ruoste mitsu?

ruoste vai ei?

Kertokaapas, mitsun omistaneet/omistajat. Ootteko joutuneet tinailemaan 90-luvun uusikorisia mitsuja? Itsellä(Pojalla) sigma, eikä ruosteiselta vaikuta.
Vertasin sitä Tuolla skoda palstalla saman hintaluokan octaviaan, kun tuli se koeajettua sillon kun ostimme Sigman.(tuntui aiheuttavan närää)

10

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitsuttaja

      Mitsu ei oo ainakaan tarvinnu olla peltisepällä kertaakaan. On vuosimallia-93 ja 100% ruosteeton, voin sanoa, tosin malli on galant, mutta sinkkikorinrnhan sekin on.enkä kyllä itseasiassa ole nähnyt yhtään ruosteenraiskaama sen mallin galantia!

      • tarvi_

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on


      • Nopea Mig
        tarvi_ kirjoitti:

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on

        totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.


      • Pekka
        tarvi_ kirjoitti:

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on

        -88 lähtien tuli jo todella paljon parannusta korroosiokestävyyteen mm. osittain sinkityt koripellit. 90 - luvun alun mitsut ovat käytännössä kyllä kestävämpiä koreiltaan kuin esim. aikalaiset Toyotat ja Nissanit.

        Nimimerkki: Kokemusta 7 v. mitsuista


      • tulee aika-ajoin
        Nopea Mig kirjoitti:

        totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.

        Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
        en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
        vuosimallia on 90 ja hopea :)


      • ei ruostetta
        tulee aika-ajoin kirjoitti:

        Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
        en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
        vuosimallia on 90 ja hopea :)

        eli ainakin Galantti on melkoisen hyvin suojattu!


    • Riku

      Uudessa Coltissa on jopa 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, joten eiköhän se kerro siitä, että ihan heti ei pitäisi ruostetta ilmaantua.

    • bubi

      Ostin vuoden alussa vuosimallin 2000 Mitsu Coltin käytettynä, ja oston jälkeen ajoin sen suoraan ruostesuojaukseen.

      Autoa hakiessani sain kuulla, että autoon oli aikoinaan maahantuonnin yhteydessä tehty täydellinen suojauskäsittely Helkama-auton toimesta. Nyt auto on siis käsitelty kahteen otteeseen, ja tuskin heti on lahoamassa käsiin.

    • Anonyymi

      Kun auto viedään heti uutena ruosteenestokäsittelyyn asia on kunnossa. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl liikkeeseen. Ruostuminen lähtee kotelorakenteista ja jatkaa alustan osiin. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus.

    • Anonyymi

      Ensimmäiset Outlanderit vm. 2003 - 2006 ovat siinä iässä että kannattaa tutkia hyvin tarkkaan jos meinaa ostaa, sisusta on kyllä kestävää verhoilua ja siisti, maalipinta päältäpäin myös kestävä ja siisti, MUTTA AUTON ALUSTA !!! siellä se ruoste muhii, etu apurunko ja kiinnitys pisteet, helmat sisäpuolelta, ja varsinkin taka apurunko kova ruostumaan, ja takapyörän irrotus vasta paljastaa ruosteen näkymisen ja mahdollisen reijän apurungossa joka saattaa olla jo heikossa kunnossa ja myös vaarallinen, isotöisiä ja kalliita remontteja apurunkojen vaihto, jarruputket ruostuu, tukivarren puslat kulutustavaraa ja kallista vaihdattaa joka katsastukseen, jarrut herkkiä jumimaan, pyöränlaakerit lyhyt ikäisiä alimitoitettuja, jakopää remontti kallis kahdella hammashihnalla oleva koska tasapaino akselilla on myös hihna, muuten hyvä ajaa ja pääsee mutta tolkuttoman kallis pitää !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe