Ainakin 540i:tä mainostettiin aikanaan sellaisella mainoksella Saksassa jossa telkkarimainoksessa mies laittoi kolikon mototorin päälle pystyasentoon.Sitten hän käynnisti koneen ja avot! Kolikko ei kaatunut vaikka moottori kävi! Oletteko kokeilleet tätä testiä itse,miten onnistuitte? Kaverin kanssa äsken kokeiltiin ja mukana oli vaan sytkäri mutta se pysyi kyllä pystyssä.Auto oli 530i (v8 sekin).
Se kyllä teki vaikutuksen,tasainen käynti ei voi muuta sanoa kun itse sen näki.On ne vaan aika mestariteoksia noi Baijerin veistämät moottorit,isot ja varmaan pienetkin.
v8:n kolikkotesti?
26
6013
Vastaukset
- djurbo
ohan se varmaan ihme jutska pikkunelariin verrattuna..... :DDDDD
just käynnistysmoottoriksi kelpais ISOON detroitin V8 MOOTTORIIN tuommone 3L mopo- Biimeri--
toi 3 litraa ja 4 litraa ole isoja koneita meikäläisessä mittakaavassa kun täällä jengi on rinta rottingilla kun Volvossa ei ole 1.8 kone vaan "isolohko" 2.4 litranen,ollaan niin pyöhkeitä naapureille että.On noi BMW:n v8:t isoja jenkkiläisessäkin mittakaavassa,tosin ei iskutilavuuden,vaan tehon ja väännön sekä litratehon osalta.
- niin tätä
Biimeri-- kirjoitti:
toi 3 litraa ja 4 litraa ole isoja koneita meikäläisessä mittakaavassa kun täällä jengi on rinta rottingilla kun Volvossa ei ole 1.8 kone vaan "isolohko" 2.4 litranen,ollaan niin pyöhkeitä naapureille että.On noi BMW:n v8:t isoja jenkkiläisessäkin mittakaavassa,tosin ei iskutilavuuden,vaan tehon ja väännön sekä litratehon osalta.
Amikset tappelee täällä kenellä on isoin moottori, kun pitäisi tapella siitä mitä hyötyä siitä on. Ajan kakslitraisella ja jätän 80% suomen autoista taakse. Eikä vedä bensaa niinkuin diiitroitin pirssi.
- MeitäOnMoneen
niin tätä kirjoitti:
Amikset tappelee täällä kenellä on isoin moottori, kun pitäisi tapella siitä mitä hyötyä siitä on. Ajan kakslitraisella ja jätän 80% suomen autoista taakse. Eikä vedä bensaa niinkuin diiitroitin pirssi.
PerusPerttikin älähti kun loukattiin hänen isoa kaikki taaksejättävää 2litrasta leasing-Primeraa :D Kato toisten ei , Pertti-hyvä,tarvitse repiä kiksejä siitä että tänään säästy 0,4 dl bensaa kun ajaa nuhapumpulla verrattuna v8-laatuautoon,vaan kiksit revitään jostain ihan muualta.
- W. Wärtsilä
taas närhen munat. Ootpa mahoton kyykyttäjä. Ei sulle pärjää kukaan.
Kyllä sitä detroitin päälliköllä on tuota pokkaa. Ei siinä Pemarin kasilla pärjää, kun tuommosten tosimiesten sakkiin joutuu ja detroitin ISO V8 MOOTTORI jyrähtää. Yhtä isoja moottoreita ei tehdäkään kuin Kiinassa ja Neuvostoliitossa.
Nyt lähti Pemari myyntiin. Oli niin paha.
tasaisin käynti on kuitenkin suorassa kuutosessa!
- suora
mäyräkoira
- SeiskaE38
kaikkihan tietävät, että tunnetusti tasaisimmin käy V12.
Katsokaa vaikka tämä kolikkovideo 850CSi:stä:
http://www.e31.org/mpegs/EuroOnEngine.jpg
Samalta sivustolta löytyy myös teoria-asiaa eri moottorityypeistä ja niiden käynnin tasaisuudesta:
http://www.e31.org/engines_e.html - kuitenkin
SeiskaE38 kirjoitti:
kaikkihan tietävät, että tunnetusti tasaisimmin käy V12.
Katsokaa vaikka tämä kolikkovideo 850CSi:stä:
http://www.e31.org/mpegs/EuroOnEngine.jpg
Samalta sivustolta löytyy myös teoria-asiaa eri moottorityypeistä ja niiden käynnin tasaisuudesta:
http://www.e31.org/engines_e.htmlsemmoinen, että noi vanhat vuosisadanalun autot käy tosi nätisti ja pienilläkierroksilla ja syy löytyy painavasta vautipyörästä
- vee12
SeiskaE38 kirjoitti:
kaikkihan tietävät, että tunnetusti tasaisimmin käy V12.
Katsokaa vaikka tämä kolikkovideo 850CSi:stä:
http://www.e31.org/mpegs/EuroOnEngine.jpg
Samalta sivustolta löytyy myös teoria-asiaa eri moottorityypeistä ja niiden käynnin tasaisuudesta:
http://www.e31.org/engines_e.html...Kyllä näin on! V12 käy ihan eritavalla vähempi pyttyisiin verrattuna...ei mitään röpötystä tai pörinää, vaan tasaista hyrinää!!
tästä voi kinata vain jos ei ole kokemusta V12 moottorista!
..että turha on naapurin jormien mouhota asiasta jos ei oo tusinapyttyä nähny ku tekniikan maailman sivuilla!
ps. sama pätee myös 450nm vääntöön - Hehee!
vee12 kirjoitti:
...Kyllä näin on! V12 käy ihan eritavalla vähempi pyttyisiin verrattuna...ei mitään röpötystä tai pörinää, vaan tasaista hyrinää!!
tästä voi kinata vain jos ei ole kokemusta V12 moottorista!
..että turha on naapurin jormien mouhota asiasta jos ei oo tusinapyttyä nähny ku tekniikan maailman sivuilla!
ps. sama pätee myös 450nm vääntöönmun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.
- mahtaa olla
Hehee! kirjoitti:
mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.
sun ÄO? Tiedätkö edes, mitä se tarkoittaa?
- Nm...
Hehee! kirjoitti:
mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.
Tapastikos :DDDD
- Erkko
Hehee! kirjoitti:
mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.
Vau, nyt meni bemari kuskeilta jauhot suuhun, kun isossa V8:ssa on jopa 452Nm vääntöä. Mikähän oli litratilavuus? Näin saataisiin laskettua litra kohtainnen vääntö. (eli Nm/l)
Bemulla on 179,4Nm/l parhaassa koneessa.
Jos Chevyssä olisi sama litra vääntö, niin siinä olisi 2.52 litranen kone.
Vieläkö jatketaan keskustelua? =D - tekee
Erkko kirjoitti:
Vau, nyt meni bemari kuskeilta jauhot suuhun, kun isossa V8:ssa on jopa 452Nm vääntöä. Mikähän oli litratilavuus? Näin saataisiin laskettua litra kohtainnen vääntö. (eli Nm/l)
Bemulla on 179,4Nm/l parhaassa koneessa.
Jos Chevyssä olisi sama litra vääntö, niin siinä olisi 2.52 litranen kone.
Vieläkö jatketaan keskustelua? =Dhepat ne laukkaa....tähän vois laittaa hitaita,voimattomia ja vähäheppaisia paljon vääntäviä kotteroita pilvin pimein.
Mutta rattorimiehet niistä tuskin mitään ymmärtää. - Erkko
tekee kirjoitti:
hepat ne laukkaa....tähän vois laittaa hitaita,voimattomia ja vähäheppaisia paljon vääntäviä kotteroita pilvin pimein.
Mutta rattorimiehet niistä tuskin mitään ymmärtää.Kannattaa odottaa, että lähdet yläasteelta pois ja pääset (jos pääset) ammattikouluun autopuolelle opiskelemaan autotekniikkaa. Minun ei edes pitänyt sinne mennä, että tietäisin jotain autoista.
Jollei ole vääntöä ei ole tehoa. Kysymys on vain siitä millä kierroksilla kyseinen vääntömomentti on. Joten voi olla samalla vääntömomentilla olevaa moottoria, jossa toinen saa parhaat väännöt korkeilla kierroksilla ja toinen matalilla. Tämä taas vaikuttaa moottorin luonteeseen, koska kierroskoneessa harvemmin on vääntöä alakierroksilla. Näin saadaan toista kättä pitää kokoajan vaihdekepillä ja hakea sitä pientä kierrosaluetta, millä kone jaksaa vääntää.
Sitä paitsi hevosvoima käsite on aikansa elänyttä, eikä sitä ole käytetty ainakaan 10vuoteen. Hevosvoima tulee tehosta joka tarvitaan 33 000 naulan painon nostamiseen 1 jalan korkeuteen minuutin aikana. Naulaa tai jalkaa ei olla käytetty SI-järjestelmässä ikuna. Minuuttia on, mutta se ei ole peruyksikkö. Kilogramma (kg), metri (m) sekä sekunti (s) sen sijaan ovat SI-järjestelmän yksiköitä. Kun 75kg nostetaan metrin korkeuteen sekunnissa, saadaan nykyisin käytetty tehon yksikkö.
Vieläkö keskustellaan vai haluatko varmistaa että kaikki ymmärtävät kuinka tyhmä olet? - höpönpöppöö
Erkko kirjoitti:
Vau, nyt meni bemari kuskeilta jauhot suuhun, kun isossa V8:ssa on jopa 452Nm vääntöä. Mikähän oli litratilavuus? Näin saataisiin laskettua litra kohtainnen vääntö. (eli Nm/l)
Bemulla on 179,4Nm/l parhaassa koneessa.
Jos Chevyssä olisi sama litra vääntö, niin siinä olisi 2.52 litranen kone.
Vieläkö jatketaan keskustelua? =DVarsinainen insinööri..kuka tuota ei nyt olis osannut laskea:)
- bemsu
Hehee! kirjoitti:
mun Chevyssäkin on enemmän vääntöä,nimittäin 452 nM vaikka onkin vaan v8.Että joko v12 on ihan paska tai sitten jenkit tekee parempia moottoreita,päätä sä.
mun bemun v-12 koneessa on 490nm vääntöä mut se onkin 5,4 litranen.Että revi siitä!
- tri Sykerö
bemsu kirjoitti:
mun bemun v-12 koneessa on 490nm vääntöä mut se onkin 5,4 litranen.Että revi siitä!
Sä oot kova jätkä.. jeee.. nyt mä tulen UUUUUHHH!!!
- bemsu
tri Sykerö kirjoitti:
Sä oot kova jätkä.. jeee.. nyt mä tulen UUUUUHHH!!!
no huh huh! että voi olla hölmö!!!!
- Tässä niinku
Mahtais olla vaan se pointti !!!
Upeeta mahtavaa!!!!!!!!kolikko sitten otti ja pysyi pystyssä, samanlainen kuolevainen paska.- ooohh
tuohan se onkin se MOOTTOREIDEN tarkoitus ja vertailukohta.......
- Jartsa
KIR-JOIT-TA-JA KER-TOI, ET-TÄ BMW:N V8 KÄY TA-SAI-SES-TI.
KU-KA ON KUO-LE-VAI-NEN PAS-KA? SI-NÄ? MIN-KÄ KANS-SA SA-MAN-LAI-NEN? - ooohh
Jartsa kirjoitti:
KIR-JOIT-TA-JA KER-TOI, ET-TÄ BMW:N V8 KÄY TA-SAI-SES-TI.
KU-KA ON KUO-LE-VAI-NEN PAS-KA? SI-NÄ? MIN-KÄ KANS-SA SA-MAN-LAI-NEN?SE TA-SAI-SES-TI KÄYN-TI-KÖ MU-KA ON TÄR-KEIN-TÄ??
ON BE-MUS-SA VIT-SIT VÄ-HIS-SÄ KUN TAR-VII NOS-TAA KÄYN-NIN TA-SAI-SUUS AI-HEEK-SI..... - Jartsa
ooohh kirjoitti:
SE TA-SAI-SES-TI KÄYN-TI-KÖ MU-KA ON TÄR-KEIN-TÄ??
ON BE-MUS-SA VIT-SIT VÄ-HIS-SÄ KUN TAR-VII NOS-TAA KÄYN-NIN TA-SAI-SUUS AI-HEEK-SI.....SE TA-SAI-SES-TI KÄYN-TI-KÖ MU-KA ON TÄR-KEIN-TÄ??
Ei tietenkään ole tärkeintä. Ei kai kukaan ole sellaista väittänytkään. Taidat olla aivan yhtä tyhmä, kuten se (täytyy olla sukulaisesi), jolle vastasin.
Etkö kuitenkin voisi sallia meidän kirjoittaa täällä muustakin kuin siitä kaikkein tärkeimmästä asiasta ja mikä se tärkein asia muuten on?
ON BE-MUS-SA VIT-SIT VÄ-HIS-SÄ KUN TAR-VII NOS-TAA KÄYN-NIN TA-SAI-SUUS AI-HEEK-SI.....
Käynnin tasaamiseksi laitetaan moottoreihin jopa akseleita vastapainoineen ja vauhtipyörä, joten luultavasti 99,99999999% ihmisistä ymmärtää sen aika tärkeäksi.
Keskittykää te aluksi kuitenkin hoitamaan ne henkiset tasapainoasiat kohdalleen.
- ...
...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku635032Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362289Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti632190- 2222163
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181383Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191324- 89976
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47953- 66897
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12879