Melanooma

epäuskoinen

Onko kellään kokemusta melanooman hoidosta ja tarkkailusta. Kyseessä on vain puoli milliä ihon/luomen alle ulottuvasta syöpäsolukosta. TK lääkäri väitti, ettei mitään tutkimuksia tarvitse tehdä. Kolmen kuukauden välein pitäisi mennä TK.n ja lekuri tutkii imusolmukkeet. Siis tässäkö tämä kaikki on?
Tuntuu jotenkin pelottavan pelkistetyltä?

4

1613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpäsolukko

on poistettava, katsottava vartijaimusolmukkeiden tila jne.
      Ei melanooman hoito ja seuraaminen ole tuollaista kuin mitä sinulle on sanottu!!!
      Millä se on tutkittu (jos ei kerran ole operoitu!!!),että kyseessä on vain puolen millin solukko?`
      Milloin tämä melanooma on diagnosoitu? Sitähän EI voi ilman patologin lausuntoa diagnosoida,eli missä vaiheessa sinua on operoitu ja olet saanut diagnoosin?
      Kyllä pitää tehdä muitakin tutkimuksia kuin vain imusolmukkeiden palpoiminen ja luomen seurailu, melaanooma on ärhäkkä lähettämään metastaaseja.

Pyydähän itsellesi tk-lääkärin sanelema epikriisi,käänny pikaisesti yksityisen ihotautilääkärin puoleen. Hätätilanteessa käy yksityinen yleislääkärikin,hän kirjoittaa sinulle lähetteen eteenpäin,julkiselle puolelle,kiireellisyysluokka tulee olemaan I.
      Tästä tk-lääkäristä voit tehdä valituksen hänen esimiehellensä.
      Hyvä vain että olet epäuskoinen,melaanoman hoito ei nimittäin missään tapauksessa ole kuvaamanlaistasi.
      Itseltäni poistettiin polvesta minimaalisen pieni melanooma, solukkoa alle milli, leikkauksen jälkeen vartijaimusolmuketutkimus,onneksi olivat puhtaita,nyt sitten sään.kontrolleissa käynnit.

• epäuskoinen

vastauksestasi. Luomi poistettiin reilu kaksi viikkoa sitten ja patologin vastaus tuli reilu viikko sitten. Siinä sanottiin, että solukko ulottuu puolen millin syvyyteen.
        TK-lääkäri oli konsultoinut Helsingin Töölön sairaalaa ja sieltä kuulemma olivat antaneet kyseiset ohjeet.
        Miten tämä mainitsemasi vartijaimusolmiketutkimus suoritetaan? Entä mitä näihin kontrolleihin kuuluu?
        Nyt alkaa kyllä jo vähän pelottamaan tämä homma.

• teidän kanssanne
        epäuskoinen kirjoitti:

vastauksestasi. Luomi poistettiin reilu kaksi viikkoa sitten ja patologin vastaus tuli reilu viikko sitten. Siinä sanottiin, että solukko ulottuu puolen millin syvyyteen.
        TK-lääkäri oli konsultoinut Helsingin Töölön sairaalaa ja sieltä kuulemma olivat antaneet kyseiset ohjeet.
        Miten tämä mainitsemasi vartijaimusolmiketutkimus suoritetaan? Entä mitä näihin kontrolleihin kuuluu?
        Nyt alkaa kyllä jo vähän pelottamaan tämä homma.

vittu. toki se lekuri oli konsultoinut löydöksestä töölön sairaalan plastiikkakirurgeja, siitä päätyminen seurantalinjalle. totta helvetissä hoidossa on otettu huomioon se patologin vastaus, miksi sitten luulette, että sinne töölöön olisi soitettu. sitäpaitsi vartijaimusolmuketutkimus ei ole rutiinia, jos ei epäillä melanooman levinneen, ja ½ millin solukolla se ei ole todennäköistä. no, toimi sinä näiden saatanan "kyllä minä tiedän suomi24-palstapuoskareiden" ohjeiden mukaan, sillä hyvä tulee. perkeleen hölmöläiset!!!

• jotain vikaa?

"Kyllä se
        syöpäsolukko on poistettava, katsottava vartijaimusolmukkeiden tila jne.
        Ei melanooman hoito ja seuraaminen ole tuollaista kuin mitä sinulle on sanottu!!!
        Millä se on tutkittu (jos ei kerran ole operoitu!!!),että kyseessä on vain puolen millin solukko?` Milloin tämä melanooma on diagnosoitu? Sitähän EI voi ilman patologin lausuntoa diagnosoida,eli missä vaiheessa sinua on operoitu ja olet saanut diagnoosin?
        Kyllä pitää tehdä muitakin tutkimuksia kuin vain imusolmukkeiden palpoiminen ja luomen seurailu, melaanooma on ärhäkkä lähettämään metastaaseja."

-> jos sinä olet kerran noin helvetin viisas, et kuitenkaan rivien välistä ymmärtänyt, että totta kai se luomi on poistettu, jos sen solukon kasvusta (½ mm) on saatu käsitys! vai ajattelitko, että se lekuri on sen viivaimella mitannut? helvetin pässi!
        vartijaimusolmuketutkimus ei ole rutiinia, jos on syytä olettaa, että syöpä ei ole sen laatuista, että metastasointi olisi todennäköistä (½ mm:n syvyyteen kasvava melanooma ei käytännössä leviä mihinkään). et sinä voi tehdä oman hoitosi perusteella mitään "yleisiä ohjeita" syövän hoidosta, sitäpaitsi eiköhän se lekuri hallitse tuon lääketieteellisen diagnostiikan ja hoidon paremmin, kuin sinä? vai oletko sinä todella niin pätevöitynyt, että voit esittää tuollaisia hoito-ohjeita täällä???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe