kenellä suurin ylikuorma?

Sonny Pruit

Minkalaisilla kuormilla koleegat ajelee?Mikä on suurin ylikuorma maksu/sakko?Entä raskain kuorma minkä olette vienyt ja mitä tavaraa?tämän päivän kannattavuuttahan pitää yrittää korjata monella tavalla,tosin säästämisten ja kuormituksenkin tie on jo loppuun käyty ja alkaa olla hyvät neuvot kalliit!

30

9566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuski

      Vein kerran paperikuorman, jossa oli nyyttiä päällä ja perässä n.16 lavametriä kirjojen mukaan. Paperia oli n.37 tn ja nyytti painoi arviolta 10 tn todellista painoa. Katteet olivat varmasti talolla kohdallaan ko. kuormassa. Varmasti oikeata painoa on moni vienyt enemmän, mutta rahdituspainoa kuormassa oli kyllä aika hyvin.

      • Mika

        Oulusta kerran 40 tonnia paperia pohjalle ja siihen villaa päälle sen verran kuin mahtui :)
        hiki tuli mutta kuormaakin oli...


      • Painoa
        Mika kirjoitti:

        Oulusta kerran 40 tonnia paperia pohjalle ja siihen villaa päälle sen verran kuin mahtui :)
        hiki tuli mutta kuormaakin oli...

        Puhukaa selko kieltä, eli paljon oli kokonaispaino vaa´alla ja paljonko oli rek.otteessen merkitty kokonaispaino.

        Muut puheet on on sarjaa oli mulla rahtikirjojen mukaan.....


      • Kuski
        Painoa kirjoitti:

        Puhukaa selko kieltä, eli paljon oli kokonaispaino vaa´alla ja paljonko oli rek.otteessen merkitty kokonaispaino.

        Muut puheet on on sarjaa oli mulla rahtikirjojen mukaan.....

        Rahdituspainosta sen verran, että yksi lavametri on 1850kg. Eli 16lvm vastaa 29600kg. Eli jos rahtikirjojen mukaan paperikuorma painoi n.37000kg ja muuta rahdiduspainoa oli 16lavametriä, eli 29600kg. Kuorman rahdituspaino oli 66600kg. Oikeata painoa autossa oli n.47000kg joten kokonaispaino oli n.70000kg ko. yhdistelmässä. Vaakalla en ole koskaan käynyt.


    • Puupää

      olen kuullut ja mistä myös sakot kuitattiin on puuyhdistelmä 90 tonnin kokonaispainolla.

      • pöllikuski

        90t on kyllä mahdollista saada puuautoon vaan en usko että ihan niin raskasta oisi lp saanu kiinni,missä päin ja ennen kaikkea milloin ois "käry"käynyt?Itse jäin kerran 71t kuormalla kiinni ja maksoi 15000mk!per..le!


      • Puupää
        pöllikuski kirjoitti:

        90t on kyllä mahdollista saada puuautoon vaan en usko että ihan niin raskasta oisi lp saanu kiinni,missä päin ja ennen kaikkea milloin ois "käry"käynyt?Itse jäin kerran 71t kuormalla kiinni ja maksoi 15000mk!per..le!

        Tiedän autoilijan mutta en nyt täällä sitä viitsi kuuluttaa, sattui muutama vuosi sitten.


      • T.Kesseli
        Puupää kirjoitti:

        Tiedän autoilijan mutta en nyt täällä sitä viitsi kuuluttaa, sattui muutama vuosi sitten.

        Voi per..le,on tullut kauhea maksu!!!Miten rupeskin tuntumaan nyt että jäljet johtaa itäsuomeen ja ei ihan etelään????Ois ollut paljon halvempikin tapa menetellä kun näki että "käry"käy,ois kaatanu auton/kärryn!!Nyt teit semmoset pohjat tuon painon suhteen että tais loppua keskustelut siitä aiheesta,ei perhana ainakaan kukaan taija panna paremmaksi!!!!


      • juitsari

        Sanoi Metsä-Serlan Äänekosken tehtaan vaakamies. Se on suurin, mitä on siitä portista tullut.


      • Puukuski 25v alalla
        juitsari kirjoitti:

        Sanoi Metsä-Serlan Äänekosken tehtaan vaakamies. Se on suurin, mitä on siitä portista tullut.

        Tarkoitat varmaan koknaspainoa puuta ei sinun eikä muiden tappienväliin sovi 91t.


      • VitsiNiekka
        Puukuski 25v alalla kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan koknaspainoa puuta ei sinun eikä muiden tappienväliin sovi 91t.

        Teoriassa: laittaa puut poikittain kyytiin, autoon 2nippuu, ja kärryynhän saa vaikka kuinka monta nippua, tosin kukaan ei voi tommosella kuormalla ajaa tiellä ku leveyttä voipi olla yli 6m. mutta Sahan "vesivarastosta" tommosella kuormalla ajoin lajittelijan viereen.


      • Sonny Pruit
        VitsiNiekka kirjoitti:

        Teoriassa: laittaa puut poikittain kyytiin, autoon 2nippuu, ja kärryynhän saa vaikka kuinka monta nippua, tosin kukaan ei voi tommosella kuormalla ajaa tiellä ku leveyttä voipi olla yli 6m. mutta Sahan "vesivarastosta" tommosella kuormalla ajoin lajittelijan viereen.

        Siinäpä taas kirjoitus jota ei juuri kannattais kommentoida,vessanpöntöstä vain alas.Jos 91t yhdistelmä yhteensä niin ei se ole kuin n.reilu 70m3 raskasta puuta,johan 75m3 saa tetyä monestakin puusta kun tekee"visun"kuorman ja puut sen mittasia että koko kuormatilan saa hyödynnettyä.Et taatusti oo kovin tämän alan ammattilainen,tuollaista potaskaa ei kirjoita tämän alan ammattilainen.Itsellä on "pohjat"80m3!!painosta ei tietoa vaan oli ainakin tarpeeksi!!!


      • Omalla ajava yrittjä
        Sonny Pruit kirjoitti:

        Siinäpä taas kirjoitus jota ei juuri kannattais kommentoida,vessanpöntöstä vain alas.Jos 91t yhdistelmä yhteensä niin ei se ole kuin n.reilu 70m3 raskasta puuta,johan 75m3 saa tetyä monestakin puusta kun tekee"visun"kuorman ja puut sen mittasia että koko kuormatilan saa hyödynnettyä.Et taatusti oo kovin tämän alan ammattilainen,tuollaista potaskaa ei kirjoita tämän alan ammattilainen.Itsellä on "pohjat"80m3!!painosta ei tietoa vaan oli ainakin tarpeeksi!!!

        Nyt taitaa olla juttu ,että tämä 25v alalla on järki tyyppi sinun kaltasella meuhaajalla ei pitäisi olla korttia laisinkaan Pilaat muttekin hommat jos minun pitäisi valita sinun ja 25v olevan väliltä sinua en ikinä palkkaisi.


      • Sonny Pruit
        Omalla ajava yrittjä kirjoitti:

        Nyt taitaa olla juttu ,että tämä 25v alalla on järki tyyppi sinun kaltasella meuhaajalla ei pitäisi olla korttia laisinkaan Pilaat muttekin hommat jos minun pitäisi valita sinun ja 25v olevan väliltä sinua en ikinä palkkaisi.

        Minun puolesta ainakin ajele ukko minkalaisilla kuormilla haluat,minä teen samoin,enkä taatusti ala sinun rengiksi nökkösiä keräämään ja juontamaan enkä vaunuja täyttämään,siinäpä ukko istu kierossa nosturissa ja heiluttele"onkivapaa"minun puolestani ja aja vaikka 50t kokonaispainolla,ei se minua liikuta


    • ylikuormalla ajava

      netistä löytyy koko suomen kattava LP:n siviilikärryt rekisteri numero ym:t tarkat tuntomerkit,on aika hyvin ajan tasalla. www.moskovanmoottorikerho.com/lp:n siviilikärryt.katsokaa!!ja ostakaa skannerit joka ukko!!ja taajuus:165.175mz.isoja kuormia!!

    • aspe

      Laittakaa 3-akseliseen nuppiin 25t kuormaa..,
      -teli ylhäällä..,tai ajakaa vaakalle nii,että
      kok.paino 56t... Se jää Volovo-miehiltä tekemättä
      mutta Jyry-Sisu Kestää...

    • sakko 70000 mk.

      jokunen vuosi sitten Anjalankoskella eräs kuljettaja sai sakkoa 70000mk. jollen hirveästi väärin muista painoa oli n. 90 tn. korvilla. Kuljettajana oli isäntä itse ja puukuorma ja satuin itse olemaan siellä polliisiautossa omaa lappuani saamassa, murto-osaa vain siitä summasta, vajaa paritonnia vain onneksi mutta eihän sitä painoakaan ollut kuin 64800kg. sementtiä, jonka lastaus on hankalaa ja parin tonnin ylipainoon poliisi ei edes puutu.
      Samoihin aikoihin joku maantiesuolakuorman kanssa täysperävaunun kanssa Turuntiellä kokonaispaino yli 100 tn. sakon suuruudesta ei ole tietoa ja lisäksi kuulopuhe.

      • T.Kesseli

        on ollu painoa!on voinu jouset lentää lp:n vaakoista jumaliste!!


    • puukuski

      luulisi ammattilaisten osaavan arvioida kuorman painon edes noin viiden tonnin tarkkuudella, kun eihän ole mitään järkeä maksaa sakkoja eli ylimääräisiä kuluja joita muutenkin yritetään välttää ja onhan se autollekkin kovaa repiä tuollaisia kuormia(paitsi pohjanmaalla).
      Oma "enkka" on 71t mät tapit vajaana (tuoreita siemen puita), vaikka firman ohje on pitää mielellään alle 65t että sakko pysyisi kohtuullisena

      • puups

        100tonnin kokonaispaino ei ole edes vaikea nyky pölliautoihin tehdä. eikä tälläsiä täällä pidä puhella.


      • >>Overloader<<
        puups kirjoitti:

        100tonnin kokonaispaino ei ole edes vaikea nyky pölliautoihin tehdä. eikä tälläsiä täällä pidä puhella.

        Oisko tämä KYMMENEN VUOTTA VANHA ketju kannattanut jättää unholaan kun siihen ei kovin järkevää ja todellista faktaa kukaan voi antaa!?


    • Vilkku katolla

      Jos täällä olisi Aikuisia Miehiä! Nii olis tullut jo esiin Hannu "karvahattu" Karpon ohjelma (joskus -80 luvun lopulta?!),mis oli 3 3aks. Yhdistelmässä 135Tonnia kokonaispainoo,jääny Poliisin vakaan......
      Oli kuulemma ollu vähä harhauttavaa lastata uutta tosi pitkää 3-aks. kärryä perinteisen 2-aks. sijaan ja tuon uuden 54tonnin kokonaispainon määrittely vähä hankalaa...... Kehunu kuski kuulemma?!

      -Nii,muistaakseni oli väki vahva F12 veturina kaikki 360hp koneessa....

      -Ite tiedän 202Tonnia ylipainoo!!..... Heh! Kysees oli Tehdas alueelta portin toiselle puolen siirtyminen ja odotteleen,ku EKL lupa tuli vasta aamulla/eli päivällä... Mut kuiteski!! ( Ja oli muuten Tarkka! vaaka tulos,mut Yhdistelmän omaa hydrauliikkaa käyttäen!)

    • tulinvaan sanoo
    • partako

      pohjois-karjalan pojjaat,nyt tarkkoja tonnimääriä kuluneen viikon oulun lp tuloksista,saiko kukaan 90t rikki?

      • Veturimies heiluttaa

        Kyllä meni rikki. Pyöreet 2000 Tonnia oli kuusitukkia vaunuissa. Alle sadan Tonnin ei edes lähdetä liikkeelle. Pysykää pois alta eteenkin tasoristeyksissä sillä menee jokseenkin silpuksi se "Kaanja" jos aletaan koittamaan,vaikka 90 Tonnia päällä olisikin. On kuitenkin pikkupainoja nuo kun oikein aletaan massoja liikuttelemaan!! ; )


      • 87k
        Veturimies heiluttaa kirjoitti:

        Kyllä meni rikki. Pyöreet 2000 Tonnia oli kuusitukkia vaunuissa. Alle sadan Tonnin ei edes lähdetä liikkeelle. Pysykää pois alta eteenkin tasoristeyksissä sillä menee jokseenkin silpuksi se "Kaanja" jos aletaan koittamaan,vaikka 90 Tonnia päällä olisikin. On kuitenkin pikkupainoja nuo kun oikein aletaan massoja liikuttelemaan!! ; )

        Niin, ja mitkä on laissa annetut maksimikuormat junanavaunuille????


      • Veturimies heiluttaa

      • h4

        Ainakin pari 77-78 tonnista oli jääny nalkkiin.


    • tapit täytee

      Eikös se yleisimmän sp puutavaravaunun kantavuus oo 58,5 ni eiks se oo sitte 35 vaunua pötköön.

    • SKAL

      120t näytti vaaka kun turveauto punnittiin täydellä jurttikuormalla.Tonneista kun maksetaan niin oli pistetty täyteen.Onnesta ei ollut Poliisin vaaka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5037
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3302
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3059
    4. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      36
      2112
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1787
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1540
    7. 450 000 ulosotossa

      Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1454
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      118
      1130
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

      Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1099
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

      halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1067
    Aihe