voisko joku vähän valasta seuraavassa asiassa. Mun bmw oli huollossa ja se heebo siel oli krjottanu paperiin että visko pitää ääntä. En sitä sit siinä heti huomannu joten en tullu sitäsen kummemmin kysyneeks. Nyt sit ihmettelen että mikä ihmeen visko? mitä ihmeen ääntä? Onko vakavaa, hajoaako tyyliin seuraavan 100 km aikana ja miten paljon tuollasen korjaaminen mahtaa maksaa?
viskon ääni
8
3845
Vastaukset
Kuulitko oikein?
Taitaa olla asentajaslangia:)- Kra
Löytyy monista autoista siitä mekaanisesta jäähdyttimen puhaltimesta. Oikeampi nimi = viskositeettikytkin. Sen toimintaa ohjaa yleensä lämpötila, kylmänä puhallin pyörii pienemmällä teholla ja kuumana lähes täysillä.
Ainoat kuluvat osat viskossa ovat sen laakerit, yleensä viskokytkin on "prässätty" kasaan eli jos menee rikki niin pitää uusia koko laite.
Jos pitää pientä ääntä, niin kestää vielä pitkään.
Kaksi yleisintä syytä jotka rikkovat laakerit viskosta:
1. Alustan suojauksessa on päässyt massaa muutamaan puhaltimen siipeen ja puhallin on epätasapainossa. Epätasapaino rikkoo laakerit jopa muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen.
2. Auton nokka on suunniteltu sellaiseksi, että puhallin saa epäsymmetrisesti ajoviimailmaa sisäänsä. Lopputulos sama kuin edellä.- nimi on
vapaatuuletin ja viskolla luultavammin asentaja tarkoittanut tasauspyörästönlukkoa
- se voi
nimi on kirjoitti:
vapaatuuletin ja viskolla luultavammin asentaja tarkoittanut tasauspyörästönlukkoa
olla ihan se viskokin mikä sitä ääntä pitää. Tyhjäkäynnillä tuota ei välttämättä huomaa, mutta jo pienillä kierroksilla alkaa huomina kuulua jos viskosta on silikonit vähissä tai viskon toimintaa ohjaavan venttiilin mekanismi jumissa. Alkuperäisen kysymyksen esittäjän kantsuisi ottaa puhelu tälle asentajalle ja kysyä että mitä se tarkoittaa...
- esa
se voi kirjoitti:
olla ihan se viskokin mikä sitä ääntä pitää. Tyhjäkäynnillä tuota ei välttämättä huomaa, mutta jo pienillä kierroksilla alkaa huomina kuulua jos viskosta on silikonit vähissä tai viskon toimintaa ohjaavan venttiilin mekanismi jumissa. Alkuperäisen kysymyksen esittäjän kantsuisi ottaa puhelu tälle asentajalle ja kysyä että mitä se tarkoittaa...
samaa veikkaisin... eli ei mikää hengenvaarallinen vika kuhan ei pääsen lämmöt nousemaan...¨
- jooo
missä vaiheessa tuo visko yleensä menee? (km).
- heitä ja visko
Siinä vaiheessa kun housut kastuu. Et ole muistanut käydä pyllistämässä ja kytkin viskoo pöksyihin...
- Tyhmä akka ratissa
Eikö älliisi riitä kysymään lisäselvistystä huollosta vaan tulen tännen tojoterojen palstalle sitä kysymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673