bensa

volvo

Tätä on varmasti kysytty ennenki mutta kysytään nyt vielä. Paljonko volvo 740 2.3 bensa ruisku koneella ja manuaalilaatikolla syö bensaa?

9

1735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin

      ajotyylistä ja olosuhteista riippuen 7-9 l/100km.
      Siis auton paino ym. huomioiden ihan siedettävää.
      Kaasarikione vie 1-2 litraa enemmän, ja jos kaasarissa on vähänkin häikkää, niin sitten menee paljon...

    • 740

      Itellä 740 GL -88 ja 2.3 ruiskulla ja katilla, pihimmillään päässyt 6,5 satasella, mutta se on sitten rauhallista ajoa, eli ei ylitetä sitä satasta kovin paljoa. Kaupungissa pyöriessä menee kyllä reilusti enemmin, noin 9-12 satasella.

      • örkki

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.


      • 940 turbo
        örkki kirjoitti:

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.

        Entinen 940 2.3 turbo vei suhteellisen reippaassa ajossa (ei kuitenkaan mitään repimistä) maantiellä kaikissa olosuhteissa yli 9l ja sekalaisessa ajossa (pääasiassa kehä III:n sisällä pyörimistä) kesällä 11-12l ja talvella 12-13l

        Kyllähän 2.3l takavetovulva voi viedä maantiellä niinkin vähän kuin 6,5l jos sitä kuljettaa trailerilla moottori tyhjäkäynnillä mutta alkuperäiselle kysyjälle voin antaa yhden nyrkkisäännön: jos mieleesi edes JUOLAHTAA kysyä bensankulutusta, 2.3l 200/700/900 Volvo EI ole sinua varten!


      • 940 turbo
        örkki kirjoitti:

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.

        900-sarjassa 2.3l matalapaineturbo kehitti häkellyttävät 135hv ja täyspaine n.160.

        Käytännössä siis 100% nykyaikaisista 2.0l perheautonmoottoreista tarjoaa pienpaineturboa paremman käytännön suorituskyvyn 2-4l pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

        Parhaat 2.0 vapaastihengittävät esim. Honda, VW FSI jne pesevät käytännössä myös sen täyspaineturbon puhumattakaan nykyaikaisista 2.0l 170hv pienpaineturboista (Saab, rellu, opel) ja kaikki nämä kuluttavat vähintään 2-3l vähemmän 700/900 farkkukoria vastaavaan autoon pultattuina.

        700/900 sarjahan ei ole nykymittapuun mukaan mikään koviin suuri, esim. leveys vain 175cm eikä korkeuskaan niin kauhean suuri ole vaikka tosiasia onkin että 800/V70 sarja tarjoaa pienemmät tilat.


      • ja kyllä lähtee....
        940 turbo kirjoitti:

        Entinen 940 2.3 turbo vei suhteellisen reippaassa ajossa (ei kuitenkaan mitään repimistä) maantiellä kaikissa olosuhteissa yli 9l ja sekalaisessa ajossa (pääasiassa kehä III:n sisällä pyörimistä) kesällä 11-12l ja talvella 12-13l

        Kyllähän 2.3l takavetovulva voi viedä maantiellä niinkin vähän kuin 6,5l jos sitä kuljettaa trailerilla moottori tyhjäkäynnillä mutta alkuperäiselle kysyjälle voin antaa yhden nyrkkisäännön: jos mieleesi edes JUOLAHTAA kysyä bensankulutusta, 2.3l 200/700/900 Volvo EI ole sinua varten!

        Köyhäthän ne hintoja kyselee....

        "if you are going to by a jaguar do not ask about mileage ! "
        (jos ei mennyt ihan oiken, niin selvemmät voivat selventää)


      • jauhamista
        940 turbo kirjoitti:

        900-sarjassa 2.3l matalapaineturbo kehitti häkellyttävät 135hv ja täyspaine n.160.

        Käytännössä siis 100% nykyaikaisista 2.0l perheautonmoottoreista tarjoaa pienpaineturboa paremman käytännön suorituskyvyn 2-4l pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

        Parhaat 2.0 vapaastihengittävät esim. Honda, VW FSI jne pesevät käytännössä myös sen täyspaineturbon puhumattakaan nykyaikaisista 2.0l 170hv pienpaineturboista (Saab, rellu, opel) ja kaikki nämä kuluttavat vähintään 2-3l vähemmän 700/900 farkkukoria vastaavaan autoon pultattuina.

        700/900 sarjahan ei ole nykymittapuun mukaan mikään koviin suuri, esim. leveys vain 175cm eikä korkeuskaan niin kauhean suuri ole vaikka tosiasia onkin että 800/V70 sarja tarjoaa pienemmät tilat.

        ottaen huomioon volvon suuremman painon (johtuen korin paljon paremmista turvarakenteista) verrattuna johonkin ooppelin reuhkaan, on litran pari suurempi kulutus hyväksyttävissä.


    • Anonyymi

      Eiköhän nuo jouda paaliin

      • Anonyymi

        audit vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1028
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      712
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe