finnit leuassa!

näbby

Mistä ihmeestä voi johtua jatkuvat finnit leuan alueella? Ihoni on muuten ok, mutta nyt jo jonkin aikaa leukaan ja suupielien lähistölle on pukannut finniä. Finnit ovat usein kipeitä ja punaisia ja paranevat hitaasti, mutta samalla ilmestyy myös "tavallisia" pienempiä finnejä, joihin kehittyy talia. Asia häiritsee todella, mutta en viitsi muutaman finnin takia lääkäriin mennä. Käytän joskus brevoxyliä, mutta en huomaa aineen auttavan mitenkään paitsi pilaamalla vaatteet ja lakanat ym.

Onko muilla samoja ongelmia ja mistä leuan alueen finnit voivat johtua? Olen syönyt pitkään e-pillereitä, elämäntavoissani ei ole ollut kummempia muutoksia, jotka olisivat voineet vaikuttaa ihomuutoksiin ja olen jo reippaasti murkkuiänkin ohittanut nainen.

5

2427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finnit ----> suolistoper...

Kannattaisi pistäytyä ihotautilääkärillä, sinulla voi olla jokin suolistotulehdus, joka näkyy finneinä suun ympärillä. Leuassa ja suun ympärillä finnit viittaavat suolistoperäiseen ongelmaan. Antibiooteilla selviää.

• Hellu

Mistä sä tiedät, että leuassa ja suun ympärillä olevat finnit viittaavat suolistoperäiseen ongelmaan?????? Mulla oli suun ympärysiholla ja leuassa finnejä muutama vuosi sitten. Ihotautilääkäri totesi hormonaalisen aknen, joka hoitui pois antibiooteilla. Tämä vaiva usein aikuisilla naisilla.

• Piitu

tästä suolistotulehduksesta? haluaisin kuulla lisää.
        Itselläni myös akne ainoastaan suun ja leuan alueella.olen tosin roa kuurilla mutta ei tunnu auttavan...olen popsinut sitä jo 4kk.

• lääkäripalstoilta
        Piitu kirjoitti:

tästä suolistotulehduksesta? haluaisin kuulla lisää.
        Itselläni myös akne ainoastaan suun ja leuan alueella.olen tosin roa kuurilla mutta ei tunnu auttavan...olen popsinut sitä jo 4kk.

Aknesta olen kärsinyt lähes siitä asti kun hiekkalaatikolta kiipesin pois. Lääkäripalstoja on tullut _jonkin_ verran luettua ja monesti olen törmännyt tuohon ongelmaan ja aina on ollut vastaus vastaavanlainen. Voihan toki olla hormonaalistakin, mutta se esiintyy paremminkin leuassa ja leuan sivuilla korvia kohti. Tätä lajia edustan itse ja juuri aloitin diane novat, josko vaivasta pääsisi eroon joskus...

• eräs onnellinen

kannattaa lopettaa tai ainaki vähentää "puhtaan" sokerin ja viljatuotteiden (etenkin puhdistettua valkoista jauhoa) syöntiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe