bensa

volvo

Tätä on varmasti kysytty ennenki mutta kysytään nyt vielä. Paljonko volvo 740 2.3 bensa ruisku koneella ja manuaalilaatikolla syö bensaa?

9

1311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin

      ajotyylistä ja olosuhteista riippuen 7-9 l/100km.
      Siis auton paino ym. huomioiden ihan siedettävää.
      Kaasarikione vie 1-2 litraa enemmän, ja jos kaasarissa on vähänkin häikkää, niin sitten menee paljon...

    • 740

      Itellä 740 GL -88 ja 2.3 ruiskulla ja katilla, pihimmillään päässyt 6,5 satasella, mutta se on sitten rauhallista ajoa, eli ei ylitetä sitä satasta kovin paljoa. Kaupungissa pyöriessä menee kyllä reilusti enemmin, noin 9-12 satasella.

      • örkki

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.


      • 940 turbo
        örkki kirjoitti:

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.

        Entinen 940 2.3 turbo vei suhteellisen reippaassa ajossa (ei kuitenkaan mitään repimistä) maantiellä kaikissa olosuhteissa yli 9l ja sekalaisessa ajossa (pääasiassa kehä III:n sisällä pyörimistä) kesällä 11-12l ja talvella 12-13l

        Kyllähän 2.3l takavetovulva voi viedä maantiellä niinkin vähän kuin 6,5l jos sitä kuljettaa trailerilla moottori tyhjäkäynnillä mutta alkuperäiselle kysyjälle voin antaa yhden nyrkkisäännön: jos mieleesi edes JUOLAHTAA kysyä bensankulutusta, 2.3l 200/700/900 Volvo EI ole sinua varten!


      • 940 turbo
        örkki kirjoitti:

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.

        900-sarjassa 2.3l matalapaineturbo kehitti häkellyttävät 135hv ja täyspaine n.160.

        Käytännössä siis 100% nykyaikaisista 2.0l perheautonmoottoreista tarjoaa pienpaineturboa paremman käytännön suorituskyvyn 2-4l pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

        Parhaat 2.0 vapaastihengittävät esim. Honda, VW FSI jne pesevät käytännössä myös sen täyspaineturbon puhumattakaan nykyaikaisista 2.0l 170hv pienpaineturboista (Saab, rellu, opel) ja kaikki nämä kuluttavat vähintään 2-3l vähemmän 700/900 farkkukoria vastaavaan autoon pultattuina.

        700/900 sarjahan ei ole nykymittapuun mukaan mikään koviin suuri, esim. leveys vain 175cm eikä korkeuskaan niin kauhean suuri ole vaikka tosiasia onkin että 800/V70 sarja tarjoaa pienemmät tilat.


      • ja kyllä lähtee....
        940 turbo kirjoitti:

        Entinen 940 2.3 turbo vei suhteellisen reippaassa ajossa (ei kuitenkaan mitään repimistä) maantiellä kaikissa olosuhteissa yli 9l ja sekalaisessa ajossa (pääasiassa kehä III:n sisällä pyörimistä) kesällä 11-12l ja talvella 12-13l

        Kyllähän 2.3l takavetovulva voi viedä maantiellä niinkin vähän kuin 6,5l jos sitä kuljettaa trailerilla moottori tyhjäkäynnillä mutta alkuperäiselle kysyjälle voin antaa yhden nyrkkisäännön: jos mieleesi edes JUOLAHTAA kysyä bensankulutusta, 2.3l 200/700/900 Volvo EI ole sinua varten!

        Köyhäthän ne hintoja kyselee....

        "if you are going to by a jaguar do not ask about mileage ! "
        (jos ei mennyt ihan oiken, niin selvemmät voivat selventää)


      • jauhamista
        940 turbo kirjoitti:

        900-sarjassa 2.3l matalapaineturbo kehitti häkellyttävät 135hv ja täyspaine n.160.

        Käytännössä siis 100% nykyaikaisista 2.0l perheautonmoottoreista tarjoaa pienpaineturboa paremman käytännön suorituskyvyn 2-4l pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

        Parhaat 2.0 vapaastihengittävät esim. Honda, VW FSI jne pesevät käytännössä myös sen täyspaineturbon puhumattakaan nykyaikaisista 2.0l 170hv pienpaineturboista (Saab, rellu, opel) ja kaikki nämä kuluttavat vähintään 2-3l vähemmän 700/900 farkkukoria vastaavaan autoon pultattuina.

        700/900 sarjahan ei ole nykymittapuun mukaan mikään koviin suuri, esim. leveys vain 175cm eikä korkeuskaan niin kauhean suuri ole vaikka tosiasia onkin että 800/V70 sarja tarjoaa pienemmät tilat.

        ottaen huomioon volvon suuremman painon (johtuen korin paljon paremmista turvarakenteista) verrattuna johonkin ooppelin reuhkaan, on litran pari suurempi kulutus hyväksyttävissä.


    • Anonyymi

      Eiköhän nuo jouda paaliin

      • Anonyymi

        audit vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe