Meillä on käytössä Biolan 220 lämpökompostori, ja laitamme sinne biojätteeet biopussissa. Pitää nuo biojätteet kompostoriin laittaessa ottaa pussista pois jotta kompostointi (ja jätteiden pöyhintä) lähtisi paremmin käyntiin.
Vastaukset 4
- hajoavat
välistä jo roskiksessa, ainaakin, jos ovat pitempään siellä ja kosteaa jotain pohjalla.
- kompostifriikki
Minusta biopussien käyttö omassa kompostissa on aika lailla turhaa, pussit ovat kalliita ja kun niitä laittaa kompostiin niin pitää saada ne rikki jollain konstilla, muuten sisältö haisee aika nopeasti. Mielestäni pussit eivät nyt niin nopeasti hajoa. Ja sitten kun kääntää kompostia ovat pussiriekaleet aina kiinni talikossa. Jos jätteet haluaa kerätä pussiin, voi käyttää esim hedelmäpussia josta sitten ravistetaan sisältö kompostiin ja muovipussin voi heittää pois. Tuleehan aina näitä pusseja ylimäärin vaikka pyrkisikin välttämään turhien pussien käyttöä.
- liian kuiva
Kompostisi on liian kuiva, jos biopussit eivät hajoa.
- kompostifriikki
liian kuiva kirjoitti:
Kompostisi on liian kuiva, jos biopussit eivät hajoa.
lähinnä että niitä pusseja kerääntyy talikkoon, hajoavat ne aikanaan mutta menee siihen nyt viikkoja. Turhia ainakin,maksavat toista kymmentä senttiä kipale.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459