Minulla puhallettiin parocin puhallusvilla välipohjaan. Toinen jätkä puhalsi ja toinen tyhjensi säkkejä puhalluskoneeseen. Minusta säkit näyttivät 0,5 kuution säkeiltä. Hinta oli sovittu 26 euroa/kuutio. Nyt kuitenkin tavaraa meni 80 säkkiä (puhaltajat antoivat lukeman paperilla) ja laskussa lukee että puhallettu on 46 kuutiota (eli 136m2 x 30 cm 5 kuutiota IV-putkien päälle). Laskussa ei puhuta säkkien määrästä mitään.
Miten on? Paljonko sitä villaa siinä valkoisessa suorakaiteen muotoisessa parocin pakkauksessa on. Ja EIHÄN nyt voi olla mitään muuta laskutusperustetta kuin kuutiomäärä SÄKEISSÄ? Parocin sivut ei kerro asiasta mitään.
Jokke S
Kustaanko minua
13
7494
Vastaukset
- konnari
sivulla: http://www.paroc.com/SPPS/Finland/BI_attachments/BIFI esitteet/PuhallusVuorivillaesite_www.pdf seuraavasti: "Huomaa, että yhdestä pakkauksesta tulee
200 mm:n kerrokseksi levitettynä noin
1-1,3 m2 valmista eristystä."
Laskeskele siitä. - ne kuutiot
laskettuna sieltä vintiltä (pinta-ala x korkeus), tarkkaan ottaen siitä pitäisi vähentää ristikoiden puuosat pois jos ne tulee villan läpi.
Sinänsä tuo laskentatapa antaa tehtaalle edun, koska villa painunee ajan kanssa hieman.
Puhaltajien laskutapa on kuitenkin oikea, jos tilataan villaa 300 mm niin etukäteen on vaikea ihan tarkkaan säkkilukua sanoa.- touhua
a.) se 300 mm siellä katolla tarkoittaa 250 milliä vuoden päästä
b.) kaikki IV-putkistot ja mainitut ristikot (ainakin 4 kuutiota kusetusta)
c.) Pirukaan sinne vintille mene puhalluksen jälkeen edes katsomaan onko siellä villoja ja kuinka paljon...
Siis vittu kun olisi tämänkin tienyt niin olisin itse tehnyt. Nyt maksat tyhjästä sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos mulle sanaotaan hinta motti puhallettuna niin kuvittelen sen tarkoittavan "kiintomottia" joka puhalletaan sitten välipohjaan...
"Rahaa on mutta tuliko tästä hyvä?" - Selluvillan puhaltaja
touhua kirjoitti:
c.) Pirukaan sinne vintille mene puhalluksen jälkeen edes katsomaan onko siellä villoja ja kuinka paljon...
Siis vittu kun olisi tämänkin tienyt niin olisin itse tehnyt. Nyt maksat tyhjästä sanan varsinaisessa merkityksessä. Jos mulle sanaotaan hinta motti puhallettuna niin kuvittelen sen tarkoittavan "kiintomottia" joka puhalletaan sitten välipohjaan...
"Rahaa on mutta tuliko tästä hyvä?"Miksi ei laskutusperusteena käytetty euroa/säkki ja työ euroa/tunti.
Aika epämääräista jos parocin sivulla sanotaan että "Huomaa, että yhdestä pakkauksesta tulee
200 mm:n kerrokseksi levitettynä noin
1-1,3 m2 valmista eristystä." ja sitä käytetään sitten laskutuksessa!!?? - tommonen
touhua kirjoitti:
"Rahaa on mutta tuliko tästä hyvä?"Sillä ei oo vitunkaan väliä, jos se villa painuu 50 mm. Yhtä lämmin on talosi tollo!! En usko että huomaat eroa itse. Eikä vaikuta sähkölaskuunkaan tippaakaan onko siellä vintillä 250 vai 300 mm sitä hötyä, jota ei saa edes niin tasaisesti sinne leviteltyä, etteikö olisi jopa 150:n millin heittoja siellä sun täällä. Ja tiedän todellakin mistä puhun.
- silmään
Itsekin entisenä puhallusvilla-asentajana (ja duunarina yleensäkin) voin sanoa, että ne asentajat ei takuulla yritä huijata sinua. Itse villanpuhallustyö ei ole niin palkitsevaa ja mahtavaa, että en usko asentajien vetävän milliäkään firmaan päin. Työnantajaa huijaisivat ennemmin kuin asiakasta. Mitä Parocin duunari muka hyötyy siitä, että laskuttaa asiakasta enemmän kuin on tarvista. Tuntipalkkalaisia todennäköisesti ovat. Ja jos provikka-/urakkapalkka olisikin, niin ansiot tulevat puhallettavien neliöiden; ei säkkien mukaan.
- juttuko
En kyllä ymmärrä, miksi välipohjaan pitää eristystä laittaa...yläpohjaan kylläkin. Vitsi, vitsi, ammatinharjoittajia kaikki tyynni ja kaikki voitot maksimoidaan. Sue them.
- puukuitu
osta termexiä tai ekovillaa niin saat mitä tilaat eikä jää paskat pihaan.
- ellu7719
Myllä minä eristäisin väliseinätkin 500mm kivivillalla.
- Siinä mielessä
Kyllä, että eihän tuollainen höttö varmaan kunnon eristettä vastaa ja falskaa paljon.
- ml213.
Jos lämmönsiirtymistä pohditaan, niin eristeen tuleekin olla höttöä. Mitä hötömpi eriste, niin sen parempi eristävyys. Aikoinaan 2001 taloni laajennuksessa ruiskutettiin tämä eriste ja eristävyys on todella hyvä.
Erikoisinta tässä oli miten termexin tuotetta käyttämä ammattitaitoinen firma tiesi tarkkaan painumat ullakolla ja näin 10 vuoden jälkeen eriste on siinä tasossa kuin he lupasivatkin.
Mutta,- äänieristävyys tässä hötössä on ....e-r-i-t-t-ä-i-n........ heikko tai ei juuri ollenkaan.
PS.
Muuten painuvathan/muuttavat eristävyyttä myös vuorivilla levyt.Silloin purin 20 vuotta vanhan eristetyn yläpohjan ja ihmettelin eristeiden painumista.
- eljii
puhallusvilla tietysti "tuulettuu" varsinkin pintakerrosksistaan eli ei tehtävänsä mukaisesti pidä ilmaa aivan paikallaanja teho on hieman pienempi kuin rakenteisiin suljetun villan. Räystäsrakojenluona pahvein estetään "tehotuulettuminen"
- viisainnnnnn
paroc ottanut sen linjan että asiakasta kustaan ja vielä senki et työn johtajat suosii tiettyjä työntekijöitä ja naamakerroin ratkasee.ei oikein
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058