Mokasinko?

Itkettää

Apua! Annoin miehelleni synttärilahjaksi hopeisen "Suomen leijona" -kaulakorun. Nyt jälkeenpäin luin jostain keskustelufoorumista, että kyseinen koru on rasistien yms. suosiossa, mitä en tiennyt korua ostaessani. Tulinko mokanneeksi, kun annoin tuollaisen lahjan? :(

18

8164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kala

Älä itke, ei suomen leijona ole rasistien tunnus, samainen koru löytyy myös isänmaallisen, intistä vapautuneen tuttavani kaulalta! Rasismiin se ei vielä liitä!

• tyhmäkö?

Annoin aikoinani veljelleni kyseisen suomi-leijonan lahjaksi ja jälkeenpäin olen saanut aika pahaa palautetta nykyiseltä poikaystävältäni. Se on todellakin aika vahva symboli tietyn tyyppiselle ryhmälle, ajatelkaa vaikka Tony Halmetta.. Mutta mistä tämän olisi voinut tietää??? Nolottaa tosi paljon , mutta sopii mielestäni veljelleni ja hän käyttää sitä. Poikaystävä meinasi jättää, mutta lopulta uskoi etten tiennyt asiasta. Hän luuli että ihailen suomalaisrasistijuntteja.

• Jaa

Siis tuohan on jo ihan sairasta väittää Suomen leijona symbolia rasistiseksi. Just joo. Kohta varmaan mietit jo että onko Suomen lipussakin jotain rasistista.

• että, jotta

ne on poliisien suosiossa?

• mölli

isä täytti vuosia ja kun mietiskelin sopivaa lahjaa päädyin kultakauppaan.. kysyin, mitä lahjoja miehelle voisi miettiä, ja siellä sanottiin, että Suomi Leijona-korut ovat suosittu lahja kaikenikäisille miehille! ostinpa sitten isukille lahjaks sellasen, ja muutkin synttärivieraat toivat mm. suomi leijona taskumatteja... kyllähän monet skinit ym sitä käyttää, mutta ei kai se nyt itsessään rasistinen lahja ole, jos kerran korukaupassaki suositellaan!! :)

• -.-
        mölli kirjoitti:

isä täytti vuosia ja kun mietiskelin sopivaa lahjaa päädyin kultakauppaan.. kysyin, mitä lahjoja miehelle voisi miettiä, ja siellä sanottiin, että Suomi Leijona-korut ovat suosittu lahja kaikenikäisille miehille! ostinpa sitten isukille lahjaks sellasen, ja muutkin synttärivieraat toivat mm. suomi leijona taskumatteja... kyllähän monet skinit ym sitä käyttää, mutta ei kai se nyt itsessään rasistinen lahja ole, jos kerran korukaupassaki suositellaan!! :)

Miten niin rasistinen? Olen nähnyt myös monella naispuolisella henkilöllä suomileijona kaulakoruja. Myös itsellänikin on enkä näe siinä mitään rasistista, varmaan kohta aletaan miettimään onko suomenlippu rasistinen.

• Jourgos
        -.- kirjoitti:

Miten niin rasistinen? Olen nähnyt myös monella naispuolisella henkilöllä suomileijona kaulakoruja. Myös itsellänikin on enkä näe siinä mitään rasistista, varmaan kohta aletaan miettimään onko suomenlippu rasistinen.

Eipä tämä leijona koru mikään rasistinen ole. Olen jopa nähnyt näitä joillakin ulkomaalaisilla suomessa asuvien käytössä. Itse tykkään korusta koska fanitan suomen lätkäjoukkuetta, jonka paidassa kuva myös komeilee.

• 20

kieltämättä pakko myöntää että jos näen kyseisen korun tai painatuksen t-paidassa en todellakaan halua tehdä tuttavuutta henkilön kanssa joka tälläisiä merkkejä päällään kantaa. Ja ainakin minun koulussani suomileijonille vähän (tai vähän enemmänkin) naureskellaan. Mutta vahinkohan tuo oli, ja jos lahjan saaja oli miehesi hän varmaankin tietää ettet ole rasistinen:) voithan ottaa asian kotona puheeksi ja kertoa, ettei miehesi tarvitse korua mieliksesi käyttää jos hän on pitänyt korua rasistisena symbolina

• ismon

Eli nyt pitää Suomen vaakuna muuttaa koska se on rasistinen... pitäisiköhän lippu vaihtaa koska siinä on risti joka saattaa loukata jotain ryhmää kuten hyvin suvaitsemattomia ja rasistisia muslimeja...

• ofijtr38unfd

Eikös e ole tärkeintä mitä koru merkitsee antajalle ja saajalle?
      Minä ainakaan vittujakaan välitän mitä toiset siitä ajattelee.
      Ihan huoleti vain.

• SUOMALAINENxzczxcxzc

Onko SUOMEN LEIJONA rasistinen? Muuta kuule vaikka venäjälle...

• VaasanSkinhead

Ei oo rasistinen mun mielestä.

• mie vaan

Anna minulle, jos hänelle ei kelpaa.

• ei näin

ihmisten tyhmyys ei koskaan lakkaa yllättämästä minua. leijona, suomen pitkäikäinen vaakuna ei ole millään tavalla rasistinen. Symboli on isänmaallinen ja mielestäni komean näköinen muttei missään yhteydessä rasismiin. itse käytän kyseistä korua,enkä mamuista pidä mutta tunnen myös monia jotka käyttävät korua täysin muista syistä. Ehdotus sinulle nimimerkki "itkettää" : joskus on parempi pitää suunsa kiinni ja antaa ihmisten luulla että on tyhmä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset

• pikkukissa

No oho, tiedän että Suomileijona-koruja on saatu esim. rippilahjaksi. Samoin T-paitoja leijonakuvalla on tosi monella. Viestii minusta vaan arvostusta kotimaata kohtaan. Kauniitakin ne korut ovat!

• Pöyristynyt

HERÄTKÄÄ IHMISET... kaikki käyttää noita suomileijona koruja/paitoja yms. Se on ihan vaan suomalainen logo siinä missä suomen lippukin. Jos alkaa mennä rasistiseks käyttää suomileijjona korua ni joku on maailmassa aika pahasti pielessä... Kaikki on nykyään rasistista esim. tv yhtiöitä on haastettu oikeuteen, koska heidän sarjassaan ei esiinny yhtään tummaihoisia. Miksi tummaihoisia ei syytetä rasistisuudesta, sillä jos heitä alettaisiin syynätä samallalailla kuin vaaleaihoisia olisi rasistisuus moninkerroin pahempaa.

• ....

Joo nykyään on melkein rasistista ola suomalainen!
      Hei haloo se o0n suomalaisuudeen symboli!
      Senkö takia se on muka rasistinen, kun tuot ilmi sen että kannatat suomea?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      19
      2595
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1281
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      937
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      915
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      861
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      827
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      785
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      762
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe