Ohjaustehostimen öljy

biili

Auto BMW E39 530 vm 2001.

Tuli lisättyä n1/2 desiä Valvoline synpower power steering fluid merkkistä öljyä ohjaustehostimeen.

Kaverini kuitenkin sanoi, että välttämättä tämä ei ole oikean tyyppistä öljyä mitä pitäisi käyttää. Alkuperäinen öljy on punaista ja tämä lisäämäni oli öljyn väristä.

Tietääkä kukaan onko tuo 1/2 desin lisäys vaarallista servolle? Mikä öljy on vastaavaa mitä BMW itse käyttää?

8

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      automaattilaatikko öljyä mitä käytetään, mutta niitäkin on jo nykyään ruskeita. Toki on olemassa ihan hydrauliikkaöljyäkin ja onhan tuo lisäämäsi öljy tarkoitettu juuri tehostimeen

      • naapuriautoilija

        hmm.. eikös automaattivaihteistoöljy ole vähän pahaa tiivisteille?


    • Tehostimeen ei pidä laittaa mitään muuta öljyä kuin valmistajan suosittelemaa.
      Tehostin on herkkä laite ja pelkkä väärä öljy (viskositeetti) voi vaurioittaa servon!

      • biili

        Aion käyttää BMW öljyjä tulevaisuudessa. Tuli vaan tarkistettua öljyt tehostajasta ja kun oli vajaana niin menin jotenkin mielenhäiriössä ostamaan ensimmäisen purkin mikä tunnusti sopivalta öljyltä.

        Sen verran vähän lisäsin sitä, että pakko luottaa ettei se aiheuta mitään ongelmia.


      • biili

        Aion käyttää BMW öljyjä tulevaisuudessa. Tuli vaan tarkistettua öljyt tehostajasta ja kun oli vajaana niin menin jotenkin mielenhäiriössä ostamaan ensimmäisen purkin mikä tunnusti sopivalta öljyltä.

        Sen verran vähän lisäsin sitä, että pakko luottaa ettei se aiheuta mitään ongelmia.


      • kannattaa
        biili kirjoitti:

        Aion käyttää BMW öljyjä tulevaisuudessa. Tuli vaan tarkistettua öljyt tehostajasta ja kun oli vajaana niin menin jotenkin mielenhäiriössä ostamaan ensimmäisen purkin mikä tunnusti sopivalta öljyltä.

        Sen verran vähän lisäsin sitä, että pakko luottaa ettei se aiheuta mitään ongelmia.

        aina kääntyä eka merkkihuollon puoleen.kysyminen ei maksa mitään!


      • BMW Power
        biili kirjoitti:

        Aion käyttää BMW öljyjä tulevaisuudessa. Tuli vaan tarkistettua öljyt tehostajasta ja kun oli vajaana niin menin jotenkin mielenhäiriössä ostamaan ensimmäisen purkin mikä tunnusti sopivalta öljyltä.

        Sen verran vähän lisäsin sitä, että pakko luottaa ettei se aiheuta mitään ongelmia.

        Sinuna varmistaisin asian edes vaikka soittamalla merkkihuoltoon.

        Better safe than sorry!


    • lukee

      Öljysäiliön korkissa lukee öljyn tyyppi ja kehoitetaan VAIN käyttämään ko. öljyä.
      Ei kannata muutaman tipan takia käyttää mitään muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe