Wiivi

Koirasta ruoka,ym.allergiaa?

Moikka!

Tässä kirjoittelee oikeastaan allergioiden ja atopian veteraani,mutta olen saanut olla jotakuten rauhassa noilta paskaoireilta viimeiset 10 vuotta.Nyt on edessa koiran hankinta,rodusta,joka ei ainakaan minulla ole astmaoireita saanut pintaan,vaikka muut koirat sen tekeekin.Olen tuntenut itseni siis terveeksi tähän asti,mutta nyt yksi päivä tuli koiratalossa viarailun jälkeen aikamoinen kutina silmiin.Ei ole koskaan tämmöistä ennen ollut.Vierailusta on nyt aikaa 3 päivää,ja YHÄ silmiä kutiaa,jos vaan koskenkaan niihin.Voiko tää nyt olla koirista kuitenkin?? MIten se näin kauan kestää?
Onko kellään kokemusta? Sitten vielä se,että vaikka en astmaoireita tai muuta ole vielä saanutkaan,tietääkö kukaan,tai onko kokemusta siitä,että niitä ajanmittaan tulisi kumminkin? Ja voiko se johtaa taas pahaan ruoka-allergiaan josta olen joskus kovasti kärsinyt? Sekä ihottumaan??? APUA...ihan oikeesti,mitä pitäisi tehdä? Voisinko vastoin siedättyä,vai pitäisikö heittää nurkkaan koko homma? En tosiaan tiedä,mitä tekisin.Auttakaa,jos vaan kokemusta on...jollain.=)

3

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxxxxxxx

      Älä nyt missään tapauksessa mene ottamaan sitä koiraa, jos sinulla kerran on jo vanhastaan sekä koira-allergia että astma! Itselläni oli koira, josta pariin vuoteen en saanut oireita, sitten minulle, ennen astmaa sairastamattomalle puhkesi astma, kun en tajunnut luopua koirasta ajoissa. Älä ole niin typerä että vaarannat henkesi.

    • koiraa

      Älä nyt ihmeessä mee ottamaan koiraa tollasessa tilanteessa. Sitten jos/KUN joudut siitä luopumaan niin se on hirveää sekä sinulle että koiralle. Kiintymys kun syntyy molemmin puolin. Ja sitten vielä se terveydellä arpominen, kokemusta on ja en suosittele.

    • MollaMaija

      Minä myös kaikenlaisten allergioiden ja astman uhri.Ikäni olen koirien kanssa touhunnut,vanhemmillani on kenneli.Omaan kotiin kun muutin päätin ottaa koiran.Kaksi niitä sitten lopulta siunaantui.Noin puoli vuotta meni hyvin,sitten alkoivat kutinat,ihottumat,hengenahdistus ym.Kaikki testit tehtiin ja todettiin astma ja useita allergioita.Itku kurkussa koirista luovuin.Onneksi sain molemmille hyvät kodit.Asia koskettaa siis muitakin kuin sinua,ei eläintä voi ottaa kokeiluksi,että sitten jos oireita tulee niin luovutaan.En siis todellakaan suosittele!Minä käyn viikottain vanhenpieni luona katsomassa ja hoitamassa koiria,sillä saan sen "ikävän"omaa eläintä kohtaan hetkeksi laantumaan.Mutta tiedän,että omaa en koskaan enää voi ottaa,varsinkin kun myös lapsellani on astma.Joillekkin siedätyshoito toimii,esim äitini sairastaa myös astmaa,mutta oireita on vähän ja harvoin.Mieti kaksi kertaa..ja vielä kaksi:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe