Hamstereista kysyttävää!!

Tietämätön9

Olisin kysynyt että pitääkö hamstereita kenties pestä? Jos niin neuvoisiko joku että miten? Ja kuinka usein?!
Olen yrittänyt katella esim:Netistä että pitääkö niitä pestä mutta missään ei lue hamstereiden peseytymisestä yhtään mitään:(
Mutta jos joku olisi ystävällinen ja kertoisi!!..
Kiitos paljon avusta näin etukäteen:)

47

4918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Hulluko olet!? Mietippäs kannattaako edes kysyä tuollaista. Kyllähän sen jokainen hamsterin hankkijakin tajuaa ettei niitä pestä! Ja jos netistäkään tietoa löydy, niin etkö muka jo siitä ymmärrä että hamsteria ei pestä! Kyllä nää nykyajan hamsterin hankkijat ei ymmärrä mitään!!!!

      • justiinsa juu!!!

        LUULET SÄ' ET KAIKKI ON YHTÄ VIISAITA KUN SÄ???????????????????


      • jaa a

        Onko sulla hamsteria?
        Ehkä joo voi vilustua mutta etsä kuivaa itseäsi peseytymisen jälkeen? hamsteri kuivataan tietenkin.
        Mä ainaki oon pessy hamsteriani ja se tykkää olla vedessä.


      • haloo!!!!

        Tyhmiä kysymyksiä ei ole, mutta tyhmiä vastauksia näköjään on!!


      • ("_")

        kyllä ne kylpee kylpyhiekassa tietty!!


      • witu rage

        itekki varmaa tiiät sen siitä et tapoit omas pesemällä sen...

        toinen vaa kysy ni ei sun tartte heti ragettaa....!


      • minä355

        mä kuule ymmärrän! luin sen ohjeen jotain sata kertaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • TyTtÖnEn

      hamstereita ei saa todellakaam pestä!!!!hamsteri vilustuu jos se kastuu ja voi kuolla siihen keuhkokuumeeseen mitä vilustumisesta seuraa...

      • ~Jemina~

        Väittikö hän että on pessyt hamsterinsa?
        Hän vaan kysyi että saako niitä pestä!
        Ei kaikkea voi tietää, kysymisestähän se kaikki joskus alkaa ;D
        Ja kyllähän rottiakin pestään, niin hän päätti kysästä hamsterin pesusta...


      • 5677
        ~Jemina~ kirjoitti:

        Väittikö hän että on pessyt hamsterinsa?
        Hän vaan kysyi että saako niitä pestä!
        Ei kaikkea voi tietää, kysymisestähän se kaikki joskus alkaa ;D
        Ja kyllähän rottiakin pestään, niin hän päätti kysästä hamsterin pesusta...

        no saa niitä kuumalla vedellä mut ei liian kuumalla


      • Lillyyyyyy

      • J
        Lillyyyyyy kirjoitti:

        Hamsteri ei tykkää olla vedessä. Youtubessa on kamalia videoita kun hamsteria uitetaan, esim tämä:

        http://www.youtube.com/watch?v=wWzGRqqUkc0

        se toinen hamsteri näytti hukkuvan..Ei kivaa!!!!! Mä omistan yhen hamsun joka on aivan ihana!!! enkä ikinä pesuta sitä kuin kostealla pyyhellä!!! Mulla on kylpyhiekka


    • Tiinu

      tuossa on tainut toisetkin jo sanoa, hamsua ei saa pesä. Hamsteri kuivuu hitaasti ja vilustuu helposti. Jos hamsua on ihan pakko putsata (esim. kuivuneita pilttiklönttejä karvoissa kiinni), niin kostealla pyyhkeellä voi pyyhkiä, ja kuaivata huolellisesti sen jälkeen. Muuten hamsua ei saa pesä, se hoitaa sen kyllä itse paljon paremmin.

    • Tää nyt ei juurikaan liity aiheeseen, mut mun edesmennyt hamsterini tykkäsi ilmeisesti uida. Kerran mökillä ollessamme hamsteri oli sylissäni rannalla, kunnes yht'äkkiä karkasi ja juoksi pikkukivelle, täytti poskensa ja lähti uimaan. Hieman oli kyllä yllättävä tilanne, täytyy myöntää. Ei muuta kuin hamsteri kiinni ja käsiin lämmitykseen kuivumaan rievussa. Siihen se pikkuinen nukahti. Eikä tullut kipeäksi.

      • hamsu96

        mitä aivan uskomatonta eiko sun hamsu niinku hukkunu ??? en oikee älyyy?????


      • hamsu96 kirjoitti:

        mitä aivan uskomatonta eiko sun hamsu niinku hukkunu ??? en oikee älyyy?????

        Ihan hyvin se ui ja tuntui pitävän uimisesta.
        Olihan se ihmeellisen näköistä kun se vaan täytti poskipussit ilmalla ja hyppäsi järveen.


      • :)) outoja ootte
        hamsu96 kirjoitti:

        mitä aivan uskomatonta eiko sun hamsu niinku hukkunu ??? en oikee älyyy?????

        Kyllä hamsteritkin osaa uida, vaikkain tekevät sen yleensä henkensä edestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Minun hamsteri (kääpiö) inhoaa vettä yli kaiken. Joskus laitoimme josnkun astian pohjalle puolsenttii vettä (koska oli kauhee helle et se viilentäis) niin se vaan kiipes yli laidan.


    • Hogwarts'

      Hamstereita ei muuten kannata pestä juurikaan esim. vilustumisriskin takia, mutta uroksilta esim. hajurauhaset saa pienentymään/katoamaan pesemällä. Jos hamsterin pesee niin tottakai on huolehdittava huolellisesta kuivauksesta ja ettei hamsu joudu esim. vedossa olemaan.

      • ....

        hamstereille on olemassa pesu hiekkaa!


      • jepsjeejeps

        Ei ole totta, mistäköhän sä olet saanut päähäsi, että uroksen hajurauhaset katoavat, kun hamsua pesee!?

        Ja edelleenkään hamstereita ei saa viedä ulos, edes kesällä. Vaikka se kuinka "tykkäisi uida mökkireissulla"
        Liki kaikki eläimet osaavat uida veteen joutuessaan. Täysin eriasia on, onko se kaikille lajeille luonnollista.

        Eikö häkki ole jo tarpeeksi luonnoton paikka?


      • EI PESUA ILMAN SAIRA
        .... kirjoitti:

        hamstereille on olemassa pesu hiekkaa!

        Hamsteria EI Saa Pestä! Hamsterille On Olemassa Kylpy Hiekkaa, Chinchillan Kylpy Hiekkaa.. Hamsteri Voi Sairastua Vakavasti Jos Peset Hamsteriasi! Vaikka Olisit Kylvettänytkin Hamsteriasi Jo, Ja Hamsteri Ei Ole Sairastunut Se Voi Sairastua Seuraavalla Kerralla.. :(


      • Tackutin
        .... kirjoitti:

        hamstereille on olemassa pesu hiekkaa!

        Zinzilla hiekka, tai mikä lienee. Niitä on muutamina erillaisina versioina... Ja käy hamstereille 8)


      • ???:)
        jepsjeejeps kirjoitti:

        Ei ole totta, mistäköhän sä olet saanut päähäsi, että uroksen hajurauhaset katoavat, kun hamsua pesee!?

        Ja edelleenkään hamstereita ei saa viedä ulos, edes kesällä. Vaikka se kuinka "tykkäisi uida mökkireissulla"
        Liki kaikki eläimet osaavat uida veteen joutuessaan. Täysin eriasia on, onko se kaikille lajeille luonnollista.

        Eikö häkki ole jo tarpeeksi luonnoton paikka?

        kun saa marsun niin pitääkö se heti pesta?


      • ???:)
        ???:) kirjoitti:

        kun saa marsun niin pitääkö se heti pesta?

        tarkoitin sitten kostealla pyyhkeellä


    • farkku

      pestä kuten esimerkiksi kissoja, vaan vain kun hamsteri on todella likainen.

      • Jiihoh

        Näin! Ja tosiaan siitä hamsterin kuivattamisesta pitää pitää huolta, ettei se vilustu ja uskaltaisin sanoa myös, että useimmatkana hamsterit eivät pidä uimisesta vaikka uida osaavatkin.


    • älypää_

      Hamsteria ei varsinaisesti pestä, mutta jos urostalvikon hajurauhanen on likaantunut sen voi/pitää laittaa n. 1-2cm syvään veteen tallustelemaan pariksi minuutiksi. Sen jälkeen hamsteri tulee kuivata huolellisesti. Jos se ei auta, voit pumpulipuikolla yrittää vähän putsata hajurauhasta.

    • käytössä2
    • Ei Kannata

      Ei niitä kannata pestä, mut jos on pakko niin kostealla pyyhkeelä. Ensuosittele kumminkaan.

    • EIEIEIEIEIEIEIEI!!!

      Hamsteria ei todellakaan saa pestä!!! Se voi vilustua & kuolla!! Hamsteri vaan kärsii esim. jos sen laittaa johonkin astiaan, se ei osaa itse kertoa että haluaa pois!! eikä pääsekkään pois!! jos peset hamsterisi, olet eläinrääkkääjä.... en suosittele.

    • pojat.ei.tanssi

      Hamsteria ei pestä. Ne huolehtivat itse peseytymisestään kääpiöt voivat pyöriä kylpyhiekassa. Jos uroshamstereilla kuitenkin on hajurauhaseen kuivettunut likaa, voi sen laittaa hetkeksi tallustelemaan matalaan (n.1cm) ja kädenlämpöiseen veteen, minkä jälkeen hamsteri pitää kuivata huolellisesti. Hajurauhasen puhdistamisessa kannattaa ensin kuitenkin kokeilla ihan vaan kosteaa pumpulipuikkoa tai ruokaöljyä. Öljyä pistetään ihan pisara rauhaseen, annataan olla yön yli -> lika on yleensä pehmentynyt jolloin voi vaan pyyhkiä ne pois siitä.

    • LaplandLady

      Itse olen ainakin joutunut "uittamaan" hamsteriani kauhean helteen takia, koska se vain makasi voimattomina ja väsyneen oloisena..
      Huomasin kun laskin hamsterini veteen(kädenlämpöiseen) että sen korvat luimistuivat vartaloa vasten, joten nostin sen oitis vedestä(sen vatsa ehti vain kastua). Kuivasin hamsterin pyyheliinalla hellästi ja huolellisesti.
      Hamsteri tietenkin oli todella kummissaan ja pesi itseään.. mutta parin minuutin päästä se oli jo todella virkistynyt ja nuoli kauhiasti sormiani(tavallisesti näykkii XD) : 3
      suosittelen HELLÄVARAISTA kylvettämistä/uittamista hamstereille hajurauhasen putsaamiseen ja kuumaan helteeseen! Hamsterini piristyi ainakin : )


      pidätte tai ette minua rääkkääjänä, huomasin ainakin että hamsterini tuli uimisen jälkeen paremmalle tuulelle koska hieman viileni. piste.

      • sdfsfsfsfsfrytryrtyt

        Hamsteria ei saa laittaa veteen. Parempi viilennyskeino on kostean pyyhke sisälle kääriminen. :) Hajurauhasen voi puhdistaa siten, että laittaa matalaan astiaan hieman vettä, jossa hamsteri voi kävellä hetken ajan. Tätäkään en tekisi, ellei lika muuten irtoa.


    • Onko hyvä vai huono

      Mun kaveri on pessyt sen hamsterin joka oli talvikko (venäjänkääpiöhamsteri) Ja sitte sen pippeli oli ihan likain ni se oli pessy sen sähkö hammasharjalla...

      • EIIIKÄÄÄÄ!!

        kuoliko se hamsteri??????????? :X


    • senja amalia

      moi mun hamsterini nimi on julia mä pesen aina julian silleen että otan purkiin lämmintä vettä ja sitten pienen kauhan sitten otan kauhaa vettä kipasta ja kaadan sen julian päälle ja se tykkää siitä

      • Ei_oo_todellista

        Oot kaikesta päätellen jotain max. 8v?


    • kakkapää

      nehän vilustuu ja kuolee

    • Hamstereista huolta!

      Tästäpäs on tullut iso metakka :o. Mutta jos muista viesteistä ei saa selvää:
      Hamstereita ei kannata pestä, sillä ne pitävät itse huolen puhtaudestaan. Chinchilla-hiekkaa voi ostaa jos haluaa, sillä se auttaa pitämään turkkia ei-niin-rasvaisena. Jos kuitenkin hamsteriin tarttuu jotain, mitä se ei itse osaa pestä pois, se kannattaa puhdistaa hamsterin koosta riippuen 1-2 cm matalassa vesikipossa hieman lämpimällä vedellä. Hamsteri tulee kuivata varovasti talouspaperilla ja pienellä pyyhkeellä, eikä saa joutua pesun jälkeen ikkunan läheisyyteen tai huoneeseen jossa vetää. Hamsteri saattaa myös itse sukia turkkinsa kuivaksi.

    • elksuli

      Tiedän että alatte haukkua. Meidän hamsterit haisi aivan törkeen pahalta. Me pestiin lavuaarissa, eikä kumpikaan purrut tai päästänyt outoja ääniä. Kuivasimme ensin yhdellä vessapaperilla ja sitten kiedoimme pyyhkeeseen siellä ne melkein nukkuivat. Eikä haise enää pahalta. Mutta ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ KUIVAAMISEEN HIUSTEN KUIVAAJAA! !!!

    • Hamsterityttö

      Kuinka usein pesuhiekkaa pitää vaihtaa?

      • Anonyymi

        Sitten kun näkee että se loppuu tai on kamalan likainen.


    • Anonyymi

      Onko hamstereilla pesu hiekkaa?

      • Anonyymi

        On! Sitä saa eläinkaupoista. Se on hampsterille vähän niikuin vettä koska se puhdistaa sen avulla turkkia. Varsinkin kääpiöhamspereilla


    • Anonyymi

      Voiko joku vastata pliis🙏

    • Anonyymi

      Hei tässä nyt mietin että voiko Kääpiöhampsterille tulla korona? Koska korona lähti eläimistä niin miksei kääpiöhampsterilla voi olla koronaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe