v8:n kolikkotesti?

Ootteko kokeilleet?

Ainakin 540i:tä mainostettiin aikanaan sellaisella mainoksella Saksassa jossa telkkarimainoksessa mies laittoi kolikon mototorin päälle pystyasentoon.Sitten hän käynnisti koneen ja avot! Kolikko ei kaatunut vaikka moottori kävi! Oletteko kokeilleet tätä testiä itse,miten onnistuitte? Kaverin kanssa äsken kokeiltiin ja mukana oli vaan sytkäri mutta se pysyi kyllä pystyssä.Auto oli 530i (v8 sekin).

Se kyllä teki vaikutuksen,tasainen käynti ei voi muuta sanoa kun itse sen näki.On ne vaan aika mestariteoksia noi Baijerin veistämät moottorit,isot ja varmaan pienetkin.

26

6064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djurbo

      ohan se varmaan ihme jutska pikkunelariin verrattuna..... :DDDDD

      just käynnistysmoottoriksi kelpais ISOON detroitin V8 MOOTTORIIN tuommone 3L mopo

      • Biimeri--

        toi 3 litraa ja 4 litraa ole isoja koneita meikäläisessä mittakaavassa kun täällä jengi on rinta rottingilla kun Volvossa ei ole 1.8 kone vaan "isolohko" 2.4 litranen,ollaan niin pyöhkeitä naapureille että.On noi BMW:n v8:t isoja jenkkiläisessäkin mittakaavassa,tosin ei iskutilavuuden,vaan tehon ja väännön sekä litratehon osalta.


      • niin tätä
        Biimeri-- kirjoitti:

        toi 3 litraa ja 4 litraa ole isoja koneita meikäläisessä mittakaavassa kun täällä jengi on rinta rottingilla kun Volvossa ei ole 1.8 kone vaan "isolohko" 2.4 litranen,ollaan niin pyöhkeitä naapureille että.On noi BMW:n v8:t isoja jenkkiläisessäkin mittakaavassa,tosin ei iskutilavuuden,vaan tehon ja väännön sekä litratehon osalta.

        Amikset tappelee täällä kenellä on isoin moottori, kun pitäisi tapella siitä mitä hyötyä siitä on. Ajan kakslitraisella ja jätän 80% suomen autoista taakse. Eikä vedä bensaa niinkuin diiitroitin pirssi.


      • MeitäOnMoneen
        niin tätä kirjoitti:

        Amikset tappelee täällä kenellä on isoin moottori, kun pitäisi tapella siitä mitä hyötyä siitä on. Ajan kakslitraisella ja jätän 80% suomen autoista taakse. Eikä vedä bensaa niinkuin diiitroitin pirssi.

        PerusPerttikin älähti kun loukattiin hänen isoa kaikki taaksejättävää 2litrasta leasing-Primeraa :D Kato toisten ei , Pertti-hyvä,tarvitse repiä kiksejä siitä että tänään säästy 0,4 dl bensaa kun ajaa nuhapumpulla verrattuna v8-laatuautoon,vaan kiksit revitään jostain ihan muualta.


      • W. Wärtsilä

        taas närhen munat. Ootpa mahoton kyykyttäjä. Ei sulle pärjää kukaan.

        Kyllä sitä detroitin päälliköllä on tuota pokkaa. Ei siinä Pemarin kasilla pärjää, kun tuommosten tosimiesten sakkiin joutuu ja detroitin ISO V8 MOOTTORI jyrähtää. Yhtä isoja moottoreita ei tehdäkään kuin Kiinassa ja Neuvostoliitossa.

        Nyt lähti Pemari myyntiin. Oli niin paha.


    • tasaisin käynti on kuitenkin suorassa kuutosessa!

      • suora

        mäyräkoira


      • SeiskaE38

      • kuitenkin
        SeiskaE38 kirjoitti:

        kaikkihan tietävät, että tunnetusti tasaisimmin käy V12.

        Katsokaa vaikka tämä kolikkovideo 850CSi:stä:

        http://www.e31.org/mpegs/EuroOnEngine.jpg

        Samalta sivustolta löytyy myös teoria-asiaa eri moottorityypeistä ja niiden käynnin tasaisuudesta:

        http://www.e31.org/engines_e.html

        semmoinen, että noi vanhat vuosisadanalun autot käy tosi nätisti ja pienilläkierroksilla ja syy löytyy painavasta vautipyörästä


      • vee12
        SeiskaE38 kirjoitti:

        kaikkihan tietävät, että tunnetusti tasaisimmin käy V12.

        Katsokaa vaikka tämä kolikkovideo 850CSi:stä:

        http://www.e31.org/mpegs/EuroOnEngine.jpg

        Samalta sivustolta löytyy myös teoria-asiaa eri moottorityypeistä ja niiden käynnin tasaisuudesta:

        http://www.e31.org/engines_e.html

        ...Kyllä näin on! V12 käy ihan eritavalla vähempi pyttyisiin verrattuna...ei mitään röpötystä tai pörinää, vaan tasaista hyrinää!!

        tästä voi kinata vain jos ei ole kokemusta V12 moottorista!

        ..että turha on naapurin jormien mouhota asiasta jos ei oo tusinapyttyä nähny ku tekniikan maailman sivuilla!
        ps. sama pätee myös 450nm vääntöön


      • Hehee!
        vee12 kirjoitti:

        ...Kyllä näin on! V12 käy ihan eritavalla vähempi pyttyisiin verrattuna...ei mitään röpötystä tai pörinää, vaan tasaista hyrinää!!

        tästä voi kinata vain jos ei ole kokemusta V12 moottorista!

        ..että turha on naapurin jormien mouhota asiasta jos ei oo tusinapyttyä nähny ku tekniikan maailman sivuilla!
        ps. sama pätee myös 450nm vääntöön

        mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.


      • mahtaa olla
        Hehee! kirjoitti:

        mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.

        sun ÄO? Tiedätkö edes, mitä se tarkoittaa?


      • Nm...
        Hehee! kirjoitti:

        mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.

        Tapastikos :DDDD


      • Erkko
        Hehee! kirjoitti:

        mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.

        Vau, nyt meni bemari kuskeilta jauhot suuhun, kun isossa V8:ssa on jopa 452Nm vääntöä. Mikähän oli litratilavuus? Näin saataisiin laskettua litra kohtainnen vääntö. (eli Nm/l)

        Bemulla on 179,4Nm/l parhaassa koneessa.

        Jos Chevyssä olisi sama litra vääntö, niin siinä olisi 2.52 litranen kone.

        Vieläkö jatketaan keskustelua? =D


      • tekee
        Erkko kirjoitti:

        Vau, nyt meni bemari kuskeilta jauhot suuhun, kun isossa V8:ssa on jopa 452Nm vääntöä. Mikähän oli litratilavuus? Näin saataisiin laskettua litra kohtainnen vääntö. (eli Nm/l)

        Bemulla on 179,4Nm/l parhaassa koneessa.

        Jos Chevyssä olisi sama litra vääntö, niin siinä olisi 2.52 litranen kone.

        Vieläkö jatketaan keskustelua? =D

        hepat ne laukkaa....tähän vois laittaa hitaita,voimattomia ja vähäheppaisia paljon vääntäviä kotteroita pilvin pimein.
        Mutta rattorimiehet niistä tuskin mitään ymmärtää.


      • Erkko
        tekee kirjoitti:

        hepat ne laukkaa....tähän vois laittaa hitaita,voimattomia ja vähäheppaisia paljon vääntäviä kotteroita pilvin pimein.
        Mutta rattorimiehet niistä tuskin mitään ymmärtää.

        Kannattaa odottaa, että lähdet yläasteelta pois ja pääset (jos pääset) ammattikouluun autopuolelle opiskelemaan autotekniikkaa. Minun ei edes pitänyt sinne mennä, että tietäisin jotain autoista.

        Jollei ole vääntöä ei ole tehoa. Kysymys on vain siitä millä kierroksilla kyseinen vääntömomentti on. Joten voi olla samalla vääntömomentilla olevaa moottoria, jossa toinen saa parhaat väännöt korkeilla kierroksilla ja toinen matalilla. Tämä taas vaikuttaa moottorin luonteeseen, koska kierroskoneessa harvemmin on vääntöä alakierroksilla. Näin saadaan toista kättä pitää kokoajan vaihdekepillä ja hakea sitä pientä kierrosaluetta, millä kone jaksaa vääntää.

        Sitä paitsi hevosvoima käsite on aikansa elänyttä, eikä sitä ole käytetty ainakaan 10vuoteen. Hevosvoima tulee tehosta joka tarvitaan 33 000 naulan painon nostamiseen 1 jalan korkeuteen minuutin aikana. Naulaa tai jalkaa ei olla käytetty SI-järjestelmässä ikuna. Minuuttia on, mutta se ei ole peruyksikkö. Kilogramma (kg), metri (m) sekä sekunti (s) sen sijaan ovat SI-järjestelmän yksiköitä. Kun 75kg nostetaan metrin korkeuteen sekunnissa, saadaan nykyisin käytetty tehon yksikkö.

        Vieläkö keskustellaan vai haluatko varmistaa että kaikki ymmärtävät kuinka tyhmä olet?


      • höpönpöppöö
        Erkko kirjoitti:

        Vau, nyt meni bemari kuskeilta jauhot suuhun, kun isossa V8:ssa on jopa 452Nm vääntöä. Mikähän oli litratilavuus? Näin saataisiin laskettua litra kohtainnen vääntö. (eli Nm/l)

        Bemulla on 179,4Nm/l parhaassa koneessa.

        Jos Chevyssä olisi sama litra vääntö, niin siinä olisi 2.52 litranen kone.

        Vieläkö jatketaan keskustelua? =D

        Varsinainen insinööri..kuka tuota ei nyt olis osannut laskea:)


      • bemsu
        Hehee! kirjoitti:

        mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.

        mun bemun v-12 koneessa on 490nm vääntöä mut se onkin 5,4 litranen.Että revi siitä!


      • tri Sykerö
        bemsu kirjoitti:

        mun bemun v-12 koneessa on 490nm vääntöä mut se onkin 5,4 litranen.Että revi siitä!

        Sä oot kova jätkä.. jeee.. nyt mä tulen UUUUUHHH!!!


      • bemsu
        tri Sykerö kirjoitti:

        Sä oot kova jätkä.. jeee.. nyt mä tulen UUUUUHHH!!!

        no huh huh! että voi olla hölmö!!!!


    • Tässä niinku

      Mahtais olla vaan se pointti !!!
      Upeeta mahtavaa!!!!!!!!kolikko sitten otti ja pysyi pystyssä, samanlainen kuolevainen paska.

      • ooohh

        tuohan se onkin se MOOTTOREIDEN tarkoitus ja vertailukohta.......


      • Jartsa

        KIR-JOIT-TA-JA KER-TOI, ET-TÄ BMW:N V8 KÄY TA-SAI-SES-TI.

        KU-KA ON KUO-LE-VAI-NEN PAS-KA? SI-NÄ? MIN-KÄ KANS-SA SA-MAN-LAI-NEN?


      • ooohh
        Jartsa kirjoitti:

        KIR-JOIT-TA-JA KER-TOI, ET-TÄ BMW:N V8 KÄY TA-SAI-SES-TI.

        KU-KA ON KUO-LE-VAI-NEN PAS-KA? SI-NÄ? MIN-KÄ KANS-SA SA-MAN-LAI-NEN?

        SE TA-SAI-SES-TI KÄYN-TI-KÖ MU-KA ON TÄR-KEIN-TÄ??

        ON BE-MUS-SA VIT-SIT VÄ-HIS-SÄ KUN TAR-VII NOS-TAA KÄYN-NIN TA-SAI-SUUS AI-HEEK-SI.....


      • Jartsa
        ooohh kirjoitti:

        SE TA-SAI-SES-TI KÄYN-TI-KÖ MU-KA ON TÄR-KEIN-TÄ??

        ON BE-MUS-SA VIT-SIT VÄ-HIS-SÄ KUN TAR-VII NOS-TAA KÄYN-NIN TA-SAI-SUUS AI-HEEK-SI.....

        SE TA-SAI-SES-TI KÄYN-TI-KÖ MU-KA ON TÄR-KEIN-TÄ??

        Ei tietenkään ole tärkeintä. Ei kai kukaan ole sellaista väittänytkään. Taidat olla aivan yhtä tyhmä, kuten se (täytyy olla sukulaisesi), jolle vastasin.

        Etkö kuitenkin voisi sallia meidän kirjoittaa täällä muustakin kuin siitä kaikkein tärkeimmästä asiasta ja mikä se tärkein asia muuten on?


        ON BE-MUS-SA VIT-SIT VÄ-HIS-SÄ KUN TAR-VII NOS-TAA KÄYN-NIN TA-SAI-SUUS AI-HEEK-SI.....

        Käynnin tasaamiseksi laitetaan moottoreihin jopa akseleita vastapainoineen ja vauhtipyörä, joten luultavasti 99,99999999% ihmisistä ymmärtää sen aika tärkeäksi.

        Keskittykää te aluksi kuitenkin hoitamaan ne henkiset tasapainoasiat kohdalleen.


    • ...

      ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe