vanha kone ?

mitteehäntekis

Moi viisaammat.Olen tässä harkiskellut kaapelimodeemivälitteisen laajakaistayhteyden hommaamista,täällä Tampereella sen pitäis onnistua.Nyt on kuitenkin ryhtynyt askarruttamaan semmoinen homma,jotta kannataako ko yhteyttä edes harkita nykyiseen 5 vuotta vanhaan koneeseemme (compaq presario 7450,475 mHz AMD K6-2,keskusmuistia 64 mt,kiintolevy 8 gt,WIN 98) eli onko vekottimemme/käyttöjärjestelmämme auttamattoman vanha ja tehoton laajakaistayhteyden hyödyntämiseen? Tarkoitus ois käyttää yhteyttä lähinnä surffailuun,ei esim. leffojen imutteluun.Jostain olen kuullut,jotta samanmoinen kone ois jumittunut heti laajakaistaan kytkeydyttyään. KIITOS jo etukäteen asiallisista vastauksista.

6

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..antiikkia...

      ..alkaa olla, vaan kyllä se surffailuun vielä käynee ihan siedettävästi, mutta elokuvien imutukseen ja niiden katselu ajatuksen tuolla kyllä saa heivata.

    • Jumita

      Toiminnan nopeus riippuu käytetyisä ohjelmista.
      Netti pitää mennä verkkokortin kautta.
      Ei USB.
      Jos lisäät muistia on tuo ihan vielä täysi nettikone.

      Itse asiassa tämä kone on hitaampi, mutta muistia on yli puoli gigaa. Hyvin toimii ja imuttaakin maksimit tarvittaessa.

    • Ossi

      Nettiä ei haittaa mutta hidas kone ja vähän muistia estää viruksentorjuntaohjelmien käytön. Kone on melko nopeasti täynnä örkkejä, jotka estävät kaikenlaisen käytön.

      Parhaiten kone toimisi jos joku nörtti asentaisi siihen kevennetyn Linuxin.

      Elokuvien imuttelussa levytila loppuu aluunsa.

    • 333 MHz

      Just asensin yhteen vanhaan mikroon verkkokortin ja kytkin sen sitten ADSL-modeemiin ja laajakaistaan.
      Tiedot mikrosta: Win98SE, 333 MHz, 192 Mt RAM ja vapaata kovalevytilaa pari gigatavua. Ja surffataan enimmäkseen Firefoxilla, joka on kevyempi ohjelma kuin IE. AntiVir (http://www.free-av.com). Palomuuri tosin on vain modeemissa. Toimii mainiosti.

      Kuten jo ehdotettukin, niin laita vähän lisää RAM-muistia. Nimittäin se 64 Mt on aika vähän.

      • toimii

        Ja mitä tässä surffaan 200 megahertzin mikrolla netissä. On gigabitin yhteys ja nopeustestit näyttää ihan yhtä hyviä lukemia siirtonopeudesta kuin uudellakin mikrolla. :)

        Muutoin hyvä, mutta ohjelmien käynnistäminen ym. mikron normaali käyttö (mikron käynnistäminenkin) on tuskaisen hidasta kun kovalevy on niin hidas... Taidan laittaa eläkkeelle tämän mikron kun ei tätä viitsi päivittää...


    • seiko

      Kyllä toimii, koska itelläni oli pentium 2, 266 mhz, 64mt muistia jne. Kyllä kannattaa hankkia kaapelimodeemiyhteys, saa heti käyttöön, ei katkeile ja on Suomen edullisin laajakaistayhteys suvereenisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe