Kertokaapas, mitsun omistaneet/omistajat. Ootteko joutuneet tinailemaan 90-luvun uusikorisia mitsuja? Itsellä(Pojalla) sigma, eikä ruosteiselta vaikuta.
Vertasin sitä Tuolla skoda palstalla saman hintaluokan octaviaan, kun tuli se koeajettua sillon kun ostimme Sigman.(tuntui aiheuttavan närää)
ruoste mitsu?
10
3417
Vastaukset
- mitsuttaja
Mitsu ei oo ainakaan tarvinnu olla peltisepällä kertaakaan. On vuosimallia-93 ja 100% ruosteeton, voin sanoa, tosin malli on galant, mutta sinkkikorinrnhan sekin on.enkä kyllä itseasiassa ole nähnyt yhtään ruosteenraiskaama sen mallin galantia!
- tarvi_
mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on
- Nopea Mig
tarvi_ kirjoitti:
mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on
totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.
- Pekka
tarvi_ kirjoitti:
mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on
-88 lähtien tuli jo todella paljon parannusta korroosiokestävyyteen mm. osittain sinkityt koripellit. 90 - luvun alun mitsut ovat käytännössä kyllä kestävämpiä koreiltaan kuin esim. aikalaiset Toyotat ja Nissanit.
Nimimerkki: Kokemusta 7 v. mitsuista - tulee aika-ajoin
Nopea Mig kirjoitti:
totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.
Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
vuosimallia on 90 ja hopea :) - ei ruostetta
tulee aika-ajoin kirjoitti:
Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
vuosimallia on 90 ja hopea :)eli ainakin Galantti on melkoisen hyvin suojattu!
- Riku
Uudessa Coltissa on jopa 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, joten eiköhän se kerro siitä, että ihan heti ei pitäisi ruostetta ilmaantua.
- bubi
Ostin vuoden alussa vuosimallin 2000 Mitsu Coltin käytettynä, ja oston jälkeen ajoin sen suoraan ruostesuojaukseen.
Autoa hakiessani sain kuulla, että autoon oli aikoinaan maahantuonnin yhteydessä tehty täydellinen suojauskäsittely Helkama-auton toimesta. Nyt auto on siis käsitelty kahteen otteeseen, ja tuskin heti on lahoamassa käsiin. - Anonyymi
Kun auto viedään heti uutena ruosteenestokäsittelyyn asia on kunnossa. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl liikkeeseen. Ruostuminen lähtee kotelorakenteista ja jatkaa alustan osiin. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus.
- Anonyymi
Ensimmäiset Outlanderit vm. 2003 - 2006 ovat siinä iässä että kannattaa tutkia hyvin tarkkaan jos meinaa ostaa, sisusta on kyllä kestävää verhoilua ja siisti, maalipinta päältäpäin myös kestävä ja siisti, MUTTA AUTON ALUSTA !!! siellä se ruoste muhii, etu apurunko ja kiinnitys pisteet, helmat sisäpuolelta, ja varsinkin taka apurunko kova ruostumaan, ja takapyörän irrotus vasta paljastaa ruosteen näkymisen ja mahdollisen reijän apurungossa joka saattaa olla jo heikossa kunnossa ja myös vaarallinen, isotöisiä ja kalliita remontteja apurunkojen vaihto, jarruputket ruostuu, tukivarren puslat kulutustavaraa ja kallista vaihdattaa joka katsastukseen, jarrut herkkiä jumimaan, pyöränlaakerit lyhyt ikäisiä alimitoitettuja, jakopää remontti kallis kahdella hammashihnalla oleva koska tasapaino akselilla on myös hihna, muuten hyvä ajaa ja pääsee mutta tolkuttoman kallis pitää !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453