ruoste mitsu?

ruoste vai ei?

Kertokaapas, mitsun omistaneet/omistajat. Ootteko joutuneet tinailemaan 90-luvun uusikorisia mitsuja? Itsellä(Pojalla) sigma, eikä ruosteiselta vaikuta.
Vertasin sitä Tuolla skoda palstalla saman hintaluokan octaviaan, kun tuli se koeajettua sillon kun ostimme Sigman.(tuntui aiheuttavan närää)

10

3417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitsuttaja

      Mitsu ei oo ainakaan tarvinnu olla peltisepällä kertaakaan. On vuosimallia-93 ja 100% ruosteeton, voin sanoa, tosin malli on galant, mutta sinkkikorinrnhan sekin on.enkä kyllä itseasiassa ole nähnyt yhtään ruosteenraiskaama sen mallin galantia!

      • tarvi_

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on


      • Nopea Mig
        tarvi_ kirjoitti:

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on

        totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.


      • Pekka
        tarvi_ kirjoitti:

        mitsu ei todella tartte peltiseppää .. nimittäin kun se lähtee ruostumaan niin yhtään mitään ei oo tehtävissä ... se maatuu ihan käsiin ja nopeesti .... nimimerkillä: kokemusta on

        -88 lähtien tuli jo todella paljon parannusta korroosiokestävyyteen mm. osittain sinkityt koripellit. 90 - luvun alun mitsut ovat käytännössä kyllä kestävämpiä koreiltaan kuin esim. aikalaiset Toyotat ja Nissanit.

        Nimimerkki: Kokemusta 7 v. mitsuista


      • tulee aika-ajoin
        Nopea Mig kirjoitti:

        totta että ainakin 84-87 vuosimallin mitsut olivat kovia ruostumaan! Mutta niitäkin vielä on liikenteessä... Sitten tuo 88-91 malli oli jo parempi kuin edeltäjänsä. ja 92-96 On jo semmonen että eipä ruostu(Tarkoitan lancer, galant), muista ei kokemuksia.

        Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
        en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
        vuosimallia on 90 ja hopea :)


      • ei ruostetta
        tulee aika-ajoin kirjoitti:

        Joka vuosi joutuu kesällä laittamaan kummatkin takapuolen kaaret kun ruostuu talvella hetkessä,ei puhki mutta kuitenkin pintaruostetta.
        en tiedä auton historiasta onko tehty ruostesuojausta..
        vuosimallia on 90 ja hopea :)

        eli ainakin Galantti on melkoisen hyvin suojattu!


    • Riku

      Uudessa Coltissa on jopa 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, joten eiköhän se kerro siitä, että ihan heti ei pitäisi ruostetta ilmaantua.

    • bubi

      Ostin vuoden alussa vuosimallin 2000 Mitsu Coltin käytettynä, ja oston jälkeen ajoin sen suoraan ruostesuojaukseen.

      Autoa hakiessani sain kuulla, että autoon oli aikoinaan maahantuonnin yhteydessä tehty täydellinen suojauskäsittely Helkama-auton toimesta. Nyt auto on siis käsitelty kahteen otteeseen, ja tuskin heti on lahoamassa käsiin.

    • Anonyymi

      Kun auto viedään heti uutena ruosteenestokäsittelyyn asia on kunnossa. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl liikkeeseen. Ruostuminen lähtee kotelorakenteista ja jatkaa alustan osiin. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus.

    • Anonyymi

      Ensimmäiset Outlanderit vm. 2003 - 2006 ovat siinä iässä että kannattaa tutkia hyvin tarkkaan jos meinaa ostaa, sisusta on kyllä kestävää verhoilua ja siisti, maalipinta päältäpäin myös kestävä ja siisti, MUTTA AUTON ALUSTA !!! siellä se ruoste muhii, etu apurunko ja kiinnitys pisteet, helmat sisäpuolelta, ja varsinkin taka apurunko kova ruostumaan, ja takapyörän irrotus vasta paljastaa ruosteen näkymisen ja mahdollisen reijän apurungossa joka saattaa olla jo heikossa kunnossa ja myös vaarallinen, isotöisiä ja kalliita remontteja apurunkojen vaihto, jarruputket ruostuu, tukivarren puslat kulutustavaraa ja kallista vaihdattaa joka katsastukseen, jarrut herkkiä jumimaan, pyöränlaakerit lyhyt ikäisiä alimitoitettuja, jakopää remontti kallis kahdella hammashihnalla oleva koska tasapaino akselilla on myös hihna, muuten hyvä ajaa ja pääsee mutta tolkuttoman kallis pitää !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      542
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe