Hoitovapaa+vuosiloma

Minä

Eli kysyisin miten yleensä äitiysloman aikana kertyneet vuosilomapäivät pidetään, jos jään vanhempainrahakauden jälkeen hoitovapaalle. Onko työnantajalla oikeus määrätä pidettäväksi ne hoitovapaan aikana vai voinko pitää ne hoitovapaan jatkeeksi tai myöhemmin. Äitiysloman ja hoitovapaan välissä pidän ennen äitiyslomaa kertyneet lomat pois.

8

11511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosiloma

Minä pidin äitiysloman jälkeen kuukauden loman ja missä vaiheessa hoitovapaata vain voin pitää lomaa. suosittelivat tietysti että kaikki pitäisin mutta ei ne voi pakottaa. Halusin jättää äitiysloman aikana kertyneet lomat seuraavaan talveen kun menen vuoden päästä syksyllä töihin. Riippuu kyllä paljon työnantajasta mutta luulisin että sovittavissa on kaikissa paikoissa.

• idiooti???

siis kertyykö äitiys lomalla kesä loma???? joka alalla??? tyhmä kysymys mutta ei kukaan oo mulle mitään kertonu...

• .....
        idiooti??? kirjoitti:

siis kertyykö äitiys lomalla kesä loma???? joka alalla??? tyhmä kysymys mutta ei kukaan oo mulle mitään kertonu...

Kertyy jos olet vakituisessa työsuhteessa!

• kertyy
        ..... kirjoitti:

Kertyy jos olet vakituisessa työsuhteessa!

määräaikaisessa. Jos työsuhde jatkuu vielä äitiysloman jälkeenkin. Ainakin minulla.

• tähän liittyen

Mietin itse tuosta hoitovapaasta että miten se maksetaan sillä kelan sivuilla sanotaan että maksetaan vain täysistä kuukausista eli ei kai se tarkoita kalenterikuukautta vaan esim. jos jään hoitovapaalle 10.10 niin se kuukausi on 10.11 asti jne. Eli ettei kela voi sanoa että 10.10-31.10 ei tule senttiäkään????

• Minä

Eli selvittelin asiaa! (Parempi näköjään ottaa yhteyttä suoraan Kelaan tai lakikirjaan :)) Työnantaja voi määrätä äitiysloman aikana kertyneet vuosilomapäivät pidettäväksi hoitovapaan aikana, jos hoitovapaa sijoittuu lomakaudelle. Lomaa voi yhteisestä sopimuksesta myös siirtää.

Lomaa kertyy äitiysloman ajalta, mutta ei hoitovapaalta. Jos tarvittava tuntimäärä/kk täyttyy, kertyy vuosilomaa myös määräaikaisissa työsuhteissa/osa-aikaisilta.

• ihan samaa

ennenkuin tajusin et sillä ilmeisesti tarkoitetaan sitä et hoitovapaata ei voi esim pitää 3 viikkoa ja sit mennä töihin..
        itselläni ä-loma loppuu joulukuun puolessa välissä,joten oletan ainakin saavani siltä 2 viikolta kotihoidontukea...
        sen näkee sit ku päätös tulee..

• ....
        ihan samaa kirjoitti:

ennenkuin tajusin et sillä ilmeisesti tarkoitetaan sitä et hoitovapaata ei voi esim pitää 3 viikkoa ja sit mennä töihin..
        itselläni ä-loma loppuu joulukuun puolessa välissä,joten oletan ainakin saavani siltä 2 viikolta kotihoidontukea...
        sen näkee sit ku päätös tulee..

kyll saat siltä ajalta. mulle maksoivat kahdelta päivältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      52
      5778
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1785
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1662
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1620
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1447
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1430
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe