Tarviiko vanha puhelinyhteys modeemi ottaa pois koneesta kun ottaa laajakaistan?
apua
7
602
Vastaukset
- ,,,,,,,
Ei tartte, muutat vain asetuksia että mennään nettiin ADSL kautta, varmuuden vuoksi kannattaa kiskasta puh johto seinäst pois, ettet vahingos sil mee
Tarkista kuitenkin, että yhteysasetuksissa modeemi ole enää oletusyhteytenä.
- eddie
(otsikko)
- jykä
eddie kirjoitti:
(otsikko)
Uutta viestiä ei pystynyt lähettämään...
Olen nyt tilannut dna laajakaistan ja asennus pitäisi tapahtua 3 viikon kuluessa. Asun omakotitalossa ja asennusta ei tulla sisään taloon tekemään, vaan johonkin tolppaan tienvieressä.
Olen aika aloittelija, että olis kiva jos viisaammat voisivat kertoa mitä pitäisi ottaa huomioon, kun laittaa sitten sen adsl modeemin(?) kiinni ja kaikki johdot.
Kiitos. jykä kirjoitti:
Uutta viestiä ei pystynyt lähettämään...
Olen nyt tilannut dna laajakaistan ja asennus pitäisi tapahtua 3 viikon kuluessa. Asun omakotitalossa ja asennusta ei tulla sisään taloon tekemään, vaan johonkin tolppaan tienvieressä.
Olen aika aloittelija, että olis kiva jos viisaammat voisivat kertoa mitä pitäisi ottaa huomioon, kun laittaa sitten sen adsl modeemin(?) kiinni ja kaikki johdot.
Kiitos.Suoraviivaisin vaihtoehto on asentaa (PPPoE-) pääteohjelma tunnuksineen ja salasanoineen jokaiseen tietokoneeseen (max. 5 kpl). Kone(et) kytketään modeemiin. Heikkoutena on, että jokaisessa koneessa pitää ehdottomasti olla hyvä palomuuriohjelma.
Itse asentaisin väliin erillisen palomuurin. PPPoE-asetukset tehdään palomuuriin, jolloin koneisiin ei tarvitse tehdä asetuksia. Haittana on ylimääräisen palikan tarvitsemat eurot (40-50) ja tila.
Voi olla, että modeemin omaa palomuuriakin voisi käyttää. Tämä ei kuitenkaan sillatulla yhteydellä onnistu kaikilla modeemeilla.- jykä
EsaH kirjoitti: