Niin mitäs veikkaatte minkälaiset tulee olemaan pisterajat nyt tänä syksynä enkussa?? Itseäni pelottaa, kun alustavasti veikkailin et vois olla tulossa jotain 210 pistettä, aika huonosti siis meni, mut viime syksyn C:n raja tais olla 211... Alkuperäinen tavoite, vielä ennen kuunteluita siis, oli M, että ihan hyvin alitin itseni...nyyh. Mut niin, mitä veikkaatte, mitään mahiksia tohon C:hen?
A-ENKUN PISTERAJAT
11
1925
Vastaukset
- meikäläisellä
että pääsisin edes läpi. Kuuntelu meni niin persuksille.. Aineesta 70 ja kuunteluista 30..Siihen jää vielä aika paljon puuttumaan.
- siskotus
www.yle.fi/abitreenit
sivuilla on arvauksena (englannin opettajan taholta), että a:n raja ois 130 pistettä, ehkä noin suunnilleen, ei tietenkään voi mennä siitä takuuseen, mutta noin arvauksena.
itellä kuuntelusta 48 pistettä.
esseen mokasin, vielä ei pisteitä ole tullut ja muutenkin kirjallinen vähän heikoilla.
laskeskelen täällä tuskalla pisteitä, josko ne riittäis siihen a:han.
- ölk
eihän näitä tiedä. Pari maikkaa arveli, että C voisi irrota n. 215:sta pisteellä. Itse sain haalittua sen C:n jo viime keväältä. Silloin oli alustavat pisteet 210 ja YTL:n jäljiltä 205. Eli nippanappa. Tiedän kyllä miltä susta tuntuu. Itsekin olin muka M:ää tavoittelemassa ja sitten kuuntelusta tuli huikeat 56p ja se oli sitten siinä. Tosin enkku on jostain syystä mulle se kaikkein vaikein aine, joten kyllä tuon kanssa nyt pystyy jotenkuten elämään.
Mutta yritä olla murehtimatta liikoja. Ei noita rajoja kukaan tiedä etukäteen ja sitäpaitsi se mikä on tehty on nyt tehty. Murehtimalla ei pisteet enää nouse!- olipas
mukava viesti :) harmittaa vaan hirveesti, kun nimenomaan enkus mul on muutenkin hirvee kompleksi ku haluisin olla just SIINÄ hirveen hyvä ja sit taidot ei kuitenkaan ehkä riitä siihen mikä on tavoite. mut kai se on vaan hyväksyttävä... ärsyttää vaan niin pirusti ku toiset voivottelee et tais nyt jäädä ämmään tai eehen..->hei pliis olkaa hiljaa! :) en ees kehtaa tunnustaa kellekään jos saan alle ceen... jotain itsetunto-ongelmia? ehei :D
- vielä
olipas kirjoitti:
mukava viesti :) harmittaa vaan hirveesti, kun nimenomaan enkus mul on muutenkin hirvee kompleksi ku haluisin olla just SIINÄ hirveen hyvä ja sit taidot ei kuitenkaan ehkä riitä siihen mikä on tavoite. mut kai se on vaan hyväksyttävä... ärsyttää vaan niin pirusti ku toiset voivottelee et tais nyt jäädä ämmään tai eehen..->hei pliis olkaa hiljaa! :) en ees kehtaa tunnustaa kellekään jos saan alle ceen... jotain itsetunto-ongelmia? ehei :D
sitä piti sanoa, et oon nyt kuitenkin yrittänyt lohduttautua sillä, että keväällä on sit uus yritys. että samapa tuota menenkö sinne sitä A:ta vai C:tä korottamaan, yhtä pettynyt olen kumpaankin...melkein. keväällä sit vähintään se E :D
- ölk
vielä kirjoitti:
sitä piti sanoa, et oon nyt kuitenkin yrittänyt lohduttautua sillä, että keväällä on sit uus yritys. että samapa tuota menenkö sinne sitä A:ta vai C:tä korottamaan, yhtä pettynyt olen kumpaankin...melkein. keväällä sit vähintään se E :D
Just näin. Toivotaan, että saat nyt sen C:n pohjalle, niin pääset sitten halutessasi uusimaan paljon pienemmillä paineilla. Voi ottaa uusinnankin paljon rennommin, kun on ainakin joku arvosana jo taskussa. Ja rentoushan on ainakin kuuntelussa yksi perusasioita (osaamisen lisäksi).
Minulle muuten kävi niin, että viime kevään C:n jäljiltä vannoin uusivani vaikka henki menisi, mutta kun kesä eteni niin yhtäkkiä se C jo olikin ihan OK:)(laiskuus iski). - ölk
ölk kirjoitti:
Just näin. Toivotaan, että saat nyt sen C:n pohjalle, niin pääset sitten halutessasi uusimaan paljon pienemmillä paineilla. Voi ottaa uusinnankin paljon rennommin, kun on ainakin joku arvosana jo taskussa. Ja rentoushan on ainakin kuuntelussa yksi perusasioita (osaamisen lisäksi).
Minulle muuten kävi niin, että viime kevään C:n jäljiltä vannoin uusivani vaikka henki menisi, mutta kun kesä eteni niin yhtäkkiä se C jo olikin ihan OK:)(laiskuus iski)." kun nimenomaan enkus mul on muutenkin hirvee kompleksi ku haluisin olla just SIINÄ hirveen hyvä ja sit taidot ei kuitenkaan ehkä riitä siihen mikä on tavoite."
Sen verran vielä, että on niitä minullakin pakkomielteeni. Äidinkielestä ja reaalista EI saa tulla E:tä vähempää ja nyt viime keskiviikon reaalin jäljiltä on luojassa kiinni josko tulisi vaikka M:D Mutta sinä uusit keväällä enkun ja minä taas reaalin, vai mitä? Ja vähintään E on tultava!!! - just näin
ölk kirjoitti:
" kun nimenomaan enkus mul on muutenkin hirvee kompleksi ku haluisin olla just SIINÄ hirveen hyvä ja sit taidot ei kuitenkaan ehkä riitä siihen mikä on tavoite."
Sen verran vielä, että on niitä minullakin pakkomielteeni. Äidinkielestä ja reaalista EI saa tulla E:tä vähempää ja nyt viime keskiviikon reaalin jäljiltä on luojassa kiinni josko tulisi vaikka M:D Mutta sinä uusit keväällä enkun ja minä taas reaalin, vai mitä? Ja vähintään E on tultava!!!niin teemme :D Olit ihana, kun vastailit :) Täytyy vaikka ilmotella sitten täällä, jos muistan, kun ne tulokset tulee... Tulen sitten tänne itkemään tuloksia, kun kaverit ei jaksa kuunnella mua, hah :D Niin ja tosiaan on mullakin myös muissa aineissa noita pakkomielteitä ja aina olen ollut sitä mieltä, että M:ää huonompaa ei saa tulla MISTÄÄN! Mut tosiaan sen on kyllä tässä lukion aikana huomannu et rimaa on joutunu pudottaan monessa asiassa... Syynä ei tietenkään ole ollut oma laiskuuteni koskaan :D Yeah right...
- juttuuu
just näin kirjoitti:
niin teemme :D Olit ihana, kun vastailit :) Täytyy vaikka ilmotella sitten täällä, jos muistan, kun ne tulokset tulee... Tulen sitten tänne itkemään tuloksia, kun kaverit ei jaksa kuunnella mua, hah :D Niin ja tosiaan on mullakin myös muissa aineissa noita pakkomielteitä ja aina olen ollut sitä mieltä, että M:ää huonompaa ei saa tulla MISTÄÄN! Mut tosiaan sen on kyllä tässä lukion aikana huomannu et rimaa on joutunu pudottaan monessa asiassa... Syynä ei tietenkään ole ollut oma laiskuuteni koskaan :D Yeah right...
Sori kun nyt innostuin vaivaamaan, mut miten se on, tuleeko yo-todistukseen näkymään myös ne pisteet vai pelkkä arvosana?? Ajattelin vain, et jos tulis pelkkä arvosana ni sit se C:kään ei ehkä tuntuis niin pahalta, voisin sanoa kaikille sukulaisille ja tuttaville yo-juhlissa, et oli ihan siinä M:n rajalla mut jäi sit kuitenkin paria pistettä vaille :D
- ölk
juttuuu kirjoitti:
Sori kun nyt innostuin vaivaamaan, mut miten se on, tuleeko yo-todistukseen näkymään myös ne pisteet vai pelkkä arvosana?? Ajattelin vain, et jos tulis pelkkä arvosana ni sit se C:kään ei ehkä tuntuis niin pahalta, voisin sanoa kaikille sukulaisille ja tuttaville yo-juhlissa, et oli ihan siinä M:n rajalla mut jäi sit kuitenkin paria pistettä vaille :D
Ei tästä mitään vaivaa ole. Katsos kun pitäisi vielä kertailla ensi keskiviikon ruotsin kokeeseen, niin jotenkin sitä nyt vaan (yllättäen) juuttui nettiin päivystämään:) Todistuksessa näkyy pelkkä arvosana. Minä ainakin käytän termiä "vahva C", vaikkei tuo ole vahvaa nähnytkään (Heh!).
- paitsi reaalista
ölk kirjoitti:
Ei tästä mitään vaivaa ole. Katsos kun pitäisi vielä kertailla ensi keskiviikon ruotsin kokeeseen, niin jotenkin sitä nyt vaan (yllättäen) juuttui nettiin päivystämään:) Todistuksessa näkyy pelkkä arvosana. Minä ainakin käytän termiä "vahva C", vaikkei tuo ole vahvaa nähnytkään (Heh!).
Niin, reaalista vaan näkyy kolmen eniten pisteitä tuottaneiden aineiden pojot, tyyliin
HIST. 18/4, jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.2605971Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki943549PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1373511Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423113Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne843033Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv1042847Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest172480Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1132432- 1812062
Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä
Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn101595