Autoa ollaan hankkimassa ja ollaan päädytty kahteen vaihtoehtoon. Talbot Solaraan tai Morris Marinaan. Kertokaapa kokemuksia kyseisistä autoista. Miten on mennyt, onko vikoja ja mitä mieltä olette autojenne ominaisuuksista muutenkin. Talbottiin käy ilmeisesti Pösön aluvanteet. Löytyyko Marinaan aluvanteita? Tekniikan maailmaa ja tuulilaseja on tullut luettua ahkerasti. Pitäis saada lisää kuitenkin tietoa. Emme kaipaa mitään provoviestejä vaan asiallisia viestejä kyseisten autojen omistajilta.
Talbot Solara vai Morris Marina
37
6706
Vastaukset
- Aapeli F
fso polonez on yhtä hyvä auto.
- Heska
Siinähän ne parhaat vaihtoehdot jo tulikin,ehkä Elite Mosse vielä niin kyllä passaa ajella tyytyväisenä.
- Nikkelimarkka
että englantilaiset tuotteet on tehty ikuisuutta varten, saksalaiset 20 v varten ja ranskalaiset muuten vain niin kannattaisin silti sitä solaraa. Jos jostain vielä löydätte ajokelpoisen niin saatte hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun pelkistetyn tyylikkään perheauton. Ajelin itsekin aikanaan pitkään horizontilla ja tosi mukava pikkuautohan sekin oli.
- heh
Juu, itselläni oli Talbot 1510 ja sitä ennen Simca 1100.
Ei noissa mitään erikoista vikaa ollut mutta paljon ajetun moottorin ääni on kuin jotakin olisi juuri hajoamassa. Kalkatus on aivan hirveä. Mutta se jatkuu ja jatkuu. - pitäny joskus
heh kirjoitti:
Juu, itselläni oli Talbot 1510 ja sitä ennen Simca 1100.
Ei noissa mitään erikoista vikaa ollut mutta paljon ajetun moottorin ääni on kuin jotakin olisi juuri hajoamassa. Kalkatus on aivan hirveä. Mutta se jatkuu ja jatkuu.säätää venttiilit ne on säätöpaloilla
- Anonyymi
heh kirjoitti:
Juu, itselläni oli Talbot 1510 ja sitä ennen Simca 1100.
Ei noissa mitään erikoista vikaa ollut mutta paljon ajetun moottorin ääni on kuin jotakin olisi juuri hajoamassa. Kalkatus on aivan hirveä. Mutta se jatkuu ja jatkuu.Sama täällä. Olen omistanut 1510 Solaran ja Horizonin. Kieltämätta aika luotettava mutta huonot vetakselit ennen 80 luvulle tuloa 1508 ja Horizon. Vaihteisto alkoi olla sellainen vaihteen arvonta loota kun alettiin olla lähellä kahtasataa tuhatta kilometriä. Nokkaketju kalkatti jo muutamankymmenen tuhannen kilometrin jälkeen kuin vanha ompelukone kun siinä ei ollut kiristintä (sama systeemi kuin Skoda Fabia 1,4 ) yms. Muuten kyllä ei huono !!!
- Anonyymi
pitäny joskus kirjoitti:
säätää venttiilit ne on säätöpaloilla
säätää venttiilit ne on säätöpaloilla..........Ei pensamalleissa, ne olivat vain Dieselissä !!
- Anonyymi
pitäny joskus kirjoitti:
säätää venttiilit ne on säätöpaloilla
säätää venttiilit ne on säätöpaloilla.....Ei pensa mallissa ,vain Dieselissä !!
- Pena
Minullla oli aikoinaan 1,8 Marina, jolla tuli ajeltua useita vuosia. Autohan on englantilaisen autonrakennuksen ensiaallon viimeisiä saavutuksia. Vanhaa ja vikaherkkää tekniikkaa kuten jo 60-luvulla. Samoja osia on käytetty myös kalliimmissa autoissa, joka on huomioitu varaosien hinnassa. Onhan se vanha perinteinen takavetoinen, jota en kyllä laskisi eduksi.
Eli valitse näistä mielummin se Talbotti.- Anonyymi
Minullla oli aikoinaan 1,8 Marina, .... Muistan hyvin erään tutun joka osti sellaisen uutena ja laturi oli heikkoa tavaraa ,se piti uusia 54000km ajon jälkeen,diodipesä oli jo söko . Laturina oli Lucas ACR jossa diodien koot olivat aivan mitättömän pieniä ,oli myös öljyn kulutusta yms. Simca / Talbot oli parempi vaihtoehto
- Arska Tehtaalta
Vähemmän ylpeänä ja suurta häpeää tuntien tunnustan että olen asiantuntija tässä asiassa. Minulla on ollut molemmat näistä autoista, Marinoita peräti kaksi kappaletta.
Yleisesti tunnettu tosi-asia on, että MM perustuu 40/50-lukujen tekniikkaan ja on ansainnut paikkansa TopTen-listalla maailman autovalmistajien suurissa epäonnistumisissa.
Ei TS kehuja ansaitse, mutta se on kuitenkin tekniikaltaan sentään 70-lukua ja sieltäkin loppupuolta. Kestävyys on TS:lla MM:aa parempi, samoin ajo-ominaisuudet, tilat ja ruostesuojaus. Ulkonäkö on maku-asia, mutta siitä minun mielestäni MM on parempi.
Kahdesta huonosta kokonaisuutena sittenkin parempi on Talbot.- Orava
Morris Marina on ehdottomasti maailman huonoin länsi-auto.
- Pate
Marinan elinkaari oli kuitenkin 9v ja autoja valmistettiin 1,1milj. kpl. Tämän jälkeen työkalut myytiin Koreaan jossa sen valmistusta jatkettiin faceliftattuna. Aika erikoinen "epäonnistuminen"
- Automies kaulaansa myöten.
On merkillepantavaa, että näillekkin foorumeille osuu joskus oikeita asiantuntijoita.
Jo merkkivalinta kertoo perehtyneisyytesi tekniikkaan ja sen huippusaavutuksiin.
Molemmat mainitsemasi merkit edustavat aikakautensa ehdotonta huippua autosuunnittelusta ja käyvät esimerkistä vielä tänäkin päivänä.
Molemmat ovat todella turvallisia ja luotettavia valintoja päädytitpä kumpaan hyvänsä.
Molemmat merkit omistaneena voin taata, että kosketus autoiluun säilyy herkkänä juuri näiden merkkituotteiden parissa.
Kuitenkin tuntien kyseisten merkkien uskomattoman kysynnän, voisin lisätä vielä muutaman lähes samanveroisen merkin hakuluetteloosi kun etsit autoilun todellisia helmiä.
Lähes samanveroista ylivertaisuutta edustaa myös seuraavat harvinaisuudet. Wauxhall Viva 1100, Seat Malaga 1.2, Fiat Ritmo 1.3, Polski Fiat 125p ja FSO Polonez 1.5.
Noissa kaikissa on sitä jotain jota Saksan autoteollisuus ei pysty tarjoaman vielä tänä päivänäkään japsien purkeista nyt puhumattakaan.
Noilla kaikilla merkeillä annat selkeän singnaalin ihmisestä, jolla on vahva itsetunto ja jonka ei tarvitse matkia toisia saavuttaakseen elämässään tyydytyksen, jonka kunnollinen auto voi ajajalleen tarjota.- Rallimies Kujala
Uskomatonta että Talbot laitetaan samaan kastiin ns. huonojen autojen kanssa.
Itselläni on jokapäiväisessä käytössä Talbot Horizon 1,3 GL vm.82.
Varmempaa ajokkia saa hakea.On lähtenyt käyntiin jopa 35 asteen pakkasella ilman moottorin lämmitystä ja mineraaliöljyillä.
Moottorin kalkatus ei menoani häiritse.
Viimeisin katsastuskin meni läpi ilman huomautuksia.
Pellit autossani ovat edelleen kuin vuonna -82.
Pohjalevy on uudenveroisessa kunnossa.Massattu muutamaan kertaan.Vaikka ajo-ominaisuudet ovat kuin vanhassa traktorissa, ei se menoa haittaa.
Vaikka auto on jokapäiväisessä käytössä en ole tällä vuosituhannella joutunut muuta kojaustoimenpiteitä suorittamaan kuin jarrupalojen vaihdon, laturin vaihdon, sekä pakoputken vaihdon.
Sain Delta-autosta tarjouksen,Horosta melkein kaksi tonnia jos vaihdan fiat puntoon.
En vaihtanut.Sanoin myyjälle , että lahoaa fiatista pohja puhki ennen kuin Talbotistani.
Eipä poikaa naurattanut.
Erityisesti tahdonkin todeta ettei auton vaihtoni ole rahasta kiinni.Talbot on turvallinen ajoneuvo, josta kertoo jo se että siinä on saab-tyyppiset turvapuskurit. - jjjjjj
Rallimies Kujala kirjoitti:
Uskomatonta että Talbot laitetaan samaan kastiin ns. huonojen autojen kanssa.
Itselläni on jokapäiväisessä käytössä Talbot Horizon 1,3 GL vm.82.
Varmempaa ajokkia saa hakea.On lähtenyt käyntiin jopa 35 asteen pakkasella ilman moottorin lämmitystä ja mineraaliöljyillä.
Moottorin kalkatus ei menoani häiritse.
Viimeisin katsastuskin meni läpi ilman huomautuksia.
Pellit autossani ovat edelleen kuin vuonna -82.
Pohjalevy on uudenveroisessa kunnossa.Massattu muutamaan kertaan.Vaikka ajo-ominaisuudet ovat kuin vanhassa traktorissa, ei se menoa haittaa.
Vaikka auto on jokapäiväisessä käytössä en ole tällä vuosituhannella joutunut muuta kojaustoimenpiteitä suorittamaan kuin jarrupalojen vaihdon, laturin vaihdon, sekä pakoputken vaihdon.
Sain Delta-autosta tarjouksen,Horosta melkein kaksi tonnia jos vaihdan fiat puntoon.
En vaihtanut.Sanoin myyjälle , että lahoaa fiatista pohja puhki ennen kuin Talbotistani.
Eipä poikaa naurattanut.
Erityisesti tahdonkin todeta ettei auton vaihtoni ole rahasta kiinni.Talbot on turvallinen ajoneuvo, josta kertoo jo se että siinä on saab-tyyppiset turvapuskurit.Itse ostin 4v sitten vanhan talbot 1510 raadon. Kori oli ja on edelleen kuin pakasta vedetty, maali kiiltää kuin uutena. Koneen ääni on ollut hirvittävä koko ajan mutta mitään varsinaista vikaa ei ole tullut, nyt ajettu 270 000 joista itse 70 000. en oo edes venttiileitä säätäny, voisiko säätö vähentää rallatusta? Auto on myös aika hyvä ajaa kallistelua lukuun ottamatta. Mittarin mukaan kulkee 185 km/h tasaisella mutta kone ulvoo silloin kuin munista hirtetty susi. Kulutus on jotain 7 litraa sadalla. Vääntöä ei juuri ole mutta kierroksia käyttämällä pysyy muiden tahdissa. maksoi aikoinaan 1000 mk. Aika hyvä ostos, koska velipojalla on moni uudempi tekele ehtinyt hajota täysin sinä aikana kun oon talbotin raadolla ajanut. Pariin vuoteen en oo nähnyt samanlaista vastaan tulevan. Parkkipaikoilla vanhat ukot tulee kyselemään autosta. Kannattaiskohan tää pitää vielä pari vuotta, jos sille vaikka alkais tulla keräilyarvoa? Onhan mosseillakin jo sellaista.
- joku vaan
Rallimies Kujala kirjoitti:
Uskomatonta että Talbot laitetaan samaan kastiin ns. huonojen autojen kanssa.
Itselläni on jokapäiväisessä käytössä Talbot Horizon 1,3 GL vm.82.
Varmempaa ajokkia saa hakea.On lähtenyt käyntiin jopa 35 asteen pakkasella ilman moottorin lämmitystä ja mineraaliöljyillä.
Moottorin kalkatus ei menoani häiritse.
Viimeisin katsastuskin meni läpi ilman huomautuksia.
Pellit autossani ovat edelleen kuin vuonna -82.
Pohjalevy on uudenveroisessa kunnossa.Massattu muutamaan kertaan.Vaikka ajo-ominaisuudet ovat kuin vanhassa traktorissa, ei se menoa haittaa.
Vaikka auto on jokapäiväisessä käytössä en ole tällä vuosituhannella joutunut muuta kojaustoimenpiteitä suorittamaan kuin jarrupalojen vaihdon, laturin vaihdon, sekä pakoputken vaihdon.
Sain Delta-autosta tarjouksen,Horosta melkein kaksi tonnia jos vaihdan fiat puntoon.
En vaihtanut.Sanoin myyjälle , että lahoaa fiatista pohja puhki ennen kuin Talbotistani.
Eipä poikaa naurattanut.
Erityisesti tahdonkin todeta ettei auton vaihtoni ole rahasta kiinni.Talbot on turvallinen ajoneuvo, josta kertoo jo se että siinä on saab-tyyppiset turvapuskurit.Talpoteista suurin osa oli susia ja romutettiin jo parin vuoden ikäisinä. Jotkut oli hyviä yksilöitä ja sinnittelee varmaan maailman tappiin saakka. Bensakoneet ei muuten oo niin huonoja kuin äänestä luulisi. Lähes kaikki talbotit on koneen puolesta kestäneet ainakin 300 tkm. Ihan hyvin 60- luvun tekniikalle. Sama konehan oli jo simca tonnissa lyhytiskuisena versiona.
- silloin ennen
löytyi meidänkin tallista ammoin. Ihan ok peli. Mukava ajaa, tilava. Viileä talvella, moottorin jakoketju piti hiljalleen kamaloituvaa kalinaa, mutta aina se kesti. 1,3 kone oli liian laiska solaraan. Taitaa löytyä korjausopas autotallin hyllystä, en ole ihan varma.
- Jannefff
Talbot Solara, jääkiekkohallin kokoinen auto, joka kulkee ruohonleikkurin moottorilla. Olen minä siitä pienenä ylpeä, kun isä sen käytettynä osti. Ja joskus murtauduinkin Turussa sellaiseen, onneksi puukko ei enää sopinut virtalukkoon. Humalaisen tuuria.
- testijumbo
Noista jokainen on parempi kuin Toyota.
- 16+3
Noista jokainen on parempi kuin yksikään sakslainen.
- Talboriino
Talbot Horizon ja Fiat Ritmo oli ainakin keinosiementäjien ahkerassa käytössä, niillä ajettiin paljon vuoden jokaisina päivinä. Talbotti ainakin lähti hyvin käymään pakkaspäivinä, ja sai kovaa kyytiä, mainettansa parempi auto.
- Narina
Talbot on paras valinta.Voit löytää halvalln ja hyvän yksilön.
PS.Morris Marinassa on arvokkain osa moottori.Sen voi hyödyntää muutamissa englantilaisissa urheiuautomalleissa. - uho
Mulla oli Talbot Horizon vm -81 kesti kolme kuukauttako kytkin lähti irti ei mennyt enään vaihteet päälle aj 191000 hajosi kun oli 216622km täysin romu oli mulla Morris Marina ei ollut mitään vikoja aj 113000 - 220000 km.
- kuinkatyhmiijotkutovat
Olen kyll perehtynyt! Ei ole muita hyvii autoi ku morris ja toi talbot! Muut paskoja. Marinaa suosittelen ehdottomasti.
- sammoomieltä
Olivat kyllä hyviä molemmat .
Marinasta oli vielä parannettu etuvetoinen luksusversio Austin Allegro.
- Anonyymi
Mullakin oli talbot se puhuvamalli jo silloin 80 luvulla siellä oli jokin äänisyntis ja välillä höppötteli..
- Anonyymi
Talbot 1510 GLS 1.5 bensiini vm. 83 oli mulla vähän aikaa vuonna 2004. Ikää siis autolla tuolloin 21 v ja mittarissa yli 300 tkm. Auto oli oikeastaan ylimääräinen mulla, tuli vaan ostettua kun serkku sen halvalla myi. Tosi hyvät penkit oli siinä ja samoin pelleiltään oli hyväkuntoinen ja erittäin hyvä ajettava. Todella tilava monikäyttöauto, penkit kääntämällä fillarikin kulki helposti mukana. Näissä asioissa oli paljon parempi kuin useimmat saman kokoluokan japsit. Käyntiääni oli säksättävä mutta ei menoa haitannut. Kannentiiviste siitä meni ja päätyy lopulta purkaamolle. Hyvä auto kummiskin, kuten myös sedälläni ollut Talbot Horizon diesel. Sen seuraajamalli oli tietääkseni Peugeot 309. Olisin kyllä luullut että 309 olisi ollut Peugeot 305:n seuraaja, oliko se sitten molempien, eli myös Horizonin?
Talbot 1510 oli tietääkseni ranskalaisista osista tehty ja Suomessa valmistettu auto. Konepellin alla laatassa luki Made in Finland.
Ei muuten Fiat Ritmokaan huono auto ominaisuuksiltaan ollut. Ensimmäisissä malleissa oli joitakin pikkuvikoja ja hoitamattomana ehkä hieman ruosteherkkiä (kuten useimmat 80-luvun autot). Mutta koneet suht kestäviä ja hyviä ajaa. Todellisia sport -malleja olivat Ritmo 105 TC ja 130 TC Abarth. Tässä nuo numerot viittaavat hevosvoimiin. Ritmo on yksi lukuisista Fiat - malleista jotka ovat päässeet ns. "miljoonakerhoon", eli niitäkin on valmistettu yli miljoona kpl.- Anonyymi
Talbotit olivat mainettaan parempia autoja. Talbot oli suunnitellut Horizonin seuraajan lähes valmiiksi, kun Peugeot osti firman ja uusi auto tuli markkinoille mallina 309.
- Anonyymi
Osta kumpi vaan, ja terävä puukko ranteiden avaamiseksi. Oletko vajakki?
- Anonyymi
Talbot tehtiin Suomessa. Siitähän oli muistaakseni bensiinin ja dieselin lisäksi myös petroolilla toimiva malli.
- Anonyymi
Käykö Talbotin kone räksyttämättä edes juuri ja oikein säädetyillä venttiilivälyksillä?
- Anonyymi
Sama ääni vaikka poitat välykset.Ääni tulee nokka-akselista ei jakoketjusta mitä moni luulee Nokka-akselin uusinnalla korjaantuu.Kokemusta on.
- Anonyymi
Vuodelta 2005 ......
- Anonyymi
No ee se mittään haettoo, Talpotit taetaa uusimmillaan olla vuojelta 1986/7.
Mielestäni muotoilu on molemmissa kyseisistä automalleista todella onnistunut. Harvoin jos koskaan tapaa yhtä aikaa sekä että sekä myöskin tai siis niinq tai miten sen nyt sanoisi; enpä taida sitä nyt ees sanoa.
- Anonyymi
Kokemusta Morris Narinasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227