apua

eddie

Tarviiko vanha puhelinyhteys modeemi ottaa pois koneesta kun ottaa laajakaistan?

7

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,

      Ei tartte, muutat vain asetuksia että mennään nettiin ADSL kautta, varmuuden vuoksi kannattaa kiskasta puh johto seinäst pois, ettet vahingos sil mee

    • Tarkista kuitenkin, että yhteysasetuksissa modeemi ole enää oletusyhteytenä.

      • eddie

        (otsikko)


      • jykä
        eddie kirjoitti:

        (otsikko)

        Uutta viestiä ei pystynyt lähettämään...

        Olen nyt tilannut dna laajakaistan ja asennus pitäisi tapahtua 3 viikon kuluessa. Asun omakotitalossa ja asennusta ei tulla sisään taloon tekemään, vaan johonkin tolppaan tienvieressä.

        Olen aika aloittelija, että olis kiva jos viisaammat voisivat kertoa mitä pitäisi ottaa huomioon, kun laittaa sitten sen adsl modeemin(?) kiinni ja kaikki johdot.

        Kiitos.


      • jykä kirjoitti:

        Uutta viestiä ei pystynyt lähettämään...

        Olen nyt tilannut dna laajakaistan ja asennus pitäisi tapahtua 3 viikon kuluessa. Asun omakotitalossa ja asennusta ei tulla sisään taloon tekemään, vaan johonkin tolppaan tienvieressä.

        Olen aika aloittelija, että olis kiva jos viisaammat voisivat kertoa mitä pitäisi ottaa huomioon, kun laittaa sitten sen adsl modeemin(?) kiinni ja kaikki johdot.

        Kiitos.

        Suoraviivaisin vaihtoehto on asentaa (PPPoE-) pääteohjelma tunnuksineen ja salasanoineen jokaiseen tietokoneeseen (max. 5 kpl). Kone(et) kytketään modeemiin. Heikkoutena on, että jokaisessa koneessa pitää ehdottomasti olla hyvä palomuuriohjelma.

        Itse asentaisin väliin erillisen palomuurin. PPPoE-asetukset tehdään palomuuriin, jolloin koneisiin ei tarvitse tehdä asetuksia. Haittana on ylimääräisen palikan tarvitsemat eurot (40-50) ja tila.

        Voi olla, että modeemin omaa palomuuriakin voisi käyttää. Tämä ei kuitenkaan sillatulla yhteydellä onnistu kaikilla modeemeilla.


      • jykä
        EsaH kirjoitti:

        Suoraviivaisin vaihtoehto on asentaa (PPPoE-) pääteohjelma tunnuksineen ja salasanoineen jokaiseen tietokoneeseen (max. 5 kpl). Kone(et) kytketään modeemiin. Heikkoutena on, että jokaisessa koneessa pitää ehdottomasti olla hyvä palomuuriohjelma.

        Itse asentaisin väliin erillisen palomuurin. PPPoE-asetukset tehdään palomuuriin, jolloin koneisiin ei tarvitse tehdä asetuksia. Haittana on ylimääräisen palikan tarvitsemat eurot (40-50) ja tila.

        Voi olla, että modeemin omaa palomuuriakin voisi käyttää. Tämä ei kuitenkaan sillatulla yhteydellä onnistu kaikilla modeemeilla.

        Mikä on pppoe mikä lieneekin? Miten se asennetaan?


      • jykä kirjoitti:

        Mikä on pppoe mikä lieneekin? Miten se asennetaan?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/PPPoE

        Usein liittymän hankinnan mukana saa CD:n, jolla on ohjeet ja tarvittavat ohjelmat.

        Windows XP ei tarvitse lisäohjelmia ja asetukset voi tehdä itse:
        - Käynnistä / Ohjauspaneli
        -- Verkkoyhteydet
        ---- Luo uusi yhteys
        - Muodosta internet-yhteys
        - Määritä yhteys manuaalisesti
        - Muodosta laajakaistayhteys, joka vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan
        - sitten omat tiedot ...

        Hae vaikka googlesta sanoilla "muodosta laajakaistayhteys, joka vaatii", niin saat listalle valmiita ohjeita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe