bensa

volvo

Tätä on varmasti kysytty ennenki mutta kysytään nyt vielä. Paljonko volvo 740 2.3 bensa ruisku koneella ja manuaalilaatikolla syö bensaa?

9

1736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin

      ajotyylistä ja olosuhteista riippuen 7-9 l/100km.
      Siis auton paino ym. huomioiden ihan siedettävää.
      Kaasarikione vie 1-2 litraa enemmän, ja jos kaasarissa on vähänkin häikkää, niin sitten menee paljon...

    • 740

      Itellä 740 GL -88 ja 2.3 ruiskulla ja katilla, pihimmillään päässyt 6,5 satasella, mutta se on sitten rauhallista ajoa, eli ei ylitetä sitä satasta kovin paljoa. Kaupungissa pyöriessä menee kyllä reilusti enemmin, noin 9-12 satasella.

      • örkki

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.


      • 940 turbo
        örkki kirjoitti:

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.

        Entinen 940 2.3 turbo vei suhteellisen reippaassa ajossa (ei kuitenkaan mitään repimistä) maantiellä kaikissa olosuhteissa yli 9l ja sekalaisessa ajossa (pääasiassa kehä III:n sisällä pyörimistä) kesällä 11-12l ja talvella 12-13l

        Kyllähän 2.3l takavetovulva voi viedä maantiellä niinkin vähän kuin 6,5l jos sitä kuljettaa trailerilla moottori tyhjäkäynnillä mutta alkuperäiselle kysyjälle voin antaa yhden nyrkkisäännön: jos mieleesi edes JUOLAHTAA kysyä bensankulutusta, 2.3l 200/700/900 Volvo EI ole sinua varten!


      • 940 turbo
        örkki kirjoitti:

        Maantiellä reilulla vauhdilla kesällä 8-9L, talvella 9-11L, kaupungissa 10-13L. Saman viepi muutkin (uudet) autot joissa on yhtäiso moottori ja kuljetuskyky. Bensan ostohan on kivaa puuhaa, käyn tankilla harvase päivä, suosittelen.

        900-sarjassa 2.3l matalapaineturbo kehitti häkellyttävät 135hv ja täyspaine n.160.

        Käytännössä siis 100% nykyaikaisista 2.0l perheautonmoottoreista tarjoaa pienpaineturboa paremman käytännön suorituskyvyn 2-4l pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

        Parhaat 2.0 vapaastihengittävät esim. Honda, VW FSI jne pesevät käytännössä myös sen täyspaineturbon puhumattakaan nykyaikaisista 2.0l 170hv pienpaineturboista (Saab, rellu, opel) ja kaikki nämä kuluttavat vähintään 2-3l vähemmän 700/900 farkkukoria vastaavaan autoon pultattuina.

        700/900 sarjahan ei ole nykymittapuun mukaan mikään koviin suuri, esim. leveys vain 175cm eikä korkeuskaan niin kauhean suuri ole vaikka tosiasia onkin että 800/V70 sarja tarjoaa pienemmät tilat.


      • ja kyllä lähtee....
        940 turbo kirjoitti:

        Entinen 940 2.3 turbo vei suhteellisen reippaassa ajossa (ei kuitenkaan mitään repimistä) maantiellä kaikissa olosuhteissa yli 9l ja sekalaisessa ajossa (pääasiassa kehä III:n sisällä pyörimistä) kesällä 11-12l ja talvella 12-13l

        Kyllähän 2.3l takavetovulva voi viedä maantiellä niinkin vähän kuin 6,5l jos sitä kuljettaa trailerilla moottori tyhjäkäynnillä mutta alkuperäiselle kysyjälle voin antaa yhden nyrkkisäännön: jos mieleesi edes JUOLAHTAA kysyä bensankulutusta, 2.3l 200/700/900 Volvo EI ole sinua varten!

        Köyhäthän ne hintoja kyselee....

        "if you are going to by a jaguar do not ask about mileage ! "
        (jos ei mennyt ihan oiken, niin selvemmät voivat selventää)


      • jauhamista
        940 turbo kirjoitti:

        900-sarjassa 2.3l matalapaineturbo kehitti häkellyttävät 135hv ja täyspaine n.160.

        Käytännössä siis 100% nykyaikaisista 2.0l perheautonmoottoreista tarjoaa pienpaineturboa paremman käytännön suorituskyvyn 2-4l pienemmällä polttoaineenkulutuksella.

        Parhaat 2.0 vapaastihengittävät esim. Honda, VW FSI jne pesevät käytännössä myös sen täyspaineturbon puhumattakaan nykyaikaisista 2.0l 170hv pienpaineturboista (Saab, rellu, opel) ja kaikki nämä kuluttavat vähintään 2-3l vähemmän 700/900 farkkukoria vastaavaan autoon pultattuina.

        700/900 sarjahan ei ole nykymittapuun mukaan mikään koviin suuri, esim. leveys vain 175cm eikä korkeuskaan niin kauhean suuri ole vaikka tosiasia onkin että 800/V70 sarja tarjoaa pienemmät tilat.

        ottaen huomioon volvon suuremman painon (johtuen korin paljon paremmista turvarakenteista) verrattuna johonkin ooppelin reuhkaan, on litran pari suurempi kulutus hyväksyttävissä.


    • Anonyymi

      Eiköhän nuo jouda paaliin

      • Anonyymi

        audit vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe