Mielipiteitä, kokemuksia, tyyppivikoja?
Kannattaako ostaa MF 699
46
11078
Vastaukset
- MF699
Hyvin toimii MF 699:ssäni, ei ole ongelmia tähän asti. On piisaa vääntöä 6-pyttynsä, vaikka raskaan peräkärryssä vetää helposti.
Yhden tuttuni omistaa samalaisen traktori vetää kaivurilavetilla.
Hytissä on suurempi kuin 300-sarjassa.
Mun mielessäni sopii mulle 699 käyttöön riittää tehoja pellolla ja tiellä, lumi- ja maatöitäkin.
Vakiovarusteissa ovat jarruventtiili (peräkärryn jarru), 3700 kg nostovoima ja suurempi keraaminen kytkinlevyä.
Yhden vikaa tuli katon lämmimet nesteletkusta oli vähän vuotaa, voi korjaa helposti (vanhan letkusta tuli hiusmurtuksi).
Tyyppivikoja:
Jos on etukuormaajan kanssa siis etuakselin tasauspyörät etuperässä ei kestää rajusti käsittää raskas kuormaa etukuormaajassa.- ksks
Eikö vois yhtään sekavammin tuotakaa selevittää! Eihän tuosta meinaa saaja irti sen enempää ku sika kuutamosta.
- MF699
ksks kirjoitti:
Eikö vois yhtään sekavammin tuotakaa selevittää! Eihän tuosta meinaa saaja irti sen enempää ku sika kuutamosta.
Valittavasti kun mulla on huonoa suomenkielellä silloin koulussa opetti huonosti mulle. Ja mun äidinkieleni on viittomakielinen.
- onhan
ksks kirjoitti:
Siinä kaikki oleellinen ja tarvittava tieto. Ettei vain olisi lukijassa se vika, tai muuten vain "ammattitaidon" puutetta?
- JuhPe
... vähän ajettuna sellaisen löytää kannattaa ostaa pois. Miel. alle 5000h mittarissa.
Kankea ja karuhan se on, mutta raakaa voimaa löytyy ja on kestävää, kokeiltua MF-laatua loppuun saakka.- Massikka
turbokone,voimaa on aika mukavasti.Ainoa miinus on pieni maantienopeus.Kankeudesta olen erimieltä edellisen kanssa.Toppareista voi ottaa pois,että pyörät kääntyvät enemmän.Kestävyys on ollut hyvä,ei mitään remontteja ole tehty.
- MF 699
entä jos siin on vähä yli 6000 tuntia VASTAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????
- MF135-3060-4255-699-5460
Meillä turbolla varustettu malli, just kuukausi sitten huoltomies vielä hieman sääti syöttöä. Nyt kulkee kevyesti raskaankin kuorman kanssa.
Joku vuosi sitten kytkinremontin yhteydessä vaihdettiin vaihdelaatikkoon pari hammaspyörää, kulkee reilu 40 km/h.
Huono puoli on ohjausnivelen (1 kpl) kestävyys. Niitä tahtoo mennä, vaikka kuormaaja ei ole liian suuri. Vanhemmiten myös nelivedon kardaaniakselin kannatinlaakeri tulee parin vuoden välein vaihtokuntoon. Tosin tälläkin traktorilla ajetaan paljon tiellä.
Talvella on lämmin ohjaamo. Työterveyshuollon mittauksessa myös ohjaamo oli täysillä kierroksilla hiljaisempi kuin 3060: ja 4255:n ohjaamot. Varmaan tuo 6 sylinteriä tasoittaa tärinää ja melua ;-)
Jos siistin löydät, niin osta vaan - Neuvoa_ostajalle
MF135-3060-4255-699-5460 kirjoitti:
Meillä turbolla varustettu malli, just kuukausi sitten huoltomies vielä hieman sääti syöttöä. Nyt kulkee kevyesti raskaankin kuorman kanssa.
Joku vuosi sitten kytkinremontin yhteydessä vaihdettiin vaihdelaatikkoon pari hammaspyörää, kulkee reilu 40 km/h.
Huono puoli on ohjausnivelen (1 kpl) kestävyys. Niitä tahtoo mennä, vaikka kuormaaja ei ole liian suuri. Vanhemmiten myös nelivedon kardaaniakselin kannatinlaakeri tulee parin vuoden välein vaihtokuntoon. Tosin tälläkin traktorilla ajetaan paljon tiellä.
Talvella on lämmin ohjaamo. Työterveyshuollon mittauksessa myös ohjaamo oli täysillä kierroksilla hiljaisempi kuin 3060: ja 4255:n ohjaamot. Varmaan tuo 6 sylinteriä tasoittaa tärinää ja melua ;-)
Jos siistin löydät, niin osta vaanNo nyt pääsee aloittaja kaupoille. Ei tarvinnut odottaa tätäkään asiantuntijalausuntoa kuin 11 vuotta.
- Ostajan vaikeus
Sehän on siitä rahasta kiini että maksatko sopivasti koneen kuntoon nähden vai liikaa.
Se on kuule sinun itsesi päätettävä mitä ja millä rahalla ostat ja kannettava vastuu siitä. Sillä suotta tulee tänne kyselemään jostain käytetystä laitteesta että kannataako ostaa? Kukaan meistä ei tiedä onko kyseinen massikka ollut sen 6000 tuntia sirkkelin edessä ja huolettu viimeisen päälle tai jossain kolhoosi traktorina jota ei ole huolettu koskaan ja ajettu surutta.
Ymmärrän kyllä että ostaminen pelottaa, mutta jos tuntuu siltä että kannattaako? Niin jätä ostamatta. Se ei ole viimeinen myytävä traktori maailmassa. parempia on tulossa. - Edelliselle neuvojal
Uskot varmaan että alkuperäinen kysyjä on odotellut asiantuntijalausuntoasi nämä kahdeksan vuotta,ja sama Fergu on edelleen myynnissä?
- fergumake.
Tuota samaa olen monesti nauranut,kun vuosien päästä saavat idean antaa neuvoja.joku aika sitten neuvoivat Volvo Valmetin ostossa,kun kysymys oli tehty 2004.
- vallu mies
Ne on nuo ferkku miehet vähän hidas tuumaisia liikkeissään, kuten itse traktoritkin ei oikein liiku markkinoilla:D
- VaroValmetJätettä
Huhuu, täällä on traktorikeskustelua, ferguzoneista. Valmetteja käsitellään ongelmajäteosastolla ja romuttamoiden sulatusohjeissa. Onneksi valtra on maatuvaa lajia joka ei pitkää aikaa mätäne osaamattomien ostajien käsissä. Maadutetut valmetit on hankala puhdistaa jätteistä. Maa on saastunut vielä vuosikymmeniä, niitä pitää käsitellä samalla tavalla kuin ydinvoimaloiden jätteitäkin. Kalliosuojaan sadoiksi vuosiksi.
- Maono
Verku on semmonen heittopallo aina jonkuvuoje jollain kunnes siihen kyllästyvät.
Maono kirjoitti:
Verku on semmonen heittopallo aina jonkuvuoje jollain kunnes siihen kyllästyvät.
Niin, tarkoitat kuitenkinValmettia, hyvä kun sillä viittii 6-7 vuotta ajella...sitten äkkiä kiertoon.
- 590
399T kirjoitti:
Niin, tarkoitat kuitenkinValmettia, hyvä kun sillä viittii 6-7 vuotta ajella...sitten äkkiä kiertoon.
mitä olen kuullut ja nähnyt niin, tuntuu olevan aika monilla ongelmia Valtran Direct-version kanssa. itse asiassa viimeisimmät kunnon valmetit olivat 8000-sarjaa ja rivipumpulla.
- valmetfobia
Ei kai kukaan omista valmettia?
- arlaapöytään
Kummallista vihaa kotimaista traktoria kohtaan. Eipä silti, onhan vastaavasti kotimaassa tuotettu ruoan raaka-aine aivan paskaa.
- Tympääntynyt
Jep, Arlan voikkua ja jogurttia pöytään. Eikä meillä osteta kaupasta enää valion maitoja eikä juustojakaan, kun tiskistä löytyy halvempiakin ja maukkaampia vaihtoehtoja. Suomalainen maajussi on aika pehmo, alemmuuskompleksin vaivaama, kun ei muuta osaa niin yrittää purkaa kompleksiansa suomalaisen metallimiehen tekemään Valmettiin. Ja sitten metallimiehen pitäisi muka suosia kotimaista ruokaa, voi mitä kaksi naamaisuutta.
- upr
Se että se Valtra on täys paska, niin ei se ole sen metallimiehen vika vaan insinöörien jotka ovat sen Valtran suunnitelleet.
- Tympääntynyt
Ookko puronnu Valtran kyydistä ja kolauttanut pääsi kiveen, silloin ymmärrän vammasi. Vai onko Suomessa insinöörikoulutus poskellaan? Miksi sitten Vaisalan sensoreita ym. kelpuutetaan Nasan satelliitteihin ym. avaruusaluksiin jos nekin on paskoja tai epätäydellisiä tekeleitä? Vähän heppoiset perusteet sulla ja tunnepuolella, joten epäilen sitä kyydistä penskana kivelle putoamista.
- fergumiäs.funtsaa
Valtrat voitaisiinkin ampua maata kiertävälle radalle suomalaisten insinöörien toimesta. Suosittelen kuitenkin vähän suurempaa kehänopeutta niin päästään niistä eroon kun häipyvät avaruuden pimeyteen. Jos vaikka mustat aukot pystyisivät hyödyntämään valtran erikoiset rakenteet.
Vihamieliset alienitkaan eivät uhkaisi maapalloa kun olisi vaara joutua korjaamaan erikoisia teräsmöykkyjä.
Ei valtran kyydistä voi pudota kun se ei liiku mihinkään. - Maono
Plaa plaa ja valtran kauppa käy on se vaan kovapala toisille. Niinkuin täältä saamme lukea.
- upr
En ole pudonnut Valtran kyydistä, mutta olen omistanut Valtran 5 vuotta monen muun traktorin lisäksi, että vertailu kohteita löytyy. Eikä ne insinöörit tarvitse kaikki olla tyhmiä jos nyt Valtralla sattuvat olemaan.
- Mv_maalivahti
Jaa, veljesi insinöörinä Suolahdessa kuiteskin, vai joku muu sukulaisesi? Vai 5 vuotta vain on kokemusta, olipa mitätön siivu sitten sitä kokemusta. Eipä kannata sitten puhua kokemuksesta, jos ei ole edes tuntumaa löytynyt. Ja tunnetusti nololla ei kestä varreton lekakaan, sekin halkee silmästään. Mutta ihmeen hyvin vaan näyttää Valtran myynti silti käyvän, niin uusien kuin vaihtokoneiden. Eipä se vikaprosentti taida yhtään suurempi olla Valtrassa kuin muissakaan merkeissä suhteutettuna myyntiin. Taitaa olla pienempi, kuin muissa. Näitä muita kun myydään enää tätänykyä hyvin vähän.
- upr
Mv_maalivahti kirjoitti:
Jaa, veljesi insinöörinä Suolahdessa kuiteskin, vai joku muu sukulaisesi? Vai 5 vuotta vain on kokemusta, olipa mitätön siivu sitten sitä kokemusta. Eipä kannata sitten puhua kokemuksesta, jos ei ole edes tuntumaa löytynyt. Ja tunnetusti nololla ei kestä varreton lekakaan, sekin halkee silmästään. Mutta ihmeen hyvin vaan näyttää Valtran myynti silti käyvän, niin uusien kuin vaihtokoneiden. Eipä se vikaprosentti taida yhtään suurempi olla Valtrassa kuin muissakaan merkeissä suhteutettuna myyntiin. Taitaa olla pienempi, kuin muissa. Näitä muita kun myydään enää tätänykyä hyvin vähän.
Ei ole veljeä Suolahdessa, eikä muuallakaan samoin kuin ei sukulaistakaan. Jos joku ei saa viidessä vuodessa koneesta selvää tekeekö sillä mitään tai kestääkö se niin ei saa sitä kymmenenkään vuoden päästä. Ja Harva edes Valtralla ajaa viittä vuotta, kovin on paljon melko tuoreita Valtroja vaihtokone laaneissa. Tosiasia on, että esim. Valtroja vaihdetaan Jontikkaan paljon enemmän kuin Jontikkaa Valtraan. Tässäkin meidän kaupungin alueella 8 traktoriurakoitsijaa vaihtoi puolenvuoden sisällä uudehkon Valtran pois, tilalle tuli 7 Jontikkaa ja 1 Cace. Mutta se on traktoreiden kohdalla niin kuin muunkin, että jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.
- Mv_maalivahti
No urpo, miksi ei niitä näy sitten myyntilastossa, niitä myytyjä jonnikoita? Pitäisihän se jossain näkyä, jos marginaalimerkki jonnikka myy hyvin. Tuo on hiukan sellaista turhaa pölinää tuokin. Vai tuodaanko näitä jonnikoita jotenkin pimeesti maahan, sanohan nyt se, urpo ?? Nyt olisi uskottava selitys paikallaan, eikä mitään turhia löpinöitä.
- upr
Mv_maalivahti kirjoitti:
No urpo, miksi ei niitä näy sitten myyntilastossa, niitä myytyjä jonnikoita? Pitäisihän se jossain näkyä, jos marginaalimerkki jonnikka myy hyvin. Tuo on hiukan sellaista turhaa pölinää tuokin. Vai tuodaanko näitä jonnikoita jotenkin pimeesti maahan, sanohan nyt se, urpo ?? Nyt olisi uskottava selitys paikallaan, eikä mitään turhia löpinöitä.
Jontikka on eniten myyty tuontitraktori. En minä sille mitään mahda jos sinua ottaa päähän se, että yhä useampi Valtra vaihtuu Jontikkaan. Traktoreista kuitenkin yli 50 prosenttia on muita kuin Valtroja se on tosiasia.
- Mv_maalivahti
Voi urpo, ei kyllä yhtään ota päähän. Kyllä kilpailuakin on hyvä olla. Mutta se kaltaistesi kaksinaamaisuus ihmetyttää. Poraatahan ensiksi, kun ei osteta kotimaista ruokaa ja puhutaan kotimaisen elintarvikkeiden puolesta. Silti irvistellään suurella suulla ja perunaläppä leviällä kotimaiselle metalli/konepaja teollisuudelle. Urpo, oot aika tekopyhä, saisit kyllä hävetä, jos osaat. Mee kuule äitees lämpöösehen vielä kasvamahan ja oppimaan fiksuutta.
- upr
Mv_maalivahti kirjoitti:
Voi urpo, ei kyllä yhtään ota päähän. Kyllä kilpailuakin on hyvä olla. Mutta se kaltaistesi kaksinaamaisuus ihmetyttää. Poraatahan ensiksi, kun ei osteta kotimaista ruokaa ja puhutaan kotimaisen elintarvikkeiden puolesta. Silti irvistellään suurella suulla ja perunaläppä leviällä kotimaiselle metalli/konepaja teollisuudelle. Urpo, oot aika tekopyhä, saisit kyllä hävetä, jos osaat. Mee kuule äitees lämpöösehen vielä kasvamahan ja oppimaan fiksuutta.
Vähän vaikea mennä kun äiti kuoli 40 vuotta sitten.
- upr
upr kirjoitti:
Vähän vaikea mennä kun äiti kuoli 40 vuotta sitten.
Lisään vielä, että mitä minun pitäisi hävetä. Minä olen elämäni varrella ostanut kotimaisia koneita ihan kunniallisen määrän. Olen ostanut mm. 4 kpl uusia Sampo puimureita traktorin kotimaisia työkoneita lukemattoman määrän, joista kyllä kaikista ei ole parhaalla tahdollakaan hyvää sanottavaa. Sitten oli se yksi kotimainen traktori, jolle en kyllä pysty kovin korkeaa arvosanaa antamaan, vertailukohta löytyy 8 Massey-Ferguson 1 Ford, 1 International 3 David-Brown. Ja on vielä sanottava, että puimurin remontit on jäänyt vähiin kun Sampo vaihtui Jontikkaan.
- Mv_maalivahti
upr kirjoitti:
Lisään vielä, että mitä minun pitäisi hävetä. Minä olen elämäni varrella ostanut kotimaisia koneita ihan kunniallisen määrän. Olen ostanut mm. 4 kpl uusia Sampo puimureita traktorin kotimaisia työkoneita lukemattoman määrän, joista kyllä kaikista ei ole parhaalla tahdollakaan hyvää sanottavaa. Sitten oli se yksi kotimainen traktori, jolle en kyllä pysty kovin korkeaa arvosanaa antamaan, vertailukohta löytyy 8 Massey-Ferguson 1 Ford, 1 International 3 David-Brown. Ja on vielä sanottava, että puimurin remontit on jäänyt vähiin kun Sampo vaihtui Jontikkaan.
Hyvin oot urpo pönkittäny ulkomaista teollisuutta, eli tuosta hätäinen voisi vetää johtopäätöksensä tukieurojen käytöstä ulkomaisiin traktoreihin. Ittellä ole puoliakaan tuosta määrästä ja kaikki on ollut Valmettia. Pointti on ollut aina se, että kuten kotimaisissa työkoneissa muutenkin, etten osta koskaan alkupään tuotantosarjoista olevaa traktoria/työkonetta. Jo tällä harkinnalla on vältytty pettymyksiltä. No tuorerehukoneissa 90-luvun alussa, ei silppuavaa noukinvaunua ja hinattavaa niittomurskainta edes ollut kotimaisena saatavilla samaten kanttipaalain on ollut ulkomaista tuotetta. Nämäkin pitkän harkinnan/käyttäjäkokemuksia haastatellen hommattuja, jotka on vieläkin talossa. Näissä ei pettymystä ole ollut. Yksi suurimpia pettymyksiä on ollut paku, VW transportter tämän nykykorimallin alkupäästä. Tautisempaa ei taida löytyä, ehkä nykyään ovat jo valmiimpia. Toista en enää osta. Kotimaisia puimureita on ollut ensin porukassa ja sitten omia yht. 7kpl yli 40v:n aikana. Vähillä remonteilla on niissäkin menty, eikä täällä osaksi kevyillä mailla muita kannata edes ostaa jo puimurin painokin huomioiden. Puin joskus sellaisellakin turvemaalla, jossa ei kävelykään enää tahtonut sujua ja 2000-sarjalainen oli jo aikaa sitten lopettanut ajonsa. Toki vaijerinkin jatkona oltiin monta kertaa, mutta ilman haavereita selvittiin ja isännän luomusato uudismaalta saatiin talteen. Huomio on kyllä puimuripurkaamossa kiintynyt, että muihinkin merkkeihin osia haetaan/lähetetään ja löytyy valikoimaa hyllyssä uutena ja vanhana. Ja ruotsinkielisetkin kolleegat osaavat kummasti suomea kun hakevat osia :) Mutta 2000-sarjalaista ei vieläkään tahdo olla purkaamossa paloina, kertonee jotain Sampon kestävyydestä.
- PysyAiheessa
Aloituksessa fergumiäs kyselee traktoreista. Älkää ihmeessä tunkeko noita romuvalmet-jorinoita tänne jossa keskustelee fiksut ihmiset oikeista traktoreista. Taitaa nuo valmet-tyypit olla vähän vajakkeja, syntymäsiiderissä. Täällä ne möläyttelee ihan kuin politiikot. Koskaan ei saa kysymykseen mitään vastausta vaan pyöritetään sitä ikuista omaa jargonia jostain puimuripurkaamoista, ei kiinnosta sitten tippaakaan.
Jos kysytään jotain fergusta, ei siihen saa sekoittaa Sampo puimuria ja jotain volswagen pakua. Pitää pysyä aiheessa ja hieman tolkuissa vaikka olisi kuinka krapulassa.
Aloittaja kysyi Mf699:stä 11 vuotta sitten tietoa. - kummiaherkkähipiöitä
Aivan, kysymys on 11 vuotta vanha ja eiköhän täällä siksi voi jutella jo vaikka polkupyöristä, tuskin aloittaja siitä pahastuu.
- eiferguaeikäjontikkaa
Ja joillekin se tuntuu olevan pääasia, nimittäin ettei se traktori vaan ole kotimainen. Sille ei vain voi mitään, että jää sellainen kaksinaismoralismin maku suuhun, kun "vaaditaan" suosimaan kotimaisia elintarvikkeita ja samalla dissataan kotimaisia koneita. Tämähän ulottuu myös muihin kuin traktoreihin. Näilläkin seuduin tiedän useampia taloja, joiden pihasta löytyy esimerkiksi uusia juontovinssejä, klapikoneita ynnämuita, viron valmistetta kaikki. Omalta pihalta löytyy myös nuo kaikki konetyypit uutena ostettuna ja joka ainoa on kotimaista valmistetta. Olivathan ne hieman kalliimpia kuin tuontivehkeet, mutta aivan joka asiaa ei voi mitata rahassa, minusta ainakaan.
- upr
Oletko varma että ne on tehty suomessa, vaikka on suomalainen valmistaja. Esim. Nokkakoneen valmistamat Esko lumilingot tehdään Virossa. Samoin monen muun kotimaisen valmistajan tuotteet on tehty esim, Virossa.
- noeivieläkäänfergua
Olen varma, kaikki ovat tehdyt Laitilan Rautarakenteella, kävin tehtaalla varmistamassa asian. Mukavaa porukkaa muuten siellä.
Juontovinssistä en sataprosenttisen varma ole, Farmiforestin tuotteita kuitenkin. - upr
noeivieläkäänfergua kirjoitti:
Olen varma, kaikki ovat tehdyt Laitilan Rautarakenteella, kävin tehtaalla varmistamassa asian. Mukavaa porukkaa muuten siellä.
Juontovinssistä en sataprosenttisen varma ole, Farmiforestin tuotteita kuitenkin.Kyllä se vinssi on kotimainen Iisalmen peltosalmella valmistettu. Itsellä on kyseinen Farmi vinssi hankittiin 1968, ja joka vuosi ollut käytössä joka vuosi, nykyisin vähän mutta ensimmäisen 10 vuotta ympärivuoden. Siinä on onnistunut kotimainen työkone.
- eikävieläkäänfeekua
Vuonna -68 tuskin harrastettiinkaan alihankintaa, ainakaan ulkomaita myöden. Tuo mun vinssini on valmistettu muistaakseni 2013 tyyppikilven mukaan ja on siten jo sellaista vuosikertaa, että voi olla esim. koottu jo jossain muualla kuin iisalamesa. Jotenkin on kuitenkin tunne, että farmin tuotteet ovat edelleen kotimaassa loppuun asti tehtyjä. Mutta kuten sanottu, täysin varma en ole.
Jos itse ostan ulkomaista, niin Virolaista en kyllä osta. Jos jotain pitää ostaa mitä ei Suomessa tehdä, niin sitten jotain laadukkaampaa.
Valmetti on mulla korkealla suosikkilistalla, vaikka en enää niillä ajelekkaan, Jontikka taas ei oo mun juttu, yäk.- KiinanMiäs
Kiinasta kannattaa ostaa. Sieltä saa halpaa ja hyvää kun hyvin valkkaa. Suomalainen työ on liian kallista ja osaamisen kanssakin on jääty jälkeen.
- Hintahulinat
Muuta Kiinaan. Saat vielä halvemmalla. Kaiken.
- Hui.Lai.Lee
En viitsi kun täällä kotomaassa on niin kiva pohjoiskorealainen meininki. Kaikki uskoo suurta eu-johtajaa ja kumartelee sitä. Siellä kiinassa on vähän haiseva ilma.
Meillä isä-aurinkoinen nostaa maan nousuun. Se onnistuu hyvin kiinalaisin konein. Ne on halpoja ja hyviä. Matkustan LindoHuiHain 4-vedolla torimöykkään ensi kerralla.
- JaPiste
Nyt yhteenveto kaikista täällä olevista keskusteluista. Kannattaa ostaa MF 699.
- onkotosiaannäin
Tyypillinen massikkamiehen tulkinta. Puhutaan klapikoneista ja juontovinsseistä, niin eiköhän vain massikkamies lue ne merkilleen eduksi. Ymmärrettävää, sillä eihän muita puolustavia argumentteja olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294