Tosin eihän kaikelta voi välttyä, kun esim. koulussa ei tiiä mitä on..
Moi,
itse en pysty enää syömään lainkaan purkkaa/karkkia missä olisi xylitolia tai sorbitolia. Molemmat ovat laksatiiveja eli suomeksi paskatusaineita ja niille voi herkistyä siten ettei siedä enää yhtään. Mullakin on laktoosi-intoleranssi joten suolisto on herkempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723