Tarviiko vanha puhelinyhteys modeemi ottaa pois koneesta kun ottaa laajakaistan?
apua
7
602
Vastaukset
- ,,,,,,,
Ei tartte, muutat vain asetuksia että mennään nettiin ADSL kautta, varmuuden vuoksi kannattaa kiskasta puh johto seinäst pois, ettet vahingos sil mee
Tarkista kuitenkin, että yhteysasetuksissa modeemi ole enää oletusyhteytenä.
- eddie
(otsikko)
- jykä
eddie kirjoitti:
(otsikko)
Uutta viestiä ei pystynyt lähettämään...
Olen nyt tilannut dna laajakaistan ja asennus pitäisi tapahtua 3 viikon kuluessa. Asun omakotitalossa ja asennusta ei tulla sisään taloon tekemään, vaan johonkin tolppaan tienvieressä.
Olen aika aloittelija, että olis kiva jos viisaammat voisivat kertoa mitä pitäisi ottaa huomioon, kun laittaa sitten sen adsl modeemin(?) kiinni ja kaikki johdot.
Kiitos. jykä kirjoitti:
Uutta viestiä ei pystynyt lähettämään...
Olen nyt tilannut dna laajakaistan ja asennus pitäisi tapahtua 3 viikon kuluessa. Asun omakotitalossa ja asennusta ei tulla sisään taloon tekemään, vaan johonkin tolppaan tienvieressä.
Olen aika aloittelija, että olis kiva jos viisaammat voisivat kertoa mitä pitäisi ottaa huomioon, kun laittaa sitten sen adsl modeemin(?) kiinni ja kaikki johdot.
Kiitos.Suoraviivaisin vaihtoehto on asentaa (PPPoE-) pääteohjelma tunnuksineen ja salasanoineen jokaiseen tietokoneeseen (max. 5 kpl). Kone(et) kytketään modeemiin. Heikkoutena on, että jokaisessa koneessa pitää ehdottomasti olla hyvä palomuuriohjelma.
Itse asentaisin väliin erillisen palomuurin. PPPoE-asetukset tehdään palomuuriin, jolloin koneisiin ei tarvitse tehdä asetuksia. Haittana on ylimääräisen palikan tarvitsemat eurot (40-50) ja tila.
Voi olla, että modeemin omaa palomuuriakin voisi käyttää. Tämä ei kuitenkaan sillatulla yhteydellä onnistu kaikilla modeemeilla.- jykä
EsaH kirjoitti:
Suoraviivaisin vaihtoehto on asentaa (PPPoE-) pääteohjelma tunnuksineen ja salasanoineen jokaiseen tietokoneeseen (max. 5 kpl). Kone(et) kytketään modeemiin. Heikkoutena on, että jokaisessa koneessa pitää ehdottomasti olla hyvä palomuuriohjelma.
Itse asentaisin väliin erillisen palomuurin. PPPoE-asetukset tehdään palomuuriin, jolloin koneisiin ei tarvitse tehdä asetuksia. Haittana on ylimääräisen palikan tarvitsemat eurot (40-50) ja tila.
Voi olla, että modeemin omaa palomuuriakin voisi käyttää. Tämä ei kuitenkaan sillatulla yhteydellä onnistu kaikilla modeemeilla.Mikä on pppoe mikä lieneekin? Miten se asennetaan?
jykä kirjoitti:
Mikä on pppoe mikä lieneekin? Miten se asennetaan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/PPPoE
Usein liittymän hankinnan mukana saa CD:n, jolla on ohjeet ja tarvittavat ohjelmat.
Windows XP ei tarvitse lisäohjelmia ja asetukset voi tehdä itse:
- Käynnistä / Ohjauspaneli
-- Verkkoyhteydet
---- Luo uusi yhteys
- Muodosta internet-yhteys
- Määritä yhteys manuaalisesti
- Muodosta laajakaistayhteys, joka vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan
- sitten omat tiedot ...
Hae vaikka googlesta sanoilla "muodosta laajakaistayhteys, joka vaatii", niin saat listalle valmiita ohjeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 646247
- 635639
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1284605- 573909
- 143825
- 323239
- 683019
- 592856
- 712623
- 471970