Uudempaa autoa tässä harkinnut, ja yhdeksi vaihtoehdoksi on noussut otsikonmukainen alle 100 000km ajettu Astra. Mitä mieltä olette tuosta autosta? Jotain erityisiä tyyppivikoja? Budjettini on siitä 9000€ kieppeillä, koska lainaa en halua autoa varten ottaa.
Itse arvostan ajettavuutta, luotettavuutta ja talvikäyttöisyyttä.
Tietysti otan mielelläni ehdotuksia tuohon 9000€ hintaluokkaan muistakin automerkeistä.
Opel Astra 1.6 16V Club -99?
13
4894
Vastaukset
- hyvin.
Alla on -99 Astra 1.6 16V, varustelutaso tais olla joku muu, en muista mikä. Kuitenkin se missä on jotain pientä jalopuujäljitelmäripellystä, mutta ilmastointi puuttuu. Kun hankin pirssin sillä oli 58 tuhatta ajettu ja jakopään hihna just vaihdettu. Nyt on mittarissa reilu satatonnia.
Yksi ylimääräinen huoltamokeikka on tehty, syynä keskikonsolin pimeneminen. Kyseessä ei kuitenkaa ole mikään tyyppivika. Syynä edellisen omistajan asennuttama kiinteä hf-laitteisto, jonka yhteydessä oli yksi liitin jätetty löysälle.
Öljyn kulutusta kannattaa tarkkailla. Menekki on noin litra/15000km, eli huoltovälin just pärjää. Itse lisään huoltovälin puolivälissä ihan varmuuden vuoksi puolisenlitraa niin on sitten varmempi olo pitkillä reissuilla.
Kaiken kaikkiaan huolettomia kilometrejä. Kannattaa muistaa jakopään hihnan vaihto 120tkm kohdalla. Lisäksi kannattaa vaihtaa raitisilmasuodatin, se on helppo tehdä itsekin.- Timo
Kiitos vastauksesta. Tosiaan tässä olisi kiikarissa yksi noin 70 000 ajettu astra, joka on juuri tuota 1999 mallia. Koeajo ei vaan onnistu vasta kuin 2 viikon kuluttua. Onkohan erot suuria, jos vertaa 1998-2002 mallin astroja? Tässä tuli luettua joku vähän vanhempi Tuulilasi, jossa astra oli vertailussa. Testissä auto todettiin tasavahvaksi ja mitään suurempia moittimisen aiheita ei ollut. Niin, astra muuten voitti tuon testi, mm. Corolan, Peugeot 307:n ja Focuksen.
Tässä tiedustellut muutamilta itseään autotohtoreina pitäviltä henkilöiltä Astrasta, on vastaus ollut vähän tyyliin: "Ei kannata, sähkövikoja, ruostuu yms." Miten paljon tässä on totta? Jotenkin tuntuu, että Astra ei ole oikein saavuttanut luottamusta kaikkien silmissä.
Itse kävin tuossa yhden Astran koeajamassa, ja hyvin miellyttävä kuva jäi kaikinpuolin. Itse myös pidän ukkonäöstä, ja hinta taitaa olla tuon kokoluokan edullisin.
Autolla olisi tarkoitus ajaa seuraavat 3 vuotta, ja tämän jälkeen siirtyä astetta laadukkaampaan luokkaan. Nyt vaan pitäisi saada vähän isompi auto hyvin palvelleen Corsan tilalle. - usko
Timo kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tosiaan tässä olisi kiikarissa yksi noin 70 000 ajettu astra, joka on juuri tuota 1999 mallia. Koeajo ei vaan onnistu vasta kuin 2 viikon kuluttua. Onkohan erot suuria, jos vertaa 1998-2002 mallin astroja? Tässä tuli luettua joku vähän vanhempi Tuulilasi, jossa astra oli vertailussa. Testissä auto todettiin tasavahvaksi ja mitään suurempia moittimisen aiheita ei ollut. Niin, astra muuten voitti tuon testi, mm. Corolan, Peugeot 307:n ja Focuksen.
Tässä tiedustellut muutamilta itseään autotohtoreina pitäviltä henkilöiltä Astrasta, on vastaus ollut vähän tyyliin: "Ei kannata, sähkövikoja, ruostuu yms." Miten paljon tässä on totta? Jotenkin tuntuu, että Astra ei ole oikein saavuttanut luottamusta kaikkien silmissä.
Itse kävin tuossa yhden Astran koeajamassa, ja hyvin miellyttävä kuva jäi kaikinpuolin. Itse myös pidän ukkonäöstä, ja hinta taitaa olla tuon kokoluokan edullisin.
Autolla olisi tarkoitus ajaa seuraavat 3 vuotta, ja tämän jälkeen siirtyä astetta laadukkaampaan luokkaan. Nyt vaan pitäisi saada vähän isompi auto hyvin palvelleen Corsan tilalle.että ruostuminen olisi tuon ikäluokan atsran ongelma.aikaisemmissa tosin tuo oli ongelma.1.6 16v koneissa on tosin ollut alikokoisia mäntiä.seurauksena melkoinen öljynkulutus.suosittelen jotain muuta moottoria.tosin 1.6 8v kone on "pomminvarma"...
- Timo
usko kirjoitti:
että ruostuminen olisi tuon ikäluokan atsran ongelma.aikaisemmissa tosin tuo oli ongelma.1.6 16v koneissa on tosin ollut alikokoisia mäntiä.seurauksena melkoinen öljynkulutus.suosittelen jotain muuta moottoria.tosin 1.6 8v kone on "pomminvarma"...
Itsekin en ihan usko tuota ruostumisen ongelmaa, onhan noilla Astroilla 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Noista alikokoisista männistä muistan itsekin jostain lukeneeni. Niin, tuo 1.8 tai mahdollisesti 2.0 kiinnostaisi, mutta haluan pitää budjettini tuossa 9000e. Onkohan noista koneista, niiden eroista jossain foorumilla mitään käyttäjien kokemuksia?
- Astra99
Timo kirjoitti:
Itsekin en ihan usko tuota ruostumisen ongelmaa, onhan noilla Astroilla 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Noista alikokoisista männistä muistan itsekin jostain lukeneeni. Niin, tuo 1.8 tai mahdollisesti 2.0 kiinnostaisi, mutta haluan pitää budjettini tuossa 9000e. Onkohan noista koneista, niiden eroista jossain foorumilla mitään käyttäjien kokemuksia?
Täältä löytyy kaikki Opel-tietous :)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/index.php
Ja tonni on pieni raha autokaupassa (9te -> 10te) jos on tarkoitus autoa 3v pitää... - hyvin.
Timo kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tosiaan tässä olisi kiikarissa yksi noin 70 000 ajettu astra, joka on juuri tuota 1999 mallia. Koeajo ei vaan onnistu vasta kuin 2 viikon kuluttua. Onkohan erot suuria, jos vertaa 1998-2002 mallin astroja? Tässä tuli luettua joku vähän vanhempi Tuulilasi, jossa astra oli vertailussa. Testissä auto todettiin tasavahvaksi ja mitään suurempia moittimisen aiheita ei ollut. Niin, astra muuten voitti tuon testi, mm. Corolan, Peugeot 307:n ja Focuksen.
Tässä tiedustellut muutamilta itseään autotohtoreina pitäviltä henkilöiltä Astrasta, on vastaus ollut vähän tyyliin: "Ei kannata, sähkövikoja, ruostuu yms." Miten paljon tässä on totta? Jotenkin tuntuu, että Astra ei ole oikein saavuttanut luottamusta kaikkien silmissä.
Itse kävin tuossa yhden Astran koeajamassa, ja hyvin miellyttävä kuva jäi kaikinpuolin. Itse myös pidän ukkonäöstä, ja hinta taitaa olla tuon kokoluokan edullisin.
Autolla olisi tarkoitus ajaa seuraavat 3 vuotta, ja tämän jälkeen siirtyä astetta laadukkaampaan luokkaan. Nyt vaan pitäisi saada vähän isompi auto hyvin palvelleen Corsan tilalle....sähköhommista puheen ollen. Ajovaloja palaa melko tiuhaan. Panostaminen laadukkaisiin polttimoihin saattaisi kuulemma auttaa, samoin lamppujen johtosarjan vaihto laadukkaampiin. Itse käytän halvimpia mahdollisia polttimoita, enkä pidä ongelmaa suuren suurena.
Ruostumiseen en myöskään usko. Ongelma liittyy edellisiin, eli E-koppasiin, malleihin. G-Astrat on sinkitty (voi olla, että kyseessä oli joku muukin käsittely) jo tehtaalla.
Moottoreiden kohdalla ainakin itse uskon 16V mallin säilyttävän paremmin arvonsa verrattuna 8V malliin. Ihmesethän on tunnetusti persoja pienelekin lisäteholle. Tiedä häntä...
Koeajolla kannattaa myös ihmetellä etupenkkejä. Selkänojan muotoilu tuntui aluksi tosi ihmeelliseltä. Penkkiin kuitenkin tottui nopeasti, eikä ainakaan itselläni ole ongelmia hyvän ajoasennon löytämisessä.
Suosittelen edelleen. - Timo
hyvin. kirjoitti:
...sähköhommista puheen ollen. Ajovaloja palaa melko tiuhaan. Panostaminen laadukkaisiin polttimoihin saattaisi kuulemma auttaa, samoin lamppujen johtosarjan vaihto laadukkaampiin. Itse käytän halvimpia mahdollisia polttimoita, enkä pidä ongelmaa suuren suurena.
Ruostumiseen en myöskään usko. Ongelma liittyy edellisiin, eli E-koppasiin, malleihin. G-Astrat on sinkitty (voi olla, että kyseessä oli joku muukin käsittely) jo tehtaalla.
Moottoreiden kohdalla ainakin itse uskon 16V mallin säilyttävän paremmin arvonsa verrattuna 8V malliin. Ihmesethän on tunnetusti persoja pienelekin lisäteholle. Tiedä häntä...
Koeajolla kannattaa myös ihmetellä etupenkkejä. Selkänojan muotoilu tuntui aluksi tosi ihmeelliseltä. Penkkiin kuitenkin tottui nopeasti, eikä ainakaan itselläni ole ongelmia hyvän ajoasennon löytämisessä.
Suosittelen edelleen.Kiitos taas vastanneille. Näillä näkymin seuraava auto on Astra. Tänään tuli pistäydyttyä Opelin liikkeessä, ja palvelu oli mielestäni kestitason yläpuolella. Myyjä oli vähän vanhempi, ja käyttäytyi hyvin asiallisesti eikä missään vaiheessa tyrkyttänyt mitään autoa. Lisäksi aikaa tuntui löytyvän, ja tiedustelinkin vähän kaikkea maan ja taivaan väliltä. Palvelusta voisi hyvin antaa 9-.
Tosiaan, liikkeeseen on tulossa 2001 mallin Astra, joka on alle 90 000 km ajettu 1.6 confort malli. Myyjä muisteli, että autossa oli lisäksi ilmastointi. Hinta liikkuisi siinä hieman yli 10 000 €:n tietämillä. Entinen omistaja on vanhempi herrasmies, joka on huollattanut autoaan säännöllisesti. Tässä saattaisi olla se löytö. Nyt vain pitää odotella noin kuukausi, lupasivat sitten auton viikonlopuksi koeajoon.
Vakuutusyhtiössä meni myös hyvin, täyskaskoon saisi suoraan 70% bonukset.
Olisin hyvin kiitollinen kuulemaan vielä kommentteja tuosta Astrasta. Millainen auto se on esim. talvella? Huoltokustannukset merkkiliikkeessä? Yms. - männistä
Timo kirjoitti:
Kiitos taas vastanneille. Näillä näkymin seuraava auto on Astra. Tänään tuli pistäydyttyä Opelin liikkeessä, ja palvelu oli mielestäni kestitason yläpuolella. Myyjä oli vähän vanhempi, ja käyttäytyi hyvin asiallisesti eikä missään vaiheessa tyrkyttänyt mitään autoa. Lisäksi aikaa tuntui löytyvän, ja tiedustelinkin vähän kaikkea maan ja taivaan väliltä. Palvelusta voisi hyvin antaa 9-.
Tosiaan, liikkeeseen on tulossa 2001 mallin Astra, joka on alle 90 000 km ajettu 1.6 confort malli. Myyjä muisteli, että autossa oli lisäksi ilmastointi. Hinta liikkuisi siinä hieman yli 10 000 €:n tietämillä. Entinen omistaja on vanhempi herrasmies, joka on huollattanut autoaan säännöllisesti. Tässä saattaisi olla se löytö. Nyt vain pitää odotella noin kuukausi, lupasivat sitten auton viikonlopuksi koeajoon.
Vakuutusyhtiössä meni myös hyvin, täyskaskoon saisi suoraan 70% bonukset.
Olisin hyvin kiitollinen kuulemaan vielä kommentteja tuosta Astrasta. Millainen auto se on esim. talvella? Huoltokustannukset merkkiliikkeessä? Yms.uskoisin kyllä että se mäntäongelma on jo menneen talven lumia noin uudessa mallissa.ja tottahan ihminen on perso teholle.kuitenkin mitä isompi patti niin kyllähän se on helpompi joskus jälleen myydä.tuo www.opelclubfinland.fi on harvinaisen toimiva foorumi.
- astra99
Osta samantien 2.0i koneella, kestävämpi ja mukavempi ajella maantiellä!
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=82632
Ja autossahan on lähes uudet talvirenkaat bensalämppäri talven varalta :) - ooppelisti
Itselläni on Astra 1.6 vm-99 ja mittarissa nyt reilut 124 000 km. Hyvin ja luotettavasti on toiminut tähän asti. Kaikenkaikkiaan kelpo ja toimintavarma perusauto. En ainakaan itse voi kokemusteni perusteella allekirjoittaa niitä mollaavia väitteitä, joita Astroista on vuosien aikana kuultu.
- hgadh
Se ainakin on.
- Timo
Tässä tuli lainattua muutama vanhempi TM ja Tuulilasi, TM 11/2000 oli vertailtu edullisia viistoperäisiä autoja. Renault Megane Confort 1.4 16V oli testivoittaja 8.5 arvosanalla, Opel Astra 1.6i Eco oli neljäntenä 8.2 arvosanalla häviten Rellulle, Golfille ja Focukselle. Toyota Corola ja Nissan Almera olivat peränpitäjiä.
Astrassa haukuttiin sen meluisuutta - kukaan ei ole ainakaan toistaiseksi valittanut tällä foorumilla sen meluisuudesta. Tietysti renkaista riippuu, mutta mitä mieltä olette - onko melu häiritsevää? Jarruista ei ole myöskään foorumilla ollut juuri juttua, testissä valittavat niiden raskaskäyttöisyydestä. Mitä tästä sanotte? Itse en tähän ainakaan koeajossa kiinnittänyt huomiota.
TM 3/1999 oli melko kattava talvitesti. Tätä testiä oli mukava lukea, itse kun toistaiseksi asustelen täällä napapiirin tuntumassa, on auton talvikäyttöisyys otettava erityisesti huomioon.
Astra voitti kyseisen testin arvosanalla 9,1. Ford Focus toisena 8.9 arvosanalla. Peränpitäjäksi jäi Toyota Corola, A Mersu, Honda Civic ja viimeisenä Fiat Marea.
Arvosanat Astralle:
Talviajo maantiellä 10/10
Hallittavuus 10/10
Jarrut 9/10
Etenemiskyky 9/10
Kylmäkulutus 8/10
Kylmäpäästöt 8/10
Lämmityslaite 9/10
Valot ja näkeminen 9/10
Sähkölämmittimet 9/10
Talvivarusteet 9/10
Ei ollenkaan huono!
Ainut mikä edelleen vähän mietityttää on tuo Opel Astran kestävyys. Olen tässä vielä osaksi opiskelijan palkoilla ja mitään suuria remontteja en todellakaan halua. Se tuossa 2001 Astrassa, - joka on tällä hetkellä se potentiaalisin vaihtoehto - on hyvää, että siihen saisi vuoden takuun. Pikkuviat yms. kuitenkin ovat sellaisia ei-toivottuja juttuja, joita ei kukaan halua. Tyhmästi kysyttynä: uskallanko ostaa Astran? - ooppelisti
Timo kirjoitti:
Tässä tuli lainattua muutama vanhempi TM ja Tuulilasi, TM 11/2000 oli vertailtu edullisia viistoperäisiä autoja. Renault Megane Confort 1.4 16V oli testivoittaja 8.5 arvosanalla, Opel Astra 1.6i Eco oli neljäntenä 8.2 arvosanalla häviten Rellulle, Golfille ja Focukselle. Toyota Corola ja Nissan Almera olivat peränpitäjiä.
Astrassa haukuttiin sen meluisuutta - kukaan ei ole ainakaan toistaiseksi valittanut tällä foorumilla sen meluisuudesta. Tietysti renkaista riippuu, mutta mitä mieltä olette - onko melu häiritsevää? Jarruista ei ole myöskään foorumilla ollut juuri juttua, testissä valittavat niiden raskaskäyttöisyydestä. Mitä tästä sanotte? Itse en tähän ainakaan koeajossa kiinnittänyt huomiota.
TM 3/1999 oli melko kattava talvitesti. Tätä testiä oli mukava lukea, itse kun toistaiseksi asustelen täällä napapiirin tuntumassa, on auton talvikäyttöisyys otettava erityisesti huomioon.
Astra voitti kyseisen testin arvosanalla 9,1. Ford Focus toisena 8.9 arvosanalla. Peränpitäjäksi jäi Toyota Corola, A Mersu, Honda Civic ja viimeisenä Fiat Marea.
Arvosanat Astralle:
Talviajo maantiellä 10/10
Hallittavuus 10/10
Jarrut 9/10
Etenemiskyky 9/10
Kylmäkulutus 8/10
Kylmäpäästöt 8/10
Lämmityslaite 9/10
Valot ja näkeminen 9/10
Sähkölämmittimet 9/10
Talvivarusteet 9/10
Ei ollenkaan huono!
Ainut mikä edelleen vähän mietityttää on tuo Opel Astran kestävyys. Olen tässä vielä osaksi opiskelijan palkoilla ja mitään suuria remontteja en todellakaan halua. Se tuossa 2001 Astrassa, - joka on tällä hetkellä se potentiaalisin vaihtoehto - on hyvää, että siihen saisi vuoden takuun. Pikkuviat yms. kuitenkin ovat sellaisia ei-toivottuja juttuja, joita ei kukaan halua. Tyhmästi kysyttynä: uskallanko ostaa Astran?Onhan se totta, että Astran rengasmelu on aika kova, mutta ainakin itse olen tottunut siihen eikä se ole mitenkään häiritsevää. Alussa siihen kiinnitti ehkä enemmän huomiota,mutta ei enää tässä vaiheessa, kun takana on jo ties kuinka monta tuhatta kilometriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713