viskon ääni

akka ratissa

voisko joku vähän valasta seuraavassa asiassa. Mun bmw oli huollossa ja se heebo siel oli krjottanu paperiin että visko pitää ääntä. En sitä sit siinä heti huomannu joten en tullu sitäsen kummemmin kysyneeks. Nyt sit ihmettelen että mikä ihmeen visko? mitä ihmeen ääntä? Onko vakavaa, hajoaako tyyliin seuraavan 100 km aikana ja miten paljon tuollasen korjaaminen mahtaa maksaa?

8

3845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulitko oikein?
      Taitaa olla asentajaslangia:)

    • Kra

      Löytyy monista autoista siitä mekaanisesta jäähdyttimen puhaltimesta. Oikeampi nimi = viskositeettikytkin. Sen toimintaa ohjaa yleensä lämpötila, kylmänä puhallin pyörii pienemmällä teholla ja kuumana lähes täysillä.

      Ainoat kuluvat osat viskossa ovat sen laakerit, yleensä viskokytkin on "prässätty" kasaan eli jos menee rikki niin pitää uusia koko laite.

      Jos pitää pientä ääntä, niin kestää vielä pitkään.

      Kaksi yleisintä syytä jotka rikkovat laakerit viskosta:

      1. Alustan suojauksessa on päässyt massaa muutamaan puhaltimen siipeen ja puhallin on epätasapainossa. Epätasapaino rikkoo laakerit jopa muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen.

      2. Auton nokka on suunniteltu sellaiseksi, että puhallin saa epäsymmetrisesti ajoviimailmaa sisäänsä. Lopputulos sama kuin edellä.

      • nimi on

        vapaatuuletin ja viskolla luultavammin asentaja tarkoittanut tasauspyörästönlukkoa


      • se voi
        nimi on kirjoitti:

        vapaatuuletin ja viskolla luultavammin asentaja tarkoittanut tasauspyörästönlukkoa

        olla ihan se viskokin mikä sitä ääntä pitää. Tyhjäkäynnillä tuota ei välttämättä huomaa, mutta jo pienillä kierroksilla alkaa huomina kuulua jos viskosta on silikonit vähissä tai viskon toimintaa ohjaavan venttiilin mekanismi jumissa. Alkuperäisen kysymyksen esittäjän kantsuisi ottaa puhelu tälle asentajalle ja kysyä että mitä se tarkoittaa...


      • esa
        se voi kirjoitti:

        olla ihan se viskokin mikä sitä ääntä pitää. Tyhjäkäynnillä tuota ei välttämättä huomaa, mutta jo pienillä kierroksilla alkaa huomina kuulua jos viskosta on silikonit vähissä tai viskon toimintaa ohjaavan venttiilin mekanismi jumissa. Alkuperäisen kysymyksen esittäjän kantsuisi ottaa puhelu tälle asentajalle ja kysyä että mitä se tarkoittaa...

        samaa veikkaisin... eli ei mikää hengenvaarallinen vika kuhan ei pääsen lämmöt nousemaan...¨


    • jooo

      missä vaiheessa tuo visko yleensä menee? (km).

    • heitä ja visko

      Siinä vaiheessa kun housut kastuu. Et ole muistanut käydä pyllistämässä ja kytkin viskoo pöksyihin...

    • Tyhmä akka ratissa

      Eikö älliisi riitä kysymään lisäselvistystä huollosta vaan tulen tännen tojoterojen palstalle sitä kysymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe