Heissan!
Mistä mahtaisi johtua se, että mulla on aika usein ikenien läheltä limakalvo rikki? Onkohan vitamiinien puutosta vai voisiko johtua jonkin hedelmän allergiasta? Olen siitepölyallergikko.
Suun limakalvot rikki
11
9811
Vastaukset
- dr pressure
ootko kuullu puhuttavan taudista nimeltä aids?
- dr pill
Kokeile ensin C-vitamiinilla.
Tupakoitsijat tarvitsevat paljon C-vitamiinia.
C-vitamiini auttaa punoittaviin, kipeisiin ja helposti verta vuotaviin ikeniin. Sama voi johtua kalsiumin (Ca) puutoksesta, mutta oletan, että käytät maitovalmisteita, joten Ca puutetta ei voi olla.
Jos edelleen limakalvovaurioita, niin lisää B-vitamiinit mukaan. B-vitamiinivalmiste, jossa kaikkia kahdeksaa B-vitamiinia mukana.
Jos ei auta, niin lisää rasvaliukoisia vitamiineja A- ja E-vitamiinia.
Jos ei yksin vitamiineista ole apua niin lisää seleeniä (Se), rautaa (Fe), sinkkiä (Zn) ja magnesiumia (Mg) edellämainittujen vitamiinien lisäksi.
Mikäli olet sekaruokavaliolla, niin saat lihasta Fe-Zn-Se tarpeeksi. Ongelmana voi olla tällöin Mg puute.
Useita vitamiineja ja kivennäisaineita saa monivitamiinipillereistä, joten silloin yliannostelun vaaraa ei ole. - Mirkku
Mulla tulee samanlaisia oireita tomaatista.
- :=)))
Sulla on jokin ruoka-allergia? minulla käy samoin kun syön jotain tiettyä viljaa syödä, minulla on yliherkkyyttä.
- vain tarkoita
rakkuloita eli aftoja? Niitä voi syntyä jos esim käyttää liian vahvaa hammastahnaa tai syö paljon hapokkaita hedelmiä --> kirvelee niin pirusti.. Minulla niitä tulee jopa kieleen..kivuliasta
- B-vit.
ainakin b-vitamiinit ovat tärkeitä limakalvoille
- mulla
Mulla vastaavia oireita aiheuttaa hammastahna. Apteekin Biotene-tahna on ollut hyvää. Apteekissa on myös muita merkkejä, jotka sovivat herkälle suulle. Kokeilemalla löytää omansa.
- pouke
Sama ongelma alkoi täällä nielutulehduksen jälkee. kokoajan joku ien on ns. ilman nahkaa. pelkään että hampaat tippuu suusta.
Aion kokeilla lisätä vitamiinia ja vaihtaa hammastahnan hellävaraisempaan (harjan vaihdoin jo extra pehmeäksi,ei auttanut yhtään)
jos on muita vinkkejä niin otetaan vastaa! - kookosöljyä.
tämä
http://frantsila.com/portfolio/yrtin-raikas-luonnon-hammastahna/
tai vastaava
vältä
hapanta
röökii
synteettisii vitamiinei
syö kookosöljyy
http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525300- 813920
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3252305Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2671932Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171798Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561382Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701232
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172