Vanhanen kannustaa verovilppiin !

nurmijärven nobelisti

Pääministeri Matti Vanhanen kehottaa yrityksiä rahoittamaan presidentinvaalikampanjaansa varsin kyseenalaisin keinoin.

Kuten tämän päivän IS:sta saimme lukea, Vanhasen varainkeruukirjeessä neuvotaan yrityksiä tukemaan kampanjaa puhelimitse ja soittelemaan nimenomaan firmojen liittymistä, jolloin kampanjalle annettava tuki on kokonaan yrityksen kirjanpidossa verovähennyskelpoista. Soiton hinta 14,95 euroa veloitetaan puhelinlaskun yhteydessä, eikä kampanjassa mukana olo tule näkymään erikseen yrityksen kirjanpidossa.

Onko Vanhasen kampanjassa rahat todella niin vähissä, että Suomen pääministeri joutuu kehottamaan suomalaisia yrittäjiä veronkiertoon? Ja kuinka tämä voi olla kenenkään mielestä moraalisesti oikein? Tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot, tässäkin asiassa.

5

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tienattua rahaa se on

      ...jos firmasta soittaa - päin vastoin kuin jos SAK:n johto varastaa näennäisellä valtuuston päätöksellä jäsentensä verovaroin tuettuja jäsenmaksuja puolueista riippumattomana organisaationa SD-puolueen asettamalle ehdokkaalle vaalikampanjointia varten.


      IHALAINEN VANKILAAN!

      • rafu

        Firman puhelimella soitettu vaaliavustus on firmalle verotuksessa vähennykelpoinen puhelinkulu. Eli verottaja laitetaan maksamaan Vanhasen vaalikampanja. Ydinasia on juuri tämä yritykselle tuleva puhelinkulujen vähennyskelposisuus verotuksessa. Se mikä menee Vanhasen valaikampanjaan on sitten pois valtion verokertymästä - ja hyvinvointivaltion rahoituksesta.

        Näin se menee!


      • Sebi
        rafu kirjoitti:

        Firman puhelimella soitettu vaaliavustus on firmalle verotuksessa vähennykelpoinen puhelinkulu. Eli verottaja laitetaan maksamaan Vanhasen vaalikampanja. Ydinasia on juuri tämä yritykselle tuleva puhelinkulujen vähennyskelposisuus verotuksessa. Se mikä menee Vanhasen valaikampanjaan on sitten pois valtion verokertymästä - ja hyvinvointivaltion rahoituksesta.

        Näin se menee!

        Jos tuota puhelua ei soiteta niin rahoja ei saa Vanhanen eikä verottaja,jos puhelu soitetaan niin rahat saa Vanhanen mutta ei verottaja tuossa mitään menetä,eihän se tuossa ensimmäisessä esimerkissäkään mitään saanut.

        Verovilpin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.


      • sekä myös
        rafu kirjoitti:

        Firman puhelimella soitettu vaaliavustus on firmalle verotuksessa vähennykelpoinen puhelinkulu. Eli verottaja laitetaan maksamaan Vanhasen vaalikampanja. Ydinasia on juuri tämä yritykselle tuleva puhelinkulujen vähennyskelposisuus verotuksessa. Se mikä menee Vanhasen valaikampanjaan on sitten pois valtion verokertymästä - ja hyvinvointivaltion rahoituksesta.

        Näin se menee!

        firma maksaa työntekijän mielipiteen, joka ei ehkä ole firman intressissä.


    • Verovähennyksin on kerätty monen etujärjestönkin vaalitukiaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe