ruoste mitsu?

ruoste vai ei?

Kertokaapas, mitsun omistaneet/omistajat. Ootteko joutuneet tinailemaan 90-luvun uusikorisia mitsuja? Itsellä(Pojalla) sigma, eikä ruosteiselta vaikuta.
Vertasin sitä Tuolla skoda palstalla saman hintaluokan octaviaan, kun tuli se koeajettua sillon kun ostimme Sigman.(tuntui aiheuttavan närää)

10

3417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitsuttaja

      Mitsu ei oo ainakaan tarvinnu olla peltisepällä kertaakaan. On vuosimallia-93 ja 100% ruosteeton, voin sanoa, tosin malli on galant, mutta sinkkikorinrnhan sekin on.enkä kyllä itseasiassa ole nähnyt yhtään ruosteenraiskaama sen mallin galantia!

      • tarvi_

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on


      • Nopea Mig
        tarvi_ kirjoitti:

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on

        totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.


      • Pekka
        tarvi_ kirjoitti:

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on

        -88 lähtien tuli jo todella paljon parannusta korroosiokestävyyteen mm. osittain sinkityt koripellit. 90 - luvun alun mitsut ovat käytännössä kyllä kestävämpiä koreiltaan kuin esim. aikalaiset Toyotat ja Nissanit.

        Nimimerkki: Kokemusta 7 v. mitsuista


      • tulee aika-ajoin
        Nopea Mig kirjoitti:

        totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.

        Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
        en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
        vuosimallia on 90 ja hopea :)


      • ei ruostetta
        tulee aika-ajoin kirjoitti:

        Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
        en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
        vuosimallia on 90 ja hopea :)

        eli ainakin Galantti on melkoisen hyvin suojattu!


    • Riku

      Uudessa Coltissa on jopa 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, joten eiköhän se kerro siitä, että ihan heti ei pitäisi ruostetta ilmaantua.

    • bubi

      Ostin vuoden alussa vuosimallin 2000 Mitsu Coltin käytettynä, ja oston jälkeen ajoin sen suoraan ruostesuojaukseen.

      Autoa hakiessani sain kuulla, että autoon oli aikoinaan maahantuonnin yhteydessä tehty täydellinen suojauskäsittely Helkama-auton toimesta. Nyt auto on siis käsitelty kahteen otteeseen, ja tuskin heti on lahoamassa käsiin.

    • Anonyymi

      Kun auto viedään heti uutena ruosteenestokäsittelyyn asia on kunnossa. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl liikkeeseen. Ruostuminen lähtee kotelorakenteista ja jatkaa alustan osiin. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus.

    • Anonyymi

      Ensimmäiset Outlanderit vm. 2003 - 2006 ovat siinä iässä että kannattaa tutkia hyvin tarkkaan jos meinaa ostaa, sisusta on kyllä kestävää verhoilua ja siisti, maalipinta päältäpäin myös kestävä ja siisti, MUTTA AUTON ALUSTA !!! siellä se ruoste muhii, etu apurunko ja kiinnitys pisteet, helmat sisäpuolelta, ja varsinkin taka apurunko kova ruostumaan, ja takapyörän irrotus vasta paljastaa ruosteen näkymisen ja mahdollisen reijän apurungossa joka saattaa olla jo heikossa kunnossa ja myös vaarallinen, isotöisiä ja kalliita remontteja apurunkojen vaihto, jarruputket ruostuu, tukivarren puslat kulutustavaraa ja kallista vaihdattaa joka katsastukseen, jarrut herkkiä jumimaan, pyöränlaakerit lyhyt ikäisiä alimitoitettuja, jakopää remontti kallis kahdella hammashihnalla oleva koska tasapaino akselilla on myös hihna, muuten hyvä ajaa ja pääsee mutta tolkuttoman kallis pitää !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2476
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      904
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      875
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      71
      751
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      555
    9. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      549
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    Aihe