Pääministeri Matti Vanhanen kehottaa yrityksiä rahoittamaan presidentinvaalikampanjaansa varsin kyseenalaisin keinoin.
Kuten tämän päivän IS:sta saimme lukea, Vanhasen varainkeruukirjeessä neuvotaan yrityksiä tukemaan kampanjaa puhelimitse ja soittelemaan nimenomaan firmojen liittymistä, jolloin kampanjalle annettava tuki on kokonaan yrityksen kirjanpidossa verovähennyskelpoista. Soiton hinta 14,95 euroa veloitetaan puhelinlaskun yhteydessä, eikä kampanjassa mukana olo tule näkymään erikseen yrityksen kirjanpidossa.
Onko Vanhasen kampanjassa rahat todella niin vähissä, että Suomen pääministeri joutuu kehottamaan suomalaisia yrittäjiä veronkiertoon? Ja kuinka tämä voi olla kenenkään mielestä moraalisesti oikein? Tarkoitus ilmeisesti pyhittää keinot, tässäkin asiassa.
Vanhanen kannustaa verovilppiin !
5
223
Vastaukset
- tienattua rahaa se on
...jos firmasta soittaa - päin vastoin kuin jos SAK:n johto varastaa näennäisellä valtuuston päätöksellä jäsentensä verovaroin tuettuja jäsenmaksuja puolueista riippumattomana organisaationa SD-puolueen asettamalle ehdokkaalle vaalikampanjointia varten.
IHALAINEN VANKILAAN!- rafu
Firman puhelimella soitettu vaaliavustus on firmalle verotuksessa vähennykelpoinen puhelinkulu. Eli verottaja laitetaan maksamaan Vanhasen vaalikampanja. Ydinasia on juuri tämä yritykselle tuleva puhelinkulujen vähennyskelposisuus verotuksessa. Se mikä menee Vanhasen valaikampanjaan on sitten pois valtion verokertymästä - ja hyvinvointivaltion rahoituksesta.
Näin se menee! - Sebi
rafu kirjoitti:
Firman puhelimella soitettu vaaliavustus on firmalle verotuksessa vähennykelpoinen puhelinkulu. Eli verottaja laitetaan maksamaan Vanhasen vaalikampanja. Ydinasia on juuri tämä yritykselle tuleva puhelinkulujen vähennyskelposisuus verotuksessa. Se mikä menee Vanhasen valaikampanjaan on sitten pois valtion verokertymästä - ja hyvinvointivaltion rahoituksesta.
Näin se menee!Jos tuota puhelua ei soiteta niin rahoja ei saa Vanhanen eikä verottaja,jos puhelu soitetaan niin rahat saa Vanhanen mutta ei verottaja tuossa mitään menetä,eihän se tuossa ensimmäisessä esimerkissäkään mitään saanut.
Verovilpin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. - sekä myös
rafu kirjoitti:
Firman puhelimella soitettu vaaliavustus on firmalle verotuksessa vähennykelpoinen puhelinkulu. Eli verottaja laitetaan maksamaan Vanhasen vaalikampanja. Ydinasia on juuri tämä yritykselle tuleva puhelinkulujen vähennyskelposisuus verotuksessa. Se mikä menee Vanhasen valaikampanjaan on sitten pois valtion verokertymästä - ja hyvinvointivaltion rahoituksesta.
Näin se menee!firma maksaa työntekijän mielipiteen, joka ei ehkä ole firman intressissä.
Verovähennyksin on kerätty monen etujärjestönkin vaalitukiaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514