maksatulehdus ?

lääkäriin en kehtais mennä...

minulla on ollut n.3päivää kipua oikealla puolen,maksan paikkeilla.alkoholia käytän n.2-5 kaljaa/pv. viikonloppuna viinipullo olutta,suurinpiirtein.näin on jatkunut n.2 vuotta.kutinaa, keltaisuutta ei ole.vain kipu,joka varsinkin yskiessä tuntuu pahalta.voiko tämä olla alkosta johtuvaa vai muusta?

12

4258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musteri

Hei,ei kannata jäädä vaivojansa ihmettelemään, eivätkä ne tällä palstalla selviä eli rohkeasti vaan lääkäriin -he ovat useimmiten hyvin ymmärtäväistä väkeä ja olleet niin paljossa mukana, että ei tuo Sinun tissutelusi heitä hätkäytä. Mene jo tänään, ettei mene viikonloppu pelätessä.

• Otso

Lääkäri on eläin.

• kannata

lääkärille tuon vaivan takia lähteä. Mulla aivan samanlainen pistävä/vihlova kipu oli muutaman päivän maksan/haiman seudulla. Kävin lääkärillä, otettiin haima maksakokeet ja paljon muita kokeita. Vikaa ei löytynyt. Maksa-arvot oli hyvät! Juon olutta pari pulloa päivittäin, viikonloppuisin enempi. Tahti pysynyt samana n. kymmenen vuotta. Ei ole mun terveyteen vaikuttanut. Niin, ja se kipu loppui sitten itsekseen parin päivän päästä : )

• Sinol on the rocks.

Itselläni tenuamisen jälkeen on oikean alimmaisen kylkiluun tienoilla edessä jäytävä tunne pari kolme päivää. Yskiminen sitä ei miksikään muuta, yöksi aivan kuin pahenee, naama ja silmät eivät ole kellastuneet.
      Tuskin sinullakaan maksatulehdusta on, näkisit sen jo peilistä. Syy voi olla muukin, esim. suolihaavauma. En ole tohtori minäkään, ja ei tohtorit tätä sivustoa lueskele, niillä on paremmat aineet kun saa itselleen reseptejä rusnata.
      Sitä vaan, että kun kipu on, niin ÄLÄ JÄTTÄYDY MEIKÄLÄISTEN KONITOHTOREIDEN JA JUOMAMAISTEREIDEN DIAGNOOSIEN VARAAN.

• otso

Maksassa ei ole tuntoa.

• vaan

Voi olla jotain muutakin kuin maksa. Esim. munuaisissa jotain häikkää.

• kipuilua

Mieluummin sulla on haimassa tulehdus ,kun se on tosi arka kalu.Ole viikko juomatta ja testaa lähteekö kipu.

• Sinol on the rocks.
        kipuilua kirjoitti:

Mieluummin sulla on haimassa tulehdus ,kun se on tosi arka kalu.Ole viikko juomatta ja testaa lähteekö kipu.

Haima ei ole oikealla puolella, ja se aiheuttaa aivan koko ylävatsan hillittömän kivun.

• seija.

Saattaa olla ihan sita, etta olet lojunut huonoissa asennoissa...

Tarkkaile omaa ryhtiasi.

• Tohtori Tollonen

Jos huolettaa, käyhän lekurilla tsekkaan arvot.
      Ite juon paljon enemmän (illat & viikonloput, työt päivällä hoidan ilman poikkeuksia). Välillä kolottaa pirusti oikealta puolen oudosti, joskus taas selvästi munuaisia (kahta puolen selkää), välillä kummasti ei sitten kolotakkaan. Tätä ei ilmennyt ollenkaan ennenkuin juominen meni päivittäiseksi.

Saataa massu kärsiä, jos ei maksa. Mutta mulla ainakin selvästi munuaisia koskee välillä. ja ehkä haimaa, en tiedä.

Tarkistuta lääkärillä (ite en oo vaivautunut, koska ei oikein hohdokasta ole mennä tällä aiheella, siis voi käydä vielä huonosti, oma moka).

• jokunen

Käy testaamassa,ettei sulla ole vain kroonista hepatiitti-B tai C:tä.Salakavalia tauteja,joita voi kantaa vuosia tai vuosikymmeniä tietämättään.
      Esim.hepatiitti-c levisi vielä 80-luvulla verensiirtojen myötä,koska virus löydettiin vasta 1989.

• lääkäriin en kehtais mennä

kirjoittelin tässä jokunen päivä sitten ja pelkäsin maksatulehdusta tms.
      no,lääkäreissä on käyty,verikokeita otettu,röntgeniä ja ultraääntä otettu,pissakokeet jne.mitään ei löytynyt,kaikki arvot olivat hyviä,kiva niin : )
      mutta jäi kuitenkin ihmetyttämään moinen kipu.
      vahvoja särkylääkkeitä sain,hermotulehduksesta ja kylkiluun poikkimenemisestä puhuttiin(en kyllä tohon usko),oli kuinka vaan, onneksi se nyt kuitenkin näyttää helpottavan.
      ja panihan se ajattelemaan tuota alkon käyttöä, vaikkei se, onneksi ihan ole siitä pahimmasta päästä.
      kiitos kaikille saamistani "vinkeistä",kyllä se on aina paras rohkaistua vaan lääkärille menemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53