Kertokaas joku saako kuka tahansa hoitaa lapsia kotona ilman mitään koulutusta? Eikö ole mitään rajaa montako lasta voi kotiin ottaa? Mikä on fiksu määrä, onko kenties 5 per aikuinen?
Onko yksityinen perhepäivähoitaja kunnalla töissä, miten sellaiseksi pääsee? Missä vaiheessa sossu tai jokin puuttuu asioihin sillä eikö vakituinen lastenhoitokin muutu yksityisyrittämiseksi periaatteessa?
Entäs maksu, kuinka paljon voi pyytää per lapsi ja mikä on kohtuullinen hinta/ mitä siihen pitää sisältyä (aamiainen, lounas, välipala, leikkiminen) lisäksi?
Entäs jos jotain sattuu korvaako hoitaja kaiken/tarviiko jokaiselle lapselle vakuutus vai riittääkö että kaikilla hoitolapsilla on omissa perheissään jokin vakuutus?
Mistä löytyy tietoa?
Miten Lastenhoitajaksi???
5
814
Vastaukset
- hoitaja
Minulla on ollut paljon lapsia hoidossa ja yötäkin monien vuosien ajan mutta kukapa siitä tietäisi paitsi naapurusto ja vanhemmat. Käsittääkseni lastenhoito on vähän niinkuin pimeetä jos siitä ottaa maksun koska se luokitellaan joksikin elinkeinoharjoittamiseksi, mutta enpä usko että kukaan siitä on joutunut kellekään tilittämään. Ei siitä voi jäädä edes kiinni ellei hoitolasten vanhemmat puutu asiaan joten tiedä sitten.
- lhh
perhepäivähoidon ohjaajaan, häneltä saat kaiken tarvittavan tiedon.
"Pimeenä" ei kannata alkaa, ei kerry eläkettä latinlatia. - äippä
täytyy olla koulutus perhepäivähoitajalla. Ja hyvä niin.
- mie vaan
koulutus ei ole pakollinen kaikilla paikkakunnilla. jokainen joka haluaa voi alkaa yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. ilmottautuu vain paikkakuntansa perhepäivätyön ohjaajalle ja ennakkoverorekisteriin.ja rikosrekisteriote täytyy olla.
- ...........
Ja lapsia saa olla max. 4 omat mukaan lukien 1 puol päivänen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984