Miten säilyisi talven yli? Onko parempi maassa vai kylmäkellarissa, vai lasitetulla parvekkeella?Miten suojella maassa?Onko kokemusta?
Nelly Moser
4
1618
Vastaukset
- elli
Itse en ole kasvattanut kuin maassa,joten noista muista vaihtoehdoista en tiedä...IV-vyöhyke..olisi kiva jos tietäis vyöhykkeen, silloin olisi helpompi vastata ;-)
Jos asut etelässä, silloin ei ehkä tarvi niin kovasti peittää.
'Nelly Moser'han on aikaisia jalokärhöjä , jotka kukkivat edellisvuoden versoista, niitä ei leikata keväällä, eikä syksyllä.Tietty kuolleet pois.
Jos voit laskea sen seinältä alas ja peitellä maahan,silloin se on helpompi tehtävä.Voi myös peittää sen seinälle pakkaspeitteellä.Myös havut käy peittelemiseen.- Miia
Siinä ohjeessa oli kehoitus leikata syksyllä alas.
- elli
Miia kirjoitti:
Siinä ohjeessa oli kehoitus leikata syksyllä alas.
Piti tarkistaa kirjasta tuo leikkaus,siellä sanottiin näin :
Jos versot ovat säilyneet talven yli hengissä, niin tekee aikaisemmin ensimmäiset isot kukkansa vanhoihin versoihin, mutta kasvattaa kyllä uusia versoja, joihin tekee vähän pienempiä kukkia sitten myöhemmin kesällä. Tuo Nelly Moser kuuluu jalokärhöjen Patens-ryhmään, kärhöihin, jotka kukkivat ensin alkukesästä mahdollisesti talvesta selvinneillä varsillaan ja loppukesästä sitten saman kesän varsillaan. Eli sitä ei saa leikata turhan päiten matalaksi.
Siis, jos säilyvät talven siellä peiton alla,kukkivat aikaisemmin,mutta jos leikkaat ne kukkii myöhemmin.Itse en ole koskaan leikannut syksyllä vaan keväällä,silloin näkee mikä on elossa ja mikä kuollut. - Mammales
elli kirjoitti:
Piti tarkistaa kirjasta tuo leikkaus,siellä sanottiin näin :
Jos versot ovat säilyneet talven yli hengissä, niin tekee aikaisemmin ensimmäiset isot kukkansa vanhoihin versoihin, mutta kasvattaa kyllä uusia versoja, joihin tekee vähän pienempiä kukkia sitten myöhemmin kesällä. Tuo Nelly Moser kuuluu jalokärhöjen Patens-ryhmään, kärhöihin, jotka kukkivat ensin alkukesästä mahdollisesti talvesta selvinneillä varsillaan ja loppukesästä sitten saman kesän varsillaan. Eli sitä ei saa leikata turhan päiten matalaksi.
Siis, jos säilyvät talven siellä peiton alla,kukkivat aikaisemmin,mutta jos leikkaat ne kukkii myöhemmin.Itse en ole koskaan leikannut syksyllä vaan keväällä,silloin näkee mikä on elossa ja mikä kuollut.Minäkin täällä jännitän miten selviää hengissä talven yli, kun viime keväänä istutin. Peitteli hyvin lehdillä ja havut päälle pakkaspeitteeksi. Asun IV vyöhykkeellä. Kukki jo viime kesänä kahteen otteeseen heti alkukesästä isoin kukinnoin ja syksyllä pienemmin kukin =) ja ai että oli kaunis. Ei auta kun jännittää nouseeko vielä keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708